Teraz jest Wt, 2 cze 2020, 22:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 12 lis 2017, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Witam
Czy ktoś ma taki kłopot w GJ? Auto delikatnie ciągnie w lewo, jak puszcze lub trzymam delikatnie kierownice odbija lekko w lewo. Na różnych nawierzchniach.
Mam też wrażenie ,że bardzo nieznacznie wspomaganie działa ciężej w prawo niż w lewo.
Samochód się tak nie zachowywał od początku , nie wiem czy problemu szukać w oponach, zawieszeniu, układzie kierowniczym. Na dobrych drogach , nowych nawierzchniach problem jest mniejszy lub nie występuje – to też zależy od odcinka , mam tu miesięczną drogę koło domu i ciągnie mi ją w lewo na niektórych odcinkach. Ostatnio wracałem 200 km krajową jedynką i musiałem większość drogi odbijać w prawo . Ponadto mam delikatnie przekrzywioną kierownicę – jak ustawie znaczek mazdy z kierownicy na prosto – skręcam , na to akurat znalazłem biuletyn mazdy ,ale to ściąganie mnie zastanawia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lis 2017, 21:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 834
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ze stanow autko?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 07:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
nie na kredyt jak twoje kolego :lol:

-- Dodano: 21 listopada 2017, o 07:51 --

kolego nie każdy z US jest po zdarzeniach, jak masz tam rodzinę można kupić fajny samochód, przede wszystkim dopracowany lepiej niż na EU ponieważ tutaj nikt sobie nie pozwoli na spapranie wizerunku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 08:05 
Offline
12 listopada 2017, o 20:46 figi487 napisał(a):
Ponadto mam delikatnie przekrzywioną kierownicę – jak ustawie znaczek mazdy z kierownicy na prosto – skręcam


To kłania się zbieżność, geometria. Musiałeś gdzieś przydzwonić. Choć przyznam, że ciężko coś przestawić w M6.
Mam 140 kkm, wielokrotnie sprawdzana geometria i za każdym razem super, choć parę dziur zaliczyłem.

21 listopada 2017, o 07:51 sagaduo napisał(a):
przede wszystkim dopracowany lepiej niż na EU


Teraz w PL powinni kraść tylko te trupy z USA. Jako dawców części, a nie jak to się dzieje dzisiaj.
Ci sprowadzający to jacyś debile są, lepsze wyklepane drzwi z USA niż wersja dla nędzarzy na UE.
Tam na pewno są także lepsze fotele, napędy lusterek, uszczelki drzwi, szyby.
Wszystko ze złota. Wyszukane, wychuchane i dostarczone przez rodzinę.. :hihi:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 09:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 992
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
rkarcz Nic dodać, nic ująć.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 09:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1747
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Też kocham Januszy importu. Wracając do tematu. Ja w pierwszej kolejności zamieniłbym koła z przodu aby się upewnić czy aby nie opony są przyczyną. Osobiście właśnie opony bym obstawiał, tak mi się kiedyś zdarzyło w Mitsu. Acha - u teścia w Hyundayu podobnie. Po zmienie opon na inny sezon problem ustąpił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 13:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 221
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
skoro znaczek na kierownicy nie jest prosto to tak jak napisał rkarcz, zacząłbym od sprawdzenia zbieżności

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 13:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2719
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
zacząć od kół(bo to mniejszy problem) , następnie zbieżność i będzie ok :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2017, 22:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 834
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
21 listopada 2017, o 07:51 sagaduo napisał(a):
nie na kredyt jak twoje kolego :lol:

-- Dodano: 21 listopada 2017, o 07:51 --

kolego nie każdy z US jest po zdarzeniach, jak masz tam rodzinę można kupić fajny samochód, przede wszystkim dopracowany lepiej niż na EU ponieważ tutaj nikt sobie nie pozwoli na spapranie wizerunku


Spokojnie kolego bo ci żyłka pęknie. Tak przyznaje nie bylo mnie stac na wersje us, rodziny tez tam nie mam , wiec od biedy wzialem na kredyt eu...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 23:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Nie , auto kupione w salonie w Polsce.... Została dziś w serwisie - zobaczymy co stwierdzą.
Nie było uderzone , nie wpadło w wielką dziurę. Po prostu nagle zaczęło ją ciągnąć w lewo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2017, 01:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 834
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
I wlasnie o to mi chodzi ze jak z salonu to wal smialo na gware jak uwazasz ze jcos nie tak jest.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2017, 10:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 258
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zobacz może jeszcze line assist. U mnie delikatnie ciągnęło w lewo jak miałem asystenta pasa ruchu ustawionego na wczesną reakcję (domyślnie jest późna). Przy normalnym ruchu ulicznym nie było to odczuwalne - za mała prędkość (system działa chyba powyżej 60km/h), brak pasów na jezdni lub częste zmiany pasa. Ale jak wyjeżdżałem na ekspresówkę, to efekt był odczuwalny - system próbował równać do lewej linii, co przy dużej szerokości pasa skutkowało lekkim dryfem i koniecznością kontrowania kierownicą.
Zobacz jak masz u siebie ustawione, ewentualnie wyłącz go na moment i zobacz jaki będzie efekt. Może to być również np. problem z czujnikiem położenia kierownicy i system albo samo wspomaganie układu kierowniczego głupieje.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lis 2018, 11:01 
Amator
Offline
Od: 28.03.2017
Posty: 65
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja rowniez mam podobny problem, auto mialo w aso wymieniane wahacze przednie i teraz kierownica ciezej chodzi i trzyma lewa strone, tzn jest nacisk, plus lekko sciaga?? Dzwonilem do serwisu, ale oczywiscie zaden nie mial czasu rozmawiac. Mozliwe , ze nie zrobili zbieznosci? albo cos zepsuli, nie pierwszy raz zreszta... Dzieki za jakies uwagi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 19:51 
Adept
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 148
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przy okazji tego tematu zapytam żeby nie zakładać nowego. Zbieżność/geometrię to w 6stce robić się z tyłu też? Podobno w niektórych autach z tyłu w ogóle się nie robi. Mam do zrobienia z przodu bo opony poscierane na brzegach i tak myślę czy na wszelki wypadek nie zrobić za jednym zamachem z tyłu. Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 21:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6347
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szanujący swoją pracę mechanik od geometri, wskazuje aby zrobić jednak najpierw tył, który jest wyznacznikiem ustawień przodu.

Więc jeśli chodzi o moją teorie, nie zaszkodzi ustawić tył i do tego przód.

Ps. Osobiście za każdym razem ustawiam ewentualnie kontroluje tył, aby przód dobrze "jechał".

Oczywiście w GL jeszcze tego nie robiłem, nie mam jak narazie problemów..., i tym bardziej potrzeby.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2019, 12:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam Koledzy. Mam problem z prowadzeniem autka. Jadąc po nierównościach kierownica szarpie w lewo w prawo, gdy prawe koło jedzie po dziurach kierownice wręcz wyrywa a gdy lewe to jest wszystko jest ok. Czuć na kierownicy, gdy prawa strona zawieszenia jedzie po nierównościach. Stuki na kierownicy i tunelu środkowym, na wysokości pedału gazu. Te stuki to tak jak by coś na gumie pracowało, (drgania) dudnienie. To nie są stuki jak końcówki drążków, tylko takie gumowe dudnienie na dziurach. Odnoszę wrażenie, że ściąga autko w lewo. Wymieniłem już amortyzatory, mocowania wraz z łożyskami amorków, wahacze nówki ori Mazdy. Później zostały zmienione gumy na wahaczach na twardsze, geometria robiona już tyle razy że masakra po prostu. Opony były zamieniane stronami i nic, dalej to samo. Zawieszenie nie ma luzów, było sprawdzane na trzepakach, stara metodą czyli łomem i wszystko jest ok. Mechanik rozkłada ręce powoli. Pytam tu o pomoc, bo może ktoś już coś takiego przechodził.


Ostatnio edytowano Pn, 6 maja 2019, 12:34 przez tombien, łącznie edytowano 2 razy
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2019, 12:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 578
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A gumy na drazku stabilizacyjnym sprawdzales? Koncowki drazka stabilizatora?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2018).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 6 maja 2019, 13:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8081
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Przekładnia kierownicza była brana pod uwagę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2019, 17:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dzis bylem u mechanika kolejny raz bo wyczulem przy maksymalnym skrecie w prawo luz i delikatne stukanie,mechanik twierdzi ze mamy luz na maglownicy,podobno da rade go zniwelowac na srubie.ale musi to zrobic delikatnie żeby tasmy nie zerwac.dam znac co jest w tym temacie dale.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 17:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.02.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam,
moja Mazda6 kupiona w salonie, ściąga w prawo przy przyspieszaniu. Zauważyłem to , gdy wyłączyłem asystenta pasa ruchu. Dziś odebrałem auto z serwisu Mazdy. Dwa dni szukali. Zbieżność OK, zamieniane miejscami koła, żadnych luzów, przebieg to 31 tyś. Powiedziano mi, że robili jazdę próbną nowa M6 z salonu i tam, też jest taki sam efekt. Ściąganie jest podobno efektem przeniesienia momentu obrotowego na koła przy przyspieszaniu . Czy tak może być?


Ostatnio edytowano Pt, 13 gru 2019, 20:36 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 gru 2019, 20:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1414
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Były dwa wątki - ściąganie w lewo i ściąganie w prawo - scaliłem to w jedno żeby nie było powielania tematów.

Co do Twojego problemu - moim zdaniem, to nie jest normalne zachowanie, że auto ściąga w lewo lub prawo. W fazie homologowania auto by jej nie otrzymało, gdyby nie potrafiło utrzymać prostego toru jazdy...

Ja bym był upierdliwy i cisnął ich. Nie wierzę, że wzięli nową M6 i miała to samo. Najlepiej jakby ktoś kto posiada M6 z tego rocznika się jeszcze wypowiedział.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~235000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 16 gru 2019, 11:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2470
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
darius70, pytanie czy przy jeździe normalnej i delikatnym przyśpieszaniu też ściąga, czy dopiero jak depniesz mocno pod utratę przyczepności...
Bo przy tym drugim minimalne zmiany w docisku i wyważeniu auta mogą powodować siły działające na kierownice, bo jak rozumiem chodzi o puszczenie kierownicy zupełnie i jej skręcanie... a nie ściąganie przy ustawionej kierownicy na wprost...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 gru 2019, 12:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2719
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Chyba raczej,na pewno,wydaje mi się,że nie powinno ściągać ani na prawo ani na lewo tylko jechać na wprost i to podczas przyspieszania czy niezależnie od tego. :idea: Coś nie tak ze zbieżnością(łączniki drążków,wahacze itd.) albo oponami jednak:sad:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 16 gru 2019, 15:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2470
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
koliber1960, niby nie powinno, ale jakoś sam nigdy nie zaryzykowałbym mocnego przyspieszenia bez mocnego chwytu kierownicy... Byle nierówność, brak docisku, nierówny uślizg, może spowodować skręt, jednak działają wtedy nagle duze siły...
Pisze tutaj o nagłym depnięciu gazu przy puszczeniu kierownicy...
12 grudnia 2019, o 17:30 darius70 napisał(a):
Ściąganie jest podobno efektem przeniesienia momentu obrotowego na koła przy przyspieszaniu

Bo tylko wtedy powyższe zdanie może mieć uzasadnienie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 gru 2019, 15:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1747
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Miałem tak kiedyś w Citroënie BX rocznik 1983. Telepało i wyrywało kierownicę z rąk przy ostrym przyspieszaniu . Nigdy nie doszedłem z jakiego powodu tak się działo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 12:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.02.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dziś umówiłem się ponownie do serwisu. Auto ma lekko przekrzywioną kierownicę w lewo do jazdy na wprost. Przy jednostajnej jeździe nie ściąga, ale przy lekkim przyspieszaniu już tak. Dodatkowo zauważyłem, jakby delikatne ściąganie w lewo (muszę to potwierdzić) przy małej prędkości, przy zwalnianiu silnikiem. Moim zdaniem to tuleja wahacza, ale dlaczego tak szybko? Mam 32 tyś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 15:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Mam to samo, delikatnie przekrzywiona kierownica ( u mnie w prawo ) robiłem geometrie w ASO i w jeszcze innym warsztacie. Wszytsko wyszło prawidłowo, w ASO powiedzieli ze mazda dopuszcza delikatne przekrzywienie ( nie pamietam ile stopni ) Kombinowałem z oponami, przekłądanie, zimówki letnie, ciąge tak samo. Odnosnie tulei wahacza, moje maja są lekko pęknięte, ale zamienników rozsądnych brak, trzeba całe wahacze wymieniac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.