Teraz jest Śr, 26 wrz 2018, 00:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 16 wrz 2018, 10:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,

Na pocztaku myslalem ze mi sie wydaje ale jazda z wiekszymi obrotami potwierdzila ze mazda nie przyspiesza jak dawnej. Czasem ciezko wkrecic na 4000 na drugim biegu. Spalanie tez wzroslo o 2l. Na sutostradzie przy spokojnej jezdzie okolo 9l.
Zero bledow w komputerze, zapala super. 3000km temu wymieniony olej na 5W30 Valvoline, swiece maja 13000km (Denso Irydowe).

Co sprawdzic? Klapki? Moze paliwo?
Na wolych onrotach tak chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=N2EH8YWmDMs


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 09:12 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 62
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Na kolektorze dolotowym masz zamontowane 2 elektrozawory ( idą do nich gumowe wężyki) które sterują pracą klap w kolektorze . Sprawdź miernikiem na początek czy na obu masz zbliżoną rezystancję. Później sprawdź same wężyki czy nie są gdzieś przetarte albo powietrze przy nich nie syczy. To tak na początek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:37 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzis przeczyscilem przeplywomierz i nadal brak poprawy. Obroty ida tylko do 4000 i to jescze ciezko. W pulapie 3000-4000 tak jakby sie dusil.
Czy te klapki moga powodowac spadek mocy?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:42 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 62
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Mogą. Jak swoją mazdę diagnozowałem bo też miałem muła jak się zagrzała do 90 st. to chcąc wykluczyć klapki zaślepiałem wężyk tak jakby nie było sterowania i przejażdżka. Było od razu czuć że albo auto nie przyspieszało tak do 3-4 tyś obrotów albo powyżej w zależności które klapy nie były sterowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 11:51 
Amator
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Nie wiem czy w 2.0 po lifcie trzeba ustawiać luz zaworowy. Jeżeli tak, to warto byłoby się temu przyjrzeć.
Moja 2.0 przed wersja przedliftowa też była jakaś zamulona. Miałem wrażenie, że pod maską siedzi 1,4 litra. Paliła też jakoś dużo. Po ustawieniu luzów zaworowych, auto odżyło i zaczęło jeździć sensownie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 12:32 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 62
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Moja tez podobnie brak mocy, sprawdzone wszystkie czujniki kolektor sonda i nic . Dałem do kontroli luz zaworowy i przy okazji kazałem sprawdzić ustawienie rozrządu. Luzy okazały się ok a rozrząd przestawiony. Po korekcie ustawień na wałkach moc odzyskana a męczyłem się ok roku zanim wyszło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 13:17 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mazda ma 103 000 przebiegu. Nie sadze aby zawory tak szylo siadaly, zwlaszcza ze jezdze tylko na PB (Nie mam gazu). Przestawiony rozrzad? Przeciez tam jest bezobslugowy lancuch.
Mysle czy to nie sondaa lambda, bo w forscanie element grzewczy jest co chwila na ON/OFF i tak skacze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 18:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1501
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A katalizator ok ? Pamietam że ktoś pisał o podobnym problemie i winowajcą był przytkany kat. Przyczyn może być mnóstwo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 05:14 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 62
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
U mnie też była walnięta sonda lambda . Komputer nie wyświetlał żadnego błędu a autko paliło 18 L w mieście przy spokojnej jeździe . Najgorsze było, że kilka razy jak chciałem przyspieszyć to potrafiło tak szarpnąć autem (sonda taką dawkę dawała, że zapłon wypadał) jakbym nagle zahamował. Wydaje mi się, że właśnie wtedy rozrząd się rozjechał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 09:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 57
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kolega zeskanował samochód interfejsem delpji i zero błędów ale sygnał pedału gazu miał 4.2V oraz przepustnica otwierała się na 85%. Dziś podłączyłem wtyczki jeszcze raz i....auto odżyli


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.