Teraz jest Śr, 19 wrz 2018, 19:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 20:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ktoś tutaj na forum kiedyś pisał , że warto wyciszyć boczne słupki w naszych mazdach, które są również dużym źródłem hałasu. Zastanawiałem się gdzie wrzucić fotorelację, myślałem nad wątkiem o wyciszeniu drzwi, ale jest on już wystarczająco obszerny. Poza tym wiele osób mogłoby nieprzeczytać i pominąć ten element. Do wyciszenia wystarczyła mi jedna mata STP silver 75x50cm oraz pianka GMS 3mm 50x50cm.
Ciężko stwierdzić jaki efekt dało same wyciszenie słupków, ponieważ w tym samym czasie wyciszyłem maskę (o czym w innym wątku), ale razem jest zdecydowanie lepiej. Naprawdę polecam ten zabieg, zwłaszcza że zajęło mi to 40 minut.

Pozwoliłem sobie skopiować zdjęcia z demontażu plstików z wątku Głowaśka o instalacji kamerki cofania.
viewtopic.php?f=37&t=510

Na początku zdejmujemy osłony od kabli które biegną na przednim jak i tylnym progu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aby zdemontować osłonę słupka wyjmujemy uszczelke drzwi zdluz calego slupka (przod i tyl)
Panel ten posiada takie dziwne zaczepy cos ala haczyki, ktore to wchodza pod uszczelke.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdejmujac uszczelke ulatwiamy sobie cala operacje plus minimalizujemy straty :) a tych przeciez nie chcemy...

Postepujemy zgodnie z kolejoscia

1 - delikatne szarpniecie na dole, gdzie jest jeden wczep i nieco wyzej po przeciwnej stronie dwa kolejne
2 - po zdjeciu uszczelki jest nam o wiele latwiej uwolnic "hczyki"
3 - w tym miejscu sa dwa bolce wchodzace w jasny panel powyzej.

Obrazek

Na zdjęciach poniżej widoczne są dwa otwory winne całego zamieszania.

Obrazek

Obrazek


Przystępujemy do zaklejenia, a w rezultacie wygłuszenia ich.

Obrazek

Zdemontowany plastik wygłuszamy kawałkami mat, a potem pianką.

Obrazek

Obrazek

Po stronie pasażera wyciszyłem troszkę więcej i okleiłem miejsce wokół mechanizmu pasa bezpieczeństw, który znajdduje się na dole. Oczywiście zadbałem o to aby w przyszłości nie wpływało to w żadnym stopniu na bezpieczeństwie.

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 20:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2051
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ładnie :) tego jeszcze nie kleiłem :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Haha wiedziałem, że Cię zaskoczę :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Michał,
porządnie to wygląda, jak efekty?

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
No tak jak pisałem. Razem z maską jest o wiele ciszej. I to nie jest efekt placebo.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
sorki przeoczyłem to wcześniej,
to teraz Twoja m6 jest bardzo premium ;) gratuluje pomysłu

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 15:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
No, no na to nie wpadłem, pomysł i wykonanie super.

Ja się zastanawiam cały czas jak wyciszyć małe okienko za trylnymi drzwiami, bo tam teraz świszcze mi najgłośniej :) była sugestia zapiankowania w całości ale żona się nie zgodziła :) :) :)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 16:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Co do tego świszczenia, to już mam pomysł :wink:
Za nieco ponad tydzień dam znać czy się udało i jak to zrobiłem.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 19:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Michał powiedz lepiej o ile wzrosło spalanie twojej Madzi po tych wszystkich zabiegach chirurgicznych z wyciszaniem-wiesz maty, pianki filce swoje ważą :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 19:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Aż tyle to nie waży żeby wpływało na spalanie lub przyśpieszenie. Na razie zużyłem jakieś 12 mat + pianki co daje może z 15kg. W planach mam upchać drugie tyle :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 sty 2015, 21:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Podczas prędkości autostradowych spod uszczelek było słychać świst. Tanim sposobem postanowiłem ten problem zlikwidować za pomocą silikonowych wężyków do produkcji bimbru :-)

http://allegro.pl/wezyk-silikonowy-4x6m ... 60894.html

Obrazek

W drzwiach przednich, w prawym (drzwi kierowcy) i w lewym górnym rogu (strona pasażera) mamy otwory od których zaczynamy przeciąganie wężyka.

Obrazek

Obrazek

Po jakimś czasie wężyk nie chce iść dalej i trzeba przeciągać go po przez otwór w uszczelce.

Obrazek
Na dwóch zdjęciach poniżej, tak gdzieś w połowie dolnej uszczelki jest jakiś króciutki przedmiot który blokuje wężyk. Poprowadziłem go do tego miejsca, a następnie zacząłem przeciągać od drugiej strony.

Obrazek

Obrazek

W tylnych drzwiach są po dwa otwory, co bardzo ułatwia przeciąganie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W uszczelce pod klapą bagażnika wężyk niestety musimy przeciągnąć przez takie otwory.


Obrazek

Edit:

Nie mam zdjęć, ale przeciągnałem (podwojnie) jeszcze uszczelkę pod maską.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 21 sty 2015, 09:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2493
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Czy jest lepiej?

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 21 sty 2015, 11:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jechałem tylko krótki kawałek 140 km/h i nie było świstów. Za tydzień będę miał dłuższą trasę to wtedy potwierdzę i dam znać.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sty 2015, 20:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Ile metrów potrzeba na wszystkie uszczelki??

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 21 sty 2015, 21:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A zapomniałem, ja kupiłem 25 metrów (cztery drzwi, bagażnik i jeszcze o czym też zapomniałem wspomnieć uszczelka pod maską przeciągnięta dwa razy) został jeszcze kawałek.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 08:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
No i jak Michał, lepiej z tymi wężykami ? Coś to dało ?

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 09:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
No jest lepiej, świst z tego miejsca jest mniejszy lub tak jakby przytłumiony, ale jeszcze coś tam słychać z uszczelki nad szybą. Na pewno jest to kolejny krok w stronę perfekcji :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lut 2015, 10:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
U mnie nie ma problemu ze świstem z okolic uszczelki w drzwiach, tj. tego co ty zrobiłeś. U mnie jest problem z małym trójkątnym okienkiem za tylnymi drzwiami, tam najbardziej świszcze, tylko że tam nie bardzo się jest jak dostać, okienko jest na stałe i nie ma tam uszczelek :/, ma ktoś jakiś pomysł ?

Mam na myśli to miejsce

Obrazek

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 19:24 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 109
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Ja dodam od siebie, że warto popsikać końcówkę wężyka i troszkę do jego środka silikonem w sprayu - przeciąganie idzie łatwiej i szybciej!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 20:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dokładnie, zapomniałem o tym wspomnieć.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2016, 08:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 50
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
A wrzucaliście tam wężyki 6 mm czy 8 mm ? Bo też już mnie to strasznie drażni i muszę coś z tym zrobic

I jeszcze jedna bardzo ważna sprawa , jak sprawuje sie to w zimę przy dużych mrozach ?
Bo rozumiem że wężyki są silikonowe


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 30 lip 2016, 13:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
4x6mm.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 16:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2016
Posty: 246
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
ZBANOWANY!
Myślisz że 6/8 wejdzie bez problemów?

-- Cz, 11 sie 2016, 15:25 --

[


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 17:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja bym nie ryzykował. 4x6mm już się ciężko mieści w te otwory, a większa mogłaby je rozerwać przy wciskaniu. W samą uszczelkę się zmieści.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.