Teraz jest Cz, 18 lip 2024, 09:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 11 lip 2015, 11:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Kolejnym etapem wygłuszenia w mojej szóstce było wygłuszenie dachu. Materiały które do tego zużyłem były takie same jak w poprzednich pracach czyli maty STP iSilver (około 4 arkuszy 75x50xm) oraz pianka GMS-02 6mm. Całość z montażem zajęła mi jakieś 5-6 godzin, ale można robić to na raty. Większość elementów można zdemontować i jeździć autem, więc na samo wyklejanie potrzeba nam jakieś 3 godziny. Na pewno z moją fotorelacją i wskazówkami będzie Wam łatwiej i może to zająć mniej czasu. Można zrobić pomiary w aucie i w domu podocinać maty oraz piankę. Wygłuszenie dachu miało na celu zmniejszenie szumów przy wyższych prędkościach, których jeszcze nie uzyskałem. Jeżeli tylko się gdzieś wybiorę napiszę jaki jest efekt tego wygłuszenia. Myślę także, że wnętrze auta, które będzie stało na pełnym słońcu nie będzie się tak mocno nagrzewało.
Teraz odgłos dachu podczas pukania jest taki sam jak przy wygłuszonych drzwiach, tak więc podczas deszczu lub gradu (oby nie <boisie> ) będzie na pewno o wiele ciszej. Dodam jeszcze, że podczas prac bezpośrednio przy podsufitce warto używać lateksowych rękawiczek aby jak najmniej ją ubrudzić. Ja po tym wyciszaniu zamierzam ją wyprać (już wcześniej miałem to w planach) gdyż w paru miejscach jest lekko przybrudzona.


1. Rączki x 3 - w otwory widoczne na zdjęciu wkładamy malutki płaski śrubokręt, podważamy i wyjmujemy kołki, a następnie wyciągamy rączki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Uchwyty x 4 - odciągamy zaślepkę i wykręcamy śrubkę.

Obrazek

Obrazek

3. Daszki przeciwsłoneczne x 2 - uchwyt w którym zaczepia się daszek wyciąga się poprzez wciśniecie zatrzasków z obu stron, mocowanie daszka najpierw się wykręca, a następnie wyciąga tak jak pokazano na zdjęciu. Odpinamy jeszcze tylko kostkę od podświetlenia daszka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

4. Podświetlenie z przodu - małym płaskim śrubokrętem najpierw podważa się pokrywę w której znajduje się wyświetlacz zapiętych pasów tylnej kanapy. Pod nią umiejscowione są dwie śrubki, które odkręcamy. Zdejmujemy jeszcze tylko pokrywy oświetlenia, odpinamy kostkę i wyjmujemy cały panel.

Obrazek

Obrazek

5. Podświetlenie z tyłu - płaskim śrubokrętem podważamy tylne oświetlenie, które trzyma się na czterech zaczepach zaznaczonych kółkiem. Następnie odpinamy gniazdo żarówki od tego panelu, które trzyma się na trzech zaczepach.

Obrazek

Obrazek

6. Osłona tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa - wyciągamy osłonę, która trzyma się na dwóch spinkach.

Obrazek

Obrazek

7. Słupek "A" - odciągamy na taką odległość, która potem pozwoli na zdjęcie podsufitki.

Obrazek

8. Słupek górny "B" - demontujemy przednią i tylną dolną osłonę progów, a potem dolny słupek "B" (fotorelacja z tego jest w wątku o montażu kamery cofania użytkownika Głowasiek). Potem powinniśmy odciągnąć zaślepkę mocowania przedniego pasa bezpieczeństwa, pod którą znajduje się śruba i odkręcić ją kluczem 14, niestety ja miałem klucze z "plasteliny" i nie dałem rady (przynajmniej wiem, że muszę kupić sobie porządne klucze). Zrobiłem więc trochę inaczej i wyciągnąłem górny słupek z mocowań i odciągnałem podsufitkę od tego słupka, który posiada dwa wypusty u góry.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

9. Słupek "C" - niestety nie zrobiłem zdjęć. Musimy zdemontować jeszcze osłonę tylnego nadkola, roletę bagażnik, a potem plastik poprzeczny w bagażniku i wtedy odciągamy słupek "C".

10. Słupek "D" - mamy już zdjęty plastik poprzeczny w bagażniku, więc teraz wyciągamy linkę od tylnej klapy, zdejmujemy zaślepkę i odkręcamy śrubę kluczem 10, wyciągamy dwie spinki (takie jak w podsufitce) i możemy już demontować słupek "D" który ma jeszcze dwie metalowe i chyba jedną plastikową spinkę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

11. Spinki - jedna nad tylną kanapą, trzy przy tylnej uszczelce.

Obrazek

12. Gumka podtrzymująca podsufitkę - wystaje z podsufitki i jest zamocowana na uchwycie.

Obrazek

Obrazek
13. Uszczelki - cztery wokół drzwi i jedna tylnej klapy

14.Mocowanie relingów - zdjęcie nakrętki mocowania relingów.

Obrazek

Na szczęście dach był w idealnym stanie i nie było potrzeby czyszczenia

Obrazek

Tak to wygląda po wyklejaniu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lip 2015, 12:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 963
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Jak zawsze kawał dobrej roboty i znakomita fotorelacja brawo

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lip 2015, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Relacja normalnie kozak!! Na pewno się przyda, Michał tak trzymać

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lip 2015, 23:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Kawał dobrej roboty, fotorelacja pierwsza klasa Zmieniło sie coś po wyciszeniu? Jest ciszej w srodku ?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2015, 00:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
super robota :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 17:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Pojezdzilem troszke i czas na ocene. Na obwodnicy gdzie jechalem tak 140/150 bylo super i na prawde komfortowo. Na autostradzie moglem lepiej sie bujnac i tak do 160 bylo cicho, dopiero od tego momentu szum wokol uszczelki szyby w drzwiach od strony kierowcy oraz od kol zaczal dawac sie we znaki, ale i tak mozna bylo spokojnie rozmawiac. Mysle, ze po zmianie opon na zimowe halas przy 180km/h bedzie jak teraz przy 160.
Kto wie, moze zabiore sie jeszcze za wyciszenie podlogi + zabezpieczenie antykorozyjne.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 sie 2020, 15:57 
Adept
Offline
Od: 05.10.2019
Posty: 105
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Świetna robota <spoko> Może chcesz się tak moją zająć i wyciszyć ? :-P Zabieram się za to już od jakiegoś czasu i ciągle nie może to dojść do skutku :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 18 sie 2020, 21:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 2716
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ale trupa odkopałeś :lol:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 10:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 456
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
W sedanie wyklejanie sufitu było nieco niewygodne, ponieważ nie byłem w stanie wyjąć podsufitki z kabiny. Nie mówię że nie jest to możliwe, ale nie chciałem jej zbytnio wyginać aby nie złamać. Do wygłuszenia użyłem głównie piankę 3 mm oraz trochę pianki 9 mm przy brzegach dachu wokół kutyn powietrznych. Na podsufitce w tym miejscu nie było żadnego wygłuszenia.

Demontaż podsufitki w sedanie jest identyczna jak w opisie Michała. Natomiast trzeba też zdemontować słupki C które trzymają się na 3 spinkach, z czego jedna metalowa wyskoczyła podczas demontażu, oraz są wsunięte w półkę za kanapą. Plastiki najlepiej zacząć odciągać przy uszczelce drzwi i od góry przy szybie. Po demontażu słupków A i C po stronie pasażera można odpiąć antenę z przodu i z tyłu, a przy słupku C po stronie kierowcy był jeszcze jeden kabel biegnący do podsufitki. Ponadto nad tylną półką w podsufitce jest kilka spinek do wyciągnięcia.

Co ciekawe na tylnej półce znajduje się tylko separator anteny radiowej od ogrzewania tylnej szyby i nigdzie nie ma wzmacniacza antenowego. Również przejrzałem dokumentację z wiązkami kabli do Mazdy 6 GH i jest mowa o wzmacniaczu tylko w kombi i liftbacku.

Oryginalne wyciszenie sufitu w mojej Mazdzie było dosyć dobre z wyjątkiem przedniej części pod osłonami przeciwsłonecznymi, gdzie nie ma żadnej izolacji. Niemniej jednak, subiektywnie uważam, że wygłuszenie sufitu daje niewielki efekt. Osobom, które nie chcą za dużo demontować polecam pominąć wygłuszanie dachu.

-- 10 lutego 2022, o 11:12 --

Dodatkowe zdjęcia. Odsyłam również do demontaż półki za kanapą i słupków C w sedanie

-- 10 lutego 2022, o 11:13 --

Dodatkowe zdjęcia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.