Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 31 sty 2023, 08:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zrobiłem kilka logów, ale wszystkie krótkie - max. 361 sekund
Z zimnego w każdym przebiegu "o2" przez pierwsze ~180 sekund nie robi nic, a potem zachowuje się mocno chaotycznie z wartościami od 10 do 25.5%.
Za miasto póki co się nie wybieram, więc niestety na razie nie pomogę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2023, 09:09 
Świeżak
Offline
Od: 07.07.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mnie wczoraj auto zadziwiło. Wypalanie DPF po 320km, z czego 80% to spokojna trasa.
Oil_dil = 19,8, zmiana oleju 3432km temu. Z tym że mam nowy intercooler, czujnik ciśnienia doładowania (map sensor) i wyczyszczony dolot, zaślepiony EGR blaszką z otworem fi10.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 2 lut 2023, 13:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moje logi z dzisiaj, ok 20km od zimnego startu: https://drive.google.com/drive/folders/ ... 8N1mxbpXJO

Plik się wrzuca, więc może będzie ciut później.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2023, 12:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
maliinowsky, wydaje mi się, że ten odczyt procentowy O2 nie jest z samego czujnika tylko jakoś przeliczany. U mnie podczas postoju i jazdy wartości zmieniają się skokowo od 9 do 15%. Maksimum jest jak u Ciebie 23.20% podczas hamowania silnikiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 08:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Witam,
Mam taki problem. Dalem do mycia pod cisnieniem dpf bo sie czesto wypalal.
Po myciu dalej wypala sie po przejechaniu okolo 50-60 km. Jezdze 50/50 miasto/trasa. Gdzie szukac przyczyny? Jakies czujniki czy cos do wymiany lub czyszczenia? Teraz jeszcze chcialbym wymienic podkladki pod wtryskiwacze(przejechane 100 000 km) rok 2015
Z gory dzieki za sugestie i pomoc!:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 16:39 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Jak będziesz wymieniał podkładki, to sprawdź od razu wtryski i jak wygląda kolektor. Może być dużo przyczyn.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 19:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ten filtr dpf po praniu trzeba zresetować chyba. Bo to tak jak byś nowy założył i niby skąd auto ma o tym wiedzieć ?? Dalej będzie wypalał jak wcześniej.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 23:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
elkermitos, no wlasnie tak zrobie. Egr i przepustnice od razu sprawdze

Adaptacja dpf byla wiec jest wyzerowany.:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lut 2023, 21:07 
Świeżak
Offline
Od: 23.01.2023
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Czy adaptacje wtrysków też się robi? Np. po wyczyszczeniu kolektora albo wymianie podkładek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lut 2023, 18:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Z tego co wiem to nie. Jak wymieniasz wtryskiwacze na nowe to trzeba wpisać nowy numer.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2023, 12:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Przejechałem się teraz na ferie i ciekawą rzecz zauważyłem. Jeżdżąc wielokrotnie na narty na stoki pod górę, ze względu na wysokie spalanie, to PM_GEN szybciej rosło niż PM_ACC. Natomiast jak wracałem do domu ekspresówką to obserwowałem sobie PID'y. Nie jechałem szybko, jakieś 110 km/h ze względu na pogodę, ale wypalania miałem po 120 km. Na początku PM_ACC, PM_ACC_DSD i PM_GEN szły równo ale potem PM_ACC_DSD wzrastało szybciej. Podejrzewam, że jednostajna jazda powodowała pełne otwarcie EGR bo wzrastało też DP_DPF. I tak, kiedy PM_ACC i PM_GEN wynosiło koło 2.8 to PM_ACC_DSD już jakieś 5.6. Wtedy wartość z PM_ACC_DSD była przepisywana do PM_ACC i za jakiś czas następowało wypalanie. Trwało ono standardowo, choć temperatury były dużo wyższe niż w jeździe po mieście, raz miałem nawet 650 stopni w EXTEMP1. Zwiększył mi się też znacząco OIL_DIL do 21.4. Jak widać monotonna jazda w trasie też nie służy jakoś temu filtrowi. Wydaje mi się, że Mazda coś namieszała znów z algorytmem. Nie miałem już za bardzo możliwości sprawdzenia EGRP_ACT oraz EGR_C_BP_ACT, zresztą silnik cały czas chodził na 2 tys. obrotów, więc z wcześniej wrzuconych wykresów wynika, że i tak wtedy EGR jest maksymalnie otwarty niezależnie od wgranej wersji/strategii oprogramowania. Także teraz jestem już przekonany żeby w końcu wypróbować blaszkę, bo to częste wypalanie DPF w ogóle nie jest ekonomiczne. Zatankowałem, przejechałem kilkadziesiąt km bez wypalania i miałem średnie spalanie 5,9 l/100 km. Po wypalaniach nie zeszło już poniżej 6,9 l/100 km. Według mnie przy tych cenach paliwa litr więcej do spalania to dużo. I gdzie tu mowa o ekologii, emisja CO2 jest dużo wyższa. Ciekawe jestem o ile przez ten EGR redukowane są NOx'y, na pewno to ułamek tego co robi system SCR. I do tego ile faktycznie PM2.5 i PM10 zatrzymuje DPF. Podejrzewam, że więcej tego jest z pyłu z klocków (ekologicznych bez azbestu :lol:) oraz opon. Masakra jakaś, dokąd ten świat zmierza, ehhh...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2023, 08:05 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
ja jestem właśnie po wypadzie feryjnym >1000km, ale głównie po płaskiej ekspresówce i mam takie spostrzeżenia.
Przypomnę tylko, iż po czyszczeniu u Marka znacząco skróciły mi się interwały wypalania (nawet do 60km-70km, ale jazda niezbyt eko i 99% po mieście), a przed czyszczeniem było to 150-180km, więc zaślepiłem EGR blaszką z dziurką 9mm i interwały obecnie 130-150 miasto 250-300 (w ostatniej trasie).

Z racji, iż blaszka 9mm wywalała czasami błąd EGR, który po jakimś czasie sam znikał jeździłem tak w zasadzie od momentu czyszczenia, czyli jakieś 4500km.
Obserwowałem OIL_DIL, który od końca sierpnia do tego przebiegu, urósł aż do 81g, co też oczywiście skutkowało, tym iż na bagnecie olej zaczął dobijać mi do X'a.
Co by nie mówić, to niecałe pół roku i 4500km to trochę za szybko na wymianę oleju, także na szybko przed trasą olej wymienionym, wszystko wyzerowane no i okazało się, że po wypalaniu, OIL_DIL nie spada właśnie przez zapalający się błąd EGR'a i stąd też pewnie miałem taki przyrost rozcieńczenia oleju.
Zależność zauważyłem w czasie jazdy po S3, kiedy po przejechaniu 100km od zakończenia wypalania OIL_DIL cały czas wisiał na 7,6g ( a świecił się od kilkudziesięciu km już błąd EGR) postanowiłem skasować w czasie jazdy błąd i nagle po kilkunastu km OIL_DIL spada, tak by finalnie do momentu następnego wypalania spadło do 1,5g.

Kilkukrotnie podczas tych prawie 1100km powtórzyłem test z kasowaniem błędu od razu po jego zapaleniu się i tak to niestety działa.

Także teraz czeka mnie, test innej blaszki EGR (z większym otworem), która nie będzie zapalać błędu, ale czy będzie tak samo dobrze wpływać na interwały wypalania DPF? To się okaże


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2023, 18:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja właśnie też teraz jechałem podczas ferii z północy na południe S3 i z powrotem i co zauważyłem, że te wypalania po 120 km na trasie to były chyba przez to, że cały czas używałem aktywnego tempomatu. Dziś przejechałem się kilkadziesiąt km ale S10 do pracy i z powrotem i normalnie operując gazem PM_ACC i PM_ACC_DSD wynosi 4.32 a PM_GEN 3.75 przy REG_DIS 145 km, czyli podobne poziomy jak przy jeździe po mieście, gdzie wypalanie zaczyna się przy ok 180 km. Wczoraj chciałem wsadzić blaszkę 9x4mm ale poległem przy odkręceniu nakrętek, muszę załatwić sobie porządną, długą grzechotkę bo swoją krótką nawet nie mogę ich ruszyć. Mam jeszcze w zanadrzu blaszkę 2x8mm, która pójdzie na drugi ogień. Jeśli chodzi o OIL_DIL to faktycznie przy wypalaniu rośnie a potem spada. Ale ja temu parametrowi nie ufam i zawsze patrzę na bagnet. Teraz mam przejechane prawie 5 tys. km od ostatniej wymiany i poziom oleju jest na max, więc jest git. Odnoszę wrażenie, że duża zasługa w tym płynu Liqui Moly 2650, który stosuję od tamtego czasu. Jest w miarę dobrze ale chciałbym żeby było lepiej, więc poeksperymentuję z blaszką. Ktoś teraz na grupie na FB wrzucił zdjęcie tej rurki po 180 tys. km przebiegu, jak widać, tutaj nie trzeba już żadnej blaszki, gdyż tak zalepia się nagarem :lol:

https://zapodaj.net/de79f0a059063.jpg.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2023, 21:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos tam jest może 1mm sadzy na ściankach. A że wygląda, jakby było 10x tyle to tylko złudzenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2023, 20:53 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
lyczko Nie chce mi się wierzyć w tą teorie. Jeżdżę już że 2 lata z błędem egr na stałe zapalonym, ponad rok z 2 egrami zaślepionymi i Oil dil mam w okolicy 0. Oczywiście po wypaleniu dochodzi do 7 czy 8 i do 100km spada do 0. Zanim założyłem te blaszki i miałem częste wypalenia to mi cały czas rosło. Teraz testowo odpaliłem config na egry dziurki 12mm i jest duuuzo gorzej, także po urlopie wracam do pełnego zaślepienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2023, 21:23 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
To może i ja napiszę jak to wygląda u mnie.
Po wymianie DPF na używany, wypalanie co 48km.
REG_DIS 13km
PM_ACC 0.34 g/l
PM_ACC_DSD 4.16 g/l
PM_GEN 0.34 g/l
DP_DPF 3.0 kPa
MAF 15.25 g/s
MAF_A 363.00 %

W czasie jazdy wywało mi P0401 i P0101. Zabrałem się za czyszczenie dolotu i EGR, zrobiłem też czyszczenie wtrysków TEC2000. Teraz tak się to przedstawia. Jechałem zaczęło się wypalanie i takie wyniki miałem po przyjeździe do domu.
REG_DIS 19,4km
PM_ACC 1.66 g/l
PM_ACC_DSD 1.64 g/l
PM_GEN 0.29 g/l
DP_DPF 0.3 kPa
MAF 3.94 g/s
MAF_A 1.00 %
Kolejny wyjazd w trasę z prędkością 100km/h i powrót do domu.
REG_DIS 82km
PM_ACC 4.20
PM_ACC_DSD 4.19
PM_GEN 1.66
DP_DPF 0.7
MAF 4.31
MAF_A 13.00
Kolejne 18km zrobiłem już po mieście. Zaliczone dwa sklepy kilka swiatel jakiś mały korek.
REG_DIS 99km
PM_ACC 3.58
PM_ACC_DSD 3.57
PM_GEN 2.03
DP_DPF 0.8
MAF 3.58
MAF_A -10.00
Wychodzi na to że jazda po trasie powoduje wzrost PM_ACC i PM_ACC_DSD a jazda po mieście jego zmniejszanie ?? Kolejne pytanie. Rurka od tego zmodyfikowanego sensora, jak sprawdzić czy nie jest zapchana ?? Jesli to jest senor wydechowy a ja widzialem jak wygląda egr i kolektor dolotowy załatwiony przez właśnie spaliny to jaka jest szansa że on nie jest zatkany ?? Widziałem film na YT gdzie po wyjęciu go nie było szans w niego dmuchnąć tak był zabity. Czy w którymś poście ktoś nie wrzucał informacji po angielsku że PM jest uśrednionym pomiarem z tych czujników ?
I jeszcze pytanko do Popielastego. Czy jak jeździłeś z tą dziurą w przewodzie nie śmierdziało Ci w kabinie spalinami ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2023, 21:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Mi dziś w końcu udało się pożyczyć odpowiednie narzędzia od kumpla i wstawiłem blaszkę 9x4mm. Oczywiście musiałem przetestować i przejechałem się 50 km. Startowałem od REG_DIS 84.7 gdzie PM_ACC 2.99 PM_ACC_DSD 2.98 i PM_GEN 2.68. Po wyjechaniu z garażu moje subiektywne odczucie stwierdziło, że silnik chodzi jakby bardziej twardo. Przejechałem się autostradą na początek jakieś 40 km w miarę ze stała prędkością 120 km/h i faktycznie, jakby pierwsze dwa PID'y wolniej rosły. Potem wróciłem ostatni odcinek przez miasto i też zauważyłem, że PM_ACC i PM_ACC_DSD zaczęły maleć. Ostatecznie zakończyłem na REG_DIS 135.3 PM_ACC 4.60 PM_ACC_DSD 4.60 i PM_GEN 3.88. Jutro mnie czeka przejażdżka 50 km przez miasto, a w środę 70 km w trasie, więc poobserwuję dalej. Ostatnio miałem wypalanie przy jakiś 185 km, gdzie jazda była w większości po mieście. Ciekawe teraz, jak będzie z blaszką. Sukcesem dla mnie będzie jeśli to w końcu PM_GEN zainicjuje wypalanie. Jak na razie po dzisiejszej wycieczce żadnych błędów nie było, a na pewno EGR musiał się otwierać na maksa przy jednostajnej jeździe przy ok. 2 tys. obrotów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2023, 21:57 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Pablo, czy uważasz że bez blaszki byłby inny wynik ??
Czy zauważyłeś że zaślepienie w jakikolwiek sposób coś zmieniło ? Ja będę w piątek w Polsce to sobie przywiozę jakieś blaszki do UK żeby testować. W tym całym zaślepianiu najbardziej mogą mnie irytować błędy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 18:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, uważam, że bez blaszki PM_ACC i PM_ACC_DSD rosły by szybciej. Sprawdziłem to niedawno przy wyjeździe na ferie. Na trasie DPF wypalał się co 120 km, gdzie po mieście było 180 km. EGR jest otwarty najmocniej kiedy jedzie się ze stałą prędkością przy małym obciążeniu silnika. Będę jeszcze jutro i w środę testował. Wydaje mi się, że komputer musi się przyzwyczaić do nowych okoliczności. Też nie chciałem mieć błędu, więc wsadziłem blaszkę z dziurkami i to się sprawdza. Teraz czas na sprawdzenie różnicy. Mam sporo wczesniejszych danych, więc będę mógł sobie porównać. Cała operacja jest dość łatwa i szybka (jak się ma odpowiednie narzędzia), więc można eksperymentować do woli.

-- Dodano: 15 marca 2023, o 18:50 --

Dziś już mogę napisać trochę więcej. Wczoraj dobiłem po mieście do 190 km, rozpoczęło się wypalanie, które trwało z 10-15 km i ładnie wyzerowało mi wszystkie PID'y kiedy wróciłem do domu. Dlatego dziś mogłem pojechać do pracy z pustym kontem i obserwować po drodze co się dzieje. A działo się dużo :D

Przez 35 km w drodze do pracy jechałem z bananem na twarzy. Rosło tylko praktycznie PM_GEN, natomiast PM_ACC_DSD nieznacznie, więcej PM_ACC ale co jakiś czas było ono obniżane do wartości PM_ACC_DSD. Starałem się jechać drogą ekspresową stałą prędkością 120 km/h i 2 tys. obrotów. Zgodnie z przewidywaniami EGR był otwarty prawie non stop na 87%. Przy REG_DIS 44 km miałem PM_ACC 0.18, PM_ACC_DSD 0.17 i PM_GEN 0.96. Mega <spoko>

Ale żeby nie było tak różowo, to niestety pojawiła się łyżka dziegciu w beczce miodu. W drodze powrotnej wyskoczył mi "Engine inspection required" i żółta ikonka silnika. Po dojechaniu do domu miałem przy REG_DIS 81 km PM_ACC 0.58, PM_ACC_DSD 0.57, PM_GEN 1.77 i DP_DPF 0.2. Uważam to za niesamowity wynik. Jak widać, blaszka 9x4mm dość długo nie spowodowała błędu, a przy tym zatrzymała masę syfu, widać to po PID'ach. Błąd to był oczywiście P0401 od niewystarczającego przepływu EGR, który wykasowałem sobie bez żadnego problemu telefonem.

Jutro potestuję jeszcze auto w mieście, a w piątek wybiorę się znów nim w podobną trasę. Odnoszę wrażenie, że na tym zdławieniu przepływu największe prawdopodobieństwo wystąpienia błędu będzie w trasie, w mieście może być lepiej. Mam jeszcze blaszkę 2x8mm ale ktoś już pisał, że i przy niej błąd się pojawia. No chyba, że dorobi się następny otwór. Fajnie jakby odnalazło się złoty środek, coś co zatrzyma część syfu ze spalin a przy okazji nie wywali błędu. Najlepiej by było zablokować te błędy, jak było wspomniane wcześniej lub wyłączyć EGR na stałe ale to już są koszty programowania ECU. W każdym razie, jak widać spaliny powtórnie trafiające do silnika to zło, teraz widzę, że nie jest to żadna ekologia a powolny zabójca silnika i DPF'u.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 19:09 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Wyniki po 81km rewelacyjne. Dzisiaj, przed tym co napisałeś zastanawiałem się który sposób "dziurkowania" zastosować. Jeśli widziałeś moje zdjęcia (innych pewnie też) w temacie problemy z dieslem to widziałeś co ten nagar potrafi zalepić. Obawiam się że te 4mm dziurki w Twoim przypadku mogą być już zatkane i stąd ten błąd, bo czemu go nie było w jedną stronę. ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2023, 18:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, wiem co nagar robi z tym silnikiem bo sam dawałem do czyszczenia dwa lata temu i widziałem zdjęcia. Nie wyglądało to tak strasznie jak u Ciebie, u mnie ten nagar był bardziej suchy, jak popiół, a nie smoła. Nie sądzę żeby się już dziurki zatkały, te 4mm to sporo jest, przy wkładaniu blaszki zajrzałem do rurki i czysta była w środku. Nie przejechałem wcale dużo, jakieś 200 km od wsadzenia blaszki. Raczej stawiam na to, że jest jakiś tam czas na pojawienie się błędu. Też jestem pod wrażeniem zadziałania tej blaszki, nigdy nie miałem takich wyników. Co najważniejsze, to faktycznie mniej syfu idzie do DPF co widać po ciśnieniu różnicowym. Jak masz czas i chęci to spróbuj z różnymi dziurkami i daj znać. Może uda się znaleźć złoty środek bez grzebanie w sofcie. Aczkolwiek po przeczytaniu wielu informacji z sieci może nie być to takie proste, te nowoczesne silniki są czułe na wszelkie zmiany, algorytmy czuwają cały czas. Ja jeszcze dwa lata temu miałem całkiem dobre wartości PID'ów, praktycznie trzymały się równo. Potem po czyszczeniu się pogorszyło, dodatkowo jeszcze auto z trasy trafiło do miasta. Od jesieni zacząłem stosować płyn do DPF LM 2650, który poprawił wypalania i zwiększył interwał. Ale, że w trasie dalej była lipa to zrobiłem eksperyment z blaszką i jak widać działa to wyśmienicie :D

-- Dodano: 16 marca 2023, o 18:29 --

Dziś się przejechałem prawie 40 km po mieście i tak, jak przypuszczałem, żaden błąd nie pojawił się. Natomiast PID'y na koniec wyglądały następująco:
REG_DIS 119 km, PM_ACC 1.68, PM_ACC_DSD 1.68, PM_GEN 2.61, DP_DPF 0.7
Jutro znów trasa około 70 km, ciekaw jestem, czy błąd znowu wyskoczy, czy może jednak nie, dam znać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2023, 20:11 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Ja dzisiaj wstawiłem blaszkę 11x4. Jadę w nocy do Luton 160km więc coś już będę więcej wiedział. A jeszcze się tak zastanawiałem, skoro silnik nie dostaje tyle spalin to jakoś sobie musi to rekompensować. Więcej paliwa ? I jeszcze jedna kwestia, mówimy że zatkanie EGR zapobiega zapychaniu DPF, ale czy to nie jest tak że jednak przy sprawnym EGR to spaliny zamiast iść do DPFu wracają do silnika i teoretycznie taki obieg jest lepszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2023, 21:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
O fajnie, daj znać co się wydarzy po takiej trasie. Jeśli silnik nie dostaje spalin to rekompensuje to czystym powietrzem. Po to chyba jest przepustnica. Ktoś wcześniej zauważył, że przy pełnym zaślepieniu EGR w okresie zimowym może być wyższe spalanie. Ja natomiast zauważyłem u siebie, że średnie spalanie z komputera zmalało. Zaczynałem jak było 7.6 l/100 km, teraz jest 7.0 l/100 km. Też myślałem, że obieg przez EGR jest lepszy ale jak widać wcale tak nie jest. Ja mam sprawny i czysty EGR, normalnie całkowicie się przymyka i otwiera kiedy trzeba. A na trasie przy całkowitym otwarciu pchał spaliny do obiegu i przez to PM_ACC_DSD rosło bardzo szybko, PM_ACC się do tego dostosowywało i wypalanie było po 120 km. W mieście ten EGR jednak nie jest przez cały czas otwarty maksymalnie, hamujemy silnikiem, przyspieszamy. EGR jest po to aby niwelować NOx'y czyli tlenki azotu. W najnowszym lifcie jest już AdBlue do tego i tam nie ma takich problemów bo EGR nie jest tak agresywnie wykorzystywany żeby uzyskać normę EURO6. DPF zaczęły się pojawiać praktycznie od EURO5, wcześniej były tylko EGR'y. Wydaje mi się, że właśnie przez to powtórne wprowadzanie spalin do obiegu pojawiają się te popioły, które trzeba potem znów wypalać w DPF. Według mnie takie spaliny bezpośrednio z silnika zawierają więcej tlenków azotu ale mniej pyłów. Dopiero powtórne ich wykorzystanie powoduje powstawanie popiołów. Widać to po ciśnieniu różnicowym DPF i wartościach PM_ACC. Ewidentnie są one niższe przy mniejszym przepływie spalin, więc widać, że przydławienie EGR ma dobry wpływ na DPF. Niestety ale używanie czegoś co już raz zostało przetrawione przez silnik nie jest dobrym rozwiązaniem, to zostało wprowadzone tylko dlatego żeby spełnić wyśrubowane wymagania odnośnie ekologii. Trochę to jakby zjeść to co się wydaliło, z punktu widzenia ekologii super, ale co na to żołądek? :lol:

Tutaj na podsumowanie tekst z Wikipedii:
"Efektem ubocznym stosowania EGR jest spadek mocy silnika, ponieważ wpuszczenie spalin do dolotu sprawia, że w zassanym powietrzu zmniejsza się ilość tlenu, więc spalanie przebiega gorzej. Spaliny nie uczestniczą w reakcji, ale pełnią rolę „wypełniacza” komory spalania. Dlatego też zawór EGR nie otwiera się na wolnych obrotach - ponieważ silnik dusiłby się, a przy znacznym obciążeniu nie byłby w stanie normalnie pracować. Dodatkowym efektem ubocznym jest łączenie się sadzy wraz z mgłą olejową odmy czy też uszkodzonej turbosprężarki, co prowadzi do zalepiania kolektora ssącego grubymi warstwami szlamu, a w konsekwencji do spadku mocy czy też zmiany charakterystyki momentu obrotowego. Zlepiony olej z sadzą, doprowadza do awarii klapek w kolektorze ssącym, a w konsekwencji do spadku mocy a nawet zniszczenia silnika."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2023, 05:39 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Pierwsze 160km na blaszczce 11x4mm zrobione. Zaraz jak wyjechalem za miasto zaczęło się wypalanie, trwało może 8km. Wszystkie trzy PiDy spadły do zera. Jazda typowo EKO, całą drogę miałem ustawione 110km/h. Spalanie według komputera równo 4.90 l/100 (skasowane tuż po wypalaniu)
Błędów póki co brak. :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2023, 21:13 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Super wynik, sam widzisz, nie przekonasz się dopóki nie zobaczysz :D

Ja dziś pojechałem do roboty następne prawie 40 km i też błąd nie wyskoczył. Zobaczymy co będzie w drodze powrotnej, dam znać. Ciekawe, że na blaszce 11x4mm masz podobne wyniki jak teraz ja na 9x4mm, a jeszcze nie miałeś błędu. Zobaczymy, może to jest ten złoty środek. Trzeba jeździć, testować i obserwować :wink:

-- Dodano: 17 marca 2023, o 14:59 --

Wróciłem do domu bez żadnych błędów <spoko>
Wynik wciąż jest super, biorąc pod uwagę, że te 193 km są w trybie mieszanym. W normalnych okolicznościach przyrody już byłoby wypalanie, a tak proszę, PM_ACC dopiero 3.61 a PM_GEN 4.20 :D

-- Dodano: 17 marca 2023, o 21:01 --

Jeszcze na koniec wieczorna przejażdżka po mieście. Przy REG_DIS 223 km PM_ACC jeszcze nie dogania PM_GEN. Jest super elegancko, nie spodziewałem się takich rezultatów <brawo>
Wielkie podziękowania dla maciekelga :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2023, 16:56 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Wróciłem z Polski i kolejne 160km stuknęło.
Wypalanie rozpoczęło się w granicach 275km. Gdzieś mi umknął moment kiedy się zaczęło. Został wywołany przez PM_GEN w granicach 5.60. Wypalanie trwało około 10km po czym PM_GEN i PM_ACC zeszły do zera a PM_ACC_DSD 0.08. Niestety po jakiś 4km wyskoczył błąd EGR 0401. Bez problemu wykasowałem go w czasie jazdy, ale jednak się pojawił. 275km na trasie przy moim roczniku to dobry wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę że PM_ GEN uruchamia wypalanie przy spaleniu 17litrow paliwa to maksymalny wynik przy bardzo ekonomicznej jeździe to 330km. I nawet jeśli mam co jakiś czas wykasować ten błąd to chyba warto tą blaszkę zastosować.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2023, 17:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
jinxsior, masz rację, zgadzam się z Tobą i dzięki za Twoje spostrzeżenia. Ja na razie też zostawiam blaszkę tak, jak jest. Podejrzewam, że dodawanie następnych otworów nic nie da, ten błąd wyskoczy prędzej, czy później, wartości pewnie zbierane są w jakiś rejestrach i tylko czekają na odpowiedni moment, kiedy coś zostanie przekroczone. A, że wykasowanie tego jest trywialne i raczej chyba nie ma na nic wpływu to na razie olewam to. U mnie teraz było jeszcze trochę kręcenia się na krótkich dystansach i mam przy REG_DIS 238 km PM_ACC 5.33, PM_ACC_DSD 5.32 i PM_GEN 5.46. Wynika z tego, że wypalanie wystąpi prawdopodobnie jutro, jak już żona będzie jeździć autem. Mam nadzieję, że filtr ładnie się wypali, nie jestem niestety w stanie jej nauczyć, jak to kontrolować. I tak dobrze, że udało mi się wytłumaczyć skąd może się pojawić ewentualny błąd i żeby nie panikowała jak wyskoczy :lol:

Takie mnie jeszcze spostrzeżenie naszło, bo ponad dwa lata temu przed czyszczeniem EGR, przepustnicy i dolotu też miałem dobre wyniki, a w trasie udało mi się dojść do 300 km, ale to jazda jak stary dziad była. Wydaje mi się, że wtedy już przepływ przez zapchanie nagarem się zmniejszył, po czyszczeniu wszystkiego interwały pomiędzy wypaleniami wtedy mocno zmalały. Teraz zatankowałem do pełna, wyzerowałem spalanie, wlałem jeszcze LM 2650 do ochrony DPF i zobaczę co przyniosą następne dni. Teraz większość dni będzie jeździć żona ale zajrzę sobie wieczorem do garażu i sprawdzę z ciekawości PID'y. Gdyby nie to, że wyłączenie EGR wiąże się ze zmianą mapy, koszt zapewne coś koło 2 tys. zł, to może bym się pokusił, ale trochę szkoda kasy, lepiej przeznaczyć na przykład za jakiś czas na nowe opony. Zwłaszcza, że jeżdżę czasami na serwis do ASO, chwila nieuwagi i skasują mi takie zmiany przy aktualizacji ECU.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2023, 18:46 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Pablos wydaje mi się że poniżej 1000PLN powinno wyjść. U mnie na blaszce z dziura fi 12mm nie wyskakuje błąd. Jeździłem tym kilkaset km po mieście i w trasie i nie wyskoczył, ale niestety dla mnie to było za mało i efekt nie byl zadowalający więc wróciłem do pełnego zaślepienia, jak chcesz to możemy się jakoś ustawić i wypożyczę Ci moja blaszkę, bo po zmianie sterownika będę testował powrotem różne opcje ale to pewnie za jakiś czas. Jak ze sterownikiem nic nie zmieni to sam bede wyprogramowywal na Bezrzeczu/Krzekowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 18:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
elkermitos, no właśnie jestem ciekaw kosztów takiego wyłączenia EGR, sam się zastanawiałem komu w naszej okolicy można zaufać.
Jeśli chodzi o blaszkę, to mam jeszcze drugą 2x8mm, obie można wsadzać od góry, więc fajnie się montuje bez demontażu tej rurki. Tak licząc powierzchnię to ta Twoja ma 113 mm2, ta moja 9x4mm co mam teraz wsadzoną ma dokładnie tyle samo. Jeżdżąc po mieście błąd przepływu EGR nie wyskakuje bo nie jest on tak mocno otwierany jak w trasie. Jeśli będzie mi to jakoś przeszkadzało to wsadzę tę 2x8mm z dodatkowym otworem, bo teraz to wychodzi 100 mm2, a tak byłoby 150 mm2. Z tym, że jak zauważyłeś, coraz większa ilość otworów lub średnica zmniejsza pozytywny efekt ograniczania przepływu.

Patrząc tak teraz na to wszystko z boku to Mazda spokojnie mogłaby ograniczyć działanie tego EGR. Byłoby to ze zdrowiem dla silnika i DPF jakby zostali przy Euro 5. Ale oczywiście musieli spełnić wyśrubowane normy Euro 6, gdzie dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu musi wynieść 400 mg/kWh, a więc o 80% mniej niż w normie Euro 5, natomiast limity emisji cząstek stałych zostały zmniejszone o 66% i wynoszą 10 mg/kWh. Dlatego większość producentów zastosowało systemy SCR z AdBlue i tam takich problemów nie ma. Przy normie Euro 6d już Mazda musiała to zrobić, ponieważ ona opiera się na pomiarach drogowych a nie laboratoryjnych. Kiedyś czytałem raport jak była ta afera i diesel Mazdy podczas normalnej eksploatacji przekraczał chyba ze trzy razy normy, ale nie jak osławiony VW ze trzydzieści <hahaha>

-- Dodano: 20 marca 2023, o 18:10 --

No i tak, jak przewidziałem, wypalanie nastąpiło dziś, żona dołożyła jeszcze 26 km od siebie, więc zgodnie z planem. Sprawdziłem PID'y i przy REG_DIS 2 km jest PM_ACC 0.02, PM_ACC_DSD 0.06 i PM_GEN 0.02. Także super, wynik sumaryczny 262 km przy cyklu mieszanym <spoko>
Także teraz wypalanie będzie dyktowane co 17 litrów zużytej ropy, a więc co 5.60 PM_GEN. Mam przynajmniej taką nadzieję :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 09:57 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dla wszystkich którzy borykają się z problem częstego wypalania DPF i rosnącego poziomu oleju i zastanawiają się nad tym czy czyścić DPF, dolot i czy zaślepiać EGR. Podzielę się moimi ostatnimi doświadczeniami w tym temacie - może komuś się przyda.
W czerwcu 2022 oddałem DPF do regeneracji bo odstępy między wypaleniami wynosiły ok. 50-60km. Po czyszczeniu odstępny wzrosły, ale nieznacznie 80-100km. OIL_DIL cały czas szło w górę. Auto ostatnio codziennie używane w mieście. Odstępy między regeneracjami znów zaczęły maleć. Kiedy chciałem przegonić ją na trasie to po wciśnięciu pedału w podłogę, zamiast przyspieszyć auto weszło w tryb serwisowy :sad:
W zeszłym tygodniu odstawiłem Mazdę do mechanika na czyszczenie dolotu, przepustnicy, EGR i wymianę podkładek pod wtryskami. Zostało mi teraz jeszcze zaprogramować "EGR off" i dla świętego spokoju wstawić blaszkę. Na efekty przyjdzie pewnie chwilę poczekać, ale jedno już wiem - nic nie daje wyczyszczenie DPF bez modyfikacji EGR bo to on generuje cały syf w układzie dolotowym.

Przy okazji mam do Was pytanie - widziałem, że do innych Mazd można znaleźć gotowe blaszki na necie. Czy ktoś z Was może podesłać linka tutaj albo na PW, gdzie można kupić "gotowca" do 2.2 Skyactiv-D?

P.S. A tak wyglądał mój silnik przy ok. 170 tyś km (poniżej zdjęcia przed i po czyszczeniu) :arrow:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.