Teraz jest Wt, 22 paź 2019, 21:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 13 sie 2019, 18:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Cześć wszystkim,

Dołączyłem do forum ze względu na nabycie Mazdy. Zakładam temat aby uzyskać sugestie, podpowiedzi co do zadbania o świeżo zakupione auto. Sam specjalistą nie jestem i nie miałem do czynienia z mazdami.

Mazda 6 automat 2.0 benzyna, 2003 rok, samochód jeszcze nie stracił dużo na wadze przez rdzę, wszystko raczej działa, teoretyczny przebieg 180kkm.

Poniżej opiszę swoje pierwsze wrażenia po kilku dniach posiadania.

Posiadałem kiedyś Audi a3 8l w automacie z silnikiem 1.6. Moim zdaniem auto lepiej reagował na gaz jak i było mniej zamulone przy ruszaniu, w mazdzie mimo silnika 2.0 odnoszę wrażenie jakby jednak zbierał się słabiej niż ww. Auto. Nie deptam gazu co prawda, ale tam też deptany nie był.

Co do gazu i deptania to pedal gazu chodzi dość topornie w moim odczuciu, nie wiem czy to kwestia marki czy jakieś elementy nienaoliwione bądź zużyte. Gaz wciska się ciężko jak często w Mondeo mk3.

Podczas hamowania czuć jakiś rezonans lekkie bicia i charakteryczny pisk nie jednostajny tylko taki wraz z prędkością kół się zmniejszacy. Tarcze?

Skrzynia automat. Czuć jest lekko zmianę biegów natomiast nie jest to szarpanie jak przy zepsutej skrzyni, naprawdę delikatne odczucie, z jedynki najbardziej . Gałka chodzi dość ciężko, przy wstecznym słychać jak "zatrzaskuje" bieg tak jak powinno, D natomiast wchodzi "miękko" nie wiem jak to inaczej określić.

Pytanie moje, od czego przy takim zestawieniu sugerujecie zacząć, co jest pilne co może poczekać. Czy warto brać się za wymianę oleju w skrzyni? Jakieś elementy na które mogę zwrócić uwagę? W razie potrzeby oczywiście udzielę dodatkowych informacji.

Pozdrowiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 07:19 
Adept
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Co do tarcz miałem identyko, nie biły tak bardzo w moim odczuciu ale były krzywe i tarły zależnie od prędkości.
Wystarczyło podjechać do zakładu gdzie przetaczaja tarcze, jeśli się do tego nadają, w innym wypadku nowe.

Co do automatu się nie wypowiem, nigdy nie posiadałem.

Sprawdzaj poziom oleju, i trzymaj rękę na pulsie z korozją, aby się nie rozkraczyla w najmniej spodziewany momencie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 07:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1500
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Audi A3, a Mazda 6 to inne gabaryty auta, nie da się tego porównać 1:1.

Na pewno warto zainteresować się olejami, silnikowym i skrzyni biegów - mamy od tego specjalistę, wystarczy zapytać w wątku:
viewtopic.php?p=330035#p330035

Co do hamulców - tak jak napisał Raon1989 - sprawdzić bicie, jeżeli się da to przetoczyć, jeżeli nie to wymiana.
Warto sprawdzić przed zimą stan tylnych zacisków, bo potrafią płatać figle.

Konserwacja podwozia przed zimą na pewno nie zaszkodzi :wink:

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 10:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Z tarczami podlece tak jak mówicie na przetoczke jak nie da rady to się kupi. Jeśli bym kupował to od razu 4? Czy nie wpływa źle wymiana np. Pierw przód potem tył bądź odwrotnie?

Do tematu na pewno zajrzę dzięki za podpowiedź ;).

Co do a3 i 6tki zdaje sobie sprawę, natomiast był to jedyny automat jaki posiadałem i w oparciu na doświadczeniach z tamtego auta opisuje wrażenia z jazdy 6tka.

Ogarnę póki co oleje, zajmę się tarczkami, tematu nie zamykam pewnie jutro napisze w sprawie pozostałych pierdół, które gdzieś mnie "niepokoją". Jakbyście w międzyczasie mieli jakieś sugestie co do auta śmiało pisać, chce zadbać w miarę o auto doświadczenia wiele nie posiadam także chętnie zapoznam się z uwagami.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 10:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1500
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Tarcze można wymieniać sam przód lub sam tył lub przód+tył (kwestia zasobności portfela :wink: ), od czego zaczniesz to już kwestia zużycia/bicia.
Podczas hamowania czujesz bicie na kierownicy czy gdzieś z tyłu?
Obstawiam przód, bo głównie na przód rozkłada się siła hamowania.

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 12:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 991
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
No tak, ale to jest takie gdybanie, nie mamy pojęcia co tam jest do wymiany jak nikt nie widzi auta ,;). Jak chcesz robić raz A dobrze, to z tarczami wymienia się klocki zazwyczaj. Ja tak nie lubię wymieniać na raty. Teraz tarcze, za rok klocki, potem się okaże że prowadnice zardzewiale itd itd. Jak się kupuje auto i nie znasz historii auta powinieneś wymienić olej w silniku, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy I wszystkie filtry. Jak jest skrzynia automat i nie był wymieniany olej to wymienić oczywiście :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 13:13 
Adept
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Lucasbadboy, oczywiście że przy wymianie lub toczeniu nowe klocki, to tak oczywiste że zapomnieliśmy o tym wspomnieć.

Jak bije na kierownicy to przód, ja natomiast bicia nie miałem tylko krzywe były z tyłu i obcieraly w jednym miejscu i był taki nieprzyjemny dźwięk, do tego klocki też pewnie źle wytarte, taką kupiłem i trzeba było to ogarnąć, przetoczenie i wymiana klockow to był strzał w dziesiątkę, Polecam toczenie na aucie u Pana Maksyma Załęskiego, Majster starej daty, zajmuje się tylko tym i jest już w tym mistrzem ma swoje sposoby i narzędzia, robi wrażenie, znalazłem przez opinie z Google 5 na prawie sto opinii, a gosciu jest takim rzemieślnikiem dobrym że jak by każdy pisał opinie w google to by miał z milion "5".
Zresztą taki człowiek zobaczy i powie w czym problem.

Teraz Z ciekawości sobie przeczytałem kilka nowych opinii i przytoczę jedną
"Ten Pan wie co robi a co bardzo ważne wie jak to zrobić.
Pomiar ugięcia tarczy sprytny z odsunięciem się od płaszczyzny tarczy tak aby zwiększyć dokładność pomiaru a także dopasować się do piasty koła bo ona tez może mieć bicie. Ciekawe rozwiązania do wykonania pomiaru i poprawnego wykonania szlifu tarczy (chyba samoróbki).
POLECAM"

Też miałem wrażenie jak byłem rok temu że gosciu niektóre narzędzia sam sobie zrobił, oby mu zdrowie dopisało, bo ucznia który by kontynuował zakład nie widziałem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 08:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Dzięki za odpowiedzi! Co do gdybania zdaje sobie sprawę, że nikt autka nie widział i nikt nie postawi 100% diagnozy :d, raczej liczę na podpowiedzi/sugestie jakie od Was otrzymałem.

Co do toczenia dzięki za polecenie chętnie bym skorzystał, ale raczej będę musiał czegoś w Kielcach poszukać. Oleje filtry itd. Na pewno zrobię, dzięki.

Przypomniały mi się kolejne kwestie. Po odpaleniu przez minutę dwie silnik chodzi na ok 1,5-2k obrotów, nie wiem czy to standard?

Kolejna sprawa, po otworzeniu maski - jest naprawdę gorąco :d, w żadnym samochodzie nie buchalo mi tak spod maski po otwarciu, czy może to byc spowodowane tym, że siedzi tam skrzynia at? Czy raczej coś innego może to powodować?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 08:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1500
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
15 sierpnia 2019, o 09:08 Mazdan napisał(a):
Po odpaleniu przez minutę dwie silnik chodzi na ok 1,5-2k obrotów, nie wiem czy to standard?

Silnik pracuje na ssaniu i powinien mieć większe obroty. Zalecam jednak czyszczenie przepustnicy i przepływomierza - tutaj fotorelacja od GH, ale w GG jest tak samo:
viewtopic.php?p=28595#p28595

15 sierpnia 2019, o 09:08 Mazdan napisał(a):
po otworzeniu maski - jest naprawdę gorąco

Mazda ma dość mocno zabudowaną komorę silnika, osłona dolna jest duża i szczelna, to na pewno ma wpływ na temperaturę pod maską.
Wentylatory się włączają? Auto nie przegrzewa się? Jeżeli jest OK to niczym się nie przejmuj, ale przed zimą warto wymienić płyn chłodniczy.

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 19:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Hmmm . . . myślę, że odpowiedni wątek na zadanie mojego pytania.
Potrzebuję a raczej chcę przeprowadzić konserwację podwozia. Mój mechanik (od mechaniki nie jest lakiernikiem), nie zabardzo chce się podjąć, jednak cenę powiedział 400 pln plus materiały, konkretna konserwacja to już od 1000 w zwyż, dzwoniłem do gościa którego firma się tym zajmuje powiedział mi że od 700 pln z materiałami, ale więcej (bo mniej to raczej nie) będzie w stanie powiedzieć po darmowych oględzinach.
Więc dałem ogłoszenie w lokalnym portalu, odezwała się osoba prywatna i dwie opcje ok. 700 pln czyszczenie, konserwacja środkiem zapobiegawczym rdzy, malowanie hameraitem, i na to baranek, lub 500 pln. sama konserwacja.
Na co się zdecydować. I pytanie może głupie, czy zaufać osobie prywatnej, że zrobi to dobrze, i że nie będzie za bardzo jeździć moim autem, i na co zwracać uwagę oddając auto takiej osobie.
W załączniku przedstawiam zdj które mi wysłał z efektem po jego zabiegu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.