Teraz jest Wt, 18 gru 2018, 16:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 19:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1190
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja w kwestii okopconych rur wydechowych w nowej benzynie. Wcześniej koledzy jeżdżący młodszymi egzemplarzami zwrócili na to uwagę. Trochę niedowierzałem ale .. przyjrzałem się i swoim. Otóż w przedlifcie GJ absolutnie tego fenomenu nie ma. Rury sterylnie czyste i suche. Za to w nowej CX5 z tym samym motorem troche sadzy już jest. Widać wyraźnie. Ponieważ oba silniki brzmią jak dwie różne konstrukcje ( w GJ jest bardziej gładko, mniej chrapliwie niż w KF) wydaje mi się, że Mazda poszła jakąś eko drogą, reprogramując sterowniki i zamieniając wydalany CO2 na makrocząsteczkowy węgiel ( czyli sadzę). Jak wiadomo z kurwizji, węgiel to samo zdrowie, ostatecznie można go zmyć z zębów pastą w przeciwieństwie do niewidzialnego dusiciela.
Niemniej nie wydaje mi sie to calkiem normalne, skoro ewidentnie nie ma spalania pełnego ( stechiometrycznego).
Co o tym myślicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 20:41 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2066
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
8 sierpnia 2018, o 20:52 Smook napisał(a):
Otóż w przedlifcie GJ absolutnie tego fenomenu nie ma. Rury sterylnie czyste i suche.

U mnie notorycznie rury okopcone, i to bardzo. Musi być, że Mazda zaczęła eksperymentować "reprogramowanie sterowników" już wcześniej z wybranymi egzemplarzami, właśnie na taki nieszczęśliwie trafiłem.
Zastanawiam się, jak te skośnookie ludzie zbierali ode mnie szczegółowe informacje nt. okopconych rur?.
Wot i zagwozdka!

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 21:15 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4648
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Osobiście nie podoba mi się to, że w silniku benzynowym Mazdy są tak czarne okopcone rury wydechowe.
Wygląda to źle, bardzo źle... jak za Mieszka pierwszego w historii silników spalinowych, czy jak w starym dieslu lub nowym ale bez DPFu...

Niedługo nastąpi przeróbka tekstu, zamiast zlot TDI będzie... nowa technologia Skyactiv X...
Czarna rura? no musi kopcić, benzyna? ile ci oleju silnikowego pali... Haha

...i przekonasz barana że nie kopci i nie bierze oleju ? ;)
Obrazek

...nowy temat:
Okopcony wydech, w silnikach benzynowych Mazdy.
:)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 21:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7488
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
U mnie też okopcone, czyste widziałem tylko w dieslach z prawidłowo działającym filtrem DPF.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 21:28 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4648
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Moje są jeszcze czyste :-)

A ciągle czyste miałem ostatnio z Mazd, tylko GH z RF7J DPF ;)


...mimowszystko, coś jest na rzeczy, tak jak prawi kolega @Smook..

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 07:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1190
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ilustracje do mojego posta (KF na kostce) :ObrazekObrazekObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 13:01 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 110
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Wracam do rur, czystych czy tam srebnych jak kto woli, moja odpowiedz: zalezy od stylu jazdy i pokonanego odcinka bym powiedzial, jak "lece" mam czarna, jak spokojnie "plyne" srebrna, dotyczy Pb.

Rura w ON, nadal srebrna :lol: :lol: :lol:

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 13:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 429
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli już przy rurach jesteśmy - ostatnio programowałem koledze z innego forum kilka dodatkowych funkcji w CX-5 - ma 2.0 PB, przebieg 150k, porównanie rur:

CX-5 2.0 PB, 2013r (150k przelotu):
Obrazek

CX-5 2.2 ON, 2014r (187k przelotu) - oczywiście nic nie czyściłem od zakupu (czyli 30 tyś km temu):
Obrazek

Diesle filtrują powietrze!

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 17:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1190
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W cudownych czasach sprzed sondy lambda już bym wisiał nad gaźnikiem ze śrubokrętem i z lampą strobo kręcił aparatem zapłonowym. Tyle sadzy kiedyś wskazywało po prostu na zbyt bogatą mieszankę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 20:11 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 118
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Brasso na szmate i będzie gites :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 20:16 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4648
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dojdzie reguła, diesel czysta rura, benzyna okopcona czarna...
Moja jeszcze lśni...
...nie mogę załączyć obrazka z TT
...brasso?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 20:40 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 351
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak sobie czytam ten wątek, oglądam zdjęcia i aż poszedłem do mojej Mazdy... Mam 2 rury, takie czarne, a właściwie brunatne. Zarysowałem paznokciem z zewnątrz... O, jaaaa! Błyszczy się!
Prawdę powiedziawszy w ogóle zapomniałem że te końcówki są chromowane, a na żadnej myjni mi tego nie czyścili :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sie 2018, 07:19 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2066
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Na podstawie Waszych postów dostrzegam taką zależność:
okopcone rury = zbyt bogata mieszanka = większe średnie zużycie paliwa
Czy prawidłowo myślę?

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sie 2018, 08:10 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4648
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...lub paliwa Premium i dodatki które ulegają spaleniu...

Moje jeszcze lśniące :)
ObrazekObrazek

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sie 2018, 12:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 16.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja bym się nie doszukiwał problemu w silnikach mazdy, a raczej w paliwie. Na zimnym silniku jak jeszcze katalizator nie jest wygrzany spaliny śmierdzą rozpuszczalnikiem. Jak tankuje focusa tdci to nie czuje już smrodu ropy tylko jakąś chemie. Podejrzewam, że jak byśmy tankowali rzeczywiście benzynę 95 oktanów to maździochy jeździłyby dużo lepiej niż jeżdżą teraz.

_________________
był: Rover 420 SDi, Focus mk2 2.0 TDCi
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014)
- Mazda 6 sedan 2.0 165KM e-loop (2017)
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sie 2018, 12:09 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4648
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Eeee tam :)
Specjalnie tankujemy Pb pro, żeby jakoś to jeździło ;)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lis 2018, 12:52 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.06.2016
Posty: 55
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
A ja mam pytanie jak i czym przywrocic blask naszym rurkom? Ktos tu napisal tajemnicze haslo brasso ale nic mi to nie mowi...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lis 2018, 13:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 429
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Autosol Metal Polish zawsze spoko.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lis 2018, 20:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1190
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja jadę K2 do chromów, bardzo skuteczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.