Teraz jest Pn, 20 lis 2017, 17:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 26 lis 2012, 21:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2521
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam

Od jakiegoś tygodnia czy 2 czuje że leci mi coś nieprzyjemnego z nawiewu i stąd mam pytanie do kolegów. Jechać na ozonowanie, kupić jakiś preparat który rozpyla się we wnętrzu czy może jednak pianka na parownik? Jak wyglądają wasze doświadczenia z tym tematem?

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lis 2012, 21:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 665
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dobry ozonator załatwi sprawę
ja miałem robione tym http://blueplanet24.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 lis 2012, 15:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1928
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...ja bym pojechał na ozonowanie, pianki i tzw. "bomby" moim zdaniem tylko mieszają, maskują zapach przez jakiś czas. Przerabiałem już ten temat i raz w roku jak jestem w PL jeżdźę na serwis, odgrzybianie i nabijanie klimy. Ostatnio kosztowało mnie to coś ok 200 zł chyba z 240 zł jak dobrze pamiętam to nie aż taki duży wydatek. A może w Twoim przypadku wystarczy tylko zmiana filtra kabinowego? Ja bym od tego zaczą. Pozdro

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 27 lis 2012, 18:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2521
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
filtr wymieniłem w sobotę ale syf został. Nie jestem własnie do końca przekonany co do ozonowania bo na wiosnę w autkarze którym jeżdżę pomogło dopiero dokładne mycie parowników pomogło.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 lis 2012, 00:18 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
Też uważam że mycie parownika dało by dopiero jakieś konkretne efekty, ale w Mazdzie jest to chyba niemożliwe bez rozbebeszania całej deski. Można spróbować dostać się do parownika z pianką poprzez rurkę odprowadzającą wodę. Ja mam taki zamiar, ale pewnie dopiero na wiosnę się przybiorę za to, bo zima idzie i mi się nie chce :roll:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2014, 17:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 688
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Podłączę się do tematu. Nie jest świeży ale może doświadczenia już większe.
Ja odkąd kupiłem Madzię to wyczuwam smrodzić z klimy, wymiana filtra kabinowego i uruchomienie środka w kabinie pomogło może na dwa miesiące. Zastanawiam się nad ozonowaniem ale widzę, że można też umyć parownik lub dostać się do niego jakąś rurką...?
Ktoś to robił? Działa to? Jak to zrobić? No i czy samo ozonowanie też wystarcza?

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2014, 20:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Czacha, prawda jest jedna... co byśmy nie stosowali problem smrodku zawsze powraca niestety... :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2014, 12:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3082
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ja zawsze używam preparatu Wurth: http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20764%2010.pdf
Sprawdza się najlepiej. Po aplikacji trzeba dobrze wywietrzyć auto. Czyszczę raz w roku i żadnego smrodku nie ma.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 mar 2014, 18:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Zauważyłem u swojej madzi taki problem że gdy włączam klimatyzacje i ustawiam ją na przykład na minimum albo na max to nie widzę żeby nawiew zmieniał siłę dmuchania. Nie wiem czy trzeba trochę odczekać żeby nawiew klimatyzacji zaczął reagować ,czy jest coś nie tak <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 mar 2014, 19:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1578
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Odczekaj chwilę.
Oczywiście masz klimę ustawioną na "AUTO" ?

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 mar 2014, 19:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ok sprawdze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 08:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Kręcenie pokrętem od prędkości nawiewu objawiający się brakiem reakcji oznacza usterkę :(


Pali się tranzystor od zmiennej prędkości silnika wentylatora, powód może być totalnie zapinany filtr, maksymalna prędkość na twarz przy zamkniętych kartkach wylotowych....



Tranzystor jest chłodzony powietrzem wewnatrz tunelu, brak chłodzenia przegrzewa i upala tranzystor, ....taki przykład tylko podaje ;)

yyyy.... wieje chociaż troszkę? kręci się w ogóle ? Jest jakoś nawiew jakiś???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 09:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1578
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
emm.. ja zrozumiałem, że hubert kręci temperaturą, a nie prędkością wentylatorów.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 09:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 688
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Tak, Millerek weny dostał bo nie doczytał. :-)
Ja też zrozumiałem, że hubert0001 kręci temperaturą i nie widzi zmian siły nawiewu.
Hubert0001, jaką masz klimę? Jak większość, 2-strefowy automat? Trzeba kilka sekund poczekać na reakcję... Auto załączone jak chmooreck pisze? W manualu działa?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 09:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
czacha83 napisał(a):
Tak, Millerek weny dostał bo nie doczytał. :-)

Hehe, faktycznie zabrzmialo dwuznacznie :P;):D
No jak tak to ok, mój błąd 8-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 10:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 688
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Nie myli się ten co nic nie robi. ;-)
Dobra, czekamy na wynik testów hubert0001 bo troszkę OTujemy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 11:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Klimatyzacja zadziała jeżeli czujnik temperatury zewnętrznej działa ok. Przy tych wiosennych temp nie spodziewaj się huraganu w aucie. Wiatraki będą działać ale słabiej niż latem. Gdy temperatura na zewnątrz wzrośnie do np 20' i gdy czujnik temperatury jest sprawny jak i sama klimatyzacja to wtedy zauważysz i poczujesz siłę i zimno nadmuchu.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 16:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Wszystko w jest porządku. Mój błąd, włączając klimę zamiast nacisnąć na AUTO na pokrętle to naciskałem na przycisk AC i pewnie dlatego nie było reakcji nawiewu gdy zmieniałem temperaturę.Teraz gdy naciskam na AUTO i obniżę pokrętłem temperaturę maksymalnie to od razu klimatyzacja działa na ful.Kupiłem auto na jesieni i nie korzystałem jeszcze z klimatyzacji dlatego się dopiero uczę . Swoją drogą jak jest wtedy gdy używa się zwykłego nawiewu powietrza , wystarczy ustawić temperaturę na pokrętle i samo się dostosuje , czy trzeba środkowym pokrętłem ustawić siłę nadmuchu:idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 18:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1325
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
hubert0001 napisał(a):
Swoją drogą jak jest wtedy gdy używa się zwykłego nawiewu powietrza , wystarczy ustawić temperaturę na pokrętle i samo się dostosuje , czy trzeba środkowym pokrętłem ustawić siłę nadmuchu
Jak włączysz klimę na auto, a później wyłączysz przyciskiem A/C (a nie OFF), to siła nawiewu będzie działa automatycznie, zależnie od temperatury, a klima będzie wyłączona.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 20:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 665
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
hubert0001 napisał(a):
Kupiłem auto na jesieni i nie korzystałem jeszcze z klimatyzacji


Używaj klimy przez cały rok , a będziesz miał z nią spokój


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 21:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
W zimie też?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 21:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
No oczywiście. Klimatyzacja to nie tylko chłodzenie. Ona też odbiera wilgoć z wnętrza auta.
A zimą, gdy ustawisz temperaturę na np. 22' to do takiej temperatury będzie nagrzewać wnętrze. A wyłączając klime będzie grzać non stop z taką samą mocą na jaką sobie ustawisz otwarcie nagrzewnicy.
I kolejny powód używania jej to spowolnienie rozwoju grzybów i pleśni w układzie klimatyzacji.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 mar 2014, 17:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Kolego TOMASZ kupiłem preparat do czyszczenia klimatyzacji WURTH którego ty używasz. Powiedz mi jak najlepiej go stosować , wstrzyknąć go do każdego wlotu kratki , czy morze jakoś bezpośrednio na parownik :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 mar 2014, 21:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3082
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Preparat Wurth jest zmywaczem i przeznaczony jest do stosowania bezpośrednio na parownik klimatyzacji (instrukcja wyraźnie na to wskazuje), aczkolwiek napisane jest aby rurkę wprowadzić od strony odpływu - nie wykonalne ( wchodzi kilka cm i koniec). W kratki nawiewu nie polecam stosowania czegokolwiek, bo można sobie narobić problemów (w poprzednim aucie o mało nie uszkodziłem panelu klimatyzacji i radia - efekt wypływającej pianki z kanałów).

Przed zastosowaniem preparatu należy zgasić auto na załączonej klimatyzacji z ustawioną max niską temp. Chodzi o to, aby klapka która znajduje się nad parownikiem podniosła się do góry, wtedy będziemy mieli możliwość swobodnego wprowadzenia rurki z dyszą, najgłębiej jak się da.

Preparat Wurth stosuję w następujący sposób:
1. demontuję schowek pasażera, wyciągam stary filtr kabinowy i zamykam klapkę,

Obrazek

Obrazek

2. demontuje białe kolanko od kanału nadmuchu na nogi (po lewej stronie za schowkiem, na trzy wypustki),

Obrazek

3. wprowadzam rurkę z dyszą najgłębiej jak się da, podczas wciśniętego spustu na puszce poruszam rurką we wszystkie możliwe strony tak aby jak najwięcej i najdokładniej popryskać parownik (to taka robota trochę na ślepo i na czuja), zużywam całą puszkę (mimo, że wystarczy pół w/g instrukcji),

Obrazek

4. czekam aż preparat wypłynie odpływem, wietrzę auto, zakładam "białe kolanko", włączam nawiewy aby reszta preparatu odparowała z układu,

Obrazek

Obrazek

5. dodatkowo stosuję jeszcze tzw. granat do odświeżenia nawiewów (w/g instrukcji danego środka). Zastosowałem PLAK, następnym razem zastosuję Wurth :)

Obrazek

6. ponownie wietrzę auto, wkładam nowy filtr kabinowy, zakładam schowek


Dodam, że ja to robię profilaktycznie. Nie miałem żadnego smrodka w aucie, więc nie wiem jaki będzie efekt po tym zabiegu u kogoś, gdzie zaczyna się pojawiać nie miły zapach.
Zapewne ozonowanie dobrym sprzętem nie zaszkodzi :)

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 15:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ok dzięki za informacje .Zrobię tak jak mówisz. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 22:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 1965
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dwa lata temu zainwestowalem w ozonator i od tej pory skonczyly sie problemy z smrodkiem z klimatyzacji w autach moich i znajomych oprócz tego ozonuje szafy buty posciel dywany piwnicę lodowke zmywarke a nawet wodę do akwariów


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 11:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 60
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Stosował ktoś środek Liqui Moly Klima Fresh? Chętnie poznałbym opinie na temat jego skuteczności.

Dodam, że u mnie przy włączonej klimie czuć niezbyt przyjemny zapach i po wyłączeniu również przez jakiś czas wydobywa się z nawiewów.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 12:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5247
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja użyłem preparatu Wurth, który poleca Tomasz. Psiknąłem w odpływ kondensatu klimatyzacji i tam gdzie Tomasz. Nic już nie śmierdzi.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 18:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 289
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
W którym miejscu jest umiejscowiony ten odpływ z klimatyzacji ,trzeba wjechać na kanał żeby go zobaczyć . Ja zastosowałem ten sam środek do czyszczenia klimatyzacji co polecał Tomek ,lecz po użyciu nic od spodu nie wypłynęło.Nie wiem czy jest morze zatkany czy co <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 maja 2014, 20:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5247
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja też myślałem, że od spodu, ale ten odpływ znajduje się na grodzi pod maską silnika.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.