Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 17:29 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Witam po dluzszej przerwie :) Chcialem sie zapytac czy mial ktos problem z 1 i 2 biegiem. Moja skrzynia to manual 6 -biegowy (Auto nie bylo od nowosci moje wiec nie mam pojecia jak ktos sie z nim obchodzil). Problem polaga na wbiciu lub zbiciu pierwszego i drugiego biegu:/ efekt jest taki jakby cos blokowalo i ciezko wchodza biegi:/ z pozostalymi nie ma takiego problemu. Zaczyna mnie to irytowac szczegolnie w miescie. Czasami 1 bieg wchodzi normalnie ale jak chce juz go zrzucic to musze sie silowac :/ serce mi placze jak slysze ten metal :p
Mial ktos cos podobnego? Slyszalem ze mazda ma problem w gh z synchronizatorami ale czy to napewno to? ile kosztuje taki zabieg?
czesc jeszcze jakos znajde ale robocizna? wiem ze zabieg jest pracochlonny wiec nie bedzie tani.
Plyn zostal wymieniony w skrzyni ale przez mechanika. Wtedy nie myslalem zeby zapytac sie o opilki w nim a teraz to juz po ptokach bo bylo to kilka miesiecy temu.
Ceny moga byc w funtach lub w zl.
Chyba ze ktos z Anglii na tym forum jest mechanikiem i podejmie sie wyzwania. Oczywiscie spokojnie sie dogadamy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 17:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
A gdzie kolega mieszka w polsce?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 18:02 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
mieszkam w Anglii ale bede jechal autem do Polski na wielkanoc tylko nie wiem czy nie dostane do glowy wczesniej przez ta skrzynie :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 19:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
SuperMan napisał(a):
Witam po dluzszej przerwie :) Chcialem sie zapytac czy mial ktos problem z 1 i 2 biegiem. Moja skrzynia to manual 6 -biegowy (Auto nie bylo od nowosci moje wiec nie mam pojecia jak ktos sie z nim obchodzil). Problem polaga na wbiciu lub zbiciu pierwszego i drugiego biegu:/ efekt jest taki jakby cos blokowalo i ciezko wchodza biegi:/ z pozostalymi nie ma takiego problemu. Zaczyna mnie to irytowac szczegolnie w miescie. Czasami 1 bieg wchodzi normalnie ale jak chce juz go zrzucic to musze sie silowac :/ serce mi placze jak slysze ten metal :p
Mial ktos cos podobnego? Slyszalem ze mazda ma problem w gh z synchronizatorami ale czy to napewno to? ile kosztuje taki zabieg?
czesc jeszcze jakos znajde ale robocizna? wiem ze zabieg jest pracochlonny wiec nie bedzie tani.
Plyn zostal wymieniony w skrzyni ale przez mechanika. Wtedy nie myslalem zeby zapytac sie o opilki w nim a teraz to juz po ptokach bo bylo to kilka miesiecy temu.
Ceny moga byc w funtach lub w zl.
Chyba ze ktos z Anglii na tym forum jest mechanikiem i podejmie sie wyzwania. Oczywiscie spokojnie sie dogadamy :)


Mam pytanie, co dokładnie się dzieje z tą skrzynią, zgrzyta przy wrzucaniu biegu np 2 czy ciężko bieg wchodzi
U mnie na początku ciężko trochę drugi bieg wchodził, ale wszystko się obecnie ułożyło


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 19:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
therion napisał(a):
SuperMan napisał(a):
Witam po dluzszej przerwie :) Chcialem sie zapytac czy mial ktos problem z 1 i 2 biegiem. Moja skrzynia to manual 6 -biegowy (Auto nie bylo od nowosci moje wiec nie mam pojecia jak ktos sie z nim obchodzil). Problem polaga na wbiciu lub zbiciu pierwszego i drugiego biegu:/ efekt jest taki jakby cos blokowalo i ciezko wchodza biegi:/ z pozostalymi nie ma takiego problemu. Zaczyna mnie to irytowac szczegolnie w miescie. Czasami 1 bieg wchodzi normalnie ale jak chce juz go zrzucic to musze sie silowac :/ serce mi placze jak slysze ten metal :p
Mial ktos cos podobnego? Slyszalem ze mazda ma problem w gh z synchronizatorami ale czy to napewno to? ile kosztuje taki zabieg?
czesc jeszcze jakos znajde ale robocizna? wiem ze zabieg jest pracochlonny wiec nie bedzie tani.
Plyn zostal wymieniony w skrzyni ale przez mechanika. Wtedy nie myslalem zeby zapytac sie o opilki w nim a teraz to juz po ptokach bo bylo to kilka miesiecy temu.
Ceny moga byc w funtach lub w zl.
Chyba ze ktos z Anglii na tym forum jest mechanikiem i podejmie sie wyzwania. Oczywiscie spokojnie sie dogadamy :)


Mam pytanie, co dokładnie się dzieje z tą skrzynią, zgrzyta przy wrzucaniu biegu np 2 czy ciężko bieg wchodzi
U mnie na początku ciężko trochę drugi bieg wchodził, ale wszystko się obecnie ułożyło


Ile czasu trwało to układanie, lub po jakim przebiegu się to uspokoiło?
W innym topiku SuperMan napisał, że auto ma 5 lat i 71tys mil przebiegu.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Moje auto ma nieco ponad 2 lata
Przy mojej jeździe od nowości coś koło 5k km


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
therion napisał(a):
Moje auto ma nieco ponad 2 lata
Przy mojej jeździe od nowości coś koło 5k km


Wiec w jego aucie już nic się nie ułoży chyba?

Ps. Taki przebieg to ja w 5 tygodni robie :evil:

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:11 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Biegi ciezko wchodza, zgrzytaja jak na sile je probuje wbic, ale raczej staram sie odpuscic i sprubowac jeszcze raz. Biegi nie wyskakuja.
Czasami wchodza plynnie a czasmi tak jak opisalem, ale generalnie jest to coraz czesciej:/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:25 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
Wygląda tak jakby nie było pełnego rozłączenia skrzyni biegów, tzn nie wysprzęgla dobrze. Pod maską nic nie śmierdzi ? I sprawdź czy nie masz wycieków przy wysprzęgliku, być może on nie działa poprawnie.
To tylko takie moje skromne przemyślenia :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
szczypik napisał(a):
therion napisał(a):
Moje auto ma nieco ponad 2 lata
Przy mojej jeździe od nowości coś koło 5k km


Wiec w jego aucie już nic się nie ułoży chyba?

Ps. Taki przebieg to ja w 5 tygodni robie :evil:


Jak miałem 5tys przejechane od nowości wszystko się ułożyło
Obecnie już prawie 40k :)


Waldek napisał(a):
tak jakby nie było pełnego rozłączenia skrzyni biegów, tzn nie wysprzęgla dobrze. Pod maską nic nie śmierdzi ? I sprawdź czy nie masz wycieków przy wysprzęgliku, być może on nie działa poprawnie.


Gdzie tego szukać?
Z ciekawości zajrzę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:33 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
pod maska wszystko ok :/ co do wysprzeglika to nie sprawdzalem bo nie wiem gdzie go szukac :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:34 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
Obrazek

Oczywiście aby go zobaczyć nie trzeba wyjmować obudowy filtra :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dzięki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:45 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
ok to mam sprawdzic ten wysprzeglik jak auto jest uruchomione/po jezdzie ? rozumiem ze jak jest jakis wyciek to pojawi sie plama na jezdni?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 20:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Jakby padał siłownik lub pompa sprzęgła miałbyś też problemy z redukcją na niższe biegi. Na 90% twój problem leży w synchronizatorach. Remont skrzyni raczej średnio się kalkuje i opłaca się szukać używki zatym ze to znów troszkę loteria.
Dodam jeszcze ze rozmawiałem już z właścicielem 6 który najpierw miał remontowana skrzynie później dostał nową.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:05 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
:/ a jakie sa koszta? moze sie ktos orientuje ile kosztuje naprawa a ile skrzynia plus przelozenie? chyba sprzedam to auto bo jak mam dolozyc kilka set funtow do auta wartego w uk 7k to wole sprzedac kasa na depozyt i nowsze na raty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:09 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
Damianko, zgodzę się że problem zapewne leży w synchronizatorach, ale niech sprawdzi na wszelki wypadek ten wysprzęglik. A sprawdza się go kiedy chcesz, nie musi być odpalony silnik, po prostu otwórz maskę i go zlokalizuj (to taka pompka z gumą), i zobacz czy nie jest mokry czy coś.
Remont skrzyni zgadza się, mało opłacalny, lepiej szukać nowej.
Skrzynia w Pl jakieś 1.5k, a wymiana w polsce 400-500zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Wymiana tak jak piszesz okolo400 zł, syncheonizatory po około 250-350 sztuka i do tego z 300-400 zł za robociznę. A jak się rozbierać skrzynie to lubi się okazać ze jeszcze to i owo kwalifikuje się do wymiany.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:14 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Ok jutro sprawdze co z tym wysprrzeglikiem i dam znac, ciekawe czy bedzie latwo znalesc skrzynie w dobrym stanie :/
jak bede wymieniac to pojade do polski bo barany z angli tylko popsuja i zaplace 2x wiecej za wymiane.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Jakbyś nie miał daleko to zapraszam serdecznie do siebie.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:22 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
tzn gdzie? :) i czy bedziesz mial czas zaraz po swietach wielkanocnych ?:) malo wolnego mam w tej anglii :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Do Kielc. Dla niektórych czas zawsze się znajdzie ;)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:28 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
w Kielcach mieszka moja polowa rodziny a dawno sie z nimi nie widzialem :) wiec jak tylko obczaje wszystko to zglosze sie do Ciebie i ugadamy termin :) a ceny synchronizatorow to za orginalne czy zamienniki? w sumie jakby sie okazalo ze wymiana tylko tych czesci to lepiej to niz kupic uzywke w ciemno :/ wiem jedno ze mam problem co wybrac :/


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
zamienników bym nie polecał. Daj mi na PM numer vin a ja dowiem się jak ceny wyglądają.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie wiadomo w jakim stanie trafi się używana skrzynia. Chyba lepiej zrobić swoją porządnie i być pewnym jej sprawności.
Warto też zalać potem tryby dobrym olejem. Bardzo dobre produkty do skrzyń robi Fuchs. Do manualów w GH odpowiedni jest TITAN SINTOPOID LS 75W-90.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 21:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Swojego czasu zmieniałem w swoim passacie to w pierwszej układ różnicowy padł po miesiącu, druga była kompletnym szrotem, a w trzeciej zgrzytała dwójka.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 21:44 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Panowie mam pytanie. Czy ma jakis wplyw na moje problemy ze skrzynia temperatura na zewnatrz? tzn dzisiaj rano skrzynia miala opory ale nie takie wielkie jak ostatnio kiedy byly minusowe temperatury, ale jak wracalem juz z pracy a bylo okolo 7stopni to biegi wskakiwaly prawie idealnie.
Taka luzna mysl i moze ma to jakies znaczenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 21:54 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
A może jeszcze raz zaryzykuj zmianę oleju, ale na jakiś dobry, i patrz jak Ci go zalewają ? Zawsze to tańsze rozwiązanie niż nowa skrzynia, bądź regeneracja.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 21:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
No oczywiście, że ma. Z czasem olej zużywając się zwiększa swoją lepkość. Jeśli masz więc olej, który swoje przepracował a na zewnątrz temperatury są ujemne to skrzynia będzie chodziła toporniej. Jaki masz przebieg i kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2013, 06:44 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Przebieg to 71tys mil olej zmienialem w tamtym roku, ale nie wiem jaki wlewali :/ dzis zamowie taki o jakim pisales Tomek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.