Teraz jest Śr, 17 paź 2018, 08:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 19:02 
Amator
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 75
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Niestety dziś zauważyłem, że pękła mi osłona lewego dolnego sworznia wahacza.
https://photos.app.goo.gl/ovmTJLfrkceQ4gfJ3
https://photos.app.goo.gl/olvf1EqxSiW12omy1
Nie ma nigdzie samej gumy, więc zamówiłem cały wahacz. Czy jest szansa, że gumowa osłona z mazdy 6 GG podejdzie do mojej GH?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 13:32 
Amator
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 75
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Sprawa załatwiona. Osłona z mazdy 6 gg, wahacza prostego pasuje dobrze. Czas wymiany może z 15 min. Obyło się bez ściągaczy.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano N, 4 lut 2018, 13:32 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 13:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1264
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Możesz podać więcej szczegółów dotyczących wymiany?

Rozumiem, że wystarczy odkręcić te trzy śruby od dołu i nową osłonę po prostu się nakłada czy jakoś zaciska?

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 14:11 
Świeżak
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 35
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Osłona trzyma się na kołnierzu poprzez sprężystą obejmę - da się ją dość prosto zdemontować i ponownie założyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 02:08 
Amator
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 75
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Tak, wystarczy odkręcić 3 śruby. Jeśli stworzeń nie chce wyjść to można ostukać wahacz. Nie bić w stworzeń! Osłona mocowana jest na taki pierścień/sprężynę z dwoma zwojami. Wystarczy lekko śrubokrętem podważyć. Pamiętajcie uzupełnić smar. Ja śruby doleciałem na średni klej żeby się same nie odkręciły

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 06:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1264
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Daj znać proszę od jakiej Mazdy 6 GG dopasowałeś? Chyba, że wszystkie mają to samo zawieszenie wtedy nie ma znaczenia od jakiej?

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 07:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 436
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
wszystkie maja te same wahacze z GG/GY


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 21:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 50
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
"tomekkoko" a pamiętasz może jaki rozmiar klucza jest potrzebny do śruby od sworznia ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 09:31 
Amator
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 75
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Nie pamiętam. Kumpel mechanik mi to w warsztacie robił.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 10:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1264
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
PawelR nakrętka na śrubie sworznia pasuje się z nasadką o rozmiarze 23 dzisiaj testowałem :)
Zakupiłem używany wahacz przedni dolny do GH (wszystkie wersje silnikowe mają ten sam wahacz) i mam już zdemontowaną osłonę sworznia, zaraz zamawiam nowe i będę próbował spasować osłony z GG, stay tuned :D
Oryginalna osłona trzyma się na sworzniu przy pomocy metalowego drucika, widoczny na zdjęciach poniżej.


@update
Zamówione osłony, zamiennik marki NTY - ZSD-MZ-001G, nr OEM GJ6A-34-551A, dostępny od ręki na allegro.
Montaż - bez problemu pasuje idealnie idealnie na sworzeń w wahaczu do Mazdy 6 GH, także szczerze polecam :)
Poniżej cała masa zdjęć <spoko>


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 10:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.06.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Jakiego smaru używałeś? Z jakimi momentami przykręcałeś śruby?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 12:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1264
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Ja tego nie wymieniałem, te zdjęcia to tylko prezentacja dla innych użytkowników na kupionym przeze mnie używanym wahaczu. Osobiście oddaje auto jutro do mechanika na wymianę tych gum. Oni będą smarować :)
Momenty dokręcania śrub masz na zdjęciach poniżej. IMG_20180712_134001.jpegIMG_20180712_133903.jpeg

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 13:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.06.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A masz gdzieś kompletną serwisówkę do gh?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 23:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1264
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Ja już jestem po wymianie osłon u mechanika (ja zapłaciłem 80 zł). Zrobiłbym sam ale nie mam klucza tak mocnego żeby odkręcić te nakrętki. Klucz pneumatyczny jest wskazany, pytałem chłopaków to chwilę z tym walczyli :)

Robota jest prosta:
1. Odkręcamy trzy zaznaczone nakrętki.

2. Ściągamy w dół uchwyt/gniazdo w którym siedzi sworzeń. Polecam użyć jakiegoś środka penetrującego spryskać obficie dookoła sworznia i zostawić na chwilę, dość mocno się to zapieka, dodatkowo jest to na wcisk. Widać na zdjęciach w poprzednim poście jaki kształt ma sworzeń.

3. Wymieniamy osłonę.

4. Montujemy w odwrotnej kolejności.

5. Gotowe :)

Widoczne uszkodzenie osłony sworznia:
IMG_20180713_194231.jpeg

Te trzy nakrętki należy odkręcić. Dwie zewnętrzne są od uchwytu/gniazda w którym siedzi sworzeń. Środkowa to nakrętka sworznia.
IMG_20180713_194016.jpeg

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 08:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 245
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
To dziwnie - u mnie w GG odkręcałem ręcznie te nakrętki na klucz 23 :)
Ale zależy jak jest to zapieczone.
Ja u siebie wymieniałem cały wachacz. W prawdzie średnia półka ale już dwa lata bez problemu daje rade.
Koszt to było 120zł + samodzielna wymiana :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 19:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mi przed chwila wyeminili te gumy z dwoch stron bo byly popekane, pasuja od mazdy gg, gumy wyslal mi Michal z mazdy parts, polecam zamowic rowniez smar do przegubow oraz zaciski do gum w ksztalcie koleczek ktorych czesto nie dostaje sie w zestawie..czasami niestety jak u mnie ciezko wybic zwrotnice ze sworznia:D powodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.