Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 18 lis 2021, 16:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
czarny7774 napisał(a):
Otrzymałem ofertę od BMG Słupsk. W ofercie koszt robocizny 700 zł składa się na to:

U mnie, na ten przykład, III przegląd z rotacją kół, w zeszłym roku (W-wa) wyniósł 1156,91 PLN, w tym 688,80 PLN robocizna. Olej, filtry kabinowy i silnikowy własne.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lis 2021, 20:38 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
18 listopada 2021, o 09:48 Luke napisał(a):
czarny7774, ja bym zrezygnował z filtra kabinowego z ASO oraz z przeglądu nadwozia. Będziesz do przodu o 250 - 300 zł.


Przeglad nadwozia od jakiegos czasu nie jest juz osobna pozycja i nie da sie zrezygnowac.
Filtr kabinowy zdecydowanie samemu, bo w ASO 160PLN, a wymiana to 5 min.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lis 2021, 20:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
18 listopada 2021, o 21:38 maciejczar napisał(a):
Przeglad nadwozia od jakiegos czasu nie jest juz osobna pozycja i nie da sie zrezygnowac.

U mnie się dało. Przegląd we wrześniu.
Pamiętam że już w poprzednim roku coś marudzili że się nie da, to pojechałem do innego ASO gdzie się dało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lis 2021, 23:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tak wynikało z relacji tu na forum - zależało od konkretnego serwisu. Niektóre miały to "w cenie" , a niektóre jako osobna pozycja - w Rzeszowie to było coś 250 zł.
Będę niedługo z drugą Mazdą to zobaczę, czy wciąż jest jako oddzielna pozycja, wciąż tego nie chcę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 09:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2019
Posty: 58
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Trzeci przeglad 1400zl, BMG Gdansk, powariowali z cenami...

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 09:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Zbliża mi się pierwszy przegląd i zastanawiam się co wchodzi w jego zakres (oprócz oleju i filtra oleju) . Ten pierwszy przegląd mam w gratisie od dealera i jestem ciekaw czy np będę mógł oczekiwać również wymiany filtra kabinowego i powietrza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 15:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powiem szczerze, że w przeglądzie gratisowym nie zapisałam tych filtrów. Za to mam info o wymianie baterii w pilocie i Omedze. Zaktualizowano automapę i nowy soft.
Zaglądając do historii tego dział natrafiłem na swój komentarz odnośnie OT-1. Odnośnie filtra kabinowego odpowiedziano mi na żądanie jego wymiany, chyba, że za dodatkową opłatą 150 zł, a na kolejne pytanie o sprawdzenie przy okazji stanu czynnika klimy, oczyszczenie parownika, odgrzybienie przewodów klimatyzacyjnych i spr. drożności przewodu odprowadzającego wodę, kolejne 300 zł. Grzecznie podziękowałem i pomyślałem sobie, że widocznie ww. czynności raczej nie mieszczą się w ramach vouchera za 1 zł na niniejszy przegląd..

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 15:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Te czynności po prostu nie wchodzą w 1 przegląd. Chociaż filtr kabinowy chyba chcą wymieniać na każdym przeglądzie (odmawiam).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 15:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Czyli wychodzi na to że pierwszy przegląd to tylko olej wraz z filtrem....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 17:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Luke, ostatnio jak zmieniałem olej to mi zaproponowalibyśmy zmianę filtra kabinowego. Szkopuł, że zmieniałem go z 1k km wcześniejszych, ale Pan z serwisu przyniósł filtr i powiedział: "filtr do wymiany, zobaczy Pan jaki czarny"...... Ja do niego - on jest z aktywnym węglem, dlatego taki czarny.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 17:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski



Tylko czy jeśli filtr kabinowy będzie do wymiany a ja go nie wymienię przed przeglądem (bo zrobię sobie to sam później) to nie będę musiał "pozwolić" im go wymienić aby podbili mi przegląd?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 20:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Gophfer napisał(a):



Tylko czy jeśli filtr kabinowy będzie do wymiany a ja go nie wymienię przed przeglądem (bo zrobię sobie to sam później) to nie będę musiał "pozwolić" im go wymienić aby podbili mi przegląd?



Powiedz żeby go nie ruszali po prostu.
Nie ma chyba takiego pojęcia "podbicie przeglądu" . Wpisują co było zrobione. Co nie wpisane to nie robili. Wpiszą więc Ci coś w stylu "kontrola wzrokowa stanu pojazdu, wymiana oleju, wymiana filtra oleju" i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 21:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
8 stycznia 2022, o 10:38 krzydom napisał(a):
Trzeci przeglad 1400zl, BMG Gdansk, powariowali z cenami...

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Ja przy 3 przeglądzie zrezygnowałem z usług ASO pomimo że mam gwarancję na auto nadal. Miałem podobną wycenę a zrobiłem u swojego mechanika, który jest zaufany, porządny i zapłaciłem 250 zł za olej, 100-150 zł za filtry łącznie z kabinowym, który wymieniam sam, do tego 100 za robotę, prawie kafel w kieszeni. Do tego mogłem sobie obejrzeć autko na warsztacie, a nie jak w ASO. Na wszystkie części mam FV, wrzuciłem w segregator samochodu, dla normalnego kupującego nie będzie problemem że było to robione poza ASO, a Janusza marudzącego wyślę do komisu po Passata 1,9TDI z wszystkimi pieczątkami z ziemniaka i magicznym przbeiegiem 190kkm w 15-letnim aucie :lol:

Poza tym mechanik wymienił mi klocki tylne za 50zł, za same klocki dałem 200 czy 250zł a w ASO pewnie z 600 zł wzięliby za to minimum :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 09:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja sobie przypominam, że pierwszy przegląd też miałem za 1zl, ale jak przyszło do odbioru to wyszło jakieś 150 czy 200 zł :)
Ja zawsze na przeglądach rezygnuję z filtra kabinowego (kupuję i wymieniam sam) filtra powietrza (przynoszę im kupiony samodzielnie), rezygnuję również z przeglądu nadwozia. I proszę o kalkulację z takimi właśnie warunkami. Jak za drogo - dzwonię do innego ASO.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Też w pierwszej maździe rezygnowałem z blacharskiego, a teraz mi mówią że nie ma już takiej pozycji oddzielnie i czy zrezygnuję czy nie, cena taka sama ( tak jakby był ). Pewnie to była powszechna praktyka (bo się okazuje że jednak nie rdzewieją najwyraźniej) , plus olej, filtry samemu, no to te ASO'a bidne nie miały na czym zarabiać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 13:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Gophfer napisał(a):
Czyli wychodzi na to że pierwszy przegląd to tylko olej wraz z filtrem....
Nie jest tanio sam filtr i olej za 1300zl. Ceny z kilku ASO z marca 2021 przed zakupem dzwoniłem do kilku w pobliżu aby mieć pewność co do ceny,teraz pewnie drożej jeszcze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 14:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie no, olej i filtr to kup sam, to jeszcze wciąż można :) ( np eneos, eurol, gulf i pewnie masa innych - przyzwoite za coś do 150zł / 5 litrów , czy droższe ale wciąż tańsze niż z ASO a jednocześnie lepsze - tu z forum amerykańskie, filtr ze 20-30zł)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 14:18 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Ja mam pierwszy gratis, tzn za 1zl (jeden minus że muszę na niego jechać do Warszawy z Krakowa) , ale jak pytałem w ASO jak kupowałem w marcu to takie były ceny pierwszego przeglądu w kilku ASO 1300.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 21:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
9 stycznia 2022, o 10:56 Luke napisał(a):
Ja sobie przypominam, że pierwszy przegląd też miałem za 1zl, ale jak przyszło do odbioru to wyszło jakieś 150 czy 200 zł :)
Ja zawsze na przeglądach rezygnuję z filtra kabinowego (kupuję i wymieniam sam) filtra powietrza (przynoszę im kupiony samodzielnie), rezygnuję również z przeglądu nadwozia. I proszę o kalkulację z takimi właśnie warunkami. Jak za drogo - dzwonię do innego ASO.


W Poznaniu w obu ASO odkąd mam Mazdę czyli Maj 2019 nie da się nie wziąć przeglądu nadwozia. 'Przegląd jest pakietowy i nawet jak zrezygnuje Pan z 90% jego zakresu to stawka jest ta sama'... Najbliżej w Długołęce robili dobrą wycenę, ale teraz jak się orientowałem to choć odliczali to już nie było tak tanio jak kiedyś. Ogólnie zawsze da się zrobić taniej niż w ASO, tylko tak czy tak ja uważam że u zaufanego mechanika zrobią to lepiej i zawsze taniej, a w Maździe dla mojego przykładu bez kombinowania z jechaniem 200 km na przegląd trzeba dołożyć prawie 1000 zł, a nawet jakbym pojechał do Długołęki to cały dzień w d*pę i i tak wyjdzie 500 zł więcej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 21:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
szymonpoznan1 napisał(a):
... Ogólnie zawsze da się zrobić taniej niż w ASO, tylko tak czy tak ja uważam że u zaufanego mechanika zrobią to lepiej i zawsze taniej, a w Maździe dla mojego przykładu bez kombinowania z jechaniem 200 km na przegląd trzeba dołożyć prawie 1000 zł.. .


Tak patrząc to NAJLEPIEJ i najtaniej jest jak sobie sam robię wymianę filtrów i oleju. Nie mam dwóch lewych rąk, robiłem to w poprzednich autach to i w Japoncu bym ogarnął tylko żeby mieć gwarancję to trzeba bulić w ASO :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 00:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Największa bzdura, którą wpajają Wam ASO a większość ludzi wierzy i powtarza dalej. Po raz setny powiem - NIE - NIE MUSISZ ROBIĆ PRZEGLĄDÓW W ASO ŻEBY MIEĆ GWARANCJĘ.

Może bym nie szedł po bandzie robiąc sam ale robiąc w porządnym warsztacie a nie u Wujka Janusza na kanale nikt Ci gwarancji nie uwali. Musisz mieć tylko dowód że robiłeś zgodnie ze sztuką czyli najlepiej faktury na części + na robotę i po sprawie.

Oczywiście dla 100 zł oszczędności nie warto kombinować ale jeśli w warsztacie dasz 500-700 zł a w ASO 1500 zł to jednak warto rozważyć, choć ja nikogo nie namawiam.

Ja akurat Mazdą robię już mało kilometrów - około 25kkm rocznie. Niemniej wcześniej Skodą robiłem 70kkm rocznie. Prawie od początku zrezygnowałem z usług ASO, choć chyba 3 wizyty zrobiłem ale ze swoimi częściami, a potem robiłem to w zaufanym warsztacie na swoich częściach i patrząc ze w 3 lata zrobiłem około 200kkm to oszczędność całkowita nie była liczoną w setkach złotych a raczej kilkanaście koła i co ciekawe olej wymieniałem częściej niż zalecało ASO... Nie wspomnę że w Poznaniu w Skodzie (a i w Maździe nie lepiej) na wizytę w ASO trzeba umawiać się na 2-3 tygodnie do przodu co też jest problematyczne, ale z drugiej strony pokazuje że po co ASO ma być tanie skoro takie są kolejki :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 08:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2019
Posty: 58
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
szymonpoznan1 napisał(a):
W Poznaniu w obu ASO odkąd mam Mazdę czyli Maj 2019 nie da się nie wziąć przeglądu nadwozia. 'Przegląd jest pakietowy i nawet jak zrezygnuje Pan z 90% jego zakresu to stawka jest ta sama'...


I dokladnie tak samo robia w Gdansku. Chcesz przyjechac ze swoimi czesciami to mowia 'Nie, to sie Panu nie oplaca, bo przeglad jest pakietowy'.


Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 09:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie no, ta pakietowość obecnie oznacza że nie ma wydzielonego punktu "przegląd blacharsko lakierniczy" i z niego nie można zrezygnować.
Alwe olej, filtry - dalej działają, ja robiłem przgląd nowej w grudniu yto wyniósł 700zł - z filtrem oleju ASO, + 120 mój olej. Filtr powietrza i p/pyłkowy sam wcześniej zmieniłem coś 30czy 40zł.
Więxc między 1300 z olejem i filtrami z ASO a 900 z własnymi olejem i filtrami te 4 stówki różnicy jednak jest jeszcze. Bez blacharskiego byoby ze 300 kolejne mniej.

Gopfer - w tej Maździe jest tak ułatwiony dostęp do korka miski oleju i filtra że to wręcz przyjemność sobie olej zmienić. I będzie pewność że nalany (był tu na fotum przypadek wyjazdu z serwisu bez oleju , po spuszczeniu) .
Po drugie to oszczędmność czasu .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 09:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
10 stycznia 2022, o 09:52 krzydom napisał(a):
szymonpoznan1 napisał(a):
W Poznaniu w obu ASO odkąd mam Mazdę czyli Maj 2019 nie da się nie wziąć przeglądu nadwozia. 'Przegląd jest pakietowy i nawet jak zrezygnuje Pan z 90% jego zakresu to stawka jest ta sama'...


I dokladnie tak samo robia w Gdansku. Chcesz przyjechac ze swoimi czesciami to mowia 'Nie, to sie Panu nie oplaca, bo przeglad jest pakietowy'.


Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Nie no z częściami jeszcze pozwalają w Poznaniu przyjechać, ale na częściach zaoszczędzisz 200-300zł, bo olej i 2 filtry. Natomiast sam koszt przeglądu w ASO to chyba już 700zł a tego większego jeszcze więcej i to jest obligatoryjne niezależnie od tego co robią. A w warsztacie ile? 100-150zł? Bo nikt Ci w warsztacie nie opowiada kocopołów że przejrzał 150 punktów z check listy jak w ASO :lol: :lol:

Nie wspomnę o takim naciąganiu na które wielu się łapie, typu że już po 20kkm mówili mi że klocki do wymiany bo już 4mm zeszły z 9mm :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 10:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
10 stycznia 2022, o 10:47 szymonpoznan1 napisał(a):
Nie wspomnę o takim naciąganiu na które wielu się łapie, typu że już po 20kkm mówili mi że klocki do wymiany bo już 4mm zeszły z 9mm

To chyba mają jakieś odgórne wytyczne, bo u mnie było podobnie, chcieli klocki wymieniać, a przejechały jeszcze cały następny rok i tak naprawdę jeszcze nie były zupełnie zużyte...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 10:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Drugi przeglad to wymiana płynu hamulcowego poza olejem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sty 2022, 08:50 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
10 stycznia 2022, o 00:03 szymonpoznan1 napisał(a):
Największa bzdura, którą wpajają Wam ASO a większość ludzi wierzy i powtarza dalej. Po raz setny powiem - NIE - NIE MUSISZ ROBIĆ PRZEGLĄDÓW W ASO ŻEBY MIEĆ GWARANCJĘ.


A korzystales kiedys w praktyce z gwarancji, jak przeglady byly robione poza ASO?
Bo teorie to ja tez znam, ale watpie, ze to bedzie bezproblemowe doswiadczenie.
Te 2-3 przeglady w ASO za w sumie 3-5kPLN to mimo wszstko nie jest tragedia, biorac pod uwage cene auta na poziomie +/- 150kPLN. Kilka razy wiecej wydasz na samo ubezpieczenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sty 2022, 10:57 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Praktyka a teoria ?
Teoria przyjmie wszystko , a praktycznie przy sprzedaży auta przykładowo 5 + letniego taki detal jak serwisowanie w ASO jest szalenie istotne dla nowego nabywcy . Cena często do uzyskania jest większa takiego auta ( ASO się zwróci z nawiązką ) a i łatwość z jaką nam przyjdzie sprzedaż auta jest znacząco wyższą a niżeli auta z stempelkami od pana Kmiecia z warsztatu ( Wiedza praktyczna nie teoretyczna )
Natomiast auto po pewnym okresie serwisować w ASO ? ja bym zmienił czasem olej i to własny .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sty 2022, 11:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
16 stycznia 2022, o 09:50 maciejczar napisał(a):
10 stycznia 2022, o 00:03 szymonpoznan1 napisał(a):
Największa bzdura, którą wpajają Wam ASO a większość ludzi wierzy i powtarza dalej. Po raz setny powiem - NIE - NIE MUSISZ ROBIĆ PRZEGLĄDÓW W ASO ŻEBY MIEĆ GWARANCJĘ.


A korzystales kiedys w praktyce z gwarancji, jak przeglady byly robione poza ASO?
Bo teorie to ja tez znam, ale watpie, ze to bedzie bezproblemowe doswiadczenie.
Te 2-3 przeglady w ASO za w sumie 3-5kPLN to mimo wszstko nie jest tragedia, biorac pod uwage cene auta na poziomie +/- 150kPLN. Kilka razy wiecej wydasz na samo ubezpieczenie.


Korzystałem w praktyce. W Skodzie miałem fabryczny gaz, padła sonda lambda i nikt się nie czepiał że nie robię przeglądów w ASO. Oczywiście na wejściu powiedziałem żeby nawet nie próbowali bo szkoda naszego czasu, a i tak nie wygrają ;)

W Maździe mam LPG które sam założyłem, jeździłem do ASO, robiłem reklamacje na lakier, lusterka itp., i też tokiem myślenia niektórych powinienem stracić gwarancję  :lol: Pewnie gdyby coś stało się z silnikiem mogłoby być trudniej, niemniej myślę że w razie czego kosztowałoby mnie to max kilak stówek za rzeczoznawcę którego koszt finalnie też by był przerzucony na ASO.

W tym wypadku nie teoria - teorią a praktyka - praktyka, tylko teoria jest praktyką jeśli podchodzisz do tego z głową czyli masz faktury na części i robotę poza ASO. A jak ktoś robi u Mietka w warsztacie bez paragonu/fv bo taniej to sam się prosi o kłopoty. Zarówno jak Mietek coś spieprzy jak i potem w ASO coś by było nie tak. Podobnie jak ktoś robi sam, tutaj choć sobie można bardziej ufać to też nie radzę w okresie gwarancji, bo nie masz żadnego kwitu na taką wymianę, nawet jeśli masz FV na olej czy filtr.

16 stycznia 2022, o 11:57 ABC1 napisał(a):
Praktyka a teoria ?
Teoria przyjmie wszystko , a praktycznie przy sprzedaży auta przykładowo 5 + letniego taki detal jak serwisowanie w ASO jest szalenie istotne dla nowego nabywcy . Cena często do uzyskania jest większa takiego auta ( ASO się zwróci z nawiązką ) a i łatwość z jaką nam przyjdzie sprzedaż auta jest znacząco wyższą a niżeli auta z stempelkami od pana Kmiecia z warsztatu ( Wiedza praktyczna nie teoretyczna )
Natomiast auto po pewnym okresie serwisować w ASO ? ja bym zmienił czasem olej i to własny .


A tutaj już mamy klasyczny przykład gdybania. Jak to w Polsce: jest Pan Janusz który woli kupić 15-letniego Passata u Mirka w komisie z przebiegiem 198kkm i pięknymi pieczątkami ASO (nie zastanawiając się nawet że wszystkie pieczątki są identyczne, a i długopis przez 15 lat się nie zmienił :lol: ), a są ludzie którzy kupują z głową i patrzą na stan i historię gdziekolwiek by nie była prowadzona. Mogę zgodzić się że sprzedając auto po roku czy dwóch z przebiegiem 20kkm może się opłacić robienie tego w ASO, bo dołożyć do tego z 2k i tyle też zyskasz i unikniesz marudzenia Januszowatych klientów. Ale jeśli autem jeździsz powiedzmy 4 lata i zrobisz 200kkm to nawet jeśli finalnie sprzedasz autko 2-3-5k taniej to na przeglądach w tym czasie oszczędzisz 10k... Prosta matematyka, choć i tak ja sprzedając auto jak ktoś mi marudzi to po prostu dziękuję i kulturalnie proponuję by poszukał innego. Jak masz samochód który jest ok i jesteś jego pewien to zawsze znajdzie się klient który to doceni.

Prosty przykład z grupy leasingowej, ostatnio kilka ogłoszeń widziałem gdy ktoś chciał oddać leasing lub po prostu sprzedać auto i pisali że np auto 150kkm, a w ASO robiony do 50 czy 70kkm. Ale robił w porządnym warsztacie i olej zmieniał co 10kkm zamiast zalecanych przez ASO 20kkm. W komentarzach same pochwały, a Twoim tokiem myślenia każdy powinien marudzić... Kumaci ludzie po prostu wiedzą że pieczątki ASO nic nie dają. A z innymi nie warto robić interesów ;)

Naprawdę zawsze będzie mnie zadziwiać ta ślepa wiara w ASO, ale nie chce mi się przekonywać. Z kilku perełek ASSOwych - w Skodzie robiąc szkodę z OC zamiast wymienić błotnik to zaszpachlowali, a żeby uniknąć całki za którą nic by nie zarobili wymienili potajemnie chłodnicę i kilka innych pierdółek żeby wycena wyszła tak żeby 'opłacało się robić' a nie poszła całka, która w sumie byłaby korzystniejsza dla mnie, w Maździe nie potrafią pomalować samochodu pomimo malowania go już 2-krotnie. O lusterkach nie wspomnę.
Również w Maździe przy 40% zużyciu klocków proponowali wymianę. Oczywiście nie mówiąc początkowo ile klocków zostało tylko że są do wymiany. Dopiero jak zacząłem drążyć to powiedzieli że zostało ponad 50%... Ja się nie dałem ale pomyślcie ilu klientów (zwłaszcza kobiet) się na to złapie... :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sty 2022, 15:01 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz czym się różni mój tok myślenia od twojego kilka lat sprzedawałem auta i specjalistów się na forach jak i " a są ludzie którzy kupują z głową i patrzą na stan i historię gdziekolwiek by nie była prowadzona " nasłuchałem się i ich wspaniałych teorii .
Na tym polega praktyka a teoria .


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.