Teraz jest So, 26 lis 2022, 19:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 lis 2012, 21:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Na ciasnych zakretach fotel kierowcy przesuwa sie w bok ok 5-6 mm.

Cala naprawa jak i relaja zostala zrobiona przez mojego tate.

Naprawa:

Wyjac kluczyk ze stacyjki.

1. Zdjac oslony srub prowadnic fotela
2. Wykrecic 4 sruby mocujece prowadnice fotela (2 przod, 2 tyl)
3. Rozlaczyc ostroznie kostki wiazki ogrzewania fotela (ma plastikowe krzyzakowe
zabezpieczenie ze sprezynka) i kontrolki zapiecia pasow (wcisnac zabek blokady
kostki)
4. Odchylic do tylu oparcie fotela
5. Ostroznie wyjac fotel
6. Zdjac oslone plastikowa prowadnicy lewej (1 srubka z lbem krzyzakowym) i prawej (tak
samo)
7. Lewa i prawa prowadnica jest mocowana na 2 sworzniach kazda zabezpieczona
podkladka plastikowa i z metalowa podkladka z zabkami wewnatrz (podkladka
zabezpieczajaca gwiazdkowa?), ktora sie wciska na sworzen i nie powinna spasc - a
jedna spadla i pozostale 3 szt wysunely sie, byly juz na koncach sworzni.
Obrazek

Obrazek

8. Zamontowalem podkladke plastikowa i zabezpieczenie gwiazdkowe ktore spadlo,
pozostale 3 podkladki docisnalem nakladajac klucz nasadowy (srednica sworznia 12
mm) i stukajac mlotkiem zmniejszylem luzy miedzy podkladkami a prowadnica.

Obrazek

Obrazek

Fotel montuje sie latwo, po dokreceniu 4 srub prowadnic sprawdzic przesuwanie fotela przod-tyl, zlaczyc 2 zlaczki przewodow elektrycznych i zalozyc oslony srub.

Sprawdzic polaczenia uruchamiajac silnik.



Po pewnym czasie luz powrocil.
Mozna powtorzyc cala operacje plus:
1. przewiercic otwor w sworzniu i zalozyc zawleczke.
2. punktowo przyspawac (heftnac) podkladke do sworznia, mam tak u siebie zrobione i jak narazie ok. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 7 lis 2012, 08:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2781
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ehs - u mnie sie to pojawilo :/ pewnego dnia znalazlem 2 czy 3 podkladki pod fotelem (juz nie pamietam dokladnie) i jak wejde szybciej w zakret to ten luz troche czuc :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 13:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wczoraj byłem w salonie i chyba problem foteli jest poważniejszy niż się sądziło wcześniej
Nic nie daje wymiana podkładek, wymieniali mi je na gwarancji i nie było efektu. ASO zgłosiło to do centrali i jest nota serwisowa podobno, nie mam pojęcia co będą wymieniać, ale jak to nie pomorze to dostanę nowy fotel
Za 2 tyg mają mi to naprawiać, to postaram się opisać co i jak


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 13:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2781
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Daj znac jezeli faktycznie jest na to nota servisowa bo to oznacza, ze mozemy jechac do ASO w celu naprawienia usterki - lacznie z osobami, ktorych samochod nie posiada juz gwarancji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 15:39 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
glowasiek napisał(a):
lacznie z osobami, ktorych samochod nie posiada juz gwarancji.


Poważnie ? Mimo że nie mam już gwarancji i nie jeżdżę do ASO w celu zostawiania tam pieniędzy to robią takie rzeczy ? :?:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 16:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2781
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jezeli jest ogloszona akcja serwisowa i twoj VIN sie pod nia lapie to dalej podlegasz bezplatnemu usunieciu danej usterki niezaleznie od tego czy gwarancje posiadasz czy tez nie. Podejrzewam, ze stalych klientow traktuja inaczej i sa obslugiwani w pierwszej kolejnosci ale tak czy siak takie prawo przysluguje zakladajac, ze jest to wada fabryczna objeta akcja serwisowa.

Zobaczymy czy faktycznie bedzie/jest akcja na ten fotel, jezeli tak to super bo juz chcialem spawac :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2012, 19:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam, wymiana/naprawa fotela przesunięta za tydzień, podobno części nie dotarły do ASO
Polska rzeczywistość
Mają do mnie dzwonić co i jak


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 21 lis 2012, 08:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2781
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
therion - cos sie ruszylo w temacie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 lis 2012, 22:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
glowasiek napisał(a):
therion - cos sie ruszylo w temacie ?


Czekam na telefon z ASO, wstępnie jestem umówiony na tę sobotę, ale tylko wtedy jak części dotrą
Generalnie zaczyna mi się to nie podobać
Chociaż moje fotele wydają się ok to ta zwłoka jest nie do przyjęcia
Dam znać co i jak w sobotę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lis 2012, 10:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam, jestem po naprawie fotela, odczucia na gorąco to chyba jest lepiej
U mnie wyraźnie mniej fotel się rusza, jest wyraźnie sztywniejszy
Nie wiem czy wymiana obejmuje samochody po gwarancji, trzeba się zapytać w ASO
Ja mam jeszcze gwarancję i nic nie płaciłem. Koszt naprawy ponad 1200 zł

Tak więc jak jest nie tak to ruszajcie do salonów, bo czytałem dzisiaj obszerną informacje na ten temat i problem występuje i jest znany ASO Mazda
Powodzenia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 01:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Witam wszystkich to moj 1-szy post..temat trochę stary, ale może komuś sie przyda...U mnie pojawił się ten sam problem..(Podkładki spadły na dywanik) fotel na zakrętach cały się ruszał. itp....dzisiaj rozebrałem, obciąłem sworznie, a na ich miejsce założyłem śruby +podkładki sprężynujące + nakrętki samokontrujące. Dodatkowo miedzy "blachy" włożylem podkładki teflonowe, także nie ma problemu ze ślizganiem.Za pierwszym razem skręciłem wszystko pożądnie, ale nie działała regulacja gora-dół, (stad te podkładki teflonowe) i wszystko delikatnie poluzniłem, także teraz regulacja ładnie działa, a całość jest sztywna.Mam nadzieje ze to rozwiąże mój problem i będzie działać.
Dodam , że śróby które zamontowałem to m8x30 mm ...są troche za długie, także myśle ze m8x20 mm będą w sam raz (ja moje skróciłem).

IMG_0001.jpg
IMG_0005.JPG
IMG_0006.JPG

Fotel zamontowany, wrażenia "Super" fotel nie lata , nie rusza się, nic nie skrzypi, regulacje działają.
Jestem super zadowolony , cała naprawa kosztowała mnie 2 godz. czasu i koszt 4 śrób ,nakrętek i podkładek.
Polecam i pozdrawiam .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano So, 16 lut 2013, 17:36 przez bgumis, łącznie edytowano 6 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 10:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3432
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witamy na forum ;) Jeśli możesz, to wrzuć swoje zdjęcia tutaj w temacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2013, 13:58 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.01.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzisiaj znajomy ma mi ogarnąć te loozy w fotelu :-))
Tylko moje pytanie brzmi czy te loozy powodują ogromne skrzypienie w fotelu czy po prostu jest tylko luźny ??

Bo mój strasznie skrzypi jak stare łóżkoo

_________________
Mazda 6 GH 2009r 2.0D mzr-cd 103kw.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2013, 19:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3432
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kiedyś dowiadywałem się w ASO, że powodem skrzypienia jest ocieranie się gąbki o stelaż fotela. Naprawa polega ponoć na włożeniu między nie jakiegoś tworzywa., które już nie skrzypi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2013, 19:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2781
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
dokładnie tak jak Tomek mówi, u mnie skrzypiało - dałem do ASO zrobili ale po chwili usterka wróciła wiec sam wcisnąłem kawałki delikatnego materiału miedzy trzymanie boczne fotela a stelaż i wsio gra :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2013, 19:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.01.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Właśnie wróciłem z naprawy , przyspawałem na stałe (znajomy) i fotel jest sztywny . Ale podczas dłuższej jazdy jednak mniej dużo mniej ale coś dalej skrzypi , możecie dokładnie powiedzieć gdzie włożyć te tworzywo. Bo szlak mnie trafia , jak dałem do aso to mi wymienili wkład jakiś....;/
Spróbuje coś włożyć pomiędzy fotel jak nie pomoże to planuje przewiercić bolce i dać sruby...

Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2009r 2.0D mzr-cd 103kw.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 13:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.01.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Hallo?

_________________
Mazda 6 GH 2009r 2.0D mzr-cd 103kw.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 14:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja tez jestem ciekawy, czy ktoś się orientuje czy będzie akcja serwisowa na ten fotel. U mnie tak samo skrzypi, i lekko przesuwa się na zakrętach.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 15:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
akcji raczej nie bedzie. Jezeli juz to trzeba liczyc na dobra wole klienta - chyba ze masz jeszcze auto na gwarancji.
Gdzie sie podklada nie pomoge, bo jakos nigdy mi nie przeszkadzalo to piszczenie ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 22:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.01.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
PISZCZENIE ?? <o0> <o0> <o0> <o0>
To jest skrzypienie jak starego tapczanu....

jak radio gra na 10wol to się nie da jechać....

Może ktoś odpiszę gdzie co i podłożyć
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2009r 2.0D mzr-cd 103kw.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 23:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja bym zastosował suchy smar (teflon w sprayu) i zapsikał wszystko, gdzie tylko mógłbym dojść od spodu fotela. Zwłaszcza miejsca pomiędzy gąbkom, a stelarzem fotela, oraz wszystkie ruchome podzespoły tego stelarza.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2013, 13:13 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 31.01.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Uporałem się z problemem . A więc rozebrałem fotel z znajomym pospawaliśmy konstrukcje i te podkładki po zabiegu fotel nie miał loozow ale dalej skrzypiał.
Drugi raz rozebraliśmy podłożyliśmy szmatkę żeby nie opierała o stelaż po zamontowaniu zapomnieliśmy o spryskaniu go smarem w sprayu . Skrzypiał dalej , po zastosowaniu smaru głównie w miejsce mechanizmu podnoszącego i pospawanych podkładek działa wszystko jak należy fotel jest stabilny nie ma loozów i nic nie skrzypi :-))
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2009r 2.0D mzr-cd 103kw.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 lip 2013, 23:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 315
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Witam i ja się podzielę naprawą fotela kierowcy.
W końcu doczekałem się wolnego w Polsce i odrazu zabrałem się za swoją Madzie.
Objawy miałem takie że pukało coś pod siedziskiem jak wchodziłem w zakręty i oparcie ruszało się na boki nawet do 4cm miało luzu gdzie oparcie pasażera sztywno siedziało.
Tak jak adamb zrobiłem wyciągając fotel z samochodu.
Tak jak adamb w punkcie 7 zrobiłem, tylko u mnie podkładki nie spadły tylko się poluzowało wszystko, używając śrubokręta płaskiego i młotka wybiłem wszystkie metalowe podkładki, nie było to łatwe ale udało się.
Obrazek
I tak jak bgumis wyciąłem sworznie tylko brzeszczotem bym się zajechał wiec użyłem szlifierki kątowej podłożyłem szmatkę żeby mi fotela od spodu nie popaliło, tak obciąłem aż było równo z blachą a główki sworzni wybiłem śrubokrętem.
Obrazek
Tak wyglądają podkładki wybite ze sworzni i obcięte sworznie.Na jednym sworzniu znajduje się jedna metalowa i jedna plastikowa podkładka.
Obrazek
Musiałem podważyć śrubokrętem czarne prowadnice (suwnice) bo inaczej nie chciały mi zejść ze sworzni.
Obrazek
Śrubki i nakrętki użyłem według zaleceń bgumis m8x20mm nakrętki samo kontrujące i zwykłe podkładki z jednej i zdrugiej strony dałem takie same bo w Opolu odechciało mi się szukać podkładek teflonowych byłem w 3 sklepach i nikt niemiał.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na maksa nie skręcałem ale przed założeniem fotela do samochodu sprawdziłem czy regulacja góra dół działa i wszystko działa poprawnie.
Sprawdzałem czy oparcie ma luzy i niema.
Jestem bardzo zadowolony z pracy, ze szlifierką zajęło mi niecałe 1 godziny pracy . Polecam .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lip 2013, 23:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobra relacja z naprawy. Ja dzisiaj próbowałem naprawić fotel i utknąłem na jednej srubie mocujacej. Jakiś dureń, podejrzewam że z ASO bo fotel wygląda na wyciągamy, dość że dojebał ja na maksa to jeszcze łeb śruby cały zjechał i za cholerę nie idzie jej ruszyć. Chyba tylko dospawanie czegoś do śruby mi zostało :-x Fotel muszę zrobić bo przez te luzy kontrolka od poduszek co jakiś czas się zapala:evil:

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 4 lip 2013, 12:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja tez jestem po naprawie fotela.
Fotel zostal wyciagniety, bo tak bylo fatwiej sie do niego dobrac.

U mnie podkladek (tych nabijanych) nie bylo na przodzie.
Fotel latal na wszystkie strony podczas zakretow.

Brakowalo mi podkladki teflonowej i dwoch tych nabijanych. Reszta bylo.
Udalem sie do ASO i kupilem dwie podkladki koncowe (koszt £2,30). Aby zapobiedz spadaniu wszystkie sworznie nacialem delikarnie aby zrobily sie w nich dolki.
Nakretki nabilem i zprawdzilem czy "wskoczyly" we wczesniej przygotowane rowki.

Fotel zamontowany i nie ma zadnego luzu. Teraz widze jaka jest roznica. Wczesniej lekko sie ruszalo, a teraz jest sztywno :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2013, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Odgrzeję trochę temat, ale nie bez powodu. Zaczął mi się fotel bujać. Skorzystałem z fotorelacji, ale postanowiłem pewne rzeczy poprawić. Dlaczego ? Już wyjaśniam.
Po usunięciu sworzni z fotela, mamy dwa otwory o różnych średnicach. W elemencie przy fotelu 8mm, a przy szynie 12mm. Skręcenie poprzez śrubę 8mm jest dobre, ale po czasie może okazać się , że fotel zacznie się ponownie bujać, bo śruba 8mm ma luz w otworze 12mm. Aby zniwelować tą różnicę, zostały dotoczone specjalne podkładki teflonowe, które są zarazem redukcją otworu 12mm na 8mm oraz zwykłe płaskie podkładki teflonowe oraz mosiężne. Całość po skręceniu jest stabilna, pewna i nie ma możliwości aby fotel po czasie, zaczął się bujać na tych śrubach. Dodam jeszcze, że podczas skręcania, na gwint śrub nałożyłem klej do połączeń gwintowanych.

A teraz krótka fotorelacja, która trochę rozjaśni mój opis. Zdjęcia bardzo marnej jakości robione starym kotletem. Wybaczcie. Ale robota i focenie w trakcie, nie wychodzą mi dobrze :|

Dorobione podkładki (po 4 szt.):

Obrazek

Obrazek

Do usunięcia sworzni użyłem wiertarki. Niektórzy używali diaxa <boisie> . Wystarczy od zewnątrz na punktować sworzeń i wiercić. Oczywiście, wcześniej odpowiednio trzeba zabezpieczyć fotel oraz można użyć odkurzacza, co by wióry wciągał przy wierceniu. Po ścięciu "łba" resztę wybić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po usunięciu sworznia, tak wyglądają owe elementy. Po lewej otwór 8mm, po prawej 12mm.

Obrazek

Obrazek

Włożona podkładka w element po prawej. Średnica wewnętrzna otworu taka sama jak w elemencie po lewej. Można posmarować i skręcać.

Obrazek

Obrazek

Po skręceniu. Pod mosiężną podkładką jest zwykła podkładka teflonowa. Śruby 8x20mm. Na gwinty nałożony Loctite 243. Wszystko skręcone dość mocno, "z czuciem" - winda działa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Taka sytuacja .... :)


KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE W CAŁOŚCI LUB FRAGMENTACH BEZ WIEDZY I ZGODY AUTORA ZABRONIONE
FOTOMANUAL NA UŻYTEK FORUM MAZDA6FORUM.PL

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano So, 16 lis 2013, 21:34 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2013, 21:24 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
No stary, toś podniósł poziom :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2013, 10:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Porządna robota. Mądrego to i dobrze posłuchać (poczytac).

No to teraz posypią się zamówienia na podkładki. Dogadaj się z gościem, który ci to dorabia, to jakiś biznes założycie. Ty będziesz podsuwał pomysły i klientów, a on produkował :)

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 18:53 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzięki koledze TOMASZowi, dzisiaj w końcu przeszedłem z moją Mazdą w nowy etap naszej znajomości, czyli brak stukającego i gibiącego się fotela. Wszystko poszło zgodnie z manualem i przy użyciu specjalnego zestawu naprawczego:

Obrazek

Osiągnęliśmy błogi stan braku stukania pod tyłkiem:
Obrazek

Mega podziękowania, TOMASZu :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lis 2013, 19:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.11.2013
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Zna ktos fachowca w UK ktry moglby naprawic luzy w fotelu kierowcy ? oraz ile orientacyjnie powinna kosztowac naprawa?

dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.