Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 18 maja 2023, 22:07 
Świeżak
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pytanie odnośnie turbiny, czy kwestia urywającwgo się grzybka została rozwiązana przez Mazdę? W moim aucie z tego co udało mi się ustalić turbina była wymieniana w styczniu 2021 właśnie przez urwaną klapkę. Było to już 70kkm temu czy mam czym się martwić? Jak sprawdzić czy z klapką jest wszystko ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2023, 04:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, podobno nowe turbiny są poprawione. Choć wałki też niby miały być, a chyba tylko zmienili oprogramowanie w silniku. Sprawdź jaką rewizję masz zamontowaną, będzie na turbinie. Masz pewność, że zostało zamontowane zupełnie nowe turbo, czy stare po regeneracji? Można sprawdzić klapkę, są filmiki na Youtube, jak to zrobić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2023, 20:43 
Świeżak
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pewności, że nowa niestety nie mam, tak mi powiedział były właściciel. A może po jakimś numerze da się to poznać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 maja 2023, 13:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Stara, która mi padła miała na tabliczce znamionowej oznaczenie SH01-13700. Nowa, która została zamomotowana to SH01-13700-E.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 maja 2023, 13:13 
Świeżak
Offline
Od: 23.01.2023
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Hejka wszystkim,

Czy ktoś wie gdzie mogę dostać zaślepki do EGR? Z Allegro wszystko znikneło, a było tego pełno. Są tylko do wersji 2.0 do roku 2013.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 maja 2023, 13:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tefarikus
u mnie, chyba mi jeszcze kilka sztuk zostało.

viewtopic.php?f=16&t=14943

Przejrzyj link i napisz PW.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2023, 23:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
23 lipca 2021, o 14:38 Krysztal napisał(a):
Szanowni Panstwo walcze dalej z bledami w mojej m6 2.2. W forscanie parametry CACT11 i CACT12 czyli temp. Chlodnicy powietrza doladowujacego moze sie roznic jak na zdjeciu? Pierwszy parametr -40 a drugi +18?
https://ibb.co/48Vgdg4
Pytanko, zwalczyłeś problem z ujemną temperaturą odczytu (-40' C), Co wymieniłeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 05:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2023
Posty: 40
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Kolego, odczyty z jakiegokolwiek czujnika, stałe i niezmienne wartości -40 albo (+)50 zawsze oznaczają awarię czujnika lub jego wiązki (uszkodzony przewód, brak styku w kostce). Zawsze.
24 maja 2023, o 23:54 Piotrek3 napisał(a):
23 lipca 2021, o 14:38 Krysztal napisał(a):
Szanowni Panstwo walcze dalej z bledami w mojej m6 2.2. W forscanie parametry CACT11 i CACT12 czyli temp. Chlodnicy powietrza doladowujacego moze sie roznic jak na zdjeciu? Pierwszy parametr -40 a drugi +18?
https://ibb.co/48Vgdg4
Pytanko, zwalczyłeś problem z ujemną temperaturą odczytu (-40' C), Co wymieniłeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 06:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Zgadzam się z przerwą na połączeniu do czujnika temperatury, lub samego czujnika. Gdzie zamontowany jest czujnik?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 16:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2023
Posty: 40
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Tu sobie poszukaj
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 1621125548


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 22:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przecież IAT12 pokazuje bzdury, jedynie 11 i 13 mają prawidłowe odczyty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2023, 07:11 
Świeżak
Offline
Od: 07.07.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
25 maja 2023, o 05:37 Krzychu1980 napisał(a):
Kolego, odczyty z jakiegokolwiek czujnika, stałe i niezmienne wartości -40 albo (+)50 zawsze oznaczają awarię czujnika lub jego wiązki (uszkodzony przewód, brak styku w kostce). Zawsze.
24 maja 2023, o 23:54 Piotrek3 napisał(a):
23 lipca 2021, o 14:38 Krysztal napisał(a):
Szanowni Panstwo walcze dalej z bledami w mojej m6 2.2. W forscanie parametry CACT11 i CACT12 czyli temp. Chlodnicy powietrza doladowujacego moze sie roznic jak na zdjeciu? Pierwszy parametr -40 a drugi +18?
https://ibb.co/48Vgdg4
Pytanko, zwalczyłeś problem z ujemną temperaturą odczytu (-40' C), Co wymieniłeś?


Z ciekawości zasięgnąłem rady najlepszego speca od mazd i dostałem odpowiedź że silnik 2.2 nie posiada czujnika CACT11, stąd takie wartości. Jest tylko IAT, CACT12 i IAT13.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2023, 22:52 
Świeżak
Offline
Od: 23.01.2023
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Hejka,

Rok temu kupiłem ODB scanner na Amazonie na bluetooth do mojej Toyoty i zastanawiam się czy będzie działał z Forscanem w Mazdzie. Czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić? Scanner firmy VEEPEAK VP11 może ktoś ma taki albo używał w Mazdzie? Jeżeli nie działa z Forscanem to jaki scanner na Andrioda polecacie?

papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2023, 07:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2023
Posty: 10
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubelski
Witam,
Czy po włożeniu wtrysków po wymianie podkładek odrazu podpinamy wtyczki czy nie podpinamy żeby najpierw napełniły się paliwem? Czy nie ma to znaczenia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2023, 17:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 46
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Cześć. Mam pytanie o blaszke co dajemy na egr. Na czerwono na zdjęciu jest tam gdzie powinna być i ona idzie od chłodnicy egr. A tu gdzie egr jest na zdjęciu na niebiesko nie powinno się dać drugiej blaszki ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2023, 21:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wszyscy raczej montują jedną blaszkę na górnej flanszy. Łatwiejszy dostęp, wystarczy odpiąć wtyczkę, poluzować wszystkie nakrętki, te z dolnej flanszy też i można blaszkę normalnie włożyć od góry bez demontażu tej rury. Blaszka jest na tyle cienka, że nawet z tą metalową uszczelką nie powoduje przekoszenia rury.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2023, 22:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 46
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Tak wiem wiem ale zastanawiam się czy jakby ten drugi też zablokował czy coś by to dało? Ktoś się orientuję?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 31 maja 2023, 22:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
To na niebiesko to EGR bypass, on z tego co pamiętam pracuje głównie do temperatury płynu 70 stopni, od 70 do 80 razem z normalnym EGR, powyżej 80 jest przeważnie zamknięty, otwiera sięw pewnych warunkach, darrecki kiedyś pokazywał wykres - wartości orientacyjne z głowy.
Później otwiera się czasami podczas jazdy przy niskich obrotach i na postoju z wrzuconym P lub N.
Ja bym tego bypassu nie tykał, pozwala dość szybko nagrzać auto.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 cze 2023, 00:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 46
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Aha to wszystko jasne czyli tylko ten jeden zaślepiać jak już coś. A jeszcze mam pytanie czy może ktoś z was ma wyprogramowany egr ? Bo potrzebował bym krótkiego wideo z pid'mi od egr co pokazują wtedy. Miałem robiona mapę na stage 1 i egr ale po tym widzę ciągle że egr pokazuje jakby działał i nie jestem pewien czy czasem mi tylko nie zrobili tak że błąd nie pokazuje a egr dalej działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 1 cze 2023, 07:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
embru
Ja mam zrobione w ten sposób, że mam wycięta tablicę błędów DCT, sam zawór jakoś tam pracuje w małym zakresie.
Wygląda to trochę tak, że komputer forsuje pozycję a że sygnał zwrotny pozycji jest za mały komputer próbuje otworzyć mocniej itd. Konczy się to tym że wartość zadana EGRP jest np 112% a EGRP_ACT wyświetlana jako error.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: P06DE
PostNapisane: Pn, 5 cze 2023, 09:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Siema.
Mazda 6 GJ/GL 2.2d
Gdzie znajdę zawór elektromagnetyczny ciśnienia oleju silnika?
Silnik już prawie ogarnięty, potrzebuje znaleźć to ustrojstwo bo się zacina. (zależnie od ceny wymienię albo będę czyścić)
Szukam go już jakiś czas ale nie mogę znaleźć :(


Ostatnio edytowano Pn, 5 cze 2023, 09:00 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2023, 13:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Witajcie, to mój pierwszy post.

Mazda 6 2,2 Disel 150KM rok 2017 przebieg 145 000 km
Serwisowane przez 5 lat w ASO, wszystkie akcje serwisowe wgrane (sprawdziłem)

Zaczęło się od błędów I-stop, SCBS i DSC a następnie błąd P2118 - Kontrola siłownika przepustnicy.
Sprawdzony i wymieniony akumulator (oryginalny był na wykończeniu), alternator działa - zatem ten problem został wyeliminowany a błędy dalej wyskakują. Auta rwie, nie chce jechać, szarpie itp. Po zgaszeniu silnika wszystkie błędy poza Przepustnicą gasną i można jechać, ale po jakimś czasie znów się pojawiają.

Proszę Was o pomoc co dalej robić, najprościej byłoby pojechać do ASO - ale tam wiem że wymienią wszystko co się da i zapłacę milion $
Gdzie w Krakowie mógłby mi ktoś pomóc naprawić tą usterkę?

Z góry bardzo dziękuję.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano Wt, 6 cze 2023, 13:08 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2023, 17:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hej,

Możliwe, że masz problem z przepustnicą, była na to akcja serwisowa. Polegała ona na wgraniu nowego oprogramowania oraz kontroli przepustnicy. U mnie na przykład przepustnica była dodatkowo wyciągana i czyszczona z nagaru. Sprawdź w jaki sposób była zrobiona ta akcja serwisowa u Ciebie. Powiem tak, w ASO raczej nie wymieniają wszystkiego na pałę, a na konkretne czynności mają określoną ilość roboczogodzin. Jeśli jest dobry serwis, który ma pojęcie o tych silnikach to szybko znajdzie usterkę. Ja niestety bardziej bałbym się niezależnych warsztatów w takich sprawach. Oni zazwyczaj nie mają zielonego pojęcia jeśli nie siedzą w temacie. Także ja bym się udał do dobrego ASO albo niezależnego warsztatu, który specjalizuje się w Mazdach i ma pojęcie o ich dieslach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2023, 10:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cześć. Wymieniał ktoś klapkę na ten zestaw? https://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger ... 635-2958-0

Marek Malik mówi że to wystarczy, że nakrętka jest "chyba" z hamulcem ale ja dzisiaj dostałem ten zestaw i nakrętka wygląda na tradycyjną. Nie urwie się to ustrojstwo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 cze 2023, 10:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hmm, jeśli nakrętka nie jest z teflonem to można jeszcze ewentualnie dać klej do połączeń. Ewentualnie jakby podkładki były ząbkowane to też by to lepiej się trzymało (system Nord-Lock).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2023, 04:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No ale nakrętki z teflonem w turbo ?? Przecież tam wysokie temperatury są :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2023, 05:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Faktycznie, ciekawe jaka temperatura jest na tym grzybku. Teflon chyba wytrzymuje do około 300 stopni. Klej też dość średnio się nadaje bo może się roztopić. Widać, ktoś przemyślał sprawę i wystarczy to co dali w zestawie. W takim razie ja bym chyba nie kombinował i zamontował tak, jak jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2023, 16:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W zależności od źródła nyloc wytrzymuje do 160C. Pisałem do firm które sprzedają te zestawy naprawcze i jedni mówią że można użyć threadlocker dla świętego spokoju, drudzy że jak oni to naprawiają u siebie to dodają na wszelki wypadek a trzeci że nic nie trzeba robić. Mam loctite 272 i użyje z tą podkładka I nakrętka. Najpierw muszę zdjąć ten moduł, jutro się zabieram


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2023, 12:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
skwieradee nie wiem na jakiej zasadzie działa ten kit ale pamiętaj, że klapka nie może siedzieć na sztywno - musi mieć możliwość ruchu te kilka mm tył / przód, co by poprawnie uszczelnić wlot (czy tam wylot) w pozycji zamkniętej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2023, 18:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak, jest tam luz bo klapka siedzi lekko niżej na tym nicie niz podkładka z nakretka

-- Dodano: 14 czerwca 2023, o 18:16 --

Poległem. Nie wiem jak to wyjąć. Udało mi się dojść do 3 śrub, 4ta jest pod spodem bez dojścia a wydaje mi się że jeszcze jest 5ta


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.