Teraz jest N, 25 sie 2019, 00:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1791 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 13:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5191
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dokładnie takie śpiewki maja panowie w serwisie. I pewnie proponują nowy akumulator w dobrej cenie...


Ale na szczęście nic podobnego nie ma miejsca.


Trzeba zająć się akumulatorem, serwisy tego nie robią, chociaż robią na tyle że poprawa trwa kilka dni lub tydzień.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 14:20 
Świeżak
Offline
Od: 17.05.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
No właśnie, zaproponowano mi diagnostykę acu, teoretycznie jak mówi serwis acu powinien dać radę do 5 lat więc, pytanie w jakim stanie był acu w nowym aucie. Bo jeżeli trzeba auto przeganiać po 200km dziennie żeby się naładował kondensator to bez sensu, bo kto robi tyle km dziennie ułamek procenta podejrzewam. Wybieram się w dłuższą podróż zobaczę co się będzie działo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 14:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7922
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
10 maja 2019, o 15:20 Glina napisał(a):
auto przeganiać po 200km dziennie żeby się naładował kondensator to bez sensu

Kondensator nie ładuje się, bo masz niedoładowany akumulator (aby i-Eloop i i-Stop działał) stąd te problemy. Kup sobie areometr i sprawdź gęstość elektrolitu a wtedy wszystko będzie jasne, prawdopodobnie będziesz musiał naładować akumulator.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 21:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Glina, niestety trasa raczej wiele nie zmieni. U mnie opisywany przez ciebie problem wystąpił kilka miesięcy po zakupie.

Jeśli nie zajmiesz się tym sam jak to będzie tak to wyglądało. Tzn zgłaszanie problemu z istop co kilka tygodni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 maja 2019, 11:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
U mnie jest to samo .Roczne auto. Albo akumulatory podczas frachtu dostały tak w tyłek,bo były transportowane przez kilka tygodni po oceanie w niesprzyjających warunkach bez ładowania i stracił elektrolit gęstość(jedyne wyjście to "zrobienie"gęstości w accu typu EFB co nie jest proste ),albo skopany jest algorytm ładowania.Albo czujnik parametrów accu jest sknocony. tylko tyle lub aż tyle.Przychylam się do pierwszej tezy. Nie jest to duzy problem dla mnie bo i-stopu nie używam,ale accu Panasonica to dobre produkty wiec coś sprobuje z tym zrobić sam,tylko muszę zdobyc informacje jak ładofać EFB. ASO olewam w tym temacie,sprobuje wyciągnąć jedynie jakieś informacje od elektryków,czy mają info jak pstępowac z akumulatorami efb

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 maja 2019, 14:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5191
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zapytam się, Panasonic czy może Yuasa?
Pytam, ponieważ akumulatorów z nazwą Panasonic już nie ma, ponieważ Panasonic zmienił nazwę akumulatorów na Yuasa jakiś czas temu.
Chociaż to mniej ważne ponieważ to nadal akumulator EFB.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 maja 2019, 15:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Accu z ubiegłego roku,naklejka Panasonic,i cały text w krzakach, na obudowie jest wypalanka Q85

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 maja 2019, 21:06 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 17
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
U mnie w dalszym ciągu po zimie I-stop nie działa, ale I-eloop normalnie funkcjonuje tak jak by systemy nie były ze sobą powiązane. Dwa razy uruchomiłem I-stop poprzez odłączenie czujnika od akumulatora i włączenie na 10 min max.grzanie foteli i nawiew w kabinie ale po jakimś czasie znowu system nie działał, pewnie dlatego że jeżdżę głównie po mieście i krótkie trasy. Dałem już sobie spokój, zapomniałem o działaniu I-stopa :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 04:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5191
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
U mnie, od początku zimy, mam święty spokój. Systemy działają, nie mam zastrzeżeń, no i zapomniałem o niedziałających systemach.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 07:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7922
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
21 maja 2019, o 22:06 TommyG napisał(a):
(...)i-eloop normalnie funkcjonuje tak jak by systemy nie były ze sobą powiązane

Dzieje się tak, bo i-Eloop wystarcza niższy stopnia naładowania akumulatora niż wymaga tego i-Stop co jest logiczne. Stąd też działa jeden system a drugi nie działa. Aby to naprawić trzeba akumulator naładować prostownikiem, bo aktualnie Twój akumulator jest idealnie pomiędzy wymaganymi poziomami naładowania. :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 14:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Tombien,naładowanie zwykłym prostownikiem to chwilowe rozwiązanie. Stawiam na to że accu "nie ma gęstości"tak jak u mnieChyba podczas kilku tygodni podróży w ciężkich warunkach na pokładzie statku rozładował sie na tyle że brakuje gestosci elektrolitu.Poprawić to można ładowanie dużym napięciem przez kilka godzin,czyli tzw.odsiarczanie płyt. Wtedy acu będzie mógł przyjąć więcej ładunku. Wadą jest to ze trzeba wyjąc acu i pilnować podczas ostatniej fazy ładowania bo mocno gazuje. Latem przeprowadze takie ładowanie jak bede miał profi prostownik.Jesli to nie pomoże to znaczy że algorytm ładowania skopany lub(i) czujnik pracy accu na klemie też może swoje 3 grosze dokładać. I stopa nie używam,dla mnie to bzdura..

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 15:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
22 maja 2019, o 15:28 olq5 napisał(a):
kilka tygodni podróży w ciężkich warunkach na pokładzie statku rozładował sie
Muszę powiedzieć, że te ciężkie warunki podróży po raz drugi mnie rozbawiły. Co tam jest takiego ciężkiego?
Jest cały wątek o ładowaniu akumulatora w wątku właśnie o akumulatorze. Temat rzeka. Jednym działa dobrze, innym nie. Było pismo do MMPOL o tym problemie.
U mnie po tym jak sam wymieniłem aku, zresetowałem bat day i przeprowadziłem tą całą procedurę po wymianie aku od ponad roku SOC waha się miedzy 85 a 93-95%. Całą zimę systemy działały jak tylko silnik się zagrzał. Filozofia KODO urwał nać.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7922
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
olq5 viewtopic.php?p=325806#p325806


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sie 2019, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum, gdyż dopiero od miesiąca jestem posiadaczem Madzi.

Od tygodnia próbuje uporać się z moim problemem, oraz przebrnąć przez ten temat na forum.

Pewnego pięknego dnia moja Madzia wyświetliła mi komunikat "i-eloop inspection required" wraz z migoczącą na pomarańczowo ikoną i-stopu na zegarze obrotomierza oraz czerwonym trójkątem na dole zegarów. I tak pojawia się codziennie ten zestaw światłek po odpaleniu samochodu.

Po przejściu przyciskiem info na wyświetlanie poziomu naładowania i-eloopa, widoczny jest tylko ten napis. Wcześniej działał normalnie, widać było kiedy ładuje i ile jest prostokatów pełnych, naładowanych. Teraz jest czarna pustka.

Czytałem o poziomie naładowania akumulatora. Pozostawiłem go na noc podłączonego pod prostownik. Rano to samo. Nic nie pomogło. Nie mam jeszcze sprzętu, który jest w stanie powiedzieć mi ile wynosić SOC.

Od tamego czasu staram się jeździć bardziej dynamicznie co ma spowodować naładowanie akumulatora, jednak jak prostownik nic nie pomógł?

Piszę tego posta bo nigdzie w wątku nie znalazłem informacji iż świecą Wam się te kontrolki (mrugający na pomarańczowo i-stop i świecący się nieprzerwanie czerwony trójkąt). Rozumiem że jeżeli Wasze problemy z działaniem tych systemów występowały to nie objawiały się one właśnie taką choinką na desce rozdzielczej.

Prośba o poradę.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 8 sie 2019, 21:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7922
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Flapi kup sobie areometr i sprawdź gęstość elektrolitu. Od tego bym zaczął, albo od razu od wymiany akumulatora.
Lista jakie pasują do Twojego samochodu:
viewtopic.php?p=324506#p324506


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 22:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Dzięki tombien za szybką radę.
I działając za ciosem sprawiłem dziś sobie areometr i wyniki wyszły - myślę dobre.
1 cela - 1.26
2 cela - 1.26
3 cela - 1.27
4 cela - 1.26
5 cela - 1.26
6 cela - 1.24

Wszystkie znajdowały się na zielonym polu wskazań aerometru, choć ostatnia była na granicy miedzy zieloną a żółtą skalą.

Zamierzyłem również napięcie akumulatora i wynik był 12.65V.

Wszystko ok z aku a komunikat wraz z choinką na desce rozdzielczej są nadal.

Co myślicie o tym?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 22:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7922
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Faktycznie, akumulator jest ok.
Może coś dzieje się z kondensatorem? Może wystarczy odłączyć klemę ujemną na parę minut i podłączyć z powrotem. Czujnik od akumulatora i komputer się po tym się zresetuje. Jak powodem jest jakaś anomaila to powinno to pomóc. Jak bym od tego zaczął.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 23:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5191
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Według mnie, mogę oprzeć się o opinię, że akumulator jednak nie za bardzo jest ok.
Wszystkie wartości są na skraju minimum dopuszczalnego. A ta gęstość minimalna 1.24 klasyfikuje już akumulator do ładowania.

Jeśli to jest Yuasa EFB ta oryginalna, to mierzenie napięcia spoczynkowego oraz gęstości elektrolitu akumulatora wpietego do mazdy mija się z celem.

Pisałem już wielokrotnie, że Yuasa EFB Q85, jest na tyle specyficzna iż niemożliwe jest mierzenie jej w takich warunkach.
Jedynie odpieta Yuasa, po uspokojeniu się od jakichkolwiek wzbudzen prądowych nadaje się do badania. Na to trzeba czasu, nawet 6 godzin.

Ponadto jak wspomniał kolega Tombien, możliwe jest jakieś inne źródło problemów, ale byłyby jakieś błędy OBD.

Warto jednak zaopatrzyć się w jakiś interfejs oraz Forscan.do odczytów.

Skupilbym się jednak definitywnie na samym akumulatorze i sprawdził jego SOC.

Resztę informacji znajdziesz w odpowiednim temacie o akumularorach.

Pa

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2019, 09:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1073
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
22 maja 2019, o 16:16 JaFGdy napisał(a):
U mnie po tym jak sam wymieniłem aku, zresetowałem bat day i przeprowadziłem tą całą procedurę po wymianie aku od ponad roku SOC waha się miedzy 85 a 93-95%. Całą zimę systemy działały jak tylko silnik się zagrzał. Filozofia KODO urwał nać.

Mogę potwierdzić ze na Yuasa Q85 wszystko dziala, pod warunkiem ze ASO ( lub sam uzytkownik) zrobi wszystko zgodnie z procedurą.
Ten zamiennik Exide nie nadaje sie do tego samochodu.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2019, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Podziękował.

Działa. Restart przez odpięcie klemy uzdrowiło madzie.

I-stop odrazu po 1 km zadziałał. I-eloop ładnie się ładuje również. Wszystko cacy.

Aumulator to Exide EL604 EFB 12V 60Ah 520A.
Będę monitorował gęstość elektrolitu, zobacze czy wartości się poprawią po kilku jazdach dłuższych.

Teraz rozkminam system SCBS :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2019, 20:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5191
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Również się cieszę że pomogło

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1791 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.