Teraz jest Cz, 9 lip 2020, 11:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 28 lip 2014, 08:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
WITAM....mam pytanie czu aby ustawic zbieznosc ,moge podjechac to byle jakiesgo mechanika ktory ma sprzed do ustawiania geometrii ? Czy zalecacie aby zrobic zbieznosc w serwisie mazdy ? Problem taki ze ostatnio pojechalem zrobic zbieznosc i wydaje mi sie ze panowie fachowcy nie maja pojecia ktorymi drazkami regulowac bo zaplacilem 100zl za robote a po wyjechaniu z garazu problem ten sam samoch sciaga na prawo..dzisiaj jade do nich spowrotem aby to poprawili..czy macie jakis pomysl i czy wie ktos jakie sa wymiary geometrii kol do mazda 6 z 2010r TS2 2.2mzr.? Dzieki za pomoc


Ostatnio edytowano So, 23 cze 2018, 15:22 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lip 2014, 08:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3294
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
sutowicz napisał(a):
czy macie jakis pomysl

Zamień koła miejscami (lewe <--> prawe) i zobacz czy coś się zmieni. Może być tak, że zbieżność/geometria jest ustawiona prawidłowo, a przyczyna tkwi w oponach. Jeśli nic się nie zmieni to wtedy nabić prawidłową wartość ciśnienia w koła, sprawdzić całe zawieszenie czy nie ma gdzieś luzu, sprawdzić powtórnie zbieżność/geometrię.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sie 2014, 13:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Dzieki za podpowiedz, bylem u kapciarza i diagnoza stwierdzona ,prawa opona scieta od srodka powoduje sciaganie samochodu. Wiec jestem w trakcie poszukiwania opony pojedynczej ,ma ktos moze namiary na kogos lub jakas firme co zajmuje sie handlem pojedynczych sztuk ? Szukam Bridgestone Turanza 215 50 R17 91W Er300. DZIEKI ZA POMOC


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 1 sie 2014, 15:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
http://allegro.pl/1szt-215-50r17-91w-br ... 56426.html

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sie 2014, 20:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6363
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pytanko, dlaczego zdarło jedną oponę?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 2 sie 2014, 06:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2488
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
bo zbieżność lub kąty były do dupy...

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 sie 2014, 11:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6363
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bo moze tuleja wahacza poszła fiu fiu...?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 10:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam mam problem ze zbierznoscia,czy w mazdach tak ciezko ja ustawic czy jest cos zle z samochodem,wczesniej mialem jakies chinskie gowna opony i jak bylem w pl to goscie z dobrego warsztatu meczyli sie pare godzin zeby mi ustawic zbierznosc bo ciagle sciagalo,ustawili troche tak ze bedzie zdzierac opony ale ja w kwesti czasu tego praktycznie nie zauwaze i nie zauwazylem,teraz kupilem nie takie japonskie opony i goscie juz w uk ustawiali mi zbierznosc,w chinczykach byla wina opon za zbierznosc a teraz mam te dobre i drogie i dupa,dali mi samochod i za chwile wrocilem ze kierownica w bok a samochod jedzie na wprost,porrawili ale jest tylko troche lepiej,normalnie ciagle mam wizje z ta zbierznoscia,o co chodzi,teraz bede jezdzil i wydawal kase i sie normalnie wkur....


Ostatnio edytowano N, 1 paź 2017, 07:49 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 22:01 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Ostatnio w mazda 6 gh 2.2 163Km 2010r
Auto jest świeżo po wymianie panewek wału korbowego. Mechanik wyciągał silnik.
Gdy auto zostało naprawione pojechałem ustawić zbieżność i niestety auto dalej ściąga na prawo, pojechałem do innego mechanika żeby sprawdził zbieżność i stwierdził że wszystko jest dobrze ustawione, a auto i tak ściąga w prawo.
Wiecie co może być przyczyną ściągania samochodu w prawo w czasie jazdy po prostej nawierzchni?


Ostatnio edytowano Cz, 21 cze 2018, 22:01 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
mateusz8 ten typ tak ma :)
Moja też ściąga w prawo, geometria nic nie pomaga, kalibracja czujnika skrętu też nie. Opony nowe, zawieszenie OK. Miałem ostatnio regenerowaną przekładnie kierowniczą i też bez zmian. Można się przyzwyczaić do tego ściągania :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 11:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Podobno mieli to wyeliminować już w GG polifcie? Ja nie pamiętam, żeby moja jakoś specjalnie ściągała. Wiadomo, u Nas te drogi też są różne i na pewno po puszczeniu kierownicy nie będziemy jechali prosto przez kilometr czy dwa :-P

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 15:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6363
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Moja GH kiedyś lekko ściągała ma początku użytkowania, ale po chwili zrobiłem zbieżność u lokalnego mechanika i było już dobrze, nawet idealnie wychodziło na wartościach czujnika skrętu patrząc w FORSCANie. Opon też nie zjadło po 90kkm, zawieszenie w oryginalnym stanie do przebiegu 200kkm.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 cze 2018, 18:18 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Mazde 6 mam od niedawna, ale wydaje mi się ze na początku jak ja kupiłem to aż tak nie ściągala na prawo, aktualnie jak puszczę kierownicę to auto odrazu leci w prawo.

-- Dodano: 24 czerwca 2018, o 19:18 --

Panowie mógłby mi ktoś z Was powiedzieć jak sprawdzić w programie Forscan wartości EPS - Czujnika Kąta skrętu?
Bo jak wchodzę w program i daje na ta ikonkę play (Odczyt Danych) to nic się nie dzieje, a jak już zaskoczy to program się wyłącza. Próbowałem to odczytać na uruchomiony silniku.
Mógłby mi ktoś z Was powiedzieć czemu nie mogę odczytać wartości?

Szukam może tam jest problem, bo jak wyciagali silnik to być może coś się rozkalibrowalo tam?

A orientuje się jeszcze ktoś z Was jak przebiega proces ponownej kalibracji tego poprzez ten program forscan?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 24 cze 2018, 21:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1993
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
mateusz8 wystarczy użyć opcji Szukaj...
viewtopic.php?f=36&t=9270&hilit=kalibracja+eps

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 16:30 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dziękuję za link :) Wczoraj już widziałem ten temat i próbowałem robić tak jak tam jest, ale niestety napotkałem na wyżej opisany problem. Nie mogę wyświetlić aktualnych wartości nastaw w tym programie poprzez kliknięcie na pzycisk play.

-- Dodano: 25 czerwca 2018, o 17:30 --

Dzisiaj jeszcze raz podłączyłem laptopa pod komputer w aucie i udało mi się zobaczyć te parametry konta skrętu. Wszystko jest okej 0,0 zmienia się dopiero jak ruszę kierownicą w lewo lub prawo.
Panowie więc co jescze może być przyczyną ściągania samochodu w prawo od razu po puszczeniu kierownicy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1719
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wszystkie trzy parametry (SS_TRQ1/2 i MTR_CUR) masz 0.0 w momencie gdy kierownica jest prosto?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 12:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6363
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przykład mojej GH
Obrazek

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 07:28 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
maciekelga dokładnie te trzy parametry SS_TRQ1/2 i MTR_CUR mam na 0,0 > kierownica ustawiona idealnie prosto :)
Tak to u mnie wygląda (zdjęcie zamiesczone na osobnyn serwerze):
https://naforum.zapodaj.net/884cbd683250.jpg.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 07:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1719
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jeśli masz 0 to zdecydowanie geometria do poprawy. Poczytaj gdzie w Twojej okolicy są stację dobrze wykonujące geometrię komputerową, nie zawsze posiadanie sprzętu oznacza że robią to dobrze.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 09:36 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzisiaj jadę do jeszcze inego warsztatu na sprawdzenie gemotri i zobaczymy.
Chociaż byłem na dwóch warsztatach gdzie ustawiają zbieżność i na dóch ponoć zbieżność była dobra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 09:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1753
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Moim zdaniem to wina opon. Spróbuj zamienić prawą z lewą aby to sprawdzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 10:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6363
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...jeśli może to niech zmieni. Albo jak opony na to nie pozwalają to tylko na chwilę zmieni i się przejedzie.

Może również tył z przodem podmienić.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 15:07 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dziękuję Wszystkim za pomoc ;) Zamiana koła lewe<>prawe z przodu pomogło i teraz jedzie prosciutko ;)
Jeszcze raz Wszystkim wielki dzięki za pomoc ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 06:18 
Amator
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witajcie. Ustawiał ktoś z Was geometrię zawieszenia ale z tyłu? Bo pare miesięcy temu byłem skontrolować i mechanicy ustawili tylko z przodu, bo z tyłu stwierdzili że jest nie do "ruszenia". Pewnie nie chcieli odkręcać żeby śrub nie urwać. Wolałbym raczej ten tył ustawić bo lekko mi zbiera opony od środka. Niby kąty były jeszcze ok bo -1,2. Czy ustawienie tyłu wiąże się z zakupem śrub do regulacji i tylnych tulei tych od wewnątrz? Robił ktoś z was to, mieliście problemy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 09:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6363
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja robiłem tył żeby ustawić przód.
Wtedy GH miała chyba 4 latka i około 160kkm, nie było żadnego problemu ze śrubami.
Ustawiałem bo chciałem żeby było lepiej niż jest, i tak też się stało.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 09:49 
Amator
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
U mnie chyba moze być problem. Auto ma juz 10 latek, a śruby widac że pokryte są rudą. Tak na moje oko to chyba tuleje i śruby nie były wymieniane. Mam lekki negatyw z tyłu i szkoda mi opon żeby się zużyły i huczały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.