Teraz jest So, 20 lip 2019, 06:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 08:19 
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5052
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Witam, chciałbym posłuchać opinii o stosowaniu oleju silnikowego "2T" z dwusuwow jako mieszanka z paliwem do silników diesla z filtrem DPF.
Warto? Pomaga czy szkodzi...

Wyzetowane z jedynki

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 19:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Według mnie to nie pomoże ponieważ palący się olej wytwarza więcej dymu,więcej dymu=więcej sadzy a więcej sadzy to szybciej zatkany DPF. Ale ja tylko tak myślę


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 20:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3394
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Millerek poruszyłeś kapitalny temat <brawo> Niemniej jednak dość trudny ;)

Interesowałeś się w tej kwestii olejami TC-W3? Wypadają jeszcze lepiej niż zwykłe oleje do 2T ze względu na swoją biodegradowalność i niską zawartość popiołów (korzyść w przypadku filtrów DPF).
Z Polskich produktów tego typu masz Orlen Boat Bio TC-W3 http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINUM-BOAT-BIO-TC-W3-B1L%283,10351,4707%29.aspx .

Można się także zainteresować środkami typu upper cylinder lubricant np. Marvel Mystery Oil.

Dorzucę jeszcze trochę lektury ;)
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2290010#Post2290010
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2300487

Z moich notatek, które zostały mi z czasów kiedy interesowałem się bliżej tematem wynika, że odpowiednia proporcja przy stosowaniu TC-W3 to 16ml na 10l paliwa.

Dokładnie to badałem sprawę od strony smarności benzyny. Doprowadziło mnie to do forum, z którego linkowałem Ci dwa tematy powyżej. W USA problem jest szerzej znany ze względu na skład benzyny, która zawiera ok. 10% etanolu. Polskie normy dopuszczają połowę tej wartości tj. ok. 5% dzięki czemu nasze paliwo ma lepsze właściwości smarne niż to w USA. Nie podam Ci więc żadnych przykładów wpływu TC-W3 na poziom LC (liczba cetanowa - TC-W3 obniża ją, ale przy proporcjach, które podaję to niemal pomijalne). Podejrzewam jednak, że rezultat nie będzie znacząco odbiegał od konwencjonalnych olejów 2T. Swego czasu korespondowałem trochę z pracownikiem jednego z koncernów olejowych w Stanach i oni prowadzili swoje badania, ale nigdy ich nie widziałem. Wyższość TC-W3 w tym wypadku miała wynikać z jego czystszego spalania. Popiół w TC-W3 z Orlenu to wartość rzędu ok. 0,01%. Shell Nautilius nie ma dla przykładu praktycznie w ogóle popiołu, ale cena nie jest już tak korzystna. Ogólnie nie znajdziesz lepszego dostępnego źródła informacji niż to forum http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... p?ubb=cfrm

Zerknij też tutaj http://www.ls1.com/forums/f48/been-test ... ost2105534 i na forum MMO http://www.marvelmysteryoil.com/index.p ... ewforum/2/

Daj mi znać gdybym mógł jeszcze jakoś pomóc ;)

Przypomniało mi się, że jeszcze Repsol Nautico miał malutko popiołu i przyzwoitą cenę. Sprawdziłem to teraz - 0,15% http://www.repsol.com/imagenes/es_en/RE ... 521129.pdf ale ma z kolei za wysoką temperaturę spalania - 115'C to za dużo.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.