Teraz jest So, 25 sty 2020, 14:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4077 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 132, 133, 134, 135, 136  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 20:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Panowie - odnośnie mojego postu powyżej :
Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin i zniknął check engine, Sbs, i eloop wydaje się wszystko w porządku, auto jeździ, ma moc.
Problem w tym że pozostał błąd sbcs (Smart break City system) inspection required oraz kontrolka czerwony wykrzyknik ostrzegawczy. Po podpięciu komputer nie widzi żadnych błędów. Nie bardzo wiem co mogę dalej zrobić - szyba oraz radar została wyczyszczona. Czy po wcześniejszej usterce czujnika system wymaga jakiejś kalibracji żeby zniknęły kontrolki?

-- Dodano: 12 grudnia 2019, o 20:53 --



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 gru 2019, 18:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 522
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Probowales odpiac kleme akumulatora na 5-10 min ?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2018).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 gru 2019, 18:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5928
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I do tego, na rozlaczonym akumulatorzen(klema tylko masowa), wcisnąć pedał hamulca na 30 sekund..

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 gru 2019, 23:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Edit do poprzedniego postu : niestety pomimo wymiany czujnika dzisiaj zapaliłem auto i nadal cała litania kontrolek w tym ponownie check engine, itp. Auto brak mocy - tryb awaryjny. Mój mechanik za cienki na takie tematy. Założyłem znów stary czujnik i na wtorek umówiłem się do ASO... <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 gru 2019, 22:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 197
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziś wymiana podkładek pod wtryskami.
Przebieg 79 tysięcy mil.


ASO D&R w Rzeszowie
Czekałem na Bolta w recepcji i w międzyczasie już zdążyli rozebrać pokrywę zaworów. Usłyszałem, że nie jest źle i wtryski wyszły grzecznie z gniazd. Widziałem zdjęcia i całość wygląda dobrze, zero opiłek w misie, a podkładki jeszcze nie puściły.
Całość zajęła około 5h i kosztowała niecałe 1800 brutto.

Olej z filtrem dostarczyłem swoje - OEM filtr i Ravenola VSW (0W30).

Teraz jeszcze rolkę napinacza paska napędowego i po problemach ;)

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 sty 2020, 13:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
poxtazo napisał(a):
Co konkretnie ci sie dzieje ? Caly czas ten P0101? Jesli tak , to opcje masz takie:
1)Lewe powietrze-sprawdz caly uklad dolotowy miedzy przeplywomierzem a kolektorem dolotowym. Lub gdzies zapchane cos.
2)Czujnik czyli przeplywomierz( z doswiadczenia wi3n ze czyszczenie przeplywomierza gowno daje a wiecej, moze mu zaszkodzic niz pomoc) czyli wymiana. Zanim wymienisz, to miernik w reke i sprawdz czy dziala. Wyjmij go bez odlaczania wtyczki, zaplon wlaczony bez startu i miernikiem sprawdz czy napiecie rosnie. Jesli nie, czujnik trup.
3)Awaria wtyczki,lub wiazki.
4) Problem z EGR( tutaj jest pare opcji do sprawdzenia. Od kontroli czy zawor pracuje, ale najprosciej sprawdz jego rezystencje jesli masz 0.3-100 OMOW, PRZY 20*C TO jest ok. Jesli poza skala do wyniamy egr.
5)Awaria turbo. (Sterowanie, lub kolo sprezarki, uszkodzone lub stanelo calkiem) obadaj sobie jakie masz zadane doladowanie ,a jakie osiagasz i bedziesz mial jasnosc. Pozatym mozesz sprawdzic sobie wezyki od podcisnien vacumometr najprostrzy albo do buzi i ciagniesz. Patrzysz czy gruszki gladko pracuja. Jak
pracuja to mechanicznie sterowanie jest sprawne. Dalej moga byc selenoidy od sterowania walniete. Dobrze jak sprawdzisz sibie actuator jakie ma zadane polozoenie a jakie osiaga no i co dzije sie z zaworem obejsciowym.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Krótki update nt. mojego problemu.
Sytuacja została opanowana, po sprawdzeniu przeplywki i egr (oba sprawne) został wyczyszczony cały układ dolowowy, wymienione wszystkie uszczelki co w nim się znajdują. Problem zniknął.

Pozdrawiam w nowym roku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 10:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie dosyć dziwna sytuacja w odczycie wartości CC_DIFP_WOA (jest to różnica obrotu pomiędzy wałem korbowym a wałkami rozrządu).

Jeszcze parę dni temu:

CC_DIFP_WOA = 1,89 stopnia

Wczoraj:
CC_DIFP_WAO = - 32,69 stopni

Ale taki odczyt to raczej jakiś błąd, różnica 30 stopni to już by była kolizja zapewne zaworów, samochód by nie jechał, a tu brak DTC itp. Może czujnik CMP coś świruje. Wiem, że w MZR przy wartości CC_DIFP_WOA ~ 10 łańcuch był do wymiany, bo był rozciągnięty, ale nie spotkałem nigdzie info o wartości ujemnej dla tego PID'a.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 11:27 
Bywalec
Online
Od: 25.09.2017
Posty: 329
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Odpala normalnie?

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 13:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 513
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty, jest jakiś parametr, którego jeszcze nie sprawdziłeś? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 23:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam
Posiadam Mazdę 6 2013r 2.2d .
Ostatnio zauważyłem, że po gwałtownej zmianie biegów jest tak jakby "dziura w gazie"/zanik mocy, auto dostaje mocy po 2 sekundach lub w ogóle... I wtedy zachowuje się tak jakby miało trochę mniej mocy.
Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem ? Co to może być?


Ostatnio edytowano So, 4 sty 2020, 15:44 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu. Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 21:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 513
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty Sprawdziłem z ciekawości i też mam ujemną wartość -32.6 Także to pewnie kolejny rodzynek Mazdy, albo ktoś w moim pojeździe zdemontował łańcuch i zastąpił gumką do majtek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 23:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam jestem tutaj nowy planuje kupić Mazda 6 SkayActiv-D 2.2d 150 Konie mech / Rok produkcji: 2013 chodzi mi o problem silnikowy czy samochód o tym nr vin JMZGJ601651147527 posiada wadę wycierajacych się wałków. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 08:47 
Adept
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 128
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak, auto z vinem ktory podales lapie sie na wadliwy walek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 14:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ok dzięki za info


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 15:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podkarpacki
Witam,
Panowie czy mieliście kiedykolwiek problemy w swoich Mazdach Gl w dieslu z rozrządami, czy ktoś wymieniał je? Jeśli tak to przy jakim przebiegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 20:33 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 54
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
W GJ jeszcze o tym nie myslalem bo dopiero 95 tys
Mam druga Mazde 6 w garażu poprzedniej generacji z silnikiem 2.2 z przebiegiem 250 tys i nie wymieniałem rozrządu, nawet nic przy silniku nie robiłem a poprzedni właściciel tym bardziej nic .

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 08:44 
Adept
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 128
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie 240k i wszystko OK. Mysle ze jeszcze troche wytrzyma.
Wymiany oleju co 10k.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 08:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie 228k, wymiana oleju co 10k - rozciągnięcie łańcucha CC_DIFP_WOA: 1,7-2,5 - także jest ok.

3 stycznia 2020, o 13:35 darrecki napisał(a):
popielasty, jest jakiś parametr, którego jeszcze nie sprawdziłeś? :)


Co do tego CC_DIFP_WOA, to dosyć ważny parametr... Można oszacować stan rozrządu. A sama wartość na minusie - coś się zepsuło w aplikacji mobilnej Forscan. Na wersji z PC jest poprawny odczyt.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 08:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Serio? Stan lancucha na podstawie odczytu czujnika ? Hahaha. Gratuluje pomyslu. To cos na zasadzie totalej rewolucji mechaniki samochodowej;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 10:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
poxtazo, jaka jest główna przyczyna zerwania się łańcucha rozrządu? Odpowiedz proszę.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 10:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Awaria, napinacza, slizgu, wyrobienie sie zebow na kole zebatym. Gownolit z ktorego sa dzis robione elementy.
Popielasty czy wiesz w jakim celu umieszczony jest tam ten czujnik ? Inacsej to nawet nie jest czujnik a wartosc z 2 czujnikow. Mianowicie obrotu walu i obrotu walkow rozrzadu. Czy wiesz za co to odpowiada w twoim silniku ? Sadze ze nie do konca ;) skoro uwazasz ze ta wartosc mowi o wyciagnieciu sie lancucha.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 10:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Oczywiście, że ta wartość mówi o rozciągnięciu łańcucha. Jeśli się powiększy z 2 stopni do 10 stopni, to Twoim zdaniem co jest tego przyczyną? Wał Ci się rozciągnie?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 10:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Kolego drogi. Cos tam wiesz, ale nie do konca. Wartosc ta wyraza katowe polozenie walu wzgledem walkow rozrzadu. Sterownik dzieki tej wartosci wie w przypadku disela jak ma korygowac dawke i kat wtrysku oraz prace zmienna faza rozrzadu w ktors to twoj silnik jest wyposazony ;). Nastepna kwestia, ma okreslone wartosci w celu. Poinformowania cie lampeczka MIL czy tzw. Check enginge , ze nie miesci sie w wartosciach. Co moze skutkowac np. Utrudnionym rozruchem lub nie rowna praca silnika na biegu jalowym, lub utrata mocy. Dalej idac ,masz 2 rodzaje czujnikow stosowanych do tego . No i blad pomiaru takiego czujnika moze wynikac, z jego awari, z jego przesiuniecia sie np z wlasciwej pozycji. Moze rowniez wynikac, z awari slizgu, awari napinacza, awari kola zebatego walka rozrzadu, lub wycisgniecia sie lancucha tak jak piszesz. Ale totalna bzdura jest to co piszesz, ze to wartosc wyciagania sie lancucha. Nie mozesz tego stwierdzi nie zdejmujac obudowy rozrzadu. Tylko na podstawie wartosci katowej o ktorej piszesz. Poniewaz jeat to uklad zlozony i jedno wynika z drugiego. Luz na lancuchu nie koniecznie musi wynikac z jego "wyciagniecia sie" tak jak uwazasz. Mam nadzieje ze dosc prsystepnie ci wytlumaczylem blad logiczny twojego myslenia w tej kwesti ;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 10:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wybiegasz w miliony opcji, jak Ci ślizg pęknie na pół, to tej lampeczki nawet nie zobaczysz, bo będziesz już stał na poboczu.

Ja po prostu napisałem, że warto patrzeć na ten parametr, bo wskazuje na możliwy stan rozrządu / zużycie łańcucha - jedynego elementu który łączy ze sobą wał i rozrząd - kolego logiczny.

Dobrze mieć takiego speca jak Ty na forum!

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 11:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Rozebrales w zyciu jakis rozrzad ?;) Z twouch miliona opcji ja naliczylem 5 .Slizg nie musi peknac na pol, zreszta zadko kiedy sie to zdaza. Slizg sie wyrabia, i to wystarczy zeby wartosc sie zmienila. Wiedzial bys to gdybys kiedykolwiek poza internetem widzial rozrzad i ubrudzil sobie rece przy nim grzebiac oraz mial chociaz podstawowa wiedze z zakresu mechaniki. Ale wolisz sypac ironiami ,niz nauczyc sie czegos od kogos kto wie wiecej niz ty. Forum to takie specyficzne miejsce gdzie duzo osob chce byc madrzejszymi niz sa w rzeczywistosci. Do tego wprowadzasz w obrot informacje , ktore nie do konca sa prawdziwe. Niestety dzis jest tak ,nie inaczej ze zanim postawisz diagnoze trzeba sprawdzic bardzo duzo rzeczy, bo silniki sa skomolikowane i jedno wynika z drugiego. Zaleznosci poprstu. Zycze ci milego dnia i ciesze sie ze moglem tobie i innyn urzytkownikom posluzyc swoja wiedza. Piona

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 11:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Owszem, rozebrałem. Robiłem remont 2.0 16V z grupy VW, rozbierałem rozrząd, na pasku. To prosty silnik był w porównaniu z tym naszym :)

Zacytuję sam siebie:

15 stycznia 2020, o 08:49 popielasty napisał(a):
Co do tego CC_DIFP_WOA, to dosyć ważny parametr... Można oszacować stan rozrządu.


Napisałem, że można oszacować stan rozrządu - czy rozciągnięcie łańcucha, czy ślizgu, czy napinacz - nie jest to istotne, zależało mi, żeby ludzie mogli sobie to sami sprawdzić, ale Ty musiałeś się zagotować, bo to nie jest zgodne z Twoją wiedzą. Bo Tobie nie potrzebny Forscan i odczyty, PIDy - po co to komu?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 11:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ale ja sie nie gotuje, grzecznie i kultularnie dalem male sprostowanie. Tu trzeba precyzyjnie okreslac pewne rzeczy j tylko tyle kolego. Forscan to tylko pomoc i tez nie wszystko w nim dziala jak powinno. Zorientuj sie ile kosztuja dobre testery diagnostyczne, a potem zadaj sobie pytanie czy cos co jeat za darmo jest tak samo dobre jak cos za np. 50k zl ?;) Pozatym co ci z pidow skoro nie wiesz co z czego wynika ? Wartosci trzeba umiec interpretowac, a pozatym wiedziec z czego moga wynikac i jak je sprawdzic. Takze spokojnie. Czlowiek uczy sie cale zycie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 11:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1263
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 stycznia 2020, o 11:26 poxtazo napisał(a):
Pozatym co ci z pidow skoro nie wiesz co z czego wynika ?


A na jakiej podstawie to stwierdzasz? A Ty znasz wszystkie PIDy? Nie znasz, bo nie masz dokumentacji do tego.

Przypominam:

3 stycznia 2020, o 10:12 popielasty napisał(a):
U mnie dosyć dziwna sytuacja w odczycie wartości CC_DIFP_WOA (jest to różnica obrotu pomiędzy wałem korbowym a wałkami rozrządu).


Po prostu chciałem skonfrontować to z odczytem innej osoby, bo podejrzewałem błąd w aplikacji.

Forscan jest darem od kolegów ze wschodu dla użytkowników Mazdy - możemy sobie sami próbować diagnozować samochód ZA DARMO.

15 stycznia 2020, o 08:56 poxtazo napisał(a):
Serio? Stan lancucha na podstawie odczytu czujnika ? Hahaha. Gratuluje pomyslu. To cos na zasadzie totalej rewolucji mechaniki samochodowej;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Ja bym nie powiedział, że to jest grzeczna i kulturalna wypowiedź :) taki raczej gówno post w Twoim stylu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~228000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 11:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1372
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Diagnozowac to jest za duzo powiedziane, jesli nie masz podstawowej wiedzy. Nie mam potrzeby znac wszystkich pidow. Interesuje sie tym gdy z autem jest cos nie tak. Wtedy bierzesz dtc, patrzysz co oznacza. Nastepnie szukasz pidow dooiero ktore moga byc powiazane z bledem. Potem bierzesz serwisowke i patrzysz krok po kroku eleminujac jedna po drugie mozliwe przyczyny. Wtedy stawiasz diagnoze, wymieniasz w 95% przypadkow i 5% naprawiasz ;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 21:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Witam jak sprawdzic szczelnosc dolotu mazda 6 gj 175 koni


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4077 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 132, 133, 134, 135, 136  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.