Teraz jest Pt, 29 maja 2020, 14:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 11:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: podlaski
u mnie na razie nie zauważyłem takiego czasami mam inny jak zostawię na wolnych czy czasami przyhamuję przed skrzyżowaniem to potrafi przełączyć na benzynę i wyrzuca wtedy błąd po ponownym odpaleniu problem znika jak będę miał przegląd instalacji to im zgłoszę niech zobaczą w błędach co tam się działo ale z odpalaniem jeszcze nie miałem za bardzo problemu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 12:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
Witam, przejechane już 30tys na LPG - po za jednym zdarzeniem nie odnotowałem problemów z autem. Raz pojawił mi się problem że za pierwszym wcisnięciem START/STOP auto nie odpaliło, za drugim już tak. Wystarczyłio przejechać 100 km na PB z dodatkiem do czyszczenia wtryskiwaczy i wiecej sie to nie pojawiło. Z resztą raz na 10tys tak robię żeby PB stare nie było :) profilaktycznie. I to tyle, nadal bardzo mało pali - 10l/100km średnio (LPG). Najważniejsze jest to że naprawdę nie ma potrzeby serwisować tej instalacji!!!!!!!!!! Tam nie ma czego serwisować!!!! jedynie w wersji DLM 3.0 jest dołożony filtr lPG który sam wymieniam co 20tys km - BARDZO PROSTE !!!! Nie ma żadnych ustawień komputera - bo całość jest sterowana oryginalnym sterownikiem z Mazdy. Jestem bardzo zadowolony z instalacji!!!! Genialnie prosta i dzieki temu BEZAWARYJNA!!!! (oczywiscie jak pompa w butli nie padnie )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 maja 2020, 13:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Dzięki wszystkim za informacje o tym jak spisuje się instalacja Prins DLM :-)
W ostatni weekend nabyłem M6, z silnikiem 2.5 :D Będę instalował LPG, choć może przy obecnych cenach Pb nieco się wstrzymam...
Mam jeszcze dwa pytania:
- jaki zakład w okolicach Katowic, montujący Prins DLM, możecie polecić.
- jakim olejem zalewacie silniki pracujące na LPG (szczególnie 2.5)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 maja 2020, 07:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: podlaski
olej zalewam taki jaki zaleca instrukcja 0w20 tylko przeszedłem z mazdowskiego na Amsoil Signature Series 0w20 od kolegi czarnepaliwo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 maja 2020, 08:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 549
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Silesia-cars.pl

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 08:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Po krótkiej analizie tematu LPG dla silnika 2.5 SkyActiv-G, pomimo początkowego przekonania do Prins DLM, teraz nieco się waham :-) Przy niższych obecnie cenach paliwa zwrot inwestycji wydłużył się do 80 tyś km, co samo w sobie jest do przyjęcia, zakładając duże przebiegi, a poza tym tylko patrzeć jak ceny wzrosną. Ale skłoniło mnie to do przyjrzenia się instalacjom z dotryskiem, o połowę tańszych przy zakupie, a przy eksploatacji niewiele droższych. Przynajmniej teoretycznie...
I właśnie o konfrontację teorii z praktyką chciałem zapytać. Brakuje jednak w miarę rzetelnych opinii i danych o spalaniu. Czy ktoś, kto użytkuje instalację LPG zasilaną gazem w fazie lotnej z dotryskiem benzyny, w silniku 2.5 SkyActiv-G, mógłby coś napisać o faktycznym spalaniu LPG i Pb, ile procentowo jest tego dotrysku? Czy są jakieś różnice w tych proporcjach latem, a zimą, w mieście, a w trasie?
No i przede wszystkim jaka to instalacja. Np. wynalazłem gdzieś, że ktoś instalował Alex Idea, generalnie bardzo chwalona instalacja. Ale na oficjalnej liście silników nie ma tego silnika (jest za to Skyactiv-G + ECOMODE). Na pewno można KME NEVO-SKY DIRECT, ale znów brak rzetelnych danych o tym jak to się spisuje.
Gdyby ktoś mógł napisać coś z własnego doświadczenia, byłbym wdzięczny :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 08:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 549
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wejdz na forum LPG i dowiesz sie wszystkiego. Monterzy polecaja NEVO SKY DIRECT ze wzgledu na najwieksze mozliwosci ingerencji w ustawienia sterownika. Spalanie tak jak pisales zalezy od kilku czynnikow.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 09:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nigdy nie dowiesz się wszystkiego... Mnie chodzi o ten konkretny silnik 2.5 SkyActiv-G, a o tym jest tam niewiele. Wiem, że spalanie zależy od kilku czynników, chciałbym je poznać i związane z nimi realne spalanie. Bo teoretycznie piszą przy niektórych instalacjach o dotrysku 5%, 15, 20, a potem wychodzi 30 albo więcej %. A to jest różnica. No i na coś się w końcu muszę zdecydować :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 11:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 603
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Przy tych dotryskowych sam producent (np Stag) deklaruje minimum pół litra na cylinder czyli 2 litry... W praktyce wychodzi często 3 a po mieście nawet i 4 litry dotrysku... Dla mnie to jest kpina. Ok - teraz PB95 jest tańsze, ale i gaz jest tańszy więc to nie jest tak że nie opłaca się montować LPG. Prawie zawsze od kilku lat jest tak że LPG jest prawie 2,5x tańszy niż PB95, zimą zazwyczaj ta różnca zmniejsza się do 2x.

Np w tym roku PB95 było w granicach 4,6-4,9 a tlenek biedy po 1,85 do 2,40 zimą.
Teraz PB95 kosztuje 3,5-3,7 a gaz 1,4-1,7.

Czy te czy tamte ceny ja wychodzę nadal z założenia że przy M6 albo Prince albo nic ;) Zabawa w dotryski i awaryjną instalację jest bez sensu, zwłaszcza w Maździe gdzie jak spojrzysz do paliwowego wątku to dwóch takich udowodni Ci że jak odpowiednio zamulisz to spalisz 5l benzyny :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 11:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
20 maja 2020, o 12:12 szymonpoznan1 napisał(a):
pół litra na cylinder czyli 2 litry


To ja może swoją historię opowiem.
Założyłem DLM 2.0 przy przebiegu 5 000 km. Teraz mam 180 000 km i jestem po wymianie wtrysków. Nie dało się jeździć na gazie w lato. Nie mogłem odpalać na gorącym silniku (na benzynie wszystko było zawsze OK).

A co do dotrysku to jest on teraz w DLM standardem. Nowy soft z automatu dodaje dotrysk.
Przy analizie opłacalności proszę zatem dołożyć wymianę wtrysków ok. 6 000 i wtedy sprwdzać opłacalność.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 11:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Piszesz, że na benzynie zawsze było OK. Do końca, nawet tuż przed wymianą wtryskiwaczy? A LPG nie dawał rady? I założone zostały oczywiście standardowe, nie tam jakieś ekstra do LPG? To cóż im się podziało? Jakoś to serwis określił konkretnie?

Może to wina tego, że przez większość czasu faktycznie nie widziały benzyny i ten choćby minimalny dotrysk nie doprowadziłby do tego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2020, 19:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Do końca było OK, i w zimę też było OK. Problem stanowi gorący silnik, gdzieś uciekał gaz.
Było sprawdzane na 100 sposobów i nikt nic nie znalazł.
Nie ma innych wtryskiwaczy do Mazdy w systemie DLM. Wtrysk jest oryginalnymi.
Instalacja była i jest reklamowana jako bez dotrysku benzyny i mnie nikt nie powiedział aby ją "przedmuchiwać".

Ale tak po prawdzie przy przebiegu 180 tyś to może koszty tego dotrysku zrównały by się z kosztami nowych wtrysków :)


Ostatnio edytowano Cz, 21 maja 2020, 19:25 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2020, 22:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 549
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Moze jakosc gazu?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 08:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tyko jeden rodzaj stacji (podpisana umowa) ORLEN (niektórzy powiedzą, że dziadostwo.
Czasami z braku miejsca SCHELL lub BP.

Zobaczymy co będzie teraz jak mam dotrysk.


Ostatnio edytowano So, 23 maja 2020, 18:48 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 09:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jeżeli z grubsza oszacujesz ile procentowo jest tego dotrysku to daj znać.

A ten problem z LPG na gorącym silniku dotyczył samego uruchamiania czy jazdy? Zimą, jak silnik popracuje, to też jest gorący, a jednak było ok, czemu...?

Jak długo, tak w ogóle, trwa przełączanie Pb/LPG?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 09:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Dotrysku jest ok. 1 bak na 10 000 km
W zimę też występował ale w ograniczony sposób bo silnik szybko stygnie. Np. wejdziesz do sklepu na 20 min. i silnik jest zimny, w lato już tak nie jest.
Nie ma żadnego przełączenia silnik zapala na gazie zawsze, jest stały dotrysk.


Ostatnio edytowano So, 23 maja 2020, 18:48 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Wnioskuję, bo nie napisałeś tego wprost, że problem dotyczył tylko ("tylko" :wink: ) uruchomienia silnika?

Szkoda, że nie można ręcznie wymusić przełączenia, bo przecież mechanizm takiego przełączenia być musi, choćby w sytuacji gdy braknie LPG. Wiadomo, że jeżeli zatrzymaliśmy się jadąc na LPG, to układ jest wypełniony gazem i przełączenie na PB nic by przy odpalaniu nie dało. Ale teoretycznie tuż przed zatrzymaniem można by samemu przełączyć na PB, przynajmniej potem z odpaleniem nie byłoby problemu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 maja 2020, 18:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Dokładnie tak się ratowałem, przełączałem na benzynę przed zatrzymaniem, ale w gorące lato i tak był problem, a ja nie lubię problemów.


Ostatnio edytowano So, 23 maja 2020, 18:48 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.