Teraz jest So, 25 sty 2020, 14:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4077 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 132, 133, 134, 135, 136
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 14:48 
Adept
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 128
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
https://www.youtube.com/watch?v=IeIDvEE2Wnk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
To widzialem ale jak to wyglada w mazdzie gdzie zaslepic A gdzie powietrze dac


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5928
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lepiej wygląda to plakiem, na wolnych obrotach biegu jałowego psiknij z góry tu i tam i sprawdź czy obroty nie zwiększają się.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 13:49 
Wstydliwy
Online
Od: 21.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Witam,

Specjalenie założyłem tutaj konto bo szukając tematów o tym silniku nic nie znalazłem o moim przypakdu. A wydaje mi sie, że jest ciekawy.
Pacjent: 2.2 Skyactive 2014, VIN niby juz po problematycznych wałkach, AT, przebieg 174kkm, serwisowana co 20kkm do 160kkm w serwisie Mazdy.

Auto bardzo głośno odpala. Starałem się nagrać filmik z dzwiękiem ale to tego nie oddaje. Głośno odpala oznacza, że słychac jakby coś zrywała, szarpała przy rozruchu. To jest takie szarpnięcie i od razu wchodzi na 1800rpm i po 10 sek spada do 800rpm. Nie wiem w ogóle czy rozruch ze skokiem na 1800 jest normą w tym silniku?

https://www.youtube.com/watch?v=Ffi8Z7r ... dex=2&t=0s

O dziwo, takie szarpnięcie występuje TYLKO kiedy auto stoi parę godzin w garażu podziemnym (cały czas między 15 a 18C).
Takie szarpnięcie nie występuje kiedy auto stoi przez noc np pod domem. Tempy zewnętrze rzadko spadają poniżej 0, zazwyczaj miedzy 5 a 15C.
Raz zostawiłem ją na tydzień pod chmurką i rozruch również był bez szarpnięcia. Szarpnięcie znika równiez jeśli po 1 rozruchu uruchomimy je ponownie.
Zalalem ją Ravenolem 0W30 jakieś 300km temu, polecanym przez czarnepaliwo, zero zmian.

Nie wiem co to jest i tak jeżdzę od jej zakupu parę msc temu, jakieś 1500km temu. Auto jeździ normalnie, przyśpiesza dobrze, trzyma normalne obroty adekwatne do kmh.

Ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc oraz za ewentualne poprawę nazwy tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 14:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 stycznia 2020, o 13:49 bjorm napisał(a):
Nie wiem w ogóle czy rozruch ze skokiem na 1800 jest normą w tym silniku?


Tak, to jest normalne, tzw "fast idle".

Szarpnięcie faktycznie mocne, to nie jest normalne...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 15:33 
Wstydliwy
Online
Od: 21.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Musi to byc cos czulego na temperature, tylko nie wiem co. Ktora czesc silnika moze byc czula na roznice 10C...

OK, juz wiem kiedy rusza z wysokich obrotow, kiedy temp zewnetrzna jest powyzej 15C, czyli zawsze kiedy stoi w garazu podziemnym.
Ale pewnie zeby ktos mi powiedzial co tak szarpie to juz pewnie nawet Mazda mi nie odpowie... albo zaleca wymiane silnika... pogwarancyjną :)

http://mazdacx5forums.co.uk/index.php?P ... opic=51.15


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 15:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bjorm warunki do "fast idle" były w tym wątku kilka razy podawane właśnie - nie za ciepło, nie za zimno. Musiałbyś poszukać. Szarpnięcie jest dziwne. Spróbuję u siebie nagrać i porównać.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 15:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Poduszki pod silnikiem i skrzynia do kontroli.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 17:07 
Wstydliwy
Online
Od: 21.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
poxtazo napisał(a):
Poduszki pod silnikiem i skrzynia do kontroli.

Skrzynia? A jak mam ja skontrolowac skoro normalnie chodzi na co dzien?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 18:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1093
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No nie ty, jakiś mechanik ;). A poduszki pod silnikiem łatwe do zdiagnozowania, pewnie są gumowo-olejowe jak w gh. Wystarczy popatrzeć czy nie cieknie olej :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 18:31 
Wstydliwy
Online
Od: 21.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
OK, dzieki za porady, sprobuje ogarnac te poduszki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 16:26 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Wiec sie stalo. Padlo turbo. I teraz pytanie. Czy turbo z wersji poliftowej jest takie same jak przed liftingem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 23:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Jakie oznaki że padło turbo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 01:21 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Slychac taki jakby metaliczny swist w momencie przyspieszania, po zdjeciu rury od strony dolotu widać rysy na obudowie. No i luz na wałku bardzo wyczuwalny.
Przebieg 133000km. Chyba będę ściągał pokrywę zaworów żeby ocenić stan wałka wydechowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 04:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
adamkos82 u mnie też jest ten świst. Muszę zajrzeć, ale już od dawna przewiduję co tam zastanę ;)

Z tego co kojarzę, to do 2018 turbo jest takie samo, nie ważne czy przed lift czy nie - zmieniło się w 3 lifcie, chyba małe ma zmienną geometrię (te silniki, które mają 184km).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 13:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 528
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Tylko sa ktores z poprawionym grzybkiem. Chyba z literka E z tego co kojarze. Bylo juz o tym w tym watku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 21:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1874
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Nie wiem czy było tu wrzucane, ale jako ciekawostka dodaję link do filmu na YT, oglądamy od 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZjDX8FhR-nk

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 22:07 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Turbo po regeneracji. W linku nagrałem dźwięk padniętego turbo.
https://drive.google.com/file/d/1C9Bnsu ... p=drivesdk

Turbo
https://drive.google.com/file/d/1CP4gfu ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1CFm0Ek ... p=drivesdk

Jutro odbieram auto, dam znać jak poszło


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 22:11 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 459
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
W jaki sposób wyglądała ta regeneracja? Co dokładnie padło?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 22:28 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Drugie turbo kupione po regeneracji. Stare trzeba odesłać. Luz na wirniku obcierał o obudowę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 23:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1093
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Adamkos82 ile takie turbo ?? To tylko jest te małe ?? Strasznie duże się wydaje tzn dużo tego wszystkiego tam ;-D

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 23:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jest zestaw, pojedyncze nie występują. Koszt pewnie ok 1500 zł +
zwrot uszkodzego. Masa tego jest na allegro. Zresztą jak wszystkiego do tych samochodów. Skrzynie AT po 700 zł praktycznie nówki...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 23:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1093
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
1500 zł za duże i małe turbo po regeneracji ?? Wow fajnie się macie :-)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 07:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 stycznia 2020, o 21:40 dejwid napisał(a):
Nie wiem czy było tu wrzucane, ale jako ciekawostka dodaję link do filmu na YT, oglądamy od 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZjDX8FhR-nk


2012 rocznik. Ale źle powiązał podkładki z wytartym wałkiem, to nie ma nic wspólnego ze sobą moim zdaniem. Może podeślę mu trochę materiałów, tak żeby wiedział co i jak ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 08:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5928
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ciekawe jaki miała przebieg ta mazda bo patrząc na kolor silnika od środka to nie ładnie to wygląda.
Podkładki i smok olejowy, już dwa lata temu krzyczałem do chłopaków o temacie podkładek, komuś nawet silnik udało się uratować.
Co nie zmienia że podkładki są następną diagnozą jako "you have to do it"

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 08:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, ja byłem tym upartym że "u mnie nie ma z tym problemu", do czasu kiedy na urlopie wyje... mi ciśnienie oleju :) ale dzięki Waszym wypocinom wiedziałem już co się stało i do ASO pojechałem z gotową diagnozą. Teraz sam szerzę info o podkładkach gdzie tylko się da.

A ten kolor silnika (pożółkły) może być efektem długich interwałów wymiany oleju. Z kolei w Skandynawii mogą nie mieć problemów z dojeżdżaniem 20k na jednym oleju (w kontekście przyrostu przez DPF), bo tam wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami i oszczędnie, co skutkuje rzadszym wypalaniem DPF, to z kolei mniejszym przyrostem.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 08:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5928
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktczie kolego popielasty, Tobie udało się uratować silnik inni byli na bakier z wiedzą i takiego szczęścia nie mieli, nie chcieli przyswoić wiedzy ale za to mają nowy silniki

Ten koleś z kanały na YT, czasami coś obejrzę z nudów, mechanik jak to miechanik, wymienia na nowe przy okazji nagrywając.
Nie wiedział o wałku? Słabo, nie umie chyba znaleźć? Nie ma o tym informacji? No proszę, temat w moim odczuciu jest rozpisany na czynniki pierwsze przecież a kolega z kanału ze nic nie ma w sieci?
Ale fajnie że wspomniał o czopach głównych wału korbowego, mało kto tak robi jak Mazda

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4077 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 132, 133, 134, 135, 136

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.