Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 14:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tombien, a co powiesz na to ze u mnie nowy akumulator wymieniony w lipcu 2017 i po przejchaniu w lipcu i sierpniu 3000km glownie na dlugich trasach tez byl niedoladowany., temperatura byla ponad 20-25 stopni a jakzda po trasach a nie w miescie.
To nie moze byc tak ze w samochodzie ( powtorze to n-ty raz) za tyle kasy, akumulator jest doladowywany i systemy dzialaja pod waruniem odpowiedniej temperatury zewnwtrznej, wilgotnosci, dlugiej , pomyslnych wiatrow nad Horoszima i spelnienia miliona innych warunkow.
Sprawdzilem juz wielokrotnie w swoim samochodzie ze dluga jazda nie doladowuje akumulatora. No jezeli prad aku jest ok 0A-do 1A bo tak steruje wszechmocny komputer to nie dziwie sie ze aku jest niedoladowany.

-- Dodano: 27 listopada 2017, o 14:50 --

27 listopada 2017, o 14:46 pawko napisał(a):
To wiadomo..... Że akumulatory gorzej działają w niskiej temperaturze.

Pawko jakie niskie temperatury. Kiedys w zimie w Warszawie bywalo ok minus 20 do minus 30 w dzien i to przez dwa tygodnie non stop. Teraz mamy raptem 0 lub -5. Ja trzymam samochod w garazu gdzie jest ok +10 w zimie.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 15:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
To jest tylko stwierdzenie, wcale nie stawiam tego na jednej szali z naszymi problemami (piszę w imieniu osób, które mają problemy z ładowaniem).
Gość od CX-5 w całości obnażył problem z ładowaniem w linku w którym podałem, na podstawie różnych akumulatorów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 20:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)

1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz dźwignię biegłów w pozycję N.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora a następnie podłącz czujnik akumulatora.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Procedura sprawdzenia stanu akumulatora przez inicjalizację systemu i-Stop

6. Sprawdź stan akumulatora przez inicjalizację systemu i-stop:
a) Włącz zapłon (silnik wyłączony) i poczekaj 15 s do 1 min
b) Zweryfikuj system i-Stop, naciśnij przycisk i-Stop OFF przez 10 s i zweryfikuj stan kontrolki i-Stop:
- jeżeli miga na zielono - wyłącz zapłon, procedura zakończona
- jeżeli miga na pomarańczowo sprawdź parametry akumulatora (napięcie, stan naładowania (min 75%))
- jeżeli świeci na pomarańczowo, procedura nie powiodła się, wyłącz zapłon, sprawdź parametry akumulatora oraz odłącz (4) i podłącz (5) akumulator
7. Inicjalizacja i-Stop (ISC):
a) włącz silnik
b) rozgrzej silnik na postoju bez włączania odbiorników prądu do momentu zgaszenia niebieskiej kontrolki płynu chłodniczego
8. Inicjalizacja czujnika obrotu koła kierowniczego
a) przekręć kierownicą do oporu w lewo a potem w prawo również do oporu
b) wyłącz zapłon
9. Sprawdzanie inicjalizacji ISC :
a) włącz zapłon (silnik wyłączony) i w ciągu 5 s przytrzymaj przycisk i-Stop OFF przez 3 s lub dłużej (kontrolka i-Stop zaświeci się na pomarańczowo)
b) włącz silnik
c) przytrzymaj dłużej przytrzymaj przycisk i-Stop OFF i sprawdź czy kontrolka i-Stop przestanie świecić na pomarańczowo i zacznie migać na zielono (jeżeli kontrolka będzie świeciła nadal na pomarańczowo, sprawdź stan akumulatora (napięcie, stopień naładowania)
d) poczekaj aż kontrolka i-Stop migająca na zielono wyłączy się.
e) wyłącz zapłon
10. Sprawdzenie działania systemu i-Stop.
a) włącz silnik i upewnij się, że kontrolka i-Stop nie świeci na zielono
b) rozpędź się powyżej 4 km/h i zatrzymaj pojazd
c) sprawdź czy i-Stop zadziałał (temp powietrza powyżej -10 0C)
d) wyłącz zapłon

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozostałe czynności po podłączeniu akumulatora

11. Zaprogramuj działanie szyb elektrycznych.
12. Zaprogramuj działanie szyberdachu.
13. Zaprogramuj zegar i radio.
14. Zainicjuj system pomiaru ciśnienia powietrza w kołach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 22:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ale macie rozkmine, mi by sie nie chcialo.
Moje jedyne obserwacje to takie ze jak dawno dawno temu uzywalem i-stopa to te 2 systemy działały jak u was , czyli jak im sie podobalo , czesciej latem, ciężej w zimie. Natomiast odkad wylaczylem na stałe i-stopa, to i-eloop dziala doslownie zawsze. Moj wniosek taki, ze uzywany (a i tak niepotrzebny) i-stop daje po dupie aku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 23:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
27 listopada 2017, o 22:52 TheBesTia napisał(a):
i-stop daje po dupie aku

I taki właśnie był przekaz blogera z Rosji. Przeczytałem jego wszystkie wpisy na temat akumulatora i i-Stop (i-Eloop'a nie miał) i już jestem pewny, że czy to przedlift czy polift nie ma znaczenia. Procedura ładowania jest taka sama i jak widać bardzo złożona. Jednak jakby nie wychodziło, samochód używany głównie w mieście "zjada" bateryjkę przez niedostateczne ładowanie i nadmierne obciążanie go właśnie i-Stopem.

Wychodzi na to, że najlepszym sposobem na wydłużenie życia akumulatora jest nieużywanie lub stałe wyłączenie i-Stopa z czym na szczęście nie ma najmniejszego problemu. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 23:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tombien nie zgodzę sie z Tobą. Najlepszym rozwiązaniem jest poprawienie ładowania akumulatora . Akumulator jest niedopasowany niezależnie czy jeździsz w mieście w trasie. W trasie nie używasz I-Stopa a akumulator i tak nie jest doładowywany. Powiem więcej miałem przez dwa miesiące zastępcza M6 taka sama jak moja tylko GJ. I tam mimo ze przejechane było ponad 10000 km hak ja dostałem to przez ponad 3500 km jaki zrobiłem w mieście ani razu nie miałem problemu z I-Stopem ani I-Eloopem. Po problemach z moim samochodem byłem na to wyczulony. A wierz mi, ze I-Stopa wykorzystywałem do bólu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 27 lis 2017, 23:26 przez Peterka47, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 23:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A co zjada bateryjkę nocą? Chyba szczury. Nie demonizujmy iStopa. To co zeżre na postoju zaraz jest doładowywane po uruchomieniu silnika. Inna sprawa, że ja pozwalam się wyłączyć silnikowi tylko wtedy kiedy kondensatory są pełne. W rezultacie prąd do ponownego uruchomienia nie spada poniżej 0A. Ten cały monitoring baterii jest do dupy - tam coś jest srogo zjebane i tyle. Algorytmy dobierania prądu też. Auto bez problemy stojąc sobie z odpalonym silnikiem ładuje akumulator bez problemu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 23:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
" tylko wtedy kiedy kondensatory są pełne" zmieniłeś oprogramowanie czy "ręcznie" (ekran) to kontrolujesz? U mnie obydwa systemy działają od początku i non stop (gaśnie kontrolka od nagrzania silnika i działają) niezależnie miasto/trasa, przerwa 2 tygodnie w jeżdżeniu itp. Natomiast to co pokazuje na ekranie - stopień naładowania - to fikcja. Potrafi zejść na 1 "kostkę" przez minutę, potrafi zejść w 10s i działać (wyłączony silnik) kolejne 90s. Potrafi włączyć się system na 1 kostce i trzymać 90 s, potrafi włączyć się na pełnym naładowaniu i odpalić silnik po 20s - kostki lecą co 2s. Mówię oczywiście o podobnych warunkach - przejazdu, prędkości, temperatury, czasu od uruchomieniu auta w danej jeździe w danych warunkach.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 00:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
U mnie "kostki" zachowują się przewidywanie i zgodnie z oczekiwaniami. Po naładowaniu do pełna rozładowują się od 1,5 do 2 minut. Nieco szybciej jak silnik jest wyłączony i jest więcej odbiorników (światła, nawiewy, etc.).

Co więcej śledziłem prąd lądowania Forscanem na żywo. Przy pełnych "kostkach" - znaczy pełnym kondensatorze wg animacji na MZD i wyłączonym silniku przez iStop prąd ładowania utrzymuje się na stałym poziomie (tak jak by silnik z alternatorem pracował - czyli kondensator zasila prądem wszystkie układy) aż połowa kostek zniknie. Potem mamy punkt przegięcia - 0A (czyli już kondensator nie daje rady oddawać wystarczająco dużo prądu) i poniżej połowy kondensatora zaczyna już spadać prąd ładowania znacznie poniżej 0 (znaczy akumulator oddaje prąd i zasila wszystkie układy). Zatem animacje pokrywają się dosyć dokładnie z odczytami prądu. :geek:

Nie do końca zakumałem też co piszesz...
27 listopada 2017, o 23:59 Wedrowiec napisał(a):
U mnie obydwa systemy działają od początku i non stop (gaśnie kontrolka od nagrzania silnika i działają) niezależnie miasto/trasa, przerwa 2 tygodnie w jeżdżeniu itp. Natomiast to co pokazuje na ekranie - stopień naładowania - to fikcja. Potrafi zejść na 1 "kostkę" przez minutę, potrafi zejść w 10s i działać (wyłączony silnik) kolejne 90s. Potrafi włączyć się system na 1 kostce i trzymać 90 s, potrafi włączyć się na pełnym naładowaniu i odpalić silnik po 20s - kostki lecą co 2s.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 06:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
27 listopada 2017, o 23:14 tombien napisał(a):
27 listopada 2017, o 22:52 TheBesTia napisał(a):
i-stop daje po dupie aku
.....głównie w mieście "zjada" bateryjkę przez niedostateczne ładowanie i nadmierne obciążanie go właśnie i-Stopem. Wychodzi na to, że najlepszym sposobem na wydłużenie życia akumulatora jest nieużywanie lub stałe wyłączenie i-Stopa z czym na szczęście nie ma najmniejszego problemu. :)

Tombien jesli dobrze pamietam to nasz kolega rkarcz ( Robert popraw mnie jesli nie mam racji) po uruchomieniu silnika za kazdym razem wylacza I-stopa i tez akumulator nie daladowuje sie.
Jesli prad w czasie jazdy oscyluje w granicach 0A-1A to nie ma szans aby skutecznie doladowac aku.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 07:52 
Offline
Sprawdziłem po 10 miesiacach jazdy mazda i naliczeniu I -stopu 12 godziń. - stan naładowania aku przez fordscan 90%.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 09:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No ja mam iStopa nabite około 11,5 godziny (półtora roku). Może rocznik 2017 ma coś poprawione!?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 09:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Raczej spieprzone


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 09:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dlaczego? Ma gość 2017 i mu działa. Ty, ja mamy 2016, 2015 też mają problem...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 09:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam model 2017 GL. I jest do doopy. Jak miałem zastępczy GJ to było dobrze.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dlaczego do Was nie dociera, że model nie ma znaczenia tylko sposób użytkowania samochodu?

Jeżdżę tym samochodem 4 lata, nie wymieniałem akumulatora, doładowywałem go 2 razy - według mnie nie było to niezbędne. Przy przebiegu 84 tys. km mam 33 godziny postoju na i-Stopie. Nie przejmuję się tym, że w niższych temperaturach systemy nie działają. Gdy robi się cieplej zawsze wszystko wraca do normy. Często bywa tak, że jeżdżę tylko 2 razy w tygodniu, ale wtedy robię min. 50-100 km i w tym jest niewiele jazdy miejskiej.

Gdyby nie systemy działające na podstawie określonego stopnia naładowania 95% ze zgłaszających tu problemy z akumulatorem zapomniała by o jego istnieniu. Dopóki silnik by odpalał temat poruszany byłby okazjonalnie. Mało tu było przypadków, kiedy wymiana akumulatora była koniecznością ze względu brak możliwości uruchomienia silnika a i to spowodowane było wcześniejszym rozładowaniem akumulatora do zera przez pozostawione światełko czy włączoną przez cały czas kamerę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
28 listopada 2017, o 10:06 tombien napisał(a):
Dlaczego do Was nie dociera, że model nie ma znaczenia tylko sposób użytkowania samochodu?


Nie masz racji. Jest to też alogiczne. Niby osobom, które jeżdżą rzadko wszystko działa, a tym, które jeżdżą często nie. To, że Tobie działa (pomijam fakt, że masz rocznik 2013) to nie znaczy, że niektóre auta nie mają wady (w tym moje). A dzięki temu wątkowi więcej osób zauważa, że jest problem - bo jak zwróciłeś uwagę widać go tylko po niedziałających systemach. Ale nie po to one są, żeby nie działały. Albo inaczej - ja oczekuję, że mają działać i koniec kropka. Część użytkowników jest pewnie nawet tego nieświadoma. Ponadto ty masz przedlift i tam jest nieco inna sytuacja.

Auto bez systemów nie spełnia norm, a zatem jest niezgodne z umową sprzedaży.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


Ostatnio edytowano Wt, 28 lis 2017, 10:18 przez KMBak, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tombien, to wytlumacz mi dlaczego u mnie nowy ( fabrycznie nowy) akumulator byl na tyle rozladowany w ciagu 2 miesiecy ( lipiec i sierpien)od jego instalacji ze oba systemy przestaly dzialc i bez podladowanai aku w ASO nic nie udalo sie zrobic. Jezdzilem na dlugich trasach miasto to bylo moze 7-10% calej trasy To sie nie zgadza z Twoja teoria. Nie uzywam kamery, czasem podladowuje telefon. Zadnych innych odbiornikow.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
A gdzie jest napisane, że muszę autem robić 100km dziennie żeby był akumulator naładowany??
Ja jeżdżę co najmniej 2x20 minut dziennie, łącznie prawie 40 km, bez użycia i-stopa i latem gotowy jest przez tydzień max dwa od ładowania.
A do Ciebie nie dociera, że gotowość systemów to nie wszystko? Pomimo stałego użytkowania akumulator ma rano 12.2V nawet jak jest 20 stopni na zewnątrz, a dzień wcześniej przejadę 400km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
28 listopada 2017, o 10:12 KMBak napisał(a):
niektóre auta mają wadę (w tym moje)

Uważam, że mają ją wszystkie albo żadne jej nie ma. Jak ktoś udowodni, że jest inaczej będę się kajał. :)
28 listopada 2017, o 10:12 KMBak napisał(a):
Ponadto ty masz przedlift i tam jest nieco inna sytuacja.

Gość z Rosji miał z Cx-5 z 2013 czyli przedlift i miał dokładnie takie same problemy jak Ty masz w FL. :)
28 listopada 2017, o 10:12 KMBak napisał(a):
Część użytkowników jest pewnie nawet tego nieświadoma

I nie jest to lepsze dla zdrowia psychicznego?
28 listopada 2017, o 10:12 Peterka47 napisał(a):
nowy ( fabrycznie nowy) akumulator byl na tyle rozladowany w ciagu 2 miesiecy ( lipiec i sierpien)od jego instalacji ze oba systemy przestaly dzialc i bez podladowanai aku w ASO nic nie udalo sie zrobic.

To jest akurat proste, trafiłeś na niesprawny akumulator lub taki co nie był nowy. :)
28 listopada 2017, o 10:17 pawko napisał(a):
A gdzie jest napisane, że muszę autem robić 100km dziennie żeby był akumulator naładowany??

Z tego co wyczytałem z bloga Rosjanina, cytował instrukcję w której było napisane jak często trzeba doładowywać akumulator, gdy sposób użytkowania nie zapewni odpowiedniego naładowania.
28 listopada 2017, o 10:17 pawko napisał(a):
Pomimo stałego użytkowania akumulator ma rano 12.2V nawet jak jest 20 stopni na zewnątrz, a dzień wcześniej przejadę 400km.

Mój ma 11,8V teraz i mam na to wywalone, bo i tak wszystko zacznie działać. :)
Po co się spinać? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Studiowałem wczoraj instrukcje od swojej 6 i nie znalazłem takiego stwierdzenia.

Skoro Twój ma 11,8 i wszytko działa a mój 12.2 i nie działa to nie widzisz w tym nic dziwnego?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
28 listopada 2017, o 10:20 tombien napisał(a):
I nie jest to lepsze dla zdrowia psychicznego?


Nie. To jest ignorancja. Każdy ma pewien próg poziomu akceptacji dla nieuczciwości, niedogodności i ogólnie rozumianego chamstwa. Ja mam go nisko. Dużo wymagam od siebie, ale i od innych (w tym od rzeczy, które kupuje za ciężko zarobione pieniądze). Wszystko ma działać tak jak zostało to przewidziane - czy to człowiek na stanowisku, czy auto, czy telefon... Nic na to nie poradzę.

28 listopada 2017, o 10:24 tombien napisał(a):
Mój ma 11,8V teraz i mam na to wywalone, bo i tak wszystko zacznie działać.
Po co się spinać?


Bo u mnie samo nic nie zacznie.

Masz to w tyłku - Twoje prawo. Ale nie narzucaj swojego światopoglądu innym.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 listopada 2017, o 10:20 tombien napisał(a):
28 listopada 2017, o 10:12 KMBak napisał(a):
niektóre auta mają wadę (w tym moje)

Uważam, że mają ją wszystkie albo żadne jej nie ma. Jak ktoś udowodni, że jest inaczej będę się kajał. :)

Zastepczy 2,5l AT kombi model 2016 GJ . Uzytkowaleem go ponad 2 miesiace przejechalem ok 3700 km glownie miasto (ok 90% calego dystansu). Aniu razu , powtorze ani razu nie mialem problemu z oboma sytemami. Dzialaly od poczatku. I-stopa uzywalem do bolu. Samochod jak go bralem mial ok 10300 km i aku byl w nim od nowosci.
czy to wystarczy ci aby przyznac racje ze sa samochody z wadamii? Ja w swoim po 6 miesiacach eksploatacji i przejechanych 6500 km mialem wymieniany modul PCM. Czy inni tez mieli uszkodzony ten modul?
Rkarcz ma akumulator AGM i nie uzywa I-stopa i tez mu po pewnym czasie przestaje dzialac I-Eloop i oczywiscie I-Stop. Czy on tez kupil uszkodzony akumulator?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Wt, 28 lis 2017, 10:36 przez Peterka47, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
28 listopada 2017, o 10:28 KMBak napisał(a):
Masz to w tyłku - Twoje prawo. Ale nie narzucaj swojego światopoglądu innym.

Wskaż w którym miejscu coś komuś narzucam?

28 listopada 2017, o 10:32 Peterka47 napisał(a):
Samochod jak go bralem mial ok 10300 km i aku byl w nim od nowosci. czy to wystarczy ci aby przyznac racje ze sa samochody z wadamii?

Nie. Chyba, że wiesz, jak ten konkretny samochód był użytkowany przed tym jak go dostałeś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przez dwa ponad dwa miesiace byl uzytkowany tylko przeze mnie, i bylo ok. A moj egzemplarz tez byl tylko uzytkowany przeze mnie , tak samo jezdzony, nawet wiecej w trasie i akumulator nie byl doladowany.
Nie rozumiem Twego toku rozumowania.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
28 listopada 2017, o 10:37 tombien napisał(a):
Wskaż w którym miejscu coś komuś narzucam?


OK, dajesz do zrozumienia, że pogodzenie się z losem jest lepsze dla zdrowia. <brawo>
Ale jeśli tak każdy by robił to dziś bylibyśmy dalej na drzewach.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 11:24 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Dodam swoją historię. Auto z 2016, modelowo 2017. Akumulator wymieniany w ASO w kwietniu po tym jak nie zapalił po 4 dniach bez jazdy. Latem nie zapalił po 3 tygodniach (urlop) bez jazdy, ale że wcześniej mało jeździłem, to ok, uznałem to za normalny objaw. Od 3 tygodni znowu problem z aku. Poza migającą kontrolką I-stop, który zawsze wyłączam od razu po odpaleniu auta, pojawia się również kontrolka sygnalizująca (żółty trójkąt) nieprawidłowe działanie systemu ładowania akumulatora 'Battery management system inspection required'. Ostatnio po przejechaniu 250 km i pozostawieniu auta na tydzień, odpalił ledwo, ledwo, odpalając kontroli I-stop i trójkąt . Ogólnie nie jeżdżę zbyt dużo (max 40-60km tygodniowo), więc rozumiem, że może mi I-stop nie działać w tygodniu. Ale żeby po takiej trasie ledwo odpalił?

Jutro wizyta w ASO, ale wątpię, żeby coś udało się naprawić, bo niestety w Norwegii mechanicy samochodowi w ASO są raczej od wymiany, niż naprawy, więc nie zdziwię się, jak będzie ponowna wymiana aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 11:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie działa wszystko od początku i zawsze to znaczy że obydwa systemy nigdy nie przestały działać. Czyli zawsze jak się zatrzymuję to silnik się wyłącza. Nawet przy -8C się wyłączał zeszłej zimy. Oczywiście jak chwilę wcześniej rozładowałem system do końca to wtedy może się nie wyłączyć silnik, wystarczy przejechać kilka sekund hamując silnikiem i się naładuje, znowu silnik się wyłączy po zatrzymaniu.

Mam "uratowane" 4 czy 5 drzewek ;) więc godzin chyba w cholerę na tym o dziwo natłukłem. Moim zdaniem są po prostu "lewe" auta, system nie jest zrąbany totalnie wszędzie tylko działa totalnie losowo - w niektórych autach prawidłowo, w niektórych nie. U mnie do tej pory od nowości działa "książkowo".

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 12:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
28 listopada 2017, o 10:47 KMBak napisał(a):
OK, dajesz do zrozumienia, że pogodzenie się z losem jest lepsze dla zdrowia.
Ale jeśli tak każdy by robił to dziś bylibyśmy dalej na drzewach.

Słuchaj, Ci którzy są tu od minimum 4 lat, pamiętają, że podchodzę podobnie do Ciebie w tych sprawach. Byłem pierwszym, który jeździł po serwisach w celu wyeliminowania szumów z okolicy szyby, znalazłem przyczynę i przyczyniłem się do tego, że powstała poprawka przez wprowadzona przez producenta. Były jeszcze inne problemy, które zostały wyeliminowane systemowo, bo nie odpuściłem. :)

Ale w tej konkretnej sprawie odpuszczam. Dlaczego? Stwierdziłem, że nie jest to dla mnie to aż tak istotny problem. i-Eloop szybko zaczyna działać a i-Stop nie jest mi niezbędny.

Jeżeli wraz z Tobą są osoby zdeterminowane, aby coś z tym zrobić to róbcie. Ja nie mam nic przeciwko, tym bardziej, że wielu ma jeszcze gwarancję producenta. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 16:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tombien ja przypomnę swój przypadek. Akumulator wymieniony w marcu 2016. O ile dobrze pamiętam, w lecie doładowywałem aku, bo oba systemy nie działały. Jesienią odpuściłem temat bo zima, niskie temperatury i nie miałem ELM, żeby monitorować na bieżąco parametry. W marcu, czy kwietniu tego roku doładowałem bo ciągle nic nie działało. Podziałało kilka tygodni. Potem w lipcu w ASO coś zresetowali bo systemy dwa dni później przy takiej samej jeździe odżyły same. Nie było żadnego ładowania aku. W październiku znowu wszystko padło, tzn i-stop i i-Eloop. Naładowanie aku na poziomie 59-60%. Wizyta w ASO w listopadzie, gdzie odłączyli aku w celu sprawdzenia czy to zresetuje BAT_DAY i tym razem stan naładowania aku następnego dnia wskoczył na 70%. Oba systemy działają. Śmiem twierdzić, że obecnie jest zimniej niż w połowie października. Auto jest garażowane, temperatura około 10 stopni. Nie zaobserwowałem temperatury aku poniżej 20 stopni.
Nie używam trybu parkingowego wideorejestratora, ze względu na akumulator.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.