Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 31 mar 2020, 08:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zrób zdjęcie jakieś - będzie łatwiej ocenić. Generalnie jeżeli masz przetarcie do aluminium na rancie to bez malowania się nie obejdzie.
Żadna lakiernia nie dobierze koloru, tak aby pasował do reszty. Także malowanie całości lub zaprawka.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 mar 2023, 23:29 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Cześć.

Poradzę się Was w temacie niewielkiego uszkodzenia felgi ...

Podczas zmiany kół z letnich na zimowe postawiłem jedno z kół w nieodpowiedni sposób i spadło frontem felgi na kostkę brukową.
Pozostało po tym kilka śladów, niektóre bardzo małe, inne ciut większe, generalnie nic przerażającego - ale chciałbym coś z tym zrobić by troszkę zamaskować uszkodzenia (strona wizualna) i zabezpieczyć aluminium przez korozją w pokancerowanych okolicach (utlenieniem się aluminium w rejonach uszkodzeń).

Byłem w trzech zakładach regenerujących felgi, ale zajmują się tylko całościową robotą - musiałbym tak naprawdę oddać do regeneracji i przemalować komplet felg ... robota droga i bezsensowna (felgi mają kilka miesięcy, poza tą jedną są jak nowe).

W jednym z zakładów regenerujących felgi usłyszałem, że najlepiej jechać do lakiernika, niech dobierze lakier i naniesie go punktowo (wykałaczka i te klimaty), ale akurat lakiernicy, do których dotarłem, nie zajmują się drobiazgami (jeszcze będę szukał odpowiedniego).

Jeden lakiernik skierował mnie do firmy zajmującej się "detailingiem", ale i oni wycofali się z takich robót i skupili się na swoim sklepie.
Swoją drogą, lakiernik ten wspominał, że korozją (utlenieniem się) felgi w okolicach uszkodzeń nie muszę się przejmować, nie powinna mieć miejsca.
Moje aktualne felgi zimowe (używane wcześniej całorocznie) miały na sobie po czasie troszkę wybrzuszeń w okolicach metalowych wentyli, wolałem więc w przypadku tej felgi dmuchać na zimne i zrobić coś z tematem zanim założę ją znów na auto.

Może ktoś próbował naprawić tak drobne uszkodzenia u siebie i może polecić najlepsze rozwiązanie, ewentualnie zna dobry punkt we Wrocławiu, gdzie można coś takiego sprawnie i w sensownej cenie zrobić?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 08:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Olej i jeździj jak jest. Za 5 lat, jeśli jeszcze będziesz mieć auto, zafundujesz sobie regenerację kompletu.

Niestety trzeba przyjąć do wiadomości, że auto nie stoi w muzeum i jest używane. Takie drobne mankamenty będą się pojawiać. Zdrowiej (i taniej) się tym przestać przejmować - choć nie jest to łatwe (moja 6 też kiedyś była nowa ;-) ).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 10:58 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
chmooreck napisał(a):
Olej i jeździj jak jest. Za 5 lat, jeśli jeszcze będziesz mieć auto, zafundujesz sobie regenerację kompletu.

Niestety trzeba przyjąć do wiadomości, że auto nie stoi w muzeum i jest używane. Takie drobne mankamenty będą się pojawiać. Zdrowiej (i taniej) się tym przestać przejmować - choć nie jest to łatwe (moja 6 też kiedyś była nowa ;-) ).

Nom, masz pewnie rację - od strony wizualnej to nie wygląda jakoś strasznie - obawiałem się tylko, że brak zabezpieczenia tych pierdółek przed utlenieniem aluminium sprawi, że przerodzi się to z czasem w bąble i wybrzuszenia, i sprawi że będę musiał regenerować wszystkie cztery felgi (jak poprzedni zestaw, działający teraz już tylko jako zimowy).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 11:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam poprzycierane felgi dużo bardziej :) I nic nie koroduje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 11:12 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
15 marca 2023, o 11:06 Luke napisał(a):
Mam poprzycierane felgi dużo bardziej :) I nic nie koroduje.


Oki, dzięki.
W sumie nie miałem wcześnie tego typu uszkodzeń na felgach, oryginalne mazdowskie 17-ki, używane wcześniej przeze mnie jako całoroczne, utleniły się tylko w pobliżu metalowych zaworków (może wpływ na to miały wibracje zaworków, śnieg z solą, itp. czynniki) - podszedłem więc w przypadku uszkodzeń letniej felgi trochę asekuracyjnie, nie chciałem by historia się powtórzyła.
Jeśli nie ma ryzyka dla felgi i lakieru na niej, może faktycznie to zignoruję i będę tak jeździł.

Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 11:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Tym bardziej jeśli to są letnie, to nie powinno być problemu z szybszą degradacją.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 15:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A jak masz obawy to możesz bezbarwnym lakierem pociągnąć zaprawkę. Będzie warstwa zabezpieczenia od warunków atmosferycznych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 15:50 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Oki, dziękuję za rady!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.