Teraz jest N, 8 gru 2019, 01:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 11:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1377
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ten który akurat był- Evolence, ale za wiele procesu decyzyjnego nie prowadziłem, mam wrażenie że Mazda na wszystkim pojedzie.
https://eurol.com/pl/produkty/eurol-evolence-0w-20/

Ale na przyszłość chyba i tak wrócę do Mazdowskiego 0W20 , wydaje się mieć najniższą lepkość na zimno a u nas auto często ma zimne starty. Gdzieś się natknąłem na to że Pan Dave Coleman projektujący nasze silniki ją poleca podkreślając właśnie tą niską lepkość w niskich temperaturach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 14:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 761
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Andrzejsr, zapytałem z ciekawości, bo mają 3 produkty w lepkości 0w20.

Kartę danych technicznych Evolence można znaleźć tutaj: https://eurol.com/product_img/PI/PL_E100128_PI.pdf

Temp. zapłonu i płynięcia są dość przeciętne.

12 lipca 2019, o 12:43 Andrzejsr napisał(a):
a przyszłość chyba i tak wrócę do Mazdowskiego 0W20 , wydaje się mieć najniższą lepkość na zimno a u nas auto często ma zimne starty. Gdzieś się natknąłem na to że Pan Dave Coleman projektujący nasze silniki ją poleca podkreślając właśnie tą niską lepkość w niskich temperaturach.


Tylko nie wiadomo, który olej poleca :wink:

Cytuj:
the mazda branded oil is made by Total S.A. in europe, and Idemitsu in japan... the recommendation for Castrol is US, canada, and australia only, while in australia, the mazda branded oil is from castrol... the US mazda branded 0W20 with moly is from Apollo America (Idemitsu) and the canadian mazda branded 0W20 is from petrol canada


To są różne produkty. Nie są formułowane według tego samego przepisu.

https://www.total.fr/mon-vehicule/parte ... otal-mazda

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 14:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1377
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to niezłe zamieszanie z tymi rynkami i olejami na nie, a niby tymi samymi.
Zresztą i formuła jednego niby oleju coraz to może się zmieniać , no to co dopiero ten sam na różne rynki. Choć chyba jakieś ramy norm jeden i drugi musi te same spełniać.
Nie jestem biegły w rosyjskim forum olejowym , popatrzyłem teraz, tam jest analiza Mazdy Supry i z tą właśnie niską lepkością przy 40st , o jakiej Coleman mówił. Ale nie mam teraz czasu zagłębiać się w to forum, generalnie chyba nie jest takie pewne że skoro producetnt inny (że Total na Europę) to pakietów dodatków tych samych nie może stosować czy baz podobnych aby zachować te parametry lepkości w jednych granicach w oleju od obu producentów ?

Że przeciętny Eurol ? no przeciętny , co nie jest niczym złym. Raczej ani gorszy ani lepszy niż większość w tej klasie. Silnik to nie jakiś mega wysilony wytwór specjalnej troski przecież, mimo swych fajnych rozwiązań konstrukcyjnych.
Co do Eurola mnie tam ani ziębi ani grzeje. Normy spełnia, zalecenia producenta spełnia, podrabiany raczej ma małe szanse być, a że i do innych aut kupowałem 10W60 to postanowiłem spróbować i 0W20. Choć takie próbowanie indywidualne (na słuch i odczucia) więcej niż o ewentualnym zużyciu po 10 tys powiedzieć nic nie może, a do analizy nie mam zamiaru go wysyłać.
No ale to wątek o zużyciu jest, wiec kiedyśtam go do listy dopiszę - czy i ile Skyactive go pochłonie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lip 2019, 12:59 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 761
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
12 lipca 2019, o 15:43 Andrzejsr napisał(a):
Choć chyba jakieś ramy norm jeden i drugi musi te same spełniać.


Spełnianie API SN wystarczy dla zachowania gwarancji Mazdy :wink: W związku z tym oleje sygnowane logiem Mazdy nie muszą mieć takich samych parametrów, być sformułowane wg. jednego przepisu. Rozbieżności pomiędzy rynkami wynikają moim zdaniem z kosztów logistycznych. Bardziej opłaca się wybór lokalnego producenta.

Jeśli chodzi o parametry niskotemperaturowe to warto przede wszystkim zwracać uwagę na punkt płynięcia i CSS. Im niższe tym korzystniej.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lip 2019, 17:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1079
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam przejechane w sumie 44900 km. Za ok 2800 km mam planowy przeglad i wymiane oleju. Niestety miedzy przegladami musze dolac oleju . Mam teraz poziom ok 2 mm ponizej dolnego poziomu na miarce. Jest to moj pierwsy nowy samochd gdzie miedzy przegladami musze dolewac olej. A wszyscy mowia, ze emerycko jezdze.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lip 2019, 22:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5597
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka47, a na jakim oleju jeździsz? Domyślam się że mazdowski 5w30? Tak?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lip 2019, 22:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 210
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
15 lipca 2019, o 23:09 Millerek napisał(a):
Domyślam się że mazdowski 5w30? Tak?

Ja mam Mazdowski 5W30 i nie musze dolewać :D I nie jezdze jak emeryt


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 04:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1079
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak mam mazdowski 5w30 wymieniany w ASO. Silnik nie ma dużego przebiegu jeżdżę raczej spokojnie a tu zong - trzeba uzupełnić olej przed kolejnym przeglądem. Rok temu przejechałem tez tuż przed przeglądem miałem niski poziom ale był ok 1-2 mm nad dolnym znakiem

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 04:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1844
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Polecam ten film, duża dawka wiedzy.



Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 05:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1079
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wszystko fajnie tylko silnik z przebiegiem 44500 km przy poprzednich wymianach co rok i przebiegach 14-15 tys to trochę słabo aby trzeba było dolewać oleju między przeglądami. Zwłaszcza przy mojej spokojnej jeździe.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 06:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5597
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zmieniasz oliwę na normalną czyli AmsOil 5W30.

Stosujesz płukanke silnika, chociaż raz na kilka lat (co drugą lub trzecią wymianę oleju).

Tankujesz dobrej jakości Pb minimum 95.

.. , i nie możesz bić rekordów niskiego spalania czy stylu Eco lub trybu emeryta.

Finalnie o dolewkach oleju silnikowego zapomnisz.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


Ostatnio edytowano Wt, 16 lip 2019, 07:16 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 07:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1079
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@ Millerek sorry ale totalnie nie rozumiem Twego posta.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 07:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5597
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
..edytowałem post.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 11:11 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 761
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Peterka47, co ile tys. km wymieniasz olej? Podaj proszę długości interwałów od nowości.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 11:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1079
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pierwszy raz po roku i ok 10 tys. ( wcześniej mijał rok) drugi raz tez pi roku i pi ok 17 tys i teraz pierwszy raz będzie pi przebiegu teraz przejechałem ok 17,1 tys km od ostatniej wymiany

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 15:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
42kkm przelatane. Czasem emerycko, czasem do końca skali obrotomierza, trochę miasta, trochę tras, trochę autostrad, przebiegi dość zróżnicowane. Wymiany co 10 tys.km od nowości, po 10 tysiącach zalany Amsoil 0w20, oleju nie dolewam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 08:01 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 761
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
16 lipca 2019, o 12:17 Peterka47 napisał(a):
drugi raz tez pi roku i pi ok 17 tys i teraz pierwszy raz będzie pi przebiegu teraz przejechałem ok 17,1 tys km od ostatniej wymiany


Tak przypuszczałem, że to jest powodem występujących u Ciebie ubytków. Dlatego zapytałem. Stosując tak długie interwały i przeciętnej jakości olej Mazda 5w30 to normalne, że musisz dolewać. Po 15 tys. km jest już z pewnością bardzo zdegradowany a co dopiero po 17 tys. km.

16 lipca 2019, o 16:18 zdzich44 napisał(a):
Wymiany co 10 tys.km od nowości, po 10 tysiącach zalany Amsoil 0w20, oleju nie dolewam.


<spoko>

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 08:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1079
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Miałem nowa Kia sportage Diesel . Wlewalem tam Castrol 8 litrów ( silnik 2.0 Crdi) co 20 tys lub więcej niż 1,5 roku i nie było problemu z ubytkiem oleju. Spokojnie wystarczało do następnego przeglądu.
Miałem kiedyś VW passat 1,9tdi o przebiegu 200 tys i wymiany robiłem co ok 15-20 tys . Nigdy nie miałem problemu z ubytkiem oleju. A wlewam albo Castrol albo Mobil 1. Oleju Amsoil nie znam nigdy nie używałem. To samo Ravenol.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 10:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2309
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Peterka47 akurat w turbodieslach częściej ludzie mają problem z przybywającym poziomem oleju... ;)

Ty to masz jakiegoś pecha Piotrze, jak nie pali nadmiernie dużo paliwa to pali olej ;)
Moja rada:
1) wymieniłbym tak jak Ci radzą na Amsoil 5W30 najlepiej po płukance
2) weryfikowałbym po każdym 1000km...

Bo z Twych słów wynika, że Cię poziom poniżej minimum zaskoczył... Pytanie: wiesz dokładnie jaki poziom miałeś po ostatnim przeglądzie i jak Ci spadał? no i czy sprawdziłeś czy gdzieś Ci się silnik nie poci... Bo może po tych wszystkich naprawach silnika masz jakiś problem z uszczelnieniem...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 10:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5597
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A w kolektorze ssacym=na wlocie w głowicy, skorupka nagaru się zwiększa...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 paź 2019, 11:38 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 52
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Szybkie pytanie odnośnie spalania ale nie benzyny a oleju, po 18tys musiałem dolać jakieś 0.7litra, czy do typowy wynik czy też wasze 2.5litrowki nic nie biorą ?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 paź 2019, 14:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.08.2018
Posty: 51
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Od zmiany przejechalem 15 tys nic nie wzielo( nic to pojecie wzgledne ale na pewno nie wiecej niz 0.3l)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 paź 2019, 14:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1157
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pisałem, u mnie przed 3 przeglądem, przy przejechaniu jakichś 15kkm okazało się że już jest na minimum. Przegląd był za miesiąc, mechanik powiedział że jak nie jadę w trasę 5kkm to mogę dojeździć do przeglądu. Ale coś tam jednak zeszło w takim razie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 paź 2019, 16:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 482
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na 10k km spala na bagnecie 3-4 mm. Jeśli od dziurki do dziurki przyjmiemy litr to byłoby ok. 250 ml. Tak, że 0,7l/18k byłoby nieźle, zwłaszcza przy nieco większych obciążeniach silnika.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 paź 2019, 16:26 
Adept
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 112
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie ma auta aby nic nie brało ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 paź 2019, 16:48 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 52
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To by się zgadzało :) dzięki

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 13 paź 2019, 12:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2309
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
krabu, jak jeździsz mocno dynamicznie to sądzę, że 0,5-1l na 10000km spali... Robert aka rkarcz z tego co pamiętam dolewał nawet więcej niż 1l na 10000km...
U mnie poziom nieco spada, ale ja od wymiany do wymiany robię 15k km i to zwykle dość spokojnie więc dolewek nie musiałem robić...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 paź 2019, 19:13 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 52
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pierwszy rok jazdy tym autem więc zdarzało się docisnąć od czasu do czasu ;)

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 10:35 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 761
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
12 października 2019, o 12:38 krabu napisał(a):
Szybkie pytanie odnośnie spalania ale nie benzyny a oleju, po 18tys musiałem dolać jakieś 0.7litra, czy do typowy wynik czy też wasze 2.5litrowki nic nie biorą ?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


18 tys. km to zdecydowanie zbyt długi interwał. Nie ma się co dziwić, że oleju ubywa. Jest już przy takim przebiegu zdegradowany.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 12:13 
Adept
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 112
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czarne paliwo ma pewnie racje, ale wszystko zależy od warunków w jakich auto się porusza. Ja starym innym autem jeździłem do Niemiec 4 x w miesiącu . Jeden kurs około 2500 km. Auto w zasadzie gasiłem co 500 km praktycznie wszystko na 6 biegu. Jeżdżąc na miejscu aby zrobić 2500km często się porusza 3/4 bieg , odpala kilkadziesiąt razy zimny silnik. Warunki są zdecydowanie inne ;) Więc dla jeżdżącego tylko na miejscu 10000 to już duzo. No ale na trasie ....


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.