Teraz jest Wt, 11 gru 2018, 12:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 kwi 2018, 20:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Hej,
Pytanie może głupie ale kompletnie nie mogłem doszukać się odpowiedzi. Zauważyłem w zbiorniku wyrównawczym, że zaczyna brakować płynu chłodniczego - czy bez problemu można dolać każdy "mieszalny"?
Drugie pytanie - gdzie wlewamy? Bezpośrednio do chłodnicy czy do zbiornika wyrównawczego tak żeby poziom osiągnął prawie "max"? Generalnie znalazłem taką procedurę:

1) Odkręcamy kurek od chłodnicy, wlewamy do maxa - na zimnym.
2) Odpalamy samochód, max grzanie na 20-30 minut dopóki nie odpalą się wentylatory
3) Jeżeli płynu jest dość to zakręcamy, jeżeli nie dolewka.

Czy dolewka do zbiornika wyrównawczego to w tym wypadku poważny błąd?

Dwa dni temu zauważyłem, że w zbiorniku jest bardzo mało płynu więc co zrobiłem:
1) Do sklepu po mieszalny 1l
2) Dolałem do zbiornika wyrównawczego prawie pod MAX - na zimnym.
Dzisiaj sprawdzam stan i jest pomiędzy MIN - MAX (bliżej MIN troszeczke). Po odkręceniu kurka od chłodnicy widać płyn (wcześniej nie było).
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 05:18 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Hej
Mam taki sam problem tylko ze u mnie w zbiorniczku wyrównawczym płynu jest brak dosłownie pusto. Też nie wiem gdzie wlać nowy i przede wszystkim jaki płyn chłodniczy kupić i wlać. Jakby ktoś mógł pomóc z tym to by było git. Obrazek

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mati_(Marcin)


Ostatnio edytowano Cz, 12 kwi 2018, 05:18 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 09:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
to jest jeden zbiornik tylko taki przedzielony ;)
lej najpierw do chlodnicy bezposrednio (tylko na zimnym silniku), jak bedzie full, to dopełnij zbiorniczek tak do połowy. odpal auto, zagrzej je, daj ogrzewanie na max zeby odpowietrzyć no i musisz przyobserwowac czy pociągnie jeszcze płynu, jesli tak to dolej oczywiście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Tak z ciekawości - czy to ma znaczenie gdzie dolewamy? Nie jest to ze sobą wszystko połączone :)?
Tak przy okazji - czy to jest normalne, że ten silnik się tak szybko grzeje? Albo mam walnięty czujnik albo coś jest nie tak, bo po odpaleniu (5 min stania) + przejechaniu 2 km wskazówka praktycznie jest w 50% (obroty ok 1000). Po przejechaniu kolejnych 2 km wskazówka dalej 50% i obroty 700-800.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 21:35 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Po zalaniu płynu na maxa to na full dac ogrzewanie? tzn na maxa dmuchawe czy na maxa temperaturę ciepła i nadmuch tez na maksa.? Czy jest jakas różnica na co będzie ustawiony nawiew? Szyba, nogi, przód, itp?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mati_(Marcin)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 kwi 2018, 15:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
12 kwietnia 2018, o 21:11 Mateo napisał(a):
Tak przy okazji - czy to jest normalne, że ten silnik się tak szybko grzeje?

Normalne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 kwi 2018, 09:01 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
13 kwietnia 2018, o 22:35 Mati5881 napisał(a):
Po zalaniu płynu na maxa to na full dac ogrzewanie? tzn na maxa dmuchawe czy na maxa temperaturę ciepła i nadmuch tez na maksa.? Czy jest jakas różnica na co będzie ustawiony nawiew? Szyba, nogi, przód, itp?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Ustaw nadmuch gdzie chcesz, chodzi o to zebys odkrecil na max zawór, dac na full ogrzewanie, żeby sie odpowietrzyło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.