Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 03:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 08:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
U mnie też parametr prędkości obrotowej wałka pokazuje 0 podczas kręcenia kierownicą. Nie dość że przy powolnym kręceniu na postoju, kierownica pracuje jakbym kręcił małym silniczkiem elektrycznym i z większym oporem w lewo , to wczoraj dopadł mnie też zanik wspomagania tylko że na postoju, jak tylko zacząłem jechać wracało. Miałem dzwonić dziś do mojego mechanika w tej sprawie, ponieważ maglownica jest jeszcze na gwarancji (regenerowana), ale wieczorem jeszcze raz wróciłem do auta wypiąłem i wpiąłem wtyczkę od czujnika skrętu i o dziwo wróciło wspomaganie na postoju, ale problem kręcenia kierownicą na postoju jest nadal.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 18:43 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Próbowałem sprawdzić jaki opór stawia kierownica na zgaszonym silniku i na zapalonym... różnica jest potężna, na zgaszonym nie da się kierować, więc wspomaganie działa, ale w porównaniu z GJ albo M3 mojej żony to wygląda to tak jakby w GH wspomaganie działało na pół gwizdka.... czy tak ma być, nie wiem, żona prowadząc to auto strasznie narzeka, że kierownica ciężko chodzi...
nie wiem sam co robić, czy to normalne w tym modelu???


Ostatnio edytowano Śr, 12 kwi 2023, 20:37 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 18:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
U mnie jest podobnie. Przepaść miedzy 6GH, a 3BM.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 20:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
zubencjusz
O to mi chodziło, prąd rośnie więc i wspomaganie działa, dziwne było dla mnie to co pisałeś, że nie działa bo wiem, że wtedy działa strasznie ciężko :wink:

Porównując GJ do GH to przepaść, to było pierwsze co zauważyłem po przesiadce. Pytanie jeszcze o szerokość opon? Masz standardowe felgi czy z jakimś dziwnym ET?

chmooreck
Dasz radę zerknąć w forscana w GH i sprawdzić prąd silnika przekładni?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 20:53 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
felgi mam standardowe,
z drugiej strony muszę dodać, że w tym temacie ktoś pisał, iż może jednym paluszkiem kierować, no ja nie mogę...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 20:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ok, pytam bo u mnie po zmianie felg z innym ET gdy koła stały "szerzej" było gorzej.

Spróbuj spotkać się z kimś w Twojej okolicy i porównać wspomaganie, to będzie najbardziej miarodajny test poza porównaniem prądów silnika.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 11:09 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
no tak właśnie planuję, szukam kogoś z tym modelem i zobaczę jak to się ma do mojego auta

-- Dodano: 13 kwietnia 2023, o 11:07 --

właśnie wróciłem z przejażdżki identyczną Mazdą jak moja, muszę przyznać, że w tej kierownica chodzi trochę lżej, nie aż tak bardzo, ale lżej, żeby zobrazować tą sytuację to zrobię takie porównanie: w Maździe, którą się dzisiaj przejechałem wspomaganie oceniam na 100% natomiast w mojej na 75%-80%,
reasumując, u mnie wspomaganie działa, co już potwierdziłem wczorajszym doświadczeniem, ale nie działa tak jak powinno, czyli coś jest nie tak, ale co???

maciekelga co o tym sądzisz???


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 11:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
zubencjusz
jedyne co mi przychodzi do głowy to jedynie klasycznie czujnik z zestawem naprawczym, jak dotąd 99% to były właśnie z nim problemy. Jednak przed kalibracją kierownica chodziła różnie w dwie strony co potwierdza jego degradację w jakimś stopniu. Może nie przenosi poprawnie momentu, ciężko powiedzieć, nie mam za wiele pomysłów.

Tak jak wspominałem, warto by jednak porównać prądy bo zawyżony prąd może oznaczać jakieś dodatkowe opory mechaniczne.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 11:25 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
te wysokie prądy występują podczas kręcenia kierownicą na postoju, natomiast w czasie jazdy to już jest kilka amperów, sprawdzałem wczoraj


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 12:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No tak, bo jeśli nie kręcisz kierownicą silnik wspomagania nie ma co robić, dopiero w momencie skrętu kierownicą poprzez czujnik momentu na wałku wejściowym idzie sygnał, że wspomagania ma zacząć działać, czyli silnk ma wspomóc przesuwanie listwy zębatej.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 12:49 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
właśnie zamówiłem czujnik, jak tylko będę miał to zabieram się za wymianę


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 13:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Masz na myśli zestaw naprawczy GS1F-32-12Y tak?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2023, 12:10 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
tak tak, źle się wyraziłem, zestaw naprawczy

-- Dodano: 14 kwietnia 2023, o 12:10 --

właśnie odebrałem przesyłkę z zestawem naprawczym :lol: , wchodzę do garażu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 kwi 2023, 14:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wyszedłeś już czy dalej tam siedzisz ?? :lol: Sam dasz radę to wymienić ??? szacun, kupę roboty przy tym ;). Gdzie zamawiałeś zestaw naprawczy i ile dałeś ??
Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 14:39 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
cześć, już wyszedłem :) , faktycznie kupę roboty było, ale jest SUKCES :lol: , wspomaganie odżyło i działa tak jak w GJ, miałem po drodze kilka niespodziewanych kłopotów, np. łączniki stabilizatora nie dało się zdemontować i musiałem ciąć, ponadto końcówki drążków były tak zapieczone w zwrotnicach, że musiałem pół dnia młotkiem walić, żeby je zdjąć, co w konsekwencji sprowadziło się do tego, że musiałem kupić nowe, no i jeszcze zagwozdkę miałem ze śrubą kasującą luz na maglownicy, okazało się, że ma otwór na klucz kwadratowy, musiałem jechać do sklepu po taki klucz, było roboty od groma i niemało zachodu, ale opłacało się, cieszę się bardzo, bo satysfakcja jest niesamowita :D ,
aha! muszę tutaj dodać, że bez żony bym nie dał rady ani zdjąć ani z powrotem założyć sanek, tak tak miałem żonę w kanale i razem demontowaliśmy sanki <hahaha>
zestaw naprawczy kupiłem na allegro, jest oferta za 1300 PLN, przesyłka przyszła na drugi dzień, co mnie bardzo zdziwiło, bo mieli napisane 12 dni, ale wyszło git, pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 14:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No i pięknie. Szacun dla żony :lol: <spoko> . Może byś teraz sprawdził wartości na forscanie przy nowym czujniku ?? Czyli maglownica jest sprawna ?? Nie trzeba jej regenerować ?? Wystarczy sam czujnik ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 15:06 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
sprawdzałem, wszystko na 0, tak jak powinno być,
wygląda na to, że w moim przypadku problem był w tak jak u większości, czyli zestaw naprawczy załatwia sprawę


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 16:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czyli klasyka, jak pisałem 99% problemów to właśnie czujnik z wałkiem.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 13:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Tez mam czujnik to wymiany i widziałem ten z Allegro to wychodzi ze on pasuje do każdego modelu? W ASO wołają 1950. Zawsze to taniej a jak pasuje to dużo ułatwia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2023, 08:47 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Denver te zestawy na allegro pasują, trzeba tylko kupić oryginalny a nie zamiennik, zdecydowanie taniej niż w ASO, a jak sobie sam zmienisz to z całą pewnością zostaje Ci w kieszeni 1500 zł albo i więcej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 09:11 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
u mnie też czujnik do wymiany.

Szukam warsztatu, który zrobi to porządnie. Jestem ze Szczecina i wiem o Tadziolu w Katowicach, ale szukam czegoś odrobinę bliżej :) Czy koledzy, którzy wymieniali zestaw naprawczy i są zadowoleni z naprawy mogą podzielić się nazwami warsztatów? Bardzo mi to pomoże.

Dziękuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2023, 10:25 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Walter szkoda, że jesteś na drugim końcu Polski... myślę, że bym Ci jakoś pomógł...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2023, 16:40 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć,
mam pytanie o kalibrację.
U mnie też M6 zjeżdża sama w prawo.
Jestem na etapie po ustawieniu geometii, to jest wg mechanika OK.
Problem się nasilił po zmianie na letnie kapcie, R18 (zimowe R16).
Odczyty z forscana:
MTR_CUR 0,0 A
SS_TRQ1 -0,1 Nm
SS_TRQ2 0 Nm
CENTER_TR xxxxx (tego parametru nie mogę znaleźć w Forscanie, w nowej wersji został usunięty??)
na postoju, wspomaganie działa (raz tylko się wyłączyło przy dłuższym wciskaniu się na miejsce parkingowe).

Zasugerowano mi, że winne mogą być opony, założone w 2019, zużycia nie widać na oko, ale nie mam jak dokładnie sprawdzić.
W pierwszej kolejności zamieniłem tył z przodem, zero poprawy.
W weekend mam zamiar zamienić prawą z lewą i zobaczyć czy będzie jakaś zmiana (opony tylko na test mogę tak zrobić, bieżnik "pod prąd" będzie).

Pytanie, czy jeśli mam praktycznie 0Nm i 0A to w ogóle dotykać kalibracji? Czy może się nie udać i coś zepsuję, na zasadzie jak jest z wtryskiwaczami, że czasem po kalibracji działa gorzej niż przed :wink:
Temat przejrzałem i zanim zabiorę się za wymianę czujnika (rozbieranie połowy auta) to szukam szybszych, tańszych i mniej czasochłonnych rozwiązań (chociaż nowe opony tanie nie będą, jeśli to się okaże problemem :| ).

Może jakiś test przeprowadzić na większym parkingu/podczas jazdy? prądy i momenty przy jeździe bez trzymania kierownicy powinny być 0, ew. jakieś minimalne?
Sprawdziłbym wtedy, czy jak auto zjeżdża to steruje wspomaganiem (to wspomaganie skręca), czy np dopiero jak ręką przytrzymam kierownicę?

pozdrawiam
Łukasz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 20:23 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
według mnie żadne opony nie mają nic wspólnego z zanikiem wspomagania, na 100%

-- Dodano: 25 maja 2023, o 20:23 --

poza tym parametry z ForScana mówią same za siebie, ma być wszędzie 0, a jeśli są inne wartości no to kiera skręca sama, bo czujnik z wałka takie podaje wartości..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2023, 10:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Cześć,

U ruskich można kupić nową tuleję za ok. 300-400 zł.
Może ktoś szukał gdzie można kupić tylko tuleję? Zdjęcie i filmik wymiany tulejki dołączam.

https://www.youtube.com/watch?v=ROkk30h ... =emb_title

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2023, 09:07 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
lyki4ept i właśnie o to chodzi, masz 100% racji, tak naprawdę cała naprawa zaniku wspomagania w M6 GH w większości przypadków, powinna sprowadzić się do wymiany tej tulejki, niestety problem w tym, że nie można jej normalnie zakupić, w przeciwieństwie do całych kompletnych zestawów naprawczych, które są chyba 5 razy droższe, poza tym ja po wymianie całego wałka próbowałem go rozebrać, żeby dobrać się do tej nieszczęsnej tulejki, niestety nie miałem takiego starego przegubu jak ruski i w związku z tym nie dałem rady wybić tego bolca, pogiąłem tylko wybijak, u ruskich nie dokonasz bezpiecznego zakupu przez internet, zapewne przez sankcje a jechać do nich osobiście to strach...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2023, 10:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 152
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam. Czy czujnik może być winny takiego zachowania? Wczoraj podczas jazdy a dokładnie skręcania blokowało mi kierownice i takimi skokami mogłem skręcać. Jak samochod postał kilka godzin wszystko działało beż zarzutu. Na początku myślałem że uszkodziła się maglownica ale gdyby to było uszkodzenie mechaniczne myślę że po kilku godzinach samo by się nie naprawiło.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 cze 2023, 10:47 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Według mnie czujnik odpowiada za odczytywanie ruchu kierownicy, tzn. czy kręcisz w prawo czy w lewo i uruchomienie silnika przy maglownicy, który wspomaga swoją pracą układ kierowniczy, czyli kierownica kręci się leciutko, bez oporów, natomiast blokowanie kierownicy i skręcanie skokami jak piszesz może mieć różne przyczyny... raczej nie stawiałbym na czujnik, bo on związany jest ściśle z pracą wspomagania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 cze 2023, 18:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 152
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Najgorsze jest teraz to, że wszystko działa dobrze. A jak raz się takie coś pojawiło to prawie pewne że zdarzy się kolejny raz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 lip 2023, 00:35 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Przeczytałem ten temat od dechy do dechy kilka razy, ponieważ miałem problem ze wspomaganiem, mianowicie wspomaganie działało na 50% albo i mniej. Szukałem rozwiązania na tym forum dokładnie studiując wszystkie wypowiedzi swoich poprzedników. I jak to na każdym forum bywa jedne są bardziej rzeczowe inne mniej, ale ja znalazłem odpowiedź na pytanie, które mnie nurtowało i tym samym rozwiązałem swój problem z autem. Wyciągnąłem jeden podstawowy wniosek.

Otóż, według mnie, za 99% przypadków opisanych w tym temacie odpowiada plastikowy element wchodzący w skład wałka kolumny kierownicy przedstawiony na zdjęciu załączonym przez lyki4ept w swoim poście. On się po prostu zużywa z biegiem lat albo może kilometrów, plastikowe krzywki, po których pracuje metalowy wałek wyrabiają się poprzez odkształcenie i z czasem powstaje dołek, w który wpada wałek, co powoduje, że wspomniany plastikowy element nie przemieszcza się w płaszczyźnie góra-dół co z kolei powoduje, że czujnik nie widzi tego ruchu i tym samym nie wysyła sygnału sterującego do silnika elektrycznego na maglownicy, który z kolei odpowiada za wspomaganie układu kierowniczego.

I teraz widzę dwa rozwiązania tego problemu, czyli naprawy układu wspomagania kierownicy:
1. zastosowanie zestawu naprawczego czyli wymiana kompletnego wałka kolumny kierownicy+czujnik+oring+smar, o którym mowa kilkanaście postów powyżej. Jest to metoda najprostsza, ponieważ te zestawy są bezproblemowo dostępne a sama wymiana nie jest strasznie skomplikowana, jednak koszt zakupu tego zestawu jest dosyć spory, ja osobiście kupiłem na Allegro za 1400 zł i wymieniłem sobie sam.
2. demontaż wałka kolumny kierownicy i wymiana wspomnianego wcześniej plastikowego elementu, który się z czasem zużywa i ten sposób wydaje się najtańszy, przy czym muszę tutaj zwrócić uwagę na dwa podstawowe aspekty, mianowicie: po pierwsze bardzo trudno dostać tą część na rynku, a po drugie bardzo trudno zdemontować wałek kolumny kierownicy w celu wymiany tego nieszczęsnego elementu, ja osobiście mając do dyspozycji wałek z odzysku po wymianie, próbowałem go rozebrać ale nie dałem rady, pokrzywiłem wybijaki i dałem sobie spokój, po prostu zużyty kompletny wałek wyrzuciłem na złom, nie mówię, że się nie da, po prostu mi się już nie chciało, z uwagi na inne zajęcia w garażu zabrakło mi determinacji.

I na koniec muszę się odnieść jeszcze, z pełnym szacunkiem, do Kolegów wypowiadających się znacznie wcześniej w tym temacie, którzy szukali rozwiązania tego problemu tak jak ja. Otóż stosowanie różnych podkładek pod czujnikiem lub też luzowanie śrubek mocujących czujnik, albo mocniejsze dokręcanie tychże śrubek, patrząc na parametry na ForScanie, nie jest rozwiązaniem problemu. Owszem można na jakiś czas oszukać czujnik, ale prędzej czy później wałek wpadnie w te nieszczęsne odkształcenia i stąd się mogą wziąć nagłe skręcania kierownicy podczas jazdy, o których też była mowa wcześniej w tym temacie i doprowadzić do tragedii.
Nie wiem czy wszyscy się ze mną zgodzą, ale wydaje mi się, że wyciągnąłem trafne wnioski z powyższej dyskusji. Temat, póki co, jest otwarty i wymieniać się swoimi doświadczeniami lub spostrzeżeniami można zawsze i w każdej chwili. Pozdrawiam wszystkich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.