Teraz jest Pn, 16 wrz 2019, 05:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 21:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Korzystając z wolnego czasu, postanowiłem wyczyścić przepustnicę w moim aucie. Przy okazji zrobiłem kilka fotek :) . Auto z przebiegiem 90 100 km. Sądząc po wyglądzie przepustnicy, nikt tam wcześniej nie zaglądał, bo i po co. Czy warto tam zajrzeć ? Odpowiedzcie sobie sami patrząc na fotki.

Narzędzia jakie będą nam potrzebne do wyjęcia przepustnicy to : klucz nasadowy 8mm oraz 10mm, kombinerki, mały wkrętaczek, jakaś szmatka, 2 wiertła 8mm.

Obrazek

W pierwszej kolejności odpinamy wtyczkę od przepływomierza, odkręcamy kluczem nasadowym 10mm opaski zaciskowe na rurze dolotowej powietrza, ściągamy rurę z puszki filtra, wyjmujemy obudowę filtra powietrza.

Obrazek

Gumową rurę z wężykami po zdjęciu, przesuwamy na bok, tak aby nie przeszkadzał. Następnie przy pomocy małego wkrętaczka, zwalniamy czerwoną blokadę na wtyczce elektr. przepustnicy, podciągając do góry i wyciągamy wtyczkę ( nr 1), następnie za pomocą kombinerek luzujemy i przesuwamy opaski zaciskowe na wężykach przy przepustnicy ( nr 2 i 3 ). Podkładamy szmatkę, i delikatnie ściągamy wężyk z króćca. Poleci trochę cieczy, wkładamy wiertło 8mm w wężyk jako korek, co zapobiegnie wyciekowi. Analogicznie postępujemy z drugim wężykiem.

Obrazek

Wężyki odsuwamy na bok i odkręcamy 4 śrubki trzymające przepustnicę, kluczem 8 mm.

Obrazek

Przepustnica na warsztacie :

Obrazek

Obrazek

Przed przystąpieniem do czyszczenia, należy wyjąć gumową uszczelkę, aby nie uległa uszkodzeniu. Do czyszczenia użyłem zmywacza uniwersalnego w sprayu, ale słabo rozpuszczał ten nagar. Za pomocą skalpela delikatnie zeskrobałem ten brud, później przeczyściłem papierkiem ściernym 800, ponownie zmywaczem, a na końcu przedmuchałem sprężonym powietrzem. Efekt :

Obrazek

Obrazek

Wkładamy na miejsce gumowa uszczelkę i montujemy przepustnicę na swoim miejscu w odwrotnej kolejności. Po złożeniu wszystkiego i podpięciu wtyczek, należy zrobić reset ECU, odpinając klemy na akumulatorze. Po podpięciu i odpaleniu auta, przepustnica zacznie się adoptować. Mogą wystąpić wahania obrotów, ale to minie, po ukończonej adaptacji.

Demontaż należy robić na zimnym silniku aby się nie poparzyć. Robicie to na własną odpowiedzialność :)
Macie jakieś uwagi czy sugestie ? Piszcie. Mogłem coś przeoczyć, o czymś zapomnieć...

Jeśli pomogłem - wciśnij Thank's <hahaha>


KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE W CAŁOŚCI LUB FRAGMENTACH BEZ WIEDZY I ZGODY AUTORA ZABRONIONE
FOTOMANUAL NA UŻYTEK MAZDA6FORUM.PL

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3394
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Świetna relacja! :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Starałem się :oops: .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1395
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Super robota. <brawo>
Oby więcej takich poradników pojawiało się na forum. Będzie porządna skarbnica wiedzy.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:10 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6363
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mnie się również podoba. Tego nam na forum potrzeba. Krótko, zwięźle i na temat. Do tego zdjęcia i konkretna instrukcja.

Brawo Tomasz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Dzięki chłopaki! Trzeba rozwijać to forum :)

Ps. Może niedługo zrobię aktualizację tematu o naprawie luzów fotela :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5607
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Bardzo lubię czytać fotorelację, super. Szkoda, że w anszych dieslach nie ma przepustnicy :-)
Często były pytania odnośnie szarpania, teraz będzie można odsyłać ich do tego tematu. Tomasz, a miałeś jakieś objawy, przepustnica trochę okopcona.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 22:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ostatnio na zimnym, wyższych obrotów dostawał, na 2 tys., i poszarpywał. Jak teraz będzie po czyszczeniu, to się okaże. Napiszę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2013, 23:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Super relacja, fajnie że adaptacja przepustnicy obyła się bez kompa, słyszałem że bez tego nie da rady i sam reset ECU nie wystarczy. Swoją drogą ciekawe czy taki reset wystarczy po czyszczeniu przepustnicy w dieslu bo sam przymierzam się do takiego zabiegu od jakiegoś czasu?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 10:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Super, mnie też się podoba takie podejście do tematu, a co tam, że ja nie mam przepustnicy, ale dokładnie wszystko przeczytałem i obejrzałem :lol:
Oby tak dalej, duże brawa, Thank's już poszedł <hahaha>

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 10:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5607
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
rajek napisał(a):
Swoją drogą ciekawe czy taki reset wystarczy po czyszczeniu przepustnicy w dieslu bo sam przymierzam się do takiego zabiegu od jakiegoś czasu?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Diesle chyba nie mają przepustnicy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 13:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
…super fotorelacja, wydaje mi się że diesle też mają przepustnicę. Nawet chyba widziałem jakąś fotorelację w Madzi 6 GG...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 16:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Michał nasze diesle jak najbardziej mają przepustnice, sprawdź pod maską, jest w podobnym miejscu jak w benzynie. U nas przy czyszczeniu przepustnicy, można jeszcze EGRa wyczyścić jest zaraz koło przepustnicy.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 17:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
rajek napisał(a):
U nas przy czyszczeniu przepustnicy, można jeszcze EGRa wyczyścić jest zaraz koło przepustnicy.

W benzynie także (widać na 3 i 4 fotce). Mogłem w sumie zajrzeć do niego :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 17:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5607
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ok spoko, chyba kiedys nie było.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 17:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Michał napisał(a):
Ok spoko, chyba kiedys nie było.

;-)

TOMASZ egr w benzynie chyba nie jest tak upierdliwy jak w dieslu, wiec spokojnie przy następnym czyszczeniu przepustnicy można zajrzeć;).

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 07:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Troszkę pojeździłem, więc czas na wnioski. Auto na zimnym silniku po rozruchu nie przekracza 1500 obr/min, wcześniej potrafił wskoczyć na 2000. Po przestanej nocy na dworze, po rozruchu i przejechaniu kilkunastu metrów na 1 biegu bez gazu nie szarpie i nie skacze jak kangur, przed czyszczeniem występował ten objaw. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 10:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3394
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
TOMASZ napisał(a):
Po przestanej nocy na dworze, po rozruchu i przejechaniu kilkunastu metrów na 1 biegu bez gazu nie szarpie i nie skacze jak kangur, przed czyszczeniem występował ten objaw. :)


Będę w takim razie czyścił, dzięki za informacje! :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 11:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
TOMASZ napisał(a):
po rozruchu i przejechaniu kilkunastu metrów na 1 biegu bez gazu nie szarpie i nie skacze jak kangur

a jak dodasz gazu i odejmiesz - to szarpie czy nie ?
Jak jade bez gazu to jest spoko, u mnie jest gorzej jak dodam i zaraz odejme gaz. Wtedy tak jak by sie "dlawil" lekko.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 14:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Sprawdzę to jutro rano i dam znać :)

Edit : Zielony, nic takiego nie występuje o czym piszesz. Płynnie schodzi z obrotów na zimnym silniku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 19:05 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6363
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzisiaj przy okazji poprawiania fabryki i fotela kierowcy, na warsztat powędrowała też przepustnica i przepływomierz :) Przed i po:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Efekt? Obroty na zimnym silniku spadły poniżej 2tys (1700-1800), płynnie schodzi z obrotów i przestał falować wolnych obrotach. Potwierdzę jeszcze jak odpalę go jutro rano :)

Podziękowania dla kolegi TOMASZa za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 20:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niezła robota, a przy przepływce też przedmuchałeś te trzy druciki w środku?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 20:35 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6363
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
"Kropelka" została oczyszczona zmywaczem w spray'u, reszta dostała sprężonym powietrzem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 20:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobrze, dobrze te druciki ciężko dojrzeć i często zostają pomijane... a swoją rolę jakąś spełniają 8-)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 22:32 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6363
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ale mocy mi nie przybyło od tego, chyba, że w głowie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 00:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3394
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
To znaczy, że masz zadbany samochód :) Tak trzymaj!

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


Ostatnio edytowano Pt, 22 lis 2013, 07:49 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
nie cytujemy poprzedniego postu


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 9 gru 2013, 12:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3394
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czy z perspektywy czasu potwierdzacie ustąpienie szarpania na zimnym silniku po czyszczeniu przepustnicy?

Ile czasu trzeba sobie zarezerwować na tą operację?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 gru 2013, 14:59 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6363
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
U mnie nie szarpało, więc tu nie pomogę.

A całość zajęła u mnie z godzinę, z tym, że TOMASZ już wiedział co i jak. Pewnie zaraz uzupełni ile mu to zajęło za pierwszym razem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 gru 2013, 15:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3250
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Nie szarpie, a teraz jak temp. na zewnątrz spadła, to po odpaleniu zimnego auta obroty nie przekraczają 1700 ( troszkę więcej niż było wcześniej ) i po chwili spadają. Sam demontaż i montaż idzie szybko, więcej czasu wymaga samo wyczyszczenie przepustnicy. Myślę, że na całość max 2 godz. wystarczą jak ktoś będzie robił to pierwszy raz. Mi zajęło to znacznie mniej czasu :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 9 gru 2013, 15:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3394
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dzięki panowie za odpowiedzi ;) Jutro prawdopodobnie zabiorę się za to rano. Jeśli ktoś jeszcze czyścił przepustnicę i ma wyrobione zdanie o powiązaniu zabiegu z szarpaniem na zimnym to proszę o wiadomość.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.