Teraz jest So, 25 sty 2020, 16:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 12:11 
Offline
Po pierwsze: części robione dla producenta auta muszą spełnić bardziej rygorystyczne normy i mają lepsze parametry, niż te aftermarketowe. To, że coś wygląda podobnie nie oznacza, że to jest to samo. Przykladowo zakupilem zamiennik rury paliwowej, ktora byla zaledwie cieniem oryginalu. Tarcze np. musze spelniac odpowiednia porowatosc a te gorsze gdzie laduja? No przeciez nie ida do przetopu tylko ida jako aftermarket, gdzie normy sa lagodniejsze. Uzebrowanie filtru to jedna z widocznych roznic dla uzytkownika (wiadomo, ze chodzi o przepuszczalnosc powietrza i stopien jego oczyszczenia, ale tego raczej w domowym zaciszu nikt nie sprawdzi).
Po drugie: jeżeli części aftermarketowe są identyczne to, czemu wytrzymują mniej? No chyba wiekszosc przejechala znacznie wiecej km na np. oryginalnych tarczach i klockach (choc moze w przypadku M6 jest odwrotnie, ale to specyficzny przypadek).
Po trzecie: przy tak daleko posuniętej optymalizacji kosztów, gdzie walczy się o każdego centa żaden producent nie pozwoli sobie na zbędne koszty. Po co producent auta miałby zamawiać cięższy (czyt. droższy) podzespół i płacić za to więcej dostawcy skoro mógłby przy tej samej cenie dla klienta końcowego więcej zarobić?

Podsumowując: zachęcam, aby nie robić słomianych oszczędności i zachować zdrowy balans o którym tu napisano. Tu wydasz na cudowny prawdziwie i jedynie syntetyczny olej Panoramixa sprowadzany z Indonezji w puszkach po oleju kokosowym dwie stówy a tam zaoszczędzisz na filtrze oleju dwie dyszki. To już lepiej brać olej syntetyk X, Y lub Z za 100 PLN a zakupić oryginalny filtr w ASO.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 12:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1874
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Szczerze powiem od siebie, a pracuję w firmie motoryzacyjnej w dziale jakości, produkujemy części do samochodów na pierwszy montaż, a także utrzymujemy możliwość wyprodukowania takiej samej części przez 10 lat po zakończeniu produkcji danego modelu i uwierzcie mi te części które produkujemy jako aftermarketowe niczym nie odbiegają od tych które montowane były w czasie seryjnej produkcji.

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 13:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Filtron i Sędziszów idą jako OEM do VAG.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 14:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1923
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Smook no właśnie :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 14:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Oczywiacie ze si2 nie roznia. Kazdy kto sadzi inaczej nikle ma pojecie o otaczajacym go swiecie;) lub lubi wmawiac sobie farmazony:)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 14:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1923
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
<brawo> <brawo> <brawo> poxtazo


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 16:22 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2144
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
FAHOFCY w ASO o tym niejednokrotnie nie wiedzą, tego nie widzą i nie rozumieją. Dlatego czasami kwestionują materiały eksploatacyjne dostarczane w czasie przeglądu przez klientów, uważając że te zamienniki nie zakupywane u nich w ASO są gorszej jakości, co może ich zwolnić od odpowiedzialności w wypadku awarii auta.
Bo takie "farmazony" właściciel ASO nakazuje im sprzedawać klientom. :)

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 14:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
ja osobiście używam filtrów PZL Sędziszów , Knecht, Mann , DonaldSon , tez nie głupie poslki Ab filter


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 15:53 
Świeżak
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
A mazda juz nie daje KNECHTA ? W dwoch poprzednich (GG i GH) stosowalem tylko knechty kupowane w intrercarsie. W mojej GJtce tez zamierzam kontynuowac filtry Knechta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lut 2018, 17:29 
Offline
dejwid napisał(a):
Szczerze powiem od siebie, a pracuję w firmie motoryzacyjnej w dziale jakości, produkujemy części do samochodów na pierwszy montaż, a także utrzymujemy możliwość wyprodukowania takiej samej części przez 10 lat po zakończeniu produkcji danego modelu i uwierzcie mi te części które produkujemy jako aftermarketowe niczym nie odbiegają od tych które montowane były w czasie seryjnej produkcji.

W niczym nie odbiegaja, czy sa identyczne (pomijam oznaczenia)? Mozna to sprawdzić jedynie majac dostep do dokumentacji projektowej (z reguly dzial jakosci ma ograniczony dostęp do danych z dzialu R&D).


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 lut 2018, 19:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1874
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
limo w niczym nie odbiegają czyli są identyczne.
Mam dostęp do dokumentacji zarówno projektowej jak i instrukcji montażu i kompletnego składu takiej części. W moim laboratorium sprawdzamy kompletność, zgodność z rysunkiem, testujemy funkcjonalność i wszystkie parametry. Także mogę potwierdzić, że coś co było kiedyś produkowane jako seryjne odtwarzamy w sposób identyczny w trakcie produkcji aftermarketowej (serwisowej).

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 06:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.06.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam. JA tu poczatkujacy i nie do konca wiem co i jak.Ale jestem szczesliwym uzytkownikiem Mazdy :) .Czy ktos uzywal filtrow firmy SCT ? Mysle zeby kupic komplet >Tz kabinowy , powietrza , paliwa i oleju. Jakies opinie? Czy wogole coinnego warto? Jak tak to prosze o namiary gdzie kupic


Ostatnio edytowano Śr, 15 sty 2020, 06:21 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 06:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 1265
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Grzesiek021077, zanim założysz nowy temat przeszukaj forum w celu znalezienia informacji lub już istniejącego tematu.

Filtr oleju - polecam oryginalny Mazdy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 07:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5929
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kiedyś tylko Knecht Mahle, ostatnio Mann no i na przeglądach oryginalne bo to i tak jest Knecht/Mahle.

Omijam szerokim łukiem Filtrona, nawet jak jest wykupiony przez wiodącą markę bo to i tak niczego nie zmienia.
Filtron ma kiepskie właściwości filtrujące, przy konkurencji wypada naprawdę słabo. Filtra w filtrze jest najmniej w Filtronie.

Mnie Filtron olejowy kiedyś się rozerwał, straciłem cały olej z silnika. Powietrza kiedyś się normalnie przerwał po kilku tyś km.

Są różne porównania filtrów, jego powierzchnia filtrująca, waga wkładu, trwałość itd...
Polecam poszperać u googla.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.