Teraz jest So, 17 lis 2018, 03:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 14 lut 2017, 20:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1362
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
flywin napisał(a):
chętnie mogę sprawdzić lecz muszę miec jakaś M6 GH po FL
Masz możliwość pogrzebania w ustawieniach kompa i świateł?

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 21:20 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.08.2016
Posty: 60
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
maciekelga napisał(a):
Dzwoniłem dziś do ASO Goworowski Gdańsk z zapytanie czy da się wyłączyć tryb skandynawski. Pan potwierdził, że w polifcie powinna być taka funkcja dostępna, koszt to 150zł.
Mam zamiar wybrać się w przyszłym tygodniu.


Udało się coś ustalić w temacie deaktywacji świateł skandynawskich w polifcie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 21:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 994
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
ASO twierdzi, że się da. Będę do nich jechał jak zrobię wymianę soczewki w lampie,czyli gdzieś pod koniec tego miesiąca, początek następnego.

LG G2 mini

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 mar 2017, 07:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.08.2016
Posty: 60
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
No to jestem ciekaw, bo tak na dobrą sprawę to nie ma nikogo na forum komu udałoby się to zrobić. U mnie w ASO Bydgoszczy robili :arrow: :arrow: :arrow:
Jeśli jakimś cudem uda się to wykonać to daj znać - bywam w Gdańsku wiec umówię na to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 mar 2018, 20:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
13 marca 2017, o 21:22 maciekelga napisał(a):
ASO twierdzi, że się da. Będę do nich jechał jak zrobię wymianę soczewki w lampie,czyli gdzieś pod koniec tego miesiąca, początek następnego.

LG G2 mini


Pytanie do Maciekelga - udało Ci się dojechać do ASO i przerobić światła ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 5 mar 2018, 22:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 994
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Się zebrałem i pojechałem ale elektryk jakiś nie kumaty był, wydaje mi się że przez telefon gadałem z innym. Jak wrócę z delegacji może zrobię drugie podejscie.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 cze 2018, 21:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Witam. Jestem tu nowy,szukałem ale nigdzie nie znalazłem jak zrobić taką modyfikację w mazdzie GH po lifcie z biksenonami skrętnymi 2012r. Oczywiście w serwisie w Warszawie powiedzieli że nie ma takiej opcji żeby wyłączyć opcję skandynawską diagnostyką.Dodam że mam manetkę z pozycjami off,auto,pozycja,mijania ale ksenony świecą praktycznie cały czas po zapłonie oprócz pozycji tylko światła pozycyjne. Pokombinowałem przy manetce i znalazłem pin gdzie jak podam masę to ksenony gasną,kombinacją dwóch przekaźników zrbiłem tak że ksenony świecą tylko w pozycji auto i mijania,gasną w pozycji off ale dalej świecą same pozycyjne (tego jeszcze nie rozpracowałem żeby było całkowicie bez świateł w pozycji off po włączeniu zapłonu). Jak ktoś to rozpracował proszę o podpowiedź,takiego modułu jak w modelach przedliftowych w mojej madzi nie ma,jest zupełnie inny i w innym miejscu. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 24 cze 2018, 22:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 994
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
W GH po lifcie wyłączenie trybu skandynawskiego jest możliwe tylko przez IDS w serwisie.

Jeśli coś zrobiłeś podaj rozwiązanie na forum, może innym pomoże.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 19:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Hej. Byłem w serwisie Mazda Nivette na Ostrobramskiej w Warszawie i w sumie to chyba sami nie wiedzieli czy mogą to wyłączyć czy nie, finalnie nawet nie próbowali. Dzwoniłem do Marek do Mazda Serwis też nie pomogą. W wolnej chwili jak znowu podejdę do tematu i spróbuję jeszcze wyłączyć światła pozycyjne w pozycji manetki off (a mam już na to pomysł,po prostu kolejny przekaźnik odetnie tym razem całe zasilanie świateł pozycyjnych a sterować nim będzie któryś z sygnałów z manetki z położenia off) to rozpiszę cały schemat wcześniejszego podłączenia z kolorami kabli itd. ,może jakieś zdjęcia dorzucę. Może będzie to sobota bo mam jeszcze moduł Coming Home do zainstalowania. Pozdrawiam.

-- Dodano: 10 lipca 2018, o 19:25 --

Witam ponownie. Jeżeli jeszcze ktoś jest zainteresowany jak "domowym" sposobem wyłączyć świecenie biksenonów skrętnych w Mazdzie 6 GH po lifcie w pozycji manetki "OFF" (ja mam z końca 2012r,tryb skandynawski i świecenie w pozycji manetki: OFF,AUTO i światła mijania) to opiszę teraz jak to zrobić. Plusem tego rozwiązania jest to że możemy w końcu wyłączyć ksenony wtedy kiedy nie są potrzebne i zwyczajnie szkoda ich wypalać (rozruch,prace w aucie na zapłonie itp.),nie wyłącza to jedna świecenia świateł pozycyjnych.Mały mankament to taki iż po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon zanim przekaźniki zapracują na chwileczkę ksenon rusza ale od razu gaśnie (raczej bez znaczenia dla sprawy). Nie mam pojęcia czy będzie to działać w zwykłych ksenonach i innych lampach,trzeba spróbować to się okaże.
Cały pomysł opiera się na rozpracowaniu kabli dochodzących do manetki przy kierownicy,rozpoznaniu który kabelek za co odpowiada i wykorzystaniu tej wiedzy do naszego odcięcia świateł w pozycji "OFF". Wykorzystujemy do tego celu dwa przekaźniki i dwa kabelki z manetki (oprócz zasilań przekaźników). Na jednym kabelku: brązowym z czerwonym paskiem i dwoma srebrnymi plamkami (drugi pin z prawej dolny rząd,zatrzask złącza u góry) po podaniu na niego masy gasną ksenony, drugi kabelek żółty ze srebrną plamką (pierwszy pin z lewej górny rząd) wykrywa nam pozycję manetki "OFF". Teraz jakie jest zasilanie i rola naszych przekaźników:

"masa" - np. biały przewód z czarnym paseczkiem,grubszy od innych, pierwszy od dołu w białej kostce poniżej złącza manetki
"ACC" - czyli niegasnący (to ważne!) plus po stacyjce,pozycja zapłon (przewód zielony z czarnym paskiem w kostce stacyjki,drugi z lewej)
opis przekaźników standardowy: 85,86 cewka przekaźnika,30,87a,87 styki robocze


Przekaźnik nr 1: jego zadanie to tylko podanie na stałe masy na przekaźnik nr 2 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon (ACC), czyli 85 na stałe do masy, 86 do ACC, styk 30 do masy na stałe,styk 87 pojawiająca się masa podawana jest na przekaźnik nr 2. styk 30
Przekaźnik nr 2: jego zadanie to wyłączenie ksenonów w położeniu manetki w pozycji "OFF" ,realizuje to wykorzystując sygnał o pozycji "OFF". podłączenie: "ACC" na styk 85, kabelek żółty ze srebrne plamką pierwszy z lewej górny rząd na styk 86, masa ze styku 87 przekaźnika nr 1 na styk 30, styk 87 na kabelek brązowy z czerwonym paskiem i dwoma srebrnymi plamkami (dolny rząd drugi z prawej)

Po takim podłączeniu mamy w końcu możliwość wyłączenia ksenonów z pozycji manetki "OFF". Dwa przekaźniki dlatego iż po zastosowaniu tylko jednego po wyłączeniu zapłonu światła pozycyjne świeciły cały czas. Pewnie można to zrobić lepiej dobierając się bezpośrednio do modułu świateł,na razie jedna nikt tego nie zrobił.Mam parę zdjęć z montaży jeśli ktoś jest chętny to podeślę na maila.Już kombinuję jak założyć DRLe (te z kierunkami) ,jak coś wymyślę to chętnie się podzielę rozwiązaniem.
Przepraszam za ewentualne błędy,starałem się opisać to prostym językiem ale jest to moja pierwsza porada i po prostu nie mam jeszcze wprawy :oops:
Pozdrawiam, Robert.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 20:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 994
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Brawo, za główkowanie, ja widzę dwa powody dla których nie skorzystam z tego rozwiazania:
- włączający się xenon na chwilę, jest to strasznie destrukcyjne dla przetwornic i żarników.
- co z trybem AUTO? Będziesz ręcznie przełączał DRL na mijania?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 21:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Hej. Niestety włączenie ksenonów odbywa się całkowicie poza manetką,po wypięciu kostki od manetki światła dalej świecą po ACC sterowane pewnie z modułu bikxenonów skrętnych.Można to dopracować odcinając zasilanie świateł bezpośrednio w skrzynce bezpieczników gdzie pewnie umieszczony jest przekaźnik od ksenonów. Jest też tam bezpiecznik od pozycyjnych,można pogłówkować i może by coś z tego wyszło,temat jest otwarty.Te włączające się xenony na chwilę można przeżyć i uruchamiać tak jak dotychczas lub na pozycjach , plusem jest to że teraz możemy je w każdej chwili zgasić. Co do DRL to wolałbym to oprzeć o tryb auto ale raczej nie dam rady,ten tryb zmienia mi tylko podświetlenie zegarów i pewnie tego nie rozpracuję.W grę wchodzi automatyczny włącznik świateł z czujnikiem zmierzchu (mam taki z firmy ETS Polska) ale nie mam kiedy nad tym posiedzieć. Czy ktoś potwierdził wyłączenie trybu skandynawskiego w serwisie (6 GH po lifcie 2012r bixenon skrętny)?

-- Dodano: 10 lipca 2018, o 20:47 --

A, jeszcze jedno. Teraz chwilkę pomyślałem i doszedłem do wniosku że można wyeliminować mrugnięcie xenonów po ACC wtedy gdy cały czas będzie masa na kabelku brązowym z czerwonym paskiem.Będzie ona znikała dopiero po np. odpaleniu auta (np. z podwyższonego napięcia ładowania) lub pozycji manetki AUTO lub światła mijania.Wtedy dopiero masa będzie zdejmowana a nie tak jak teraz że jest podawana po ACC.W sobotę nad tym posiedzę i być może dopracuję pomysł.Pozdrawia i dobranoc.

-- Dodano: 10 lipca 2018, o 21:20 --

Jeszcze jest opcja wykorzystania pierwszej pozycji stacyjki (tam gdzie gra już radio i gniazda zapalniczki mają zasilanie),zanim dojdzie do drugiej pozycji xenony już zostaną odłączone,tylko że rozruch powoduje chwilowe odcięcie tego zasilania a to może być problem... Sprawdzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 22:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 994
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ja mam chyba prosty sposób na poprawną pracą w trybie auto, nie mam czasu na testy niestety.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 18:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Witam ponownie.Dzisiaj między opadami deszczu udało mi się wyeliminować problem błyśnięcia xenonów po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję "zapłon". Zmiana polega na dodaniu zasilnia (skrosowania, zrównoleglenia, zmostkowania czy jakoś tak) przekaźnika nr 1 już z pierwszej pozycji stacyjki (tej ,z której gra np. radio). Spowoduje to zadziałanie naszego "systemu" od razu i odłączenie xenonów zanim przejdziemy do pozycji "zapłon" i odpalania samochodu. Trzeba pamiętać o zastosowaniu diody,jeśli tego nie zrobimy już w pierwszej pozycji będziemy mieli efekt pozycji drugiej (zapalone kontrolki itp.). Oto poprawiony opis podłączenia przekaźnika nr 1 (ZMIANY WIELKIMI LITERAMI):

Przekaźnik nr 1: jego zadanie to tylko podanie na stałe masy na przekaźnik nr 2 po przekręceniu kluczyka w PIERWSZĄ POZYCJĘ I POZYCJĘ ZAPŁON (ACC),czyli 85 na stałe do masy, 86 RÓWNOLEGLE DO PLUSA Z PIERWSZEJ I DRUGIEJ POZYCJI STACYJKI CZYLI :PIERWSZA POZYCJA STACYJKI PRZEWÓD CZARNY Z BIAŁYM PASKIEM W KOSTCE STACYJKI,DRUGA POZYCJA PRZEWÓD NIEBIESKI W TYM ZŁĄCZU,PAMIĘTAMY O DIODZIE ,KTÓRA ODSEPARUJE TE DWA ZASILANIA,DIODĘ LUTUJEMY NA PRZEWÓD Z DRUGIEJ POZYCJI ZAPŁONU PASKIEM DO PRZEKAŹNIKAOCZYWIŚCIE POWYŻEJ POŁĄCZENIA Z DRUGIM ZASILANIEM (zabezpiecza podanie zasilania z pierwszej pozycji zapłonu od razu na drugą bez przekręcenia kluczyka) , styk 30 do masy na stałe,styk 87 pojawiająca się masa podawana jest na przekaźnik nr 2. styk 30.
Tym razem ustawiłem sobie duże lustro na taczce i od razu obserwowałem czy jest ok,poprzednio przyznaję nie zwróciłem na to od razu uwagi :-)

Teraz cały poprawiony opis jeszcze raz:

"masa" - np. biały przewód z czarnym paseczkiem,grubszy od innych, pierwszy od dołu w białej kostce poniżej złącza manetki
"PLUS" z pierwszej pozycji stacyjki,przewód czarny z białym paskiem w kostce stacyjki
"ACC" - plus niegasnący z drugiej pozycji stacyjki "zapłon",przewód niebieski w kostce stacyjki
opis przekaźników standardowy: 85,86 cewka przekaźnika,30,87a,87 styki robocze


Przekaźnik nr 1: jego zadanie to tylko podanie na stałe masy na przekaźnik nr 2 po przekręceniu kluczyka w PIERWSZĄ POZYCJĘ I POZYCJĘ ZAPŁON (ACC),czyli 85 na stałe do masy, 86 RÓWNOLEGLE DO PLUSA Z PIERWSZEJ I DRUGIEJ POZYCJI STACYJKI CZYLI :PIERWSZA POZYCJA STACYJKI PRZEWÓD CZARNY Z BIAŁYM PASKIEM W KOSTCE STACYJKI,DRUGA POZYCJA PRZEWÓD NIEBIESKI W TEJ KOSTCE,PAMIĘTAMY O DIODZIE ,KTÓRA ODSEPARUJE TE DWA ZASILANIA,DIODĘ LUTUJEMY NA PRZEWÓD Z DRUGIEJ POZYCJI ZAPŁONU PASKIEM DO PRZEKAŹNIKA OCZYWIŚCIE POWYŻEJ POŁĄCZENIA Z ZASILANIEM Z PIERWSZEJ POZYCJI STACYJKI (zabezpiecza podanie zasilania z pierwszej pozycji zapłonu od razu na drugą bez przekręcenia kluczyka) , styk 30 do masy na stałe,styk 87 pojawiająca się masa podawana jest na przekaźnik nr 2. styk 30.
Przekaźnik nr 2: jego zadanie to wyłączenie ksenonów w położeniu manetki w pozycji "OFF" ,realizuje to wykorzystując sygnał o pozycji "OFF". podłączenie: "ACC" na styk 85, kabelek żółty ze srebrne plamką pierwszy z lewej górny rząd na styk 86, masa ze styku 87 przekaźnika nr 1 na styk 30, styk 87 na kabelek brązowy z czerwonym paskiem i dwoma srebrnymi plamkami (dolny rząd drugi z prawej).
Teraz wszystko działa jak trzeba,xenony w pozycji manetki "OFF" nie świecą,nic nie mryga, jak chcemy żeby się zapaliły przekręcamy manetkę w pozycję"AUTO" lub "ŚWIATŁA MIJANIA",jak chcemy możemy je w każdej chwili zgasić przekręcając manetkę w pozycję "OFF" .Dużym plusem jest to że nasz system w żadnym momencie nie zakłóca mrygania światłami drogowymi ("długimi") .Teraz przyszedł czas na rozwinięcie tematu dalej i próbę zainstalowania DRL w oparciu o to co już jest i fabryczny czujnik zmierzchu (raczej się nie uda ale spróbować można).
Pozdrawiam, Robert6GH.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 21:02 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4414
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak działa podświetlenie zegarów w pozycji off? Świeca na maxa?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 21:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Nie zwróciłem uwagi,ale teraz wyskoczyłem i oto efekt:po przekręceniu na zapłon (jest noc ) manetka w pozycji "OFF" xenony nie świecą, szafa podświetla się na maxa. Po ręcznym ściemnieniu szafy i zgaszeniu auta i po ponownym włożeniu kluczyka i ACC szafa pozostaje ciemna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 22:27 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4414
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na zapłonie bądź na uruchomionym silniku, w dzień, manetka na off, zegary świecą na maxa czy nie? :)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 23:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 994
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Robert6GH napisał(a):
fabryczny czujnik zmierzchu (raczej się nie uda ale spróbować można).


Jest jeden prosty sposób ale to będę mógł sprawdzić jak wrócę z delegacji... Jeśli coś wyjdzie, podzielę się.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 14:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Witam.Nie mogę rozgryźć tego czujnika ,rano jak wsiadłem do auta manetka na off to szafa pozostała ciemna tak jak ostatnio była w nocy,teraz jak przestawiłem na max to za każdym ponownym uruchomieniem świeci na maxa (manetka off). Wydaje mi się że w pozycji off ten czujnik nie pracuje,dopiero w pozycji auto reaguje i to tylko na podświetlenie (wiadomo, brak fabrycznych DRL).
Po pewnym przemyśleniu wpadłem na jeszcze prostszy myk na zgaszenie xenonów w pozycji OFF, wystarczy tylko jeden przekaźnik gdzie na jego cewkę podamy ten pierwszy plus z pierwszej pozycji stacyjki (radio,gniazda zapalniczek), tylko cała sztuka polega na tym iż on (ten plus) w momencie zapłonu (startu silnika) zostaje odłączony (wszystkie odbiorniki biorące z niego zasilanie na chwilę gasną) i to właśnie mi przeszkadzało w pierwszej próbie jaką robiłem. Działo się tak że przekaźnik ten odpuszczał i w momencie rozruchu włączały się na chwilę xenony (manetka off) co było niedopuszczalne z samej zasady tego pomysłu. Wystarczy zrobić patencik podtrzymujący zasilanie na tym przekaźniku na tę właśnie przerwę w rozruchu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 14:06 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4414
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Stąd pytałem o działanie podświetlenia zegarów na ACC i manetce na OFF.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 06:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Jeszcze raz dokładnie to wszystko sprawdzę z każdej strony i dam znać, ale teraz jestem daleko od auta więc musicie koledzy trochę poczekać (z godzinkę).

-- Dodano: 12 lipca 2018, o 16:39 --

Ok,sprawdziłem:
Całość sprowadza się do tego że w pozycji "OFF" podświetlenie będzie takie jakie było używane ostatnio,na jakim pozostawiliśmy auto przed wyłączeniem zapłonu, czyli jakie my sami sobie ustawiliśmy.Jeśli było na jasno będzie jasno,jeśli noc to noc.Jak zgasimy auto to tak zostanie do następnego włączenia zapłonu. Przy przełączeniu manetki w pozycję "AUTO" w DZIEŃ jeśli zostawiliśmy "OFF" w trybie noc (np.poprzedniej nocy) to czujnik zmieni podświetlenie automatycznie z nocy na dzień, jeśli jest to noc to nie zrobi nic (chyba że było pozostawione na jasno to zmieni na noc) czyli czujnik swoją robotę robi (i tak ma być poniekąd). Po przekręceniu z "AUTO" na "OFF" to podświetlenie powróci dokładnie do tego stanu jaki był przed przełączeniem (czyli dalej pamięta ostanie nasze ręczne ustawienie,np. jak było ciemno to zmieni się na ciemno). Opcja "AUTO" robi swoje ale nie zmienia nam pamięci tego co było ostatnio używane w pozycji "OFF". Jak coś to jestem cały czas przed kompem do nocy,jak macie jakieś pomysły zwłaszcza jak zamontować DRL (szkoda tych xenonów cały czas męczyć) to dawajcie jakieś pomysły,będzie chwila w sobotę to mogę testować.




Jeśli chodzi o pozycję AUTO i sposób na wyłączenie xenonów w dzień z fabrycznego czujnika zmierzchu to należy wykorzystać sygnał z niego o "dniu" i zrobić taki układ, który w konsekwencji wystawi "masę" na ten sam kabelek wykorzystany do odłączenia świateł w kostce manetki (styk 87 przekaźnik 2.). Genialne w swej prostocie tylko ja nie mam pojęcia od czego zacząć i gdzie szukać tego sygnału (może na zegarach lub podświetleniu deski?). Jak ktoś ma jakiś pomysł lub doświadczenie w tym temacie to proszę o pomoc.

Jeszcze mały schemat mojego pomysłu:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.