Teraz jest So, 22 wrz 2018, 08:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 00:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 155
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Rajek te Twoje końcówki są już zabezpieczone i to dobre rozwiązanie. Już nawet planowałem w tym temacie będąc w Polsce kupić na zapas. W UK poza ebay nie za bardzo wiem gdzie tego szukać a wole to fizycznie dotknąć przed zakupem. W Gdańsku wiem gdzie to mają na półkach. Gumki które zamieściłeś super rozwiązanie na fabryczne cięgna w wolnej chwili się tym zajmę. Dzięki :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 14:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Jakby ktos potrzebowal czusnik xenon przod to mam na zbyciu uzywany kupilem bo myslalem ze moj sie nie pospawa cena 41zł + pp

wyslane z es6 za pomoca palcow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2017, 15:41 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam, ostatnio usuwałem DPFa w Madzi i po odbiorze auta od mechanika jadąc wieczorem zdziwiło mnie że światła świecą bardzo nisko. Wcześniej czytałem tego posta i pomyślałem że może przy usuwaniu DPFa mechanik gdzieś nie zauważył i uszkodził czujnik przy wahaczu.... i tak się właśnie stało.
Nie myśląc wiele postanowiłem sam go naprawić, więc - wykręciłem, wyczyściłem, pospawałem, zeszlifowałem, poszedł podkład, farba i gotowe. Dołączam fotki dla zainteresowanych <spoko> +
IMG_20170506_090004.jpg
IMG_20170506_090632.jpg
IMG_20170506_092212.jpg
IMG_20170506_092700.jpg
IMG_20170506_093149.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 gru 2017, 16:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Mi też przyjdzie wejść do kanału po świętach.


Edit
No niestety mnie też czeka wymiana.

Powie mi ktoś jak nazywa się fachowo ta część odpowiedzialna za regulację wysokości ksenonów.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 09:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Witam gdzie można kupić takie osłony gumowe na przegub co są na zdjęciu rajka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 11:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.02.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Panowie, jakiej długości powinien być ten pręcik łączący w czujniku regulacji wysokości xenonów? Noszę się z zamiarem kupna:
https://www.ebay.co.uk/itm/Xenon-Repair ... 2384618966
Niestety nie wiem na który się zdecydować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 mar 2018, 19:12 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 32
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Ciągle walczę z brakiem poziomowania. Po jeździe po dziurawych drogach zaczęła mrugać kontrolka AFS OFF i przestały poziomować się światła. Zajrzałem pod spód i dzwigienka od czujnika z przodu była luzna..dokrecilem ją i wszystko wróciło do normy.

Po kilku dniach znowu AFS OFF i to samo. W końcu wymieniłem czujnik z przodu. Wg instrukcji serwisowej czujnik powinien płynnie zmieniać napięcie od 0,5 do 4,5V. Mój pokazywał tylko 0,22V - do wymiany. Kupiłem używkę, sprawdziłem przed założeniem - sprawny.

Założyłem i dalej to samo AFS OFF. Mruga szybko dwa razy potem przerwa i tak w kółko.
W serwisówce jest jasno napisane, że w przypadku wymiany czujnika poziomowania należy przeprowadzić procedurę serwisową:
Caution
Perform the procedures in Steps 4 to 7 within 30 s.
Perform the procedures in Steps 6 to 7 within 5 s.
1. Switch the ignition to off.
2. Turn on the headlights TNS position.
3. Set a jumper wire to the DLC-2 B terminal.
4. Switch the ignition to ON.
5. Verify that the AFS OFF light flashes.
6. Connect the DLC-2 terminal B to ground using a
jumper wire.
7. The light switch switches in the following order:
TNS ON OFF ON OFF ON OFF
8. After the AFS OFF light flashes three times at 0.5
s intervals, verify that it turns off.

Nie mogę sobie z tym poradzić. Może mi coś doradzicie?:

Perform the procedures in Steps 4 to 7 within 30 s.
Perform the procedures in Steps 6 to 7 within 5 s.
Czyli że co? Każdy krok mam robić przez 30 s? czyli np w pkt 4 włączam zapłon i czekam 30 s ??
Jakie to jest położenie świateł TNS?
Mam światła skandynawskie. Jak mam ustawiać TNS ON OFF ON OFF ON OFF? ile razy? przez 30s to przełączać czy przez 5 czy tylko raz?

Wątpie, żeby ktoś mógł mi pomóc ale jednak liczę na cud :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 21:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1355
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Nie wiem jaka to pozycja TNS, ale resztę rozumiem następująco.

Cytuj:
Perform the procedures in Steps 4 to 7 within 30 s.

Kroki 4 do 7 zrobić w ciągu 30 sek, a nie każdy po 30 sek.

Cytuj:
Perform the procedures in Steps 6 to 7 within 5 s.

Kroki 6 do 7 zrobić w ciągu 5 sek

Cytuj:
Jak mam ustawiać TNS ON OFF ON OFF ON OFF? ile razy? przez 30s to przełączać czy przez 5 czy tylko raz?

Tą sekwencję robisz raz:
TNS ON -> TNS OFF -> TNS ON -> TNS OFF -> TNS ON -> TNS OFF
czyli 3 razy powtórzyć włączenie i wyłączenie

-- Dodano: 6 marca 2018, o 21:26 --

Może pozycja TNS to pozycyjne?

Obrazek

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 07:30 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4158
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ostrzeżenia: 1
Coś mi się kojarzy, że w euroesi, był podany manualny sposób... postaram się poszukać.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 12:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 847
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
TNS to światła pozycyjne.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 18:04 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 32
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Po kilku tygodniach nierównej walki w końcu poziomowanie świateł działa jak marzenie :D

Dla potomnych opiszę problem od początku oraz jak mu zaradziłem.
Auto musi być nieobciążone i stać na równej powierzchni.

1. Mrugająca kontrolka AFS OFF na desce rozdzielczej - brak poziomowania świateł.
2. Podejrzenie uszkodzenia przedniego czujnika poziomowania - sprawdzenie wg wskazań serwisówki. Powinien płynnie zmieniać przyłożone napięcie od 0,5V do 4,5V. Pokazywał tylko 0,18 - 0,22V - uszkodzony.
3. Montaż używanego czujnika po uprzednim sprawdzeniu w/w sposobem.
4. Nadal na blacie mruga kontrolka AFS OFF z tym, że zaczęła mrugać w trybie dwóch szybkich mignięć i dłuższej chwili (ok sekundy) przerwy i tak w kółko. Nadal brak poziomowania.
5. Wdrożenie procedury DTC INSPECTION:
- wyłącz zapłon
- włóż kawałek przewodu w DLC-2 terminal B - gniazdo OBD2 - skrajny pin (jakby od strony pasażera
) w drugim rzędzie ( tam gdzie rozszerzenie gniazda).
- włącz zapłon
- włącz światła mijania
- podłącz przewód z OBD2 do masy - dla pewności użyłem kabla rozruchowego bezpośrednio zamocowanego do klemy

Następnie kotrolka AFS OFF zamrugała 3 razy i w końcu zgasła na amen. Poziomowanie wróciło, wszystko gra.

O dziwo powyższa procedura miała być do sprawdzenia kodu błędu sygnalizowanego poprzez odpowiednią liczbę mrugnięć kontrolki ale jednak załatwiło to problem. Procedura opisywana w poście powyżej z TNS OF TNS ON, nie działała, żadnej reakcji.
Może kiedyś komuś się to przyda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 20:27 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4158
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ostrzeżenia: 1
Zgadza się....
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 13300.html

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.