Teraz jest Śr, 26 wrz 2018, 00:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 19:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam
Mam pytanko czy mapował ktoś silnik w madzi 6 I 2.0 benzyna 104kW 142 KM mam w niej BRC 24 LPG czy w takim wypadku to sie opłaca i jakie efekty , oraz gdzie w Warszawie można to zrobić i za ile.
Pozdo

_________________
Pozdro. <pucu> Deyna


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 wrz 2018, 09:53 
Amator
Online
Od: 01.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Cześć.
Chcesz mapować benzynę? Chyba nikt tego nie robi bo nie ma to sensu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 07:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: mazowiecki
A w takim razie jak zwiekszyć moc ?

_________________
Pozdro. <pucu> Deyna


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 08:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1235
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Najlepiej kupić inne auto, MPSa może?

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 08:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 959
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Tak w skrócie:

Cytuj:
Powszechnie wiadomo, że chiptuning silników wolnossących (czyli silników które działają poprzez zasysanie powietrza za pomocą wykonywanej pracy tłoka) jest nieopłacalny. Czy to aby prawda? Owszem, sprawa tuningowania tego typu silników nie należy do najprostszych dla profesjonalistów, ale nie jest to awykonalne. W przypadku silników wolnossących chipowanie jest możliwe, jednakże jest mniej efektywne niż inne możliwości, dostępne na rynku. Najczęściej stosowaną i powszechnie znaną dla profesjonalistów metodą tuningowania silników wolnossących, jest montaż sportowego wałka rozrządu. Sportowe wałki rozrządu działają w prosty sposób; dzięki temu, że mają większe krzywki, pozwalają one na przedłużenie czasu
w momencie, gdy zawory w silniku są otwarte, oraz umożliwiają zwiększeniu się szybkości otwierania oraz zamykania zaworów. Dzięki takiemu zastosowaniu wałków rozrządu, cylindry silnika napełniają się lepiej, co w następstwie podwyższa moc i moment obrotowy osiągany przez silnik o ok. 20 %.

Drugim sposobem na nieznaczną poprawę wydajności silnika jest zastosowanie tzw. sportowych świec. Taki rodzaj świec przyczynia się do skuteczniejszego spalania mieszanki w cylindrach. Oprócz świec można zamontować również specjalny układ wydechowy, wraz ze sportowym kolektorem. Dzięki takiej modyfikacji zyskujemy obniżony poziom oporów przepływu spalin. Ostatnie kilka procent mocy w silnikach wolnossących można uzyskać poprzez zamontowanie d sportowych filtrów powietrza, które różnią się od tych zwykłych filtrów tak zwanym czynnikiem filtrującym.
W sportowych filtrach powietrza tym czynnikiem jest bawełniany materiał nasączony swoistym olejem. Taki filtr ma o wiele większą przepuszczalność powietrza, niż zwykłe papierowe filtry. Jeśli jako posiadacz samochodu z silnikiem wolnossącym, mamy ochotę na jego modyfikacje, wyżej wymienione sposoby są prawdopodobnie najbardziej skuteczne, dodatkowo, możemy mieć pewność, że żadna z tego typu ingerencji, nie zniszczy nam silnika.


info ze strony: http://www.jacky.pl

Tuning silników wolnossących jest trudny, drogi i nieopłacalny.
Musisz wyrzucić dużo $$ na wzrost mocy rzędu 10-20%, poszukaj lepiej MPS-a, tak jak napisał dejwid.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 08:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Poprzez mapowanie przybędzie Ci 5KM. Chyba nie jest to zadowalający wynik jak za 700 zł. Za około 1k masz cały układ dolotowy ze stożkiem i to około +15 KM.
Wydech około 1,5k i jakieś +15KM.

Dalej to już jest zabawa. Wałek rozrządu jak jest to napisane powyżej to min. 1,5k. A ze mamy DOHC - dwa wałki rozrządu, to też dwa potrzebujemy.

W 5k może byś się zmieścił. Jak to już byś miał to wtedy strojenie + mapowanie za 1k.

Podsumowując jest to droga zabawa. I najważniejsze wsadzisz dużo kasy w silnik. Ok. Tylko potem co ? Wykręcisz silnik na granice możliwości a i tak nie będzie to MPS.
Tam jest silnik 2,3 260KM w serii.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 09:27 
Amator
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Na rynek amerykański jest 3.7 nawet GH :D

@GRETKIEP. Mówisz że za 2,5 tyś +30km do 2.0 Pb przybędzie? Brzmi kusząco


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 09:36 
Amator
Online
Od: 01.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Może podesłać linki z przykładami dolotu i wydechu w tej cenie? Przy +30 km zdecydowanie lepiej to by sie odpychało. Uważam jednak, że tak kolorowo z tym silnikiem nie będzie. Miałem wcześniej Accorda 2.4 i ten silnik tak łatwo nie dawał tak wysokich przyrostów, a jest to jeden z najbardziej podatnych na tuning silników. Ale jestem ciekawy jakie są możliwości


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 09:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Ten wydech to robiłem u kolegi na garażu. Przelot z kwasówki. Tylko ja mam podwójny wydech. Zdecydowanie czuć różnice. Przyrost to około 10-15KM.

Najbardziej podatny na tuning jest K20A z Type R oraz B16A z Civica. Dobry też jest B18C z Integry. Ale tam jest V-TEC i kupa możliwych części zamiennych, opcji multum.
Przy czym te silniki przy tej pojemności i tak mają dobre moce. Np. Mazda 6 2,3 166KM a Honda Accord 2,4 190KM. Różnice są. Te silniki w serii są już mocniejsze.

Aktualnie sam jestem na etapie poszukiwania dolotu. Najprawdopodobniej będzie to układ Simota ze stożkiem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 11:44 
Amator
Online
Od: 01.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Powiedz, na przelocie jest dużo głośniej niż w serii? Wiem, że to temat o I generacji, ale w GH też sa dwa tłumiki. Poza tym, zarówno w Twoim 2.3 jak i w 2.0 GH są zmienne fazy rozrządu. Także może i tu są jakieś opcje.
Jeżeli już jesteśmy przy silnikach Hondy, zauważ że napisałem o k24 jako jednym z lepszych do tuningu, a nie najlepszym- tak jak te, które wymieniłeś. Podobno 2.4 z Accorda już fabrycznie jest zakuty, także więcej wytrzyma niż konkurencja, więc może stąd większe moce. Ale specjalistą w temacie nie jestem, także nie podyskutuję.
Trochę się podjarałem tym tematem i w sumie nie wiem czy słusznie bo te mazdy to nie jest najlepsza opcja pod dłubanie przy silniku. Ale jeżeli faktycznie za >3000pln można dołożyć sobie 30KM to warto byłoby. Jeżeli masz jeszcze jakieś informacje, podziel się proszę. Może się komuś przyda i kilku z nas skorzysta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 13:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Zmienne fazy SVT ale tylko zaworów ssących nie wiem jak jest w GH.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 13:19 
Amator
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
lapa678, też jestem zainteresowany tematem, przydało by się te 170km w cenie 3k.. czuć w kombi tą mase auta, użytkuje w mieście, ale bardzo dynamiczna jazda i opornie się zbiera, a przy 110km/h też by się przydał zapas mocy


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 13:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Wydaje mi się że kombi ma taką samą masę ? Ewentualnie 50kg więcej.
Najlepiej było by zrobić ITB na kolektorze ssącym. :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 20:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 959
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
17 września 2018, o 10:27 Raon1989 napisał(a):
@GRETKIEP. Mówisz że za 2,5 tyś +30km do 2.0 Pb przybędzie? Brzmi kusząco


Trzeba czytać ze zrozumieniem:
17 września 2018, o 09:56 GRETKIEP napisał(a):
W 5k może byś się zmieścił. Jak to już byś miał to wtedy strojenie + mapowanie za 1k.


Nie jestem przekonany czy nawet te 6000zł wystarczy. Pamiętajcie, że zakup samych sportowych wałków nie zamyka sprawy.
A gdzie planowanie głowicy? Ustawianie luzów zaworowych? Świece, Cewki, Uszczelki i robocizna ?
Mając zrzuconą głowicę, wypadałoby zadbać o rozrząd z pompą wody, bo szkoda ugotować silnik w który właśnie wpakowaliśmy 5k...

Ciąg dalszy, mając ogarniętą głowicę i rozrząd aż się prosi o sprawdzenie pierścieni olejowych i gładzi, bo co będzie jak Mazda zacznie spijać 1L na 1000KM ?
Trochę wstyd wrzucić 5000zł i dolewać co 1000km oliwy <suicide>

Dla mnie na poprawne zrobienie silnika trzeba szykować 6000-7000zł (jak nie więcej), pomijam dolot, wydech czy mapowanie, żeby nasze modyfikacje przyniosły jakieś efekty.

Ale niech się Nam wszystko uda, dolot, wydech, sportowe wałki, silnik igiełka, mapy dograne, a co z hamulcami, zawiasem i oponami ?
Hamulce MPS - same zaciski do regeneracji 1000zł
Klocki i tarcze - 1200zł ? :idea:
Opony - 1500-2000zł
Zawias - nie mam pojęcia 1500zł ?

Do tego wszystkiego wypada mieć zdrową budę :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 21:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Oczywiście mamy na względzie to że silnik jest zdrowy. Wydech + dolot to jakoś wyjdzie + 25KM jak dobrze pójdzie.

W takim układzie silnik remont 6,500.
Hamulce może w 3000 da rade się zmieścić.
Zawias za 1,500 to może być ciężko - jeżeli chodzi o sprężyny + amory to dobrze by było Blinsteina B12 - a to już 3000. A i tak cudów nie będzie.
Gwint to jedynie Yellow Speed Racing albo KW Inox 1.

Pomijając fakt że dostępność części tuningowych do tych modeli jest dość bardzo ograniczona.

Chciałbym tylko podkreślić że każdy silnik inaczej reaguje na różne mody.
Np. w Clio Sport 2,0 172KM zrobienie ITB dało przyrost o jakieś 30 koni.


Pozwoliłem sobie pominąć tematy hamulców, opon itp.
Po prostu założyłem że jeżeli ktoś się chce za to zabrać tak jak ja.
To takie rzeczy jak opony - 245/35R18 są oczywistą oczywistością.
Przepraszam źle założyłem. Regeneracja lub nowe hamulce i zawias to tylko wstępne przygotowanie do tematu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 22:43 
Amator
Online
Od: 01.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Wiecie Panowie, to co napisaliście nie napawa optymizmem. Ale czy mając 170 koni zamiast 147, nagle pojawia się potrzeba by wymienić hamulce na mocniejsze, opony, zawiechę itp? Przecież 2.5 litra ma w serii 170 koni, a poza większym silnikiem auto nie różni się pozostałymi układami od 2.0. Przy tym chyba nie ma problemów z hamowaniem..
Gretkiep wyraźnie napisał, że za 2,5-3 tysiaki można sobie zrobić dolot i wydech, co powinno przynieść te 20-30 koni. Moim zdaniem jest to gra warta świeczki bo bez dużej inwestycji można znacząco poprawić osiągi tego niezbyt zwinnego auta. Nie chodzi o ty by się tym ścigać, tylko żeby było trochę przyjemniej podczas rozpędzania. Zgadzam się z tym, że dłubanie przy silniku ( wałki i reszta spraw o których jest napisane w dwóch postach wyżej ) nie ma sensu w tym aucie biorąc pod uwagę stosunek kosztów do przyrostów mocy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 06:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Powiem tak. W sumie napisze.
Wiele zależy od tego jaka jest kondycja samochodu pod względem silnika. Z upływem lat zawsze pare koni nam umyka. Wiem na pewno że po zrobieniu wydechu auto lepiej się odpycha. Przyszło jakieś 10-14KM nie mierzyłem TEGO !.Kolega podobny wydech robił w MX5 i mierzył i tak mu wyszło więc teoretycznie powinno być podobnie – TEORIA. Ogólnie rzecz biorąc to najpierw by należało wybrać się na hamownie sprawdzić osiągi a następnie sprawdzić przyrosty. Dolot też powinien nam dać min 10KM jeśli jest on dedykowany do naszego samochodu. Oczywiście przyrosty mocy zależą od samochodu. Modyfikacje działają na każdy samochód inaczej. Nie wiem czy jest ktoś na Forum kto ma stożek i hamował auto. Sam dolot zimnego powietrza + airbox to koszt około 100-1800 złoty w zależności od jakości elementów. Tylko ja wydech robiłem na garażu u kolegi. Po drugie do dolotu to jest cena samych części. Jak założysz to sobie sam i przerobisz przepływkę do nowego dolotu to masz parę złoty w kieszeni. Ja oddasz do mechanika to już cena rośnie. Same części do układu wydechowego to jakieś 700 + robota. Wydechy końcowe też trzeba wymienić żeby lepiej brzmiało i był lepszy przepływ gazów. Ważne jest aby świece, przewody zapłonowe były w dobrej kondycji. Tak samo wtryski oraz pompa paliwa. Nie mówiąc już o tym aby silnik nie brał oleju. Ponieważ po modyfikacjach może być tylko gorzej.

Oczywiście jak już odstaniemy części do naszych mazd a z tym to czasem jest duży problem. W GG wszystkie układy hamulcowe w Bp są takie same. Miałem 1,8 teraz mam 2,3 i hamuje bez problemu. Tylko że ja mam cały nowy układ hamulcowy. Opony są ważne. Bo co z tego że masz moc w aucie a ślizgasz się i nie potrafisz tego przenieść na asfalt. Zawiecha spoko nie potrzebna – tylko mając 170KM pod maską na prostej jakoś pojedziesz a na zakręcie ?.
Często mam tak że jadąc po trasie szybsze samochody mnie wyprzedzają ale i tak w zakrętach dość mocno zwalniają. Dlatego że nie mają zrobionej zawiechy. Same Eibach Pro Kit – sprężyno obniżające sporo dają. Amory sportowe żeby auto nie miało długich skoków amortyzacji w zakręcie – przez to może Cię wyrzucić z zakrętu jak jedziesz za szybko.
Zastanawiam się tylko gdzie jeździsz że potrzebujesz więcej mocy ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 08:13 
Amator
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Kolega łapa miał na myśli po prostu trochę więcej mocy przy rozpedzaniu, wcześniej miałem Lanosa 1,6 pb i mam jeszcze Corolla 1.4pb z 2000, i jednym i drugim nie czuć że brakuje mocy względem masy. Ja się tylko zainteresowałem, bo nie uważam że trzeba zmieniać odrazu całego zawieszenia, ta Mazda ma takie twarde zawieszenie że hoho, prosta droga z ubitego żwiru i czuć każdy kamyczek. Za to na zakrętach rewelka. Chciałbym się przejechać taką Mazda z modyfikacjami, czucie pewnie będzie jak na drewnianych kołach. Może to dlatego że porównuję auto lekkie na 15' z kombi na 17' i takie odczucia, ale w toyocie żwiru pod kołami nie czuje


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 08:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Na 245/35R18 jest padaka. Trzęsie jak poje... A mam tylko założone sprężyny eibacha. To do rozpędzania lepiej dać przetoczyć koło zamachowe. I tak Mazda łapie moc w górnym przedziale obrotów. Dzięki temu szybciej się nam wkręci na obroty. Do tego kolektor wydechowy 4-1 zamiast 4-2-1. I tym jeszcze bardziej wzmocnimy górny zakres obrotów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 10:10 
Amator
Online
Od: 01.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Gretkiep widać, że masz trochę pojęcia na ten temat. Powiedz, jest sposób by poprawić dolny i średni zakres obrotów? W sumie na wysokich obrotach jedzie znośnie, ale jeżdżąc po mieście głupio tak co chwile piłować do odcinki:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 10:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: mazowiecki
do Victor i pozostałych
czy opcją zwiększenia mocy jet też wycinka katalizatora i wstawienie strumienicy ?

_________________
Pozdro. <pucu> Deyna


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 13:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Temat już był jakoś ostatnio poruszany na forum. To że wytniemy kata i damy strumienice niewiele daje. Jakieś 5KM może da ale jest to dość głębokie gdybanie.

Co do podniesienia mocy poprzez wzmocnienie średnich i niskich obrotów to jest to ciężka sprawa. Ogólnie rzecz biorąc wydech w naszych Mazdach które wyjeżdżają z fabryki jest taki aby był optymalny – optymalne spalanie oraz moc. Wydech 4-2-1 jest optymalny. Temat taki sam z dolotem.
Są to silniki wysoko obrotowe. Więc zawsze przy wyższych obrotach będzie lepiej jechał.
Max moment obrotowy jest powyżej 6 tys. Obrotów. Gdzie przy golfie jest to około 5 tys.
Te silnika mają taką specyfikacje i nic tego nie zmieni :D Zaraz ktoś napisze ale Panie przecież można kompresor. No można jak ma się jakieś 10k. 


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 14:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Dzięki panowie za porady i wiedze teraz musze przemysleć temat ale raczej w przyszłym roku przeskocze na MPS-a.
Chyba że ktoś z forumowiczów w 2019 r będzie sprzedawał jakąś perełke w dobre ręce.
To polecam się (nieskromnie). <spoko>

_________________
Pozdro. <pucu> Deyna


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.