Teraz jest Śr, 19 wrz 2018, 11:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 21:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam,

Mazda 6 2010 diesel 2.2 163KM kombi z przebiegiem 360 000 km czy warto się w to pakować? Auto jeżdżone 90% na trasie (auto od firmy w której pracuję). Serwisowana w ASO. Wnętrze auta jest ok. Plastiki w stanie bardzo dobrym. Zmęczona (wytarta) skóra kierownicy, gałki lewarka zmiany biegów i popękana skóra na boczku zewnętrznym fotela kierowcy (od wsiadania). Na zewnątrz auto posiada jakieś zarysowania, delikatne otarcia i drobne wgniotki, przetarty przedni zderzak na dole (krawężnik). Alufelgi oryginalne Mazdy utlenione do regeneracji (jeden komplet felg - dwa komplety opon, pewnie zima dała im popalić). Auto bezwypadkowe. Cena ceną, ważniejsze aby nie wpakować się na minę. Mój przebieg roczny jest niewielki - ok. 8 tys. km. W ciągu tygodnia sporo krótkich odcinków.

Dziękuję bardzo za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 09:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 358
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Co było już robione w tym ASO ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 18:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
W ASO wymiana płynów ustrojowych i filtrów, obsługa klimatyzacji. Olej co 20kkm, dwa razy zdarzyło się że co 40kkm (chyba że było zrobione ale nie w ASO, tego już nikt nie pamięta). Przy 205kkm wymieniony olej w skrzyni. Teraz auto jest po wymianie rozrządu i klocków z przodu (Bosch).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 18:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 358
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
To jak sama eksploatacja była robiona to zacznie Ci sie to sypac ja bym odpuscił jak chcesz pewne auto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 13:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Co powinno być po wymienione przy takim przebiegu? Dwumasa? DPF? Intercooler może być zamulony?

Poczytałem przez weekend i spojrzałem na dach... Odpryski są, zamalowane zaprawką. Znalazłem kilka małych brzuszków. Niecałe 8 lat auto :| Poza tym na karoserii nie ma nic.

Poza standardowymi czynnościami typu filtry i płyny ustrojowe w aucie robione było:

Do 2015 roku (~250000km) robione było wszystko na bieżąco tylko w ASO + (~250000km).

W firmie HEMAR auto Toruń:

Rok temu (~300000km):
- Klocki + tarcze + reperaturka zacisku tył
- Regeneracja turbiny + odłuszczanie dolotu
- Naprawa DPF (nie wiem dokładnie co, kwota około 1200PLN)

W tym roku:
- Pasek wielorowkowy + napinacz
- Regeneracja sprężarki klimatyzacji
- Klocki + tarcze przód + konserwacja prowadnic zacisków
- Zaciski tył (oba)
- Łożysko (piasta?) koła tył

Firma Hemar lała do silnika Castrola 5W40 ;/ Z powrotem do 5W30 raczej nie powinno być problemu (110000 km na Castrolu)?
Czy czujniki parkowania z przodu były montowane zawsze w polifcie? W tej nie ma, mimo że wersja prawie najbogatsza...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 09:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Ja bym się w ogóle nie bał takiego przebiegu. Było dane to polata jeszcze hoho.

Większość aut jeździ z większymi przebiegami tylko właściciele tego nie wiedzą i są niezadowoleni. 2.2 jest dosyć wytrzymałe.

Z tyłu czujniki masz, a z przodu nie? Fabryczne te tylne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 20:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Z tyłu są fabryczne. Z tego co mi wiadomo to wersja Exclusive Plus (xenony, skóra pełna, bose, nawigacji brak, RVM nie ma)... Chyba, że jakaś może Business?

-- Dodano: 18 maja 2018, o 11:17 --

Spryskiwacze reflektorów są. Występowały jakieś opcje dilerskie dokładane w salonie?

-- Dodano: 18 maja 2018, o 20:12 --

Potwierdzone - wersja Exclusive Plus.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 20:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 528
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Ja tez bym się nie bal przebiegu, tym bardziej ze takie przebiegi są robione raczej autostrady, długie dystanse. Lepsze to niż 100tys przebiegu w mieście 10razy dziennie gaszone, zapalane auto ciagle na nie dogrzanym silniku,oleju. Po za tym, wszystko co mogło być do wymiany (turbina,klima,rozrząd ) zostało wymienione. Widzisz dziwne ze sprzęgło orginal jak myślisz czemu??? Bo robił długie dystanse, nie wachlował 10tys razy na dzień biegami ;).
Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 171.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 20:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
W moim przypadku za 5 lat przebieg się prawie zrówna z pozostałymi autami. Auto generalnie jest świetne, dłuugie (kwestia przyzwyczajenia). Zwłaszcza jak się człowiek przesiada z Yarisa Verso. Chociaż w ilości przestrzeni na nogi w środku rewelacji nie ma, wbrew pozorom w Versolocie jest go sporo. Po wnętrzu też tego przebiegu nie widać.

Na moje oko dwumasa jest bez zastrzeżeń. Mam wrażenie że któreś łożysko powoli zaczyna delikatnie szumieć (jazda po rondzie), ale równie dobrze może to być opona zimowa. Oceniając po wyglądzie i jak to auto jedzie nie dałbym mu tylu km.

W temacie czujników parkowania. Poniżej link do testu hatchbacka Exclusive Plus, też po lifcie i nie ma ani z przodu ani z tyłu.
https://autokult.pl/9432,mazda-6-22-mzr-cd-exclusive-plus-dla-rozsadnych-testautokult-pl,all

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 22:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
To już zgłupiałem. Mam Exclusive Plus czy sport? Full wypas tylko silnik 2.0D 140KM.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 maja 2018, 10:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Czujniki parkowania w Exclusive Plus nie były za dopłatą? Tak jak RVM, nawigacja? Na 101% wiem, że tylne czujniki zostały dołożone przez dealera - jest osobna instrukcja obsługi w etui. Zamontowane są czujniki firmy Cobra. Są w kolorze nadwozia. Spotkałem się też z innymi zdjęciami/ogłoszeniami niż w podlinkowanym artykule, gdzie nie było czujników parkowania w ogóle.

Informację o wersji znalazłem w książeczce o Mazda Assistance, została wpisana przez sprzedawcę.

-- Dodano: 20 maja 2018, o 09:12 --

Ile Wam wytrzymywał akumulator w GH?

Po 7kkm od wymiany oleju poziom troszkę powyżej minimum. Nie za duża konsumpcja? Podkładki wymienione razem z rozrządem.

-- Dodano: 20 maja 2018, o 10:35 --

W oleju uwalona jest cała połowa od strony kierowcy osłony silnika, od góry i od dołu. W oleju jest okolica poduszki silnika od strony kierowcy, w okolicach akumulatora. To może mieć związek z regeneracją turbiny (niewyczyszczone)?

Auto chyba ma dogrzewanie silnika - wzrost temperatury do nieco poniżej połowy wskaźnika (to już chyba punkt pracy?) zajmuje jakieś 2 km po mieście. Nie udało mi się zlokalizować dogrzewania. Dymienia spod auta też nie zauważyłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 06:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1694
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
20 maja 2018, o 11:35 Luk35 napisał(a):
Ile Wam wytrzymywał akumulator w GH?

Oryginalny (Panasonic) niecałe 5 lat, wczoraj padł po ponad pięciu latach drugi (EXCIDE).

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 10:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Tutaj jest już drugi (OE Mazda) i trzeba 3. Zauważyłem że po około 2 minutach pobór prądu to 120 mA. Pomiar za krótki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.