Teraz jest Pt, 29 maja 2020, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 10:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1530
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No właśnie nie ma masy rzeczy żadnej. Musiałby być bardzo grube - półoś, łożysko już nie bo byłoby słychać i by się grzało.
Nie ma co drżeć .
(cylinder to przykład - po to aby właśnie ktoś tego typu przyczyn nie wymyślał, jak ów cylinder czy nie wiem , rozwalone sprzęgło itp. Nie bardzo rozumiem zaczepkę - że niby z niepracującym jednym nie drży??? bo istnieją silniki z odłączalnymi zapłonami czy 3 cylindrowe ? Tak, tylko zaprojektowane tak . Z awarią jednego (zapłon czy cokolwiek) wiali jak dialbli , zapewniam, przerabiałem w R4 i w V6).
To Ty sprecyzuj choć 10 z tej masy rzeczy skoro ich jest taka masa. Takich faktycznie występujących w przyrodzie.
Tylko poruszajmy się w kręgu realnie prawdopodobnych, a nie wydziwiań i sztuki dla sztuki.
O jeszcze przychodzi mi do głowy ale to już moooocne naciąganie - poluzowana / poobrywana osłona pod silnikiem czy jakiś zderzak przy większych V wpadające w rezonans .
Jeśli coś drży zgodnie ze zmianami prędkości koła, to jest to coś związane z kołem. (lub nawierzchnią bo są i takie, ale to skoro drży zawsze, to odpada) .
Jak coś chodzi jak kaczka i kwacze, to jest to raczej kaczka. A nie kura przemalowana i ostrzyżona z wadami łap, z przyczepionym syntezatorem kwakania. Choć jest to możliwe, ale nie występuje w świecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 11:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zaczepki? Chłopie, daj spokój...
Andrzejsr napisał(a):
Nie ma cudów,.... Jeżdżę xx lat i zawsze jeśli gdzieś kiedyś się drgania pojawiały - to była to wina skrzywionej felgi, złego wyważenia opony.. .


Panowie którzy mają problem z drżeniem w Maździe, jest rozwiązanie, sprawdzaliście wyważenie kół, felgi, uszkodzenia felg/opon ?

Andrzeju....

Przykładowo, każda nowo założona Opona czy ta sama po sezonie, czy wyważana u dziesięciu wulkanizatorów,.... traci wyważenie po jakimś krótkim przebiegu, i ponownie powstaje lekkie drżenie, czy Twoje tytuły mają na to poradę, lekarstwo na zażegnanie problemu ?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 11:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1530
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A niby o czym ja piszę ? o _oponie_ i _feldze_ przecież, a Ty podważasz że to ich wina i jest "masa" innych przyczyn.
Podaj choć ułamek z tych masy rzeczy, te 10 niech będzie.
Może komuś pomożesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 11:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeszcze raz kolego...
Dlaczego po jakimś krótkim przebiegu rzędu 1000km,2kkm, miesiąca albo tygodnia jednego nawet ...., koło przykładowo traci wyważenie i zaczyna drzeć.
Co jest tym spowodowane?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 11:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2716
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zmień opony z Bridgestone na inne :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 11:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1530
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
5 maja 2020, o 01:03 Andrzejsr napisał(a):
N...- to była to wina skrzywionej felgi, złego wyważenia opony. Wady opony w sumie nie doświadczyłem ale też możliwe. ...


Przecież napisałem - złe wyważenie lub przez ten tysiąc uszkodzenie (uszkodzenie to też przemieszczenie na feldze).

To Ty Kolego piszesz o "masie rzeczy" innych - więc wymień je . Po co te tajemnice.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2020, 19:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Andrzej, chcesz powiedzieć osobom w tym temacie, wszystkim tym którzy mają problem z drżeniem kierownicy nadwozia...., że powodem jest nie wyważone koło bądź uszkodzona opona, bądź niemożliwa do wyważenia uszkodzona opona, tak?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 07:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2716
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Boże !
zmień opony !!!
Na podstawie mojego prawie 7 letniego doświadczenia z Mazdą 6 GJ powiem tak - winne są opony,źle dobrane do bardzo delikatnego zawieszenia(oczywiście trzeba dobrze wyważyć) i hamulce,tj.zbyt małe tarcze plus źle dobrane klocki hamulcowe,bo zbyt twarde i przegrzewają tarcze.
Dlatego jeśli ktoś chce mieć spokój to niech zmieni opony z Bridgestone na inne i chociażby klocki hamulcowe na mniej twarde.
Mnie się udało bo tak zrobiłem i mam święty spokój z drżeniami i w czasie jazdy i w czasie hamowania bo to dwie różne rzeczy i dwie przyczyny :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 08:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jaki Boże, i kto ma zmienić opony?

Jednakże, masz rację że to pomaga ale są tu osoby które to poczyniły, i dalej mają wibracje drżenie etc, które pojawiają się po czasie albo po zdjęciu kół przykładowo lato/zima i ponowne założenie przykładowo lato mimo wyważenia przed sezonem wibracje pojawiają się znowu po czasie.

Hmmm, ok..., kiedy Wymieniłeś tarcze i opony? Zrobiłeś to w tym samym czasie na raz, Teraz, rok temu? Nie wiem, dlatego pytam.

No i..., dlatego usilnie dopytuje kolegę Andrzeja, czy w jego opinii, drżenie jest spowodowane tylko i wyłącznie z uszkodzonej opony która mimo wyważenia dalej psuje efekt bezproblemowej jazdy...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 08:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2716
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zmiana opon,później klocków ok 100 tys.km temu dokładnie nie pamiętam.
Teraz jest 160 tys. i jest spokój. :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 09:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1530
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Millerek napisał(a):
Jaki Boże, i kto ma zmienić opony?

Jednakże, masz rację że to pomaga ale są tu osoby które to poczyniły, i dalej mają wibracje drżenie etc, które pojawiają się po czasie albo po zdjęciu kół przykładowo lato/zima i ponowne założenie przykładowo lato mimo wyważenia przed sezonem wibracje pojawiają się znowu po czasie.

Hmmm, ok..., kiedy Wymieniłeś tarcze i opony? Zrobiłeś to w tym samym czasie na raz, Teraz, rok temu? Nie wiem, dlatego pytam.

No i..., dlatego usilnie dopytuje kolegę Andrzeja, czy w jego opinii, drżenie jest spowodowane tylko i wyłącznie z uszkodzonej opony która mimo wyważenia dalej psuje efekt bezproblemowej jazdy...


Kolega Andrzej nie pisał nic o wyłączności uszkodzenia opony. A nie pisał elaboratów przez któe trzeba się przebijać żeby się dowiedzieć dokładnie nic, tylko prosto i jasno : opona / i lub felga (wyważenie (dodam dla nie pojmujących/pojmującego - złe wyważenie, a nie jego brak) /uszodzenie/wada).

Tak , może bić mimo wyważenia. Coi w tym dziwnego niby ? . Bo po prostu moze być źle zrobione. Przykłady tu w wątku choćby.

Natomiast wciąż nie wymieniłeś tej "masy rzeczy" które powodują (nie w teorii, ale które realnie okazały się przyczyną) drgań nadwozia. Człowiek się uczy całe życie i ja z ciekawości, a cierpiący z powodu drgań z ulgą na pewno się dowiedzą o tej "masie rzeczy".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 09:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2716
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Przepraszam,a ja pozwoliłem sobie w miarę krótko i węzłowato napisać z doświadczenia co uważam.Może to komuś pomoże :D .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 09:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2468
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Millerek, podaj swoje doświadczenia w poście, pamiętaj nie chodzi tutaj o udowodnienie czy Ty masz albo czy ktoś nie ma racji...
Chodzi o przekazanie informacji pozostałym użytkownikom forum.
Andrzejsr przekazał, że wg jego doświadczenia w większości przypadków wina jest po stronie opony lub felgi...
Jeśli się z nim nie zgadzasz, piszesz co jeszcze powinniśmy uwzględniać i co wg Ciebie sprawdzać...

Posty takie jak poniższy:
5 maja 2020, o 20:04 Millerek napisał(a):
Andrzej, chcesz powiedzieć osobom w tym temacie, wszystkim tym którzy mają problem z drżeniem kierownicy nadwozia...., że powodem jest nie wyważone koło bądź uszkodzona opona, bądź niemożliwa do wyważenia uszkodzona opona, tak?


nie zbliżają nas maluczkich do poznania wiedzy którą posiadasz, czyli są tutaj zbędne...

Napisz po prostu poza tym co podał Andrzejsr, wg Ciebie powinniśmy brać pod uwagę także m.in. ...

I tyle...

Nie zgadzasz się, ok, super... ale podaj dlaczego, co wymaga poprawy, uzupełnienia w wiedzy kolegi...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 09:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 539
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No cóż, gdybyśmy wiedzieli jaka to jest ta "masa rzeczy", to nazwalibyśmy je po imieniu.
Ja się bujam z drganiami dobre kilka lat, mogę napisać co wymieniłem, a nie pomogło. Na szczęście były też rzeczy, które jednak miały jakiś wymierny efekt na wspomniane wibracje.
I zgadzam się, opony mają coś tam mają do drgań, tylko teraz proszę mi wytłumaczyć jak to możliwe że 3 różne komplety opon, różni producenci z marek premium, doważanie na Hunterze, na aucie i co? Jeden wielki członek. Zmiana tarcz z przodu, zmiana klocków z przodu i... kolejny członek. Przez przypadek dałem jeszcze do przetoczenia świeże tarcze z przodu, na moje szczęście pan profilaktycznie sprawdził i tył. I ten fakt diametralnie zmienił sytuację. Tarcze praktycznie zero zużycia, klocki ciągle oryginalne, a te cholery potrafiły się pokrzywić. Przez chwilę było ok, drgania powróciły po kilku kkm, bo tarcze znów się zwichrowały...
Zmieniłem więc komplet razem z zaciskami i znów jest lepiej. Ba, nie jeżdżę teraz na Huntery i doważanie na aucie (szkoda mi na to £29+VAT na koło, bo przednie opony się już kończą), a drgania mniejsze niż po tych wszystkich doważaniach. Nawet opony byle Dębice, a nie 3x droższe Dunlopy czy Good Yeary. Zgubiłem raz odważnik z tyłu, to waliło niemiłosiernie - ale to był "inny" rodzaj wibracji, po tylu latach męczarni da się to wyczuć na 4 literach. Niedoważone opony z tyłu - brzęczą drobne w podłokietniku, krzywe tarcze tylne czuć na podłodze, pedałach, zadku, kierownicy... całe auto skacze.
O krzywiących się tarczach z przodu nie wspomnę, bo akurat ten fakt jest oczywisty i prosty do zdiagnozowania.
W starej zaś GG miałem dziwne wibracje niezależnie od prędkości, wadliwy okazał się przegub wewnętrzny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 09:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, nie przedstawiłem żadnej swojej racji, nie mam jej nawet, więc jak możesz grzesiolek mi coś zarzucać?

Wydawać by się mogło, że szanowany kolega Andrzej, napisał że problemem jest uszkodzona opona ew źle wyważone koło. Stąd też lekka drwina ponieważ założył z góry że nikt tego nie uwzględnił, w tym problemie w tym temacie.
To wzbudziło moja czujność, i prosiłem o potwierdzenie.
Teraz zchodzimy z tematu na rzecz ataku na Millerka i "masie rzeczy" który w żaden sposób nie ma zamiaru kopać się z koniem.
Ale ok, szanuje, przecież każdy może wszystko, jest ok

Masę rzeczy już wspominasz Darrecki, ale czepiać się dalej można widocznie..

Darrecki, wyważyłeś koła? Sprawdziłeś ich uszkodzenie? To Porada i twierdzenie Andrzeja, z d... jakaś....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 10:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2468
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Millerek, ale chodzi o ciągnięcie tematu.
Nic tym nie osiągasz poza kłótnią.

Wystarczy napisać wprost: uważam, że w wielu przypadkach to nie wystarczy, bo są osoby które walczyły z tym długo i nie pomogła wymiana kół i opon, czy wielokrotne wywarzanie...

Tylko tyle i aż tyle... Po co gierki, po co znowu próby udowodnienia innym że się nie znają...

Powtarzam: ważna jest informacja, a nie racja

darrecki, właśnie mam wrażenie, że zawieszenie Mazdy jest wrażliwe na nawet drobne odchyłki, a te występują często już na piastach, później jeszcze dochodzi odchyłka tarcz (stąd powtarzalny problem z wichrowaniem)...

Do tego ori felgi są niestety przeciętnej jakości... Opony też i tak wszystko u niektórych prowadzi do frustrujących przypadków.

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 11:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Darrecki, czytalem (w przeciwieństwie do innych...), o Twojej walce z problem drżeń, wibracji....
Mam pytanie..., bo go nie zadałem jeszcze a ciężko wywnioskować kolejność działań.

Zmieniłeś wiele rzeczy, masę rzeczy , jednak problem dalej jest bądź pojawia się po czasie..., dalej.
Czy zmieniając opony na nowe (wyważenie uszkodzenie..., wszystko ok..) , założyłeś nowy komplet opon na nowe tarcze w tym samym czasie (nowe tarcze to i nowe klocki) oraz, czy w tym samym czasie zweryfikowana jest/była krzywizna piast..?

Nawiązuje do wypowiedzi kolegi koliber, który wymieniając opony zmienił tarcze...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 11:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1530
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Millerek, możesz nawklejać "masę" emotikonów , piaskownicowo się bawić, nic to nie zmieni. Kpić mógłbyś gdybyś podał te inne powody.
Rzuć okiem na początek wątku - boje jednego z Forumowiczów (crow) , aso, nie aso itd. Kupa czasu, nerwów, domysłów a przyczna ... wyważenie . Nic nie poradzę że tak jest. Serwisy nie kalibrują maszyn, zadają im wysokie tolerancje (bo na większości aut klientów na 15tkach czy 16tkach , balonach i z rozkletotanym zawieszeniem klient i tak nie poczuje a znacznie mniej czasu schodzi), robią na odwal się, albo nie potrafią. Nie wiem. Wiem że często jest to źle zrobione i tyle.
Można źle ładować akumulator super ładowarką ? to można i źle wyważyć koło super wyważarką. Nie wiem jak to inaczej wyjaśnić.

Co do przegubu to akurat są tak różne doznania że nawet ASO rozpozna, o ile nie użytkownik wcześniej.

Co do wspominanych co rusz tarcz , to sądziłem że to sprawy jednoznacznie różne - drgania w zależności od prędkości (bez hamowania) podczaj jazdy, i drgania przy hamowaniu - zwykłe bicie na kierownicy. Tego się nie da pomylić i to chyba nie ten wątek (od tego jest wątek o biciu tarcz) .

Aha, wspominana co jakiś czas "czułość samochodu" - to jasne że niektóre auta czują niemal grubość farby jaką malowane są pasy na jezdni (nie te ostrzegawcze) , a inne izolują kierowcę od drogi.
Mazda jest bliżej tych pierwszych. A na jezdniach (wjazdy, zjazdy z dróg szybkiego ruchu itd) są często zafalowania w jednym aucie wyczuwalne , w innym nie. Ale to nie są drgania nadwozia. To drgania nawierzchni. A że w jednym wyczuwalne , w innym nie, to nie choroba auta (chorba jak jużto tego, w ktrym ich nie czuć).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 11:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 539
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dokładnej kolejności co i jak zmieniałem nie podam - zwyczajnie już nie pamiętam.
- Na początku przez dobry rok nie zauważałem żadnych problemów, na serwisie zrobili rotację opon.
- Aż pewnego dnia jadąc sobie na Speedway Grand Prix w Cardiff z prędkością większą niż przepisowe zaczęło się...
- Najpierw tylko wyważałem i doważałem koła - gorzej / lepiej, ale nigdy dobrze. Tłumaczenie serwisu - tu można jeździć 110kph, niby drga przy 130kph ale nie możeby sprawdzić - spadaj pan.
- Zmieniłem opony na nowe (GoodYear Assymetric) sprawdzane na "normalnej" wyważarce - bez większych zmian. Po jakimś czasie doważałem na aucie - coś tam lepiej ale bez rewelacji. Już wtedy koleś stwierdził, że tylko tył musiał doważyć, bo przy jakiejś tam prędkości było widać gołym okiem, że koło wpadało w wibracje. Było to oczywiście w PL, bo w UK NIE MA doważarek - nie ma takiej potrzeby.
- Zmieniłem komplet tarcze / klocki, bo zaczęło wibrować podczas hamowania - bez zmian
- Nowy komplet zajechałem w 3000km (zakładane bez sprawdzania zegarem), więc kupiłem nowe zaciski / tarcze / klocki, zmierzyłem też piasty, mimo że były proste i tak zamówiłem- wszystko przód. Wszystko zmienione za jednym razem z chirurgiczną precyzją (bicie na końcu tarczy max 0.03mm). Po jakimś czasie (a może przed) zmieniłem opony na Michelin RT Maxx 2, te dałem do dokładnego sprawdzenia, wyważenia na hunterze ze sprawdzaniem jakichś tam wyszukanych parametrów opony. Pan stwierdził, że ponadprzeciętne, felgi oczywiście proste. Dalej były wibracje, raz mniej raz więcej.
- przejeździłem tak jakiś czas, wibracje były, na urlopie w PL dałem tarcze do przetoczenia. I tu pojawił się problem z tyłem, bo nie znaleźli nic podejżanego z przodu.
- po przetoczeniu tyłu różnica była ogromna, chciałem normalnie tam wrócić i gościa, który to zrobił zwyczajnie uściskać.
- ale co z tego, zanim dojechałem do UK wibracje wróciły...
- zająłem się więc tyłem, znów zmieniony cały komplet. No lepiej, ale bez rewelacji.
- tym razem poleciałem na urlop, 3 tygodnie auto stało na lotniskowym parkingu. Wracając, przez 200km wykorzystałem miesięczny limit przekleństw. Tu przynajmniej wiedziałem, że tym razem są to opony. Zacząłem kontrolować ciśnienie, dobiłem 2.8bara przód, 2.6 tył. No kurła, lepiej! Bez rewelacji, ale dużo lepiej.
- zmiana opon na Dębice tym razem - tragedia. Brzęczą drobne w podłokietniku, "zgubiony" odważnik. Doważanie, jest ok.
- Hamulce sprawdzam / czyszczę co najmniej 1x do roku - proste póki co. Przód będzie miał już ze 3 lata, tył pewnie ponad rok. Przez ten czas tył zużył się bardziej niż poprzedni zestaw przez 4 lata, przód w normie.
- Jak zmienię komplet opon, sprawdzę jeszcze raz hamulce i dam do wyważenia na Hunterze. Liczę, że te obecne bardzo delikatne wibracje znikną całkowicie*.

*nie wiem, czy one tam rzeczywiście nadal są, czy jestem zwyczajnie już przeczulony. Angielskie drogi nie pomagają, bo są niesamowicie głośnie i chropowate.

Wybaczcie za chaos wypowiedzi, nie chce mi się tego czytać jeszcze raz :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 13:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6346
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Andrzej, daj sobie już spokój.

Więc do tematu...

W moim przypadku było tak.
Nowe auto, nowe fabryczne opony letnie. Przejeździł na aucie rok bez zdejmowania, nawet na zimę nie były zdjęte bo nie było takiej potrzeby.
Pierwszy serwis i pierwsze zdjęcie kół do rotacji. Żadne koło nie było założone na to samo miejsce, wiadomo...
Było ok przez miesiąc może 2kkm. Zaczęło się drżenie, ok sobie myślę, źle wyważone, serwis dupa maszyna również, ok...
Wywazalem później z 10 razy, na dziesięciu wywazarka h, w różnych miejscach u różnych ludzi.... Efekt końcowy była zawsze taki sam.
OK, lato jakoś przejeździłem, wydałem sporo kasy w sumie na wyważanie, trudno...
Założyłem nowe zimówki, nowe felgi. Wyważone Sprawne itd. Znowu, było dobrze ale może więcej kilometrów może dłużej w czasie że trzy miesiące ale znów drżenie...
Wyważanie, komplikacje z reklamacją u oponiarza, wracałem po tygodniu na ponowne wyważenie....
Jedno było wspólne dla obu kół lato/zima. Różnica Odważników w gramach, średnio dwa koła, przeważnie przednie miały różnicę od 5 do max 10 gramów różnicy którą trzba było zdjąć albo dołożyć do koła. Oczywiscie to były przeważnie inne wyważarki u różnych oponiarzy.
I tak było już za każdym razem.
Wracalemndo punktu wyjścia, wyważenie, spokój na krótko znowu wyważenie/dowazenie, znowu spokój na krótko itd...

Teraz w zimę wziąłem się za mierzenie krzywizn piast tarcz, ogólnie wszystkiego co się kręci razem z kołem, przeguby zostawiłem w spokoju.
Różnice były kolosalne, spore rzędu 0.1mm na piaście bądź 0.40mm na wewnętrznej stronie tarczy.
Udało mi się zminimalizować te różnice na rotacji tarcz względem piast. Różnice jeśli były, to były max 0.02-0.04mm na tarczy. No i.....


..., na zimówkach przejechałem jakieś 8kkm bez drżeń, bez wibracji, i ogólnie było super jak nigdy dotąd.

Przed rotacją tarcz, stwierdzono zniszczenie opon zimowych. Uszkodzenie polegało na nierównomiernym zużyciu bieżnika. Na obwodzie koła różnice były do 2mm.
Na szerokości bieżnika różnice były około 1mm.
Normalnie pisząc, bieżnik na oponie nie był zużyty równomiernie.

Mimo takich opon wziąłem się za mierzenie i rotacje tarcz, jak wyżej pisałem. No ale jest super i mimo takiego zużycia bieżnika nie było żadnych drżeń etc...

Założyłem letnie, fabryczne...., czar prysł.
Oczywiście stwierdzono takie samo, nierównomiernie zużycie bieżnika na obwodzie jak na szerokości, tak samo jak na zimowych...


Więc, podejrzewam...., jakbyśmy od nowości nie zdejmowali kół, albo po zdjęciu założylibyśmy je ponownie na te same szpilki na to samo miejsce, problemów by nie było.
Dlaczego?

Dlatego, bo uważam że coś nie bez przyczyny doprowadziło do nierównomiernego zużycia bieżnika na wszystkich oponach.
Co to może być?

Podpowiedź, jeśli..., byśmy założyli nowe opony, na nowe tarcze na starych piastach, ale pod warunkiem wyeliminowania wszelkich krzywizn tarczy która Przekłada się na osi czy płaszczyzny pracy opony po powierzchni koła...., może Nie byłoby problemu?

Stąd też, dociekam w sprawie, zadając chłopakom konkretne pytania.

Wiemy że tarcza hamulcowa, składa się z dwóch płaszczyzn żeliwa połączonych żebrami wewnątrz, to te właśnie dwie jakby tarcze mają różną grubość? Podczas hamowania tarcza nie nagrzewa się tak samo po całej powierzchni ze względu na ilość mięsa żeliwnego które nie chce stygnąć tak samo..., a jak się coś nagrzewa to zmienia swoją objętość itd, ok wiemy o tym. Podejrzewam że dla delikatnej i lekkiej mazdy, takie małe różnice robią złą robotę. Bo przecież ja nie miałem żadnych problemów dopóki nie zdjąłem kół z samochodu...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 13:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2468
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Andrzejsr i Millerek wszelkie wycieczki osobiste proszę na PW.
Jeszcze jedno hasło "nie przeszkadzaj" , "zabawa w piaskownicy" czy inne nie wnoszące nic do dyskusji to macie jak w banku ostrzeżenie.



Jak was lubię - przesadzacie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.