Teraz jest Pn, 24 lut 2020, 15:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 13:56 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Zdecydowałem się dołożyć pełne ogrzewanie postojowe do mojej GH. Wiem że takich tematów ogólnie jest sporo ale nie wszystko jest wystarczająco jasno opisane. Swego czasu mając jeszcze mazdę GY dałem sobie spokój z rozbudową ze względu na wysokie koszty sterownika. Również zakup zegara webasto np. 1530 staje się zbędny ponieważ o wiele lepszym i tańszym rozwiązaniem jest sterowanie za pomocą telefonu komórkowego i darmowej aplikacji na androida.

Założenia:
- brak fabrycznego webasta w samochodzie
- zakup standardowego webasto Thermo Top C od mazdy 6 GH na allegro 200 - 300zł
- zakup wiązki dedykowanej do webasta ok 170zł
- zakup pompki obiegowej wody 60-150zł
- zakup sterownika alalogowego do webasta ok 160-250zł
- zakup sterownika GSM do załączania webasta za pomocą telefonu poprzez aplikację na androida 160zł
- samodzielny montaż całości
Razem jak do tej pory wyniosło mnie to: 810zł (w serwisach tyle że z montażem za podobny zestaw należy wyłożyć ok 2500+ zł tak że jest o co walczyć).

-- Dodano: 23 grudnia 2018, o 23:00 --

Nie wiem czy kogoś to interesuje ale uporałem się z montażem webasto w mojej M6 GH 2.2 i zaczynam testowanie... Jak dotąd jestem bardzo zadowolony. Montaż zajął mi ok 1,5 dnia ale istotne przy tym jest że udało mi się kupić webasto od mazdy GH z blachą do zamocowania, przewodami wody, pompką paliwa i tłumikiem. Inaczej montaż byłby o wiele trudniejszy i bardziej czasochłonny - jest bardzo mało miejsca, niewygodne podejście i bez oryginalnych elementów byłoby o wiele trudniej.

Moje uwagi:
- montaż całości odbywa się od góry
- mazda posiadała przygotowane fabrycznie otwory i śruby montażowe do mocowania webasta i tłumika
- pobór paliwa zrobiłem za filtrem paliwa i działa bez problemu (diesel nie ma pompy paliwa w zbiorniku która by mogła hamować przepływ)
- szybko okazało się że kolejny zakup to akumulator który był od dłuższego czasu na wykończeniu...
- zdecydowałem się wymienić sterownik webasto na czysto analogowy (160zł na allegro) ponieważ kontroler W-Bus który miałem współpracował tylko z niektórymi sterownikami i akurat nie z moim.
- sterowanie z telefonu sprawdza się idealnie ale zrobiłem też włącz/wyłącz na "krótko"

-- Dodano: 2 stycznia 2019, o 23:00 --

Z moich testów mogę powiedzieć że różnica z webasto i bez jest taka, że wcześniej w temp ok 0st C potrzebowałem ok 15km aby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę, a często jeżdżąc wolno po mieście czy na postoju temperatury pracy nie osiągał wcale. Z webasto gdy uruchamiam je razem ze startem silnika to już po ok 4-5km silnik jest rozgrzany. Kolejną rzeczą którą chcę zrealizować to montaż większego akumulatora 120Ah co wymaga przerobienia tacki pod akumulator i przedłużenia uchwytów. Sprawdziłem jednak i wiem że wszystko bez problemów mieści się pod maską.

-- Dodano: 8 stycznia 2019, o 13:53 --

Po podłączeniu przewodu diagnostyki z webasto do pinu 7 złącza OBD2 (DLC-2) bez problemu można przetestować webasto programem "Thermo top test" pod windowsem 8.1 x64 z wykorzystaniem najtańszego interfejsu VAG USB KKL

Może komuś się przyda - mój schemat podłączenia całości: https://drive.google.com/open?id=1Y2ZNR ... uXXCDHdIAz

_________________
Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 11:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam.
Czy w aucie z zamontowanym dogrzewaczem montaż pełnego ogrzewania jest bardziej skomplikowany?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 15:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Przeciwnie! Dużo pracy masz już wykonane.
Wystarczy że:
- dołożysz obiegową pompę wody,
- wymienisz sterownik w webasto na analogowy (da się to zrobić bez wyjmowania webasta)
- przeciągniesz nową wiązkę kabli i podepniesz pod klimatronik i zasilanie
- podepniesz sterownik gsm

Jakby co to miarę możliwości chętnie pomogę.

_________________
Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 17:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Ok. Dzieki. Mam kilka pytań odnośnie schematu.
1. Co oznacza oznaczenie K3 i jak to zlokalizować?
2. Jak zlokalizować miejsca w ktorych na schemacie trzeba przeciąć przewody?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 21:48 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
K3 to jest przekaźnik - dostaniesz go kupując wiązkę np. tą: https://allegro.pl/oferta/webasto-thermo-top-c-kompletna-wiazka-ttc-k112-6943489734

Miejsca gdzie trzeba przeciąć odpowiednie kable są dwa:
- pierwsze łatwo dostępne po odkręceniu boczka przy nogach kierowcy - tu musisz przeciąć odpowiedni kabel i końcówki przedłużyć do przekaźnika K3
a.JPG
c.JPG

- drugie w panelu środkowym po odkręceniu panelu klimatyzacji - tu musisz przeciąć i jeden koniec zaizolować a drugi przeciągnąć do odpowiedniej nóżki przekaźnika K3
b.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lut 2019, 23:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Bardzo dziękuję za pomoc. Jak bede miał juz wszystkie elementy to wtedy dam znać jak mi poszło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 22:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.12.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Sylwek1976 napisał(a):
lepszym i tańszym rozwiązaniem jest sterowanie za pomocą telefonu komórkowego i darmowej aplikacji na androida.


Kolego mam pytanie - czy interfejs diagnostyczny można podpiąć bezpośrednio do złącza diagnostycznego OBD2, czy aby zrobić test muszę się podłączać do złącza 6-pinowego przy samym piecyku?

PS. Gdzie dokładnie znajdują się bezpieczniki od Webasto?
Szukałem, ale albo ich nie rozpoznałem, albo szukałem w złym miejscu...

Z góry dzięki i pozdrawiam,
T.


Ostatnio edytowano Wt, 31 gru 2019, 08:47 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 gru 2019, 00:20 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Jeżeli masz fabryczne webasto to sprawa wygląda zupełnie inaczej. Fabryczne webasto w mazdach jest cyfrowe a moje schematy dotyczą analogowego. Cyfrowe do sterowania wymaga sygnału cyfrowego. W analogowym wystarczy wyłącznik wł/wył aby je odpalić (ja steruję telefonem gsm). W analogu jest pin służący do diagnozy który doprowadza się do pinu 7 złącza obd2 w mazdzie i wówczas zwykłym VAG KKL za kilkanaście PLN z wykorzystaniem programu do webasto można zrobić pełną diagnozę. Jak to jest z cyfrowym to niestety nie pomogę bo nie wiem. Podobnie z bezpiecznikami - ja dokładałem swoje zewnętrzne a gdzie są przy fabrycznym to nie wiem.

_________________
Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 gru 2019, 07:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.12.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No właśnie chodzi o fabryczne..
Cóż, szukam dalej.

Dzięki i pozdrawiam,
T.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 11:57 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 80
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Pytanie, skoro jest sterowanie z GSM, to rozumiem, że można też zaprogramować zdalny start pieca, żeby mieć już samochód ciepły i gotowy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 13:35 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Oczywiście że tak ale lepsze niż programowanie timera jest po prostu ręczne włączanie "przyciskiem" na ekranie telefonu z odpowiednim wyprzedzeniem. Ponieważ różna jest rano temp na dworze i różne wyprzedzenie jest potrzebne aby rozmrozić samochód oraz wiadomo że plany się mogą zmienić i tym samym zaprogamowane z góry ustawienia będą nieodpowiednie.

_________________
Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.