Teraz jest Śr, 20 mar 2019, 02:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 14:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Witam forumowiczów!

Od paru miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi I generacji (2007 rok, 2.0 benzyna) i niestety spotkała mnie już pierwsza niemiła niespodzianka. Otóż ostatnio zauważyłem w płynie chłodzącym olej. Usunąłem go ile się dało dwa razy czyszcząc zbiorniczek wyrównawczy w odstępie ok.400km (był w nim za każdym razem praktycznie sam olej) i licząc na to, że oleju nie będzie przybywać w nim zbyt szybko. Po zrobieniu około tysiąca kilometrów zauważyłem jednak, że oleju mi ubywa (poziom spadł z 3/4 do 1/4 pomiędzy min i max na bagnecie), a w zbiorniczku i w chłodnicy jest go ciągle dużo. Stan płynu (razem z olejem) w układzie chłodzenia jest jednak stale taki sam. Nie zauważyłem natomiast żadnych oznak obecności płynu chłodzącego w oleju. Spaliny są w porządku, przy wlewie oleju też nic podejrzanego nie ma. Wykluczyłem możliwość przecieku w chłodniczce oleju (zmostkowałem ją i oleju nie pojawiła się ani kropla przez ponad 1000km). Innym występującym i nasilającym się objawem jest smród oleju w kabinie przy małych prędkościach.

Co o tym sądzicie? Czy jest jakaś inna opcja niż walnięta uszczelka/pęknięta głowica?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 18:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Zmostkowałeś chłodnicę oleju i już jest dobrze oprócz zapachu? Miałem podobnie w poprzednim aucie, dodatkowo kopcił mi olejem elektryczny podgrzewać płynu. Problemem okazała się właśnie chłodnica oleju więc ją wymieniłem i problem zniknął. Dodatkowo polecam przepłukać cały układ bo tam pewnie jeszcze coś zalega, może stąd ten zapach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2019, 11:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Majki napisał(a):
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Zmostkowałeś chłodnicę oleju i już jest dobrze oprócz zapachu?


Nie, zmostkowanie chłodnicy oleju nic nie zmieniło. Tylko wykluczyłem możliwość, że olej przedostaje się do układu chłodzenia przez chłodnicę oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2019, 13:17 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 411
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A jaka skrzynia biegów ? ATX czy MTX ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 10:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Skrzynia manual


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.