Teraz jest Cz, 25 kwi 2019, 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 20:58 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Spoko To dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 12:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
18 listopada 2018, o 14:19 piter79 napisał(a):
Witam A jaki olej polecacie do 2.2 diesel dpf 2015 rok ?


Witam, bylem przekonany, ze odpowiedzialem na ten post. Zgodnie ze "Owner's Manual" do Mazdy 6 2015 (strona 6–24) do SKYACTIV-D 2.2 Mazda zaleca:

1. "Mazda Original Oil Supra DPF 0W-30" lub
2. "Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30"

W UK ten olej (z dostawa z Bialego Stoku) jest w okolicy £50 (250zl) link tutaj: https://www.ebay.co.uk/itm/ORIGINAL-GENUINE-MAZDA-ENGINE-MOTOR-OIL-SUPRA-SKYACTIV-0W30-0W-30-5L-DPF-DIESEL/201782661333

Cenowo identycznie jak podobne oleje, wiec jesli producent tak zaleca to tego bym sie trzymal. Od tego maja inzynierow, zeby takie sprawy najlepiej dobierac do swoich silnikow.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Pn, 15 kwi 2019, 12:36 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 10:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź wiem już pytałem o olej Ale mnóstwo ludzi mi poleca właśnie ten castrol edge 0w30 no i taki właśnie wlalem dzisiaj mam nadzieję że nie będzie wtopy.Dzieki Kostek

-- Dodano: 17 kwietnia 2019, o 11:41 --

Panowie A więc olej wymieniony zalany prawie pod full przejechałem ok 50 km i dzisiaj rano sprawdzam jest prawie w połowie do x. Nie wiem ci jest grane ktoś coś??? Z góry dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 14:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A jak to jest Panowie z przybywaniem oleju w silnikach 2.2, właśnie kupiłem 2.2 w AT i widzę że oleju mam trochę ponad stan. Do natępnej wymiany mam ok 7500 km. Słyszałem że olej się rozrzedza i go przybywa. Może bezpieczniej zlać go trochę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 17:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Jak Ci dojdzie do x to wymiana wymuszona nic nie zlewaj wymień na dobry olej chyba że lubisz remontować silniki. Proces wypalania do skończył się dlatego ci przybywa oleju. Pogoń Mazdę raz na jakiś czas w trasę, żeby sytuacja się nie powtarzała.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 18:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 833
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
piter79 powielasz mity o DPF :) nie trzeba żadnej trasy, przerywanie cyklu też nie ma wpływu na przybywanie oleju. Zachęcam do poczytania tematu o DPF, jest tam kilka postów wyjaśniających co nie co. To nie jest dobry wątek aby dyskutować o DPF.

Zapraszam tu: viewtopic.php?f=46&t=702&start=180

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 20:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Tak jest

-- Dodano: 17 kwietnia 2019, o 21:09 --

OfflineOd: 23.12.2014
Posty: 70 
Rok produkcji: 2013 
Generacja: III 
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON) 
Skrzynia: AT 
Wersja: SkyEnergy 
Region: kujawsko-pomorski

tomb745 napisał(a):

Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra.



Kolego przyrost oleju w MAZDACH w dieslu jest normalnym objawem. Oznacza to że proces wypalania nie został przeprowadzony do końca i pozostała część paliwa która miała podnieść temperaturę wypalania. W taki przypadku nadmiar ropy niestety miesza się z olejem silnikowym.

Musimy olej silnikowy kontrolować. Jeździłem przed GJ mazda GH I BYŁA TAKA SAM SYTUACJA. 
Ja w moich mazdach olej wymieniam co 6 miesięcy (przebieg między 7000 km - 10000 km ) jeżdżę głównie po mieście (miasto 3/4 trasa 1/4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2019, 20:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 833
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ok ok, jeździsz 3/4 miasto, ale 2/3 trasy i jeszcze szybkiego ruchu, no kombo niezłe, sam chyba nie wiesz gdzie jeździsz, pisz składnie, buduj poprawnie zdania - forum to nie wyścigi.

Źle przeprowadzasz wypalania, ok, może źle w ogóle jeździsz? Poprzesz to jakimiś faktami? Jakieś dane? Czy tylko co zasłyszałeś gdzieś że każda Mazda podnosi olej? Ja przeszedłem całe stadium :) wiele na forum opisałem, żeby inni czytali i się edukowali :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2019, 13:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
17 kwietnia 2019, o 18:46 piter79 napisał(a):
Jak Ci dojdzie do x to wymiana wymuszona nic nie zlewaj wymień na dobry olej chyba że lubisz remontować silniki. Proces wypalania do skończył się dlatego ci przybywa oleju. Pogoń Mazdę raz na jakiś czas w trasę, żeby sytuacja się nie powtarzała.


Czyli stan pomiędzy max a X jest OK ? Dobrze rozumiem ?

Olej miałem zalany oryginalny w ASO Mazdy na przełomie stycznia/lutego , bo Magda jeszcze na gwarancji.

Popielasty dzięki poczytam o DPF


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2019, 13:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1808
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Tak, między max, a X jest ok.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2019, 13:58 
Amator
Online
Od: 11.06.2018
Posty: 63
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
17 kwietnia 2019, o 21:34 popielasty napisał(a):
Ok ok, jeździsz 3/4 miasto, ale 2/3 trasy i jeszcze szybkiego ruchu, no kombo niezłe, sam chyba nie wiesz gdzie jeździsz, pisz składnie, buduj poprawnie zdania - forum to nie wyścigi.

Źle przeprowadzasz wypalania, ok, może źle w ogóle jeździsz? Poprzesz to jakimiś faktami? Jakieś dane? Czy tylko co zasłyszałeś gdzieś że każda Mazda podnosi olej? Ja przeszedłem całe stadium :) wiele na forum opisałem, żeby inni czytali i się edukowali :)


Jak byś mi pomógł z ta korekta dawki wtrysku bo nie mogę znaleźć .....:) :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2019, 16:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 833
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Poniżej screeny.

kalibracja1.png

kalibracja2.png


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2019, 17:25 
Amator
Online
Od: 11.06.2018
Posty: 63
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ile to trwa mniej więcej? Wyglada banalnie sam to sobie zrobię skoro 10 serwisów nie wie o co chodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2019, 20:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 833
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Trwa to jakieś 2-3 minuty. Tylko musisz mieć rozgrzany samochód, ale też nie po jakiejś szaleńczej jeździe. Najlepiej jak wrócisz do domu to zgaś go sobie i poczekaj 5-10 minut, po tym zainicjuj kalibrację, absolutnie nie przerywaj jej i wykonaj to lepiej przez kabel. Przerwanie tej procedury skutkuje całą choinką błędów ;) niektóre ciężko usunąć - wiem, bo pewni specjaliści wypalali mi DPF serwisowo i później robili kalibrację, którą przerwali, następnie 30 minut walczyli poprzez IDS aby to ogarnąć :D ja od tamtej pory robię sobie sam kalibrację, raz na jakieś 10 tyś km w sumie. Ostatnio po wymianie podkładek i wyczyszczeniu końcówki wtryskiwacza przy którym puszczała podkładka, odczułem znaczny spadek spalania po kalibracji.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~203000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT, kapu10 i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.