Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 25 gru 2020, 07:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zagranica
Witam, przejechałem około 300km, stanąłem by zrobić przerwe, a po ponownym uruchomieniu silnika, świeciły mi sie kontrolki od trakcji i silnika, na pomarańczowo do tego i- stoop ciągle mryga, trochę się przestraszyłem ale auto ani nie jechało wolniej ani nie widziałem żadnych niepokojących oznak, aż do momentu gdy ktoś mnie wyprzedził i zauważyłem że czujnik martwego pola też nie działa, a wszystkie te przyciski znajdują się po lewej stronie, za kierownicą i teraz moje pytanie czy to tylko bezpiecznik a jak tak to który, czy może jakiś kabel przerwany


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 mar 2021, 23:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 17
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
25 grudnia 2020, o 07:54 kamil07000 napisał(a):
świeciły mi sie kontrolki od trakcji i silnika, na pomarańczowo do tego i- stoop ciągle mryga, trochę się przestraszyłem ale auto ani nie jechało wolniej ani nie widziałem żadnych niepokojących oznak, aż do momentu gdy ktoś mnie wyprzedził i zauważyłem że czujnik martwego pola też nie działa

Mam dokładnie to samo, usunąłeś awarię?
U mnie wymieniam czujnik ciśnienia spalin - podobno jest awaryjny i być może jest to efekt świecenia kilku kontrolek. Sam czujnik okazał się fabrycznie wadliwy (nie było akcji serwisowej) ale serwis ma dopracowany zamiennik. Za czujnik w ASO zapłaciłem 420 zł :) Mam nadzieję, że pomoże :P


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 8 mar 2021, 13:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZOsia ale już ten czujnik masz wymieniony? Błędy powróciły? On jest teraz cały metalowy chyba, nie?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 20:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 17
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jadę jutro wymienić :) do ASO nie mogłem się dostać to wymieniam u znajomego mechanika.
Czujnik jest cały metalowy i ma dodatkowy wspornik do mocowania. Jak wymienię to napiszę czy cos pomogło :)

-- Dodano: 9 marca 2021, o 22:02 --

8 marca 2021, o 13:39 popielasty napisał(a):
ZOsia ale już ten czujnik masz wymieniony? Błędy powróciły? On jest teraz cały metalowy chyba, nie?


No i po kłopocie :) Czujnik wymieniony :) było - minęło. Wszystkie kontrolki zgasły. Błąd silnika trzeba było wykasować. Okazało się, że w czujniku była zwykła wypalona dziura - nie widziałem czegoś takiego. Zdjęcia do wglądu.
W sumie 20 minut roboty. W ASO powiedzieli, że wymiana czujnika trwa godzinę.

-- Dodano: 10 marca 2021, o 20:59 --

<3 kolejny dzień jeżdżenia i błędy nie wracają :) jest GIT :P


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 20:57 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Jak sytuacja na froncie ? Problem znikł ? Dziś wracając z Polski do niemiec samochód wywalił mi 7 błędów( Usterka DSC, SBS, DRSS I-stop i usterka Układu sterowania silnikiem) i zastanawiam się, czy to nie będzie czasem ten sam czujnik.. Żenada, przy 110 tysiącach KM takie problemy..


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 21:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Creepsinho, musisz odczytać konkretne kody błędów. To może być wszystko :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 21:41 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
popielasty napisał(a):
Creepsinho, musisz odczytać konkretne kody błędów. To może być wszystko :)
Jutro umówiłem się na diagnozę kompem. Będę meldować. Trzymajcie kciuki. :) Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 paź 2021, 05:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Elm + program ford scan na telefon fajdzie czyta wszystkie bledy i sprawdza moduly.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 13:17 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
No więc trochę to trwało.. Pierwsza diagnoza czujnik ciśnienia spalin.
Został wymieniony, problem nie ustąpił..
Po podpięciu pod kompa mam dwa błędy, mechanik rozkłada ręce..
Raczej wymieniacz niż mechanik w zasadzie.
Owe błędy to:
U0301:09-08
U0316:09-08
Chyba bez wizyty w serwisie się nie obejdzie..
Zamówiłem jeszcze Interfejs o którym pisaliście w innym wątku i spróbuję skasować błędy samemu,
Bo błędy ewidentnie wskazują na brak połączenia z modułami.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 14:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odczytaj kody forscanem.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 15:04 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
popielasty napisał(a):
Odczytaj kody forscanem.
Zamówiłem interfejs. Na wtorek ma dojść, wtedy sam sprawdzę co pokaże

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lis 2021, 23:39 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
popielasty napisał(a):
Odczytaj kody forscanem.
No więc mam kody błędów z forscan. Co śmieszne wymieniacz bo mechanikiem go nie nazwę wymieniał sensor widoczny w błędzie. Błąd jednak nie znika więc coś jest na rzeczy..


Załączam jeszcze logi. Może ktoś coś z nich wyczyta bo dla mnie to czarna magia...



(WARN)  [22:58:22.443] Sprawdzanie WiFi...
(ERR)  [22:58:32.512] Nie znaleziono adapter. Proszę sprawdzić połączenia i spróbować ponownie
(WARN)  [23:02:05.683] Sprawdzanie Android-Vlink...
(OK)  [23:02:08.995] Interfejs:  ELM327 v2.2
(OK)  [23:02:09.308] Połączenie z pojazdem jest nawiązane
(OK)  [23:02:10.266] Mazda6/Atenza SH 2.2L 2015 MY, VIN: JMZ*********08505
(OK)  [23:02:12.837] TCM - Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
(WARN)  [23:02:16.656] DTC w TCM: U0442:00-28
(OK)  [23:02:17.202] PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
(WARN)  [23:02:27.175] DTC w PCM: P0472:00-AF, P0106:00-64
(OK)  [23:02:27.411] OBDII - Diagnostyka pokładowa II
(WARN)  [23:02:27.968] DTC w OBDII: P0472-C
(OK)  [23:02:29.261] HUD_MZ - Wyświetlacz na przedniej szybie
(OK)  [23:02:31.428] AM - Modul wzmacniacza
(OK)  [23:02:32.778] CMU - Zespół główny łączności
(OK)  [23:02:34.644] SBS/MRCC - Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda
(WARN)  [23:02:35.624] DTC w SBS/MRCC: U0301:09-08, U0316:09-08
(OK)  [23:02:36.692] ABS - Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
(WARN)  [23:02:38.221] DTC w ABS: U0401:00-8A
(OK)  [23:02:39.910] EPB - Elektryczny hamulec postojowy
(OK)  [23:02:43.006] DCDC - Moduł sterujący przetwornicą DC/DC
(OK)  [23:02:48.805] DSM - Moduł fotela kierowcy.
(OK)  [23:02:50.766] RCM - Moduł układu SRS
(OK)  [23:02:53.321] AFS/ALM - Moduł układu reflektorów adaptacyjnych / automatycznej regulacji ustawienia
(OK)  [23:02:55.797] SSU - Jednostka układu Stop-Start
(OK)  [23:02:58.340] EPS - Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
(OK)  [23:03:01.071] F_BCM - Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
(OK)  [23:03:03.756] IC - Tablica przyrządów
(OK)  [23:03:06.261] FSC - Kamera przednia
(WARN)  [23:03:07.981] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-0A
(OK)  [23:04:21.398] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN)  [23:04:21.951] DTC w PCM: P0472:00-AF
(WARN)  [23:04:22.301] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:04:23.125] DTC w ABS: U0401:00-8A
(ERR)  [23:04:26.252] EPS: Nie można odczytać DTC
(WARN)  [23:04:28.395] DTC w FSC: U0415:68-48
(ERR)  [23:04:28.401] Nie można odczytać DTC
(WARN)  [23:13:46.067] DTC w PCM: P0472:00-AF
(WARN)  [23:13:46.409] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:13:47.308] DTC w SBS/MRCC: U0301:09-08, U0316:09-08
(WARN)  [23:13:47.647] DTC w ABS: U0401:00-8A
(WARN)  [23:13:50.109] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-0A
(OK)  [23:14:13.449] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN)  [23:14:13.979] DTC w PCM: P0472:00-AF
(WARN)  [23:14:16.235] DTC w OBDII: P0472-P
(WARN)  [23:14:17.875] DTC w ABS: U0401:00-08
(WARN)  [23:14:19.694] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48
(OK)  [23:14:34.150] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN)  [23:14:35.875] DTC w ABS: U0401:00-08
(WARN)  [23:14:37.745] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48
(OK)  [23:14:49.717] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN)  [23:14:50.295] DTC w PCM: P0472:00-AE
(WARN)  [23:14:50.660] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:14:52.172] DTC w ABS: U0401:00-08
(WARN)  [23:14:53.900] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48
(OK)  [23:15:10.178] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(ERR)  [23:15:12.426] PCM: Nie można odczytać DTC
(WARN)  [23:15:13.581] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:15:15.257] DTC w ABS: U0401:00-08
(WARN)  [23:15:18.058] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48
(ERR)  [23:15:18.063] Nie można odczytać DTC
(OK)  [23:15:33.881] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(ERR)  [23:15:36.004] PCM: Nie można odczytać DTC
(WARN)  [23:15:36.353] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:15:37.700] DTC w SBS/MRCC: U0301:09-08, U0316:09-08
(WARN)  [23:15:38.011] DTC w ABS: U0401:00-08
(WARN)  [23:15:40.535] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48
(ERR)  [23:15:40.537] Nie można odczytać DTC
(OK)  [23:15:51.700] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN)  [23:15:52.532] DTC w PCM: P0472:00-AF
(WARN)  [23:15:52.856] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:15:55.123] DTC w ABS: U0401:00-08
(WARN)  [23:15:57.623] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48
(WARN)  [23:16:55.234] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:17:09.130] DTC w OBDII: P0472-C
(OK)  [23:17:23.027] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN)  [23:17:23.645] DTC w PCM: P0472:00-AF
(WARN)  [23:17:24.006] DTC w OBDII: P0472-C
(WARN)  [23:17:24.879] DTC w ABS: U0401:00-8A
(WARN)  [23:17:29.095] DTC w FSC: U0401:68-48, U0415:68-48

Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 3 lis 2021, 01:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Serwisówka do tego błędu: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 21600.html

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 gru 2021, 18:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Witam, jak tam sytuacja na froncie, jeżeli można wiedzieć? U mnie się ten sam problem pojawił. Co jakiś czas wyskakują mi te błędy. 4 razy już w przeciągu miesiąca. Co ciekawe, zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika pomaga i przez jakiś czas jest spokój. Byłem z tym na serwisie. Widzą, że coś się pojawiło, ale nie wiedzą co, bo nie podpinali się kiedy te błędy były. Akurat się pojawiają, kiedy serwis jest już zamknięty.
Jest ktoś, kto miał to samo i ogarnął temat?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 gru 2021, 20:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Serwis niech nie tnie w uj... Błędy zapisują się w sterowniku - to, że znikają po odpaleniu, nie oznacza że nie można ich odczytać ;) krętacze...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 14:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Pojechałem do innego serwisu oraz pokazałem błędy z zakupionego przeze mnie interfejsu. Podpiąłem go podczas, gdy błędy były aktywne.
Powiedzieli mi, że wszystko związane jest z EGR i czeka mnie dość kosztowna usługa. Wręcz kolosalny koszt. . W zależności co tam będzie trzeba zrobić/wymienić. Obstawiają tę dolną granicę, ale mówili też, że klienci wracali i musieli coś innego wymienić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 16:31 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Witaj. Przerabiałem niedawno to samo. U mnie pomogla wymiana czujnika ciśnienia spalin. 200 euro w ASO. Jak zapytałem w normalnym warsztacie to 2 tygodnie zwodzili mnie za nos i straszyli ogromnymi kosztami
Edit. Tyle że u mnie błędy nie gasły po ponownym uruchomieniu silnika.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 21:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mi powiedzieli, że koszt wyniesie między 4.000zł a 17.000zł. W zależności od tego co będzie trzeba zrobić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 21:49 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Hubert85 napisał(a):
Mi powiedzieli, że koszt wyniesie między 4.000zł a 17.000zł. W zależności od tego co będzie trzeba zrobić
Wuuuuut. A podpięli chociaż kompa? Ja miałem podobna diagnozę. Bez podpięcia do komputera. I to w serwisie :)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 sty 2022, 14:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Niby podpięli. Mówili też, że zaktualizowali oprogramowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 sty 2022, 15:04 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 25
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Hubert85 napisał(a):
Niby podpięli. Mówili też, że zaktualizowali oprogramowanie.
Hmmm, okej. Ja bym zaczął od najprostrzego. Komp, sprawdzenie kontrolek jak koledzy wyżej pisali i po tropie do celu szedł. Gdzieś nawet wyżej któryś z kolegów podesłał instrukcje co krok po kroku robić w przypadku 2.2 sky active

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 22:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam

Taki problem:

===TCM DTC U0442:00-2F===
Kod: U0442 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM)/PCM B
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
===END TCM DTC U0442:00-2F===


===PCM DTC P2118:00-27===
Kod: P2118 - Siłownik przepustnicy "A" Zakres/jakość natężenia prądu silniczka sterującego
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P2118:00-27===


===SBS/MRCC DTC U0301:09-8A===
Kod: U0301 - Niekompatybilność oprogramowania z ECM/PCM
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda
===END SBS/MRCC DTC U0301:09-08===


===SBS/MRCC DTC U0316:09-8A===
Kod: U0316 - Niekompatybilność oprogramowania z modułem sterowania układem interaktywnej dynamiki pojazdu (IVD)
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda
===END SBS/MRCC DTC U0316:09-8A===


===4X4M DTC U0401:68-0A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Moduł: Moduł sterujący układem 4x4
===END 4X4M DTC U0401:68-0A===


===ABS DTC U0401:00-8A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U0401:00-8A===


===FSC DTC U0401:68-0A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Moduł: Kamera przednia
Zamrożone ramki :
-VPWR: 14.30 V - Napięcie zasilania modułu
===END FSC DTC U0401:68-0A===


===FSC DTC U0415:68-0A===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu A” sterującego układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)
Moduł: Kamera przednia
Zamrożone ramki :
-VPWR: 14.90 V - Napięcie zasilania modułu
===END FSC DTC U0415:68-0A===


Po wyłączeniu silnika (dziś np. na światłach) i ponownym odpaleniu błędy znikają. Kolejne wystąpienie po kolejnych kilku przejazdach.
Objawy oprócz komunikatów to szarpanie skrzyni biegów. No i wskazania temperatury na zewnątrz to loteria raczej. Raz pokazuje temp. porównywalną z rzeczywistą - a była nawet ok. 30 st. C. w grudniu.
Poza tym auto jeździ normalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 06:43 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hej, masz błąd P2118, po tym kodzie szukaj informacji. Reszta to śmieci z CAN. Skrzynia szarpie bo przechodzi w tryb awaryjny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 08:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzięki za szybką odpowiedź.
Po nocnym ślęczeniu i analizie innych przypadków opisywanych na forum dotyczących "litanii błędów" też udało mi się wyróżnić ten błąd.
Auto mam od 2 tygodni <1000km. Więc się uczę.
Na szczęście nie wygląda to groźnie (czyt. kosztownie). Dziś do pracy ok. 15 km dojechałem normalnie.
To moja 4 Mazda i tego się po coraz nowszej (czyt. bardziej dopracowanym modelu) nie spodziewałem. Błąd OK. Mówi że potrzebuje aby sie o nią trochę zatroszczyć. Ale ta forma to może człowieka w pierwszej chwili kosztować trochę zdrowia.
Oj mazda, mazda ... <baseball>

p.s.
Teraz zimno, więc nie chce mi się marznąć w garażu. Ale jak wyczyszczę doloty to dam znać jak było i czy pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 09:09 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Spoko, ogólnie to na przepustnicę była akcja serwisowa, został poprawiony soft. Jak auto ma zrobione ponad 100 tys. km to warto wyczyścić przepustnicę i dolot. Strasznie dużo syfu się tam zbiera.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 09:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ma 112 tys.
Jak sprawdzić, czy ma ten soft zmieniony?
Mam dostęp do książki elektronicznej przeglądów w ASO ale tam nic na ten temat nie ma. Tylko OK,OK,OK. :)
System inforozrywki MZ Connect to ma ver. 5.xxx. Wiem że jest już 7.xxx bo sam zmieniałem w M3/2015 którą jeździ żona. Chciałem w swojej też to zrobić sam, ale zablokowali serwery z softem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 10:08 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
AK016A, takiego wpisu szukaj, czy została wykonana akcja serwisowa. Nie jestem pewien, czy dotyczy ona również rocznika 2016. Jeśli pojedziesz do ASO to powinni wiedzieć jakie akcje serwisowe dotyczą tego auta i co zostało zrobione. Soft zmieniają w silniku a nie w stacji multimedialnej. Zmienili jakoś sterowanie tą klapą od przepustnicy. Przy tym przebiegu co podałeś, jeśli nie była czyszczona to na pewno jest tam kupa nagaru. Możliwe, że silniczek już się blokuje, stąd ten błąd. Ja bym nie czekał, w końcu może mechanizm paść.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 10:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Netto69, jedź do ASO, niech wykonają akcję.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2022, 23:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Byłem dziś w moim ulubionym warsztacie w sprawie czyszczenia przepustnicy i ew. kolektora ssącego i EGR
Oczywiście pierwszy raz na oczy widzieli :-P
Ale podobno potrzebny jest kpl. uszczelek do przepustnicy, kolektora i EGR i ew. co tam jaszcze.
Może ktoś wie, gdzie i jak tego szukać?

-- Dodano: 26 marca 2022, o 22:54 --

W związku, ze na priv pyta mnie kolega maciekelga, przekazuję informacje o leczeniu mojego motorka 2.2D

Cześć,
Czy rozwiązałeś problem czy problemy wracają?


Tak. Wygląda na to, że czyszczenie dolotu pomogło, choć sporo to kosztowało (ok. 1 000,00 zł) bo sporo z tym roboty i miałem tego świadomość.
Kto nie wie, niech poszuka sobie filmików. Dlatego nie robiłem tego sam. :roll:

Najpierw sam wykręciłem ten czujnik po prawej stronie na kolektorze pod wiązką przewodów. Jest on na 1 śrubie i łatwo go wyjąć. Każdy może to zrobić. Jego wygląd powiniem pomóc w ocenie zanim podejmie się decyzję.
Po jego wyjęciu to co zobaczyłem, to 1 bryłka sadzo-smaro-spieku. która oblepiała czujnik. Jak on jeszcze działał??? Ostrożnie go obkruszyłem z tego nalotu, ale bałem się go uszkodzić, bo przecież nie wiedziałem nawet jak on powinien wyglądać. To jednak w niczym silnikowi nie pomogło, a błędy pojawiały się coraz częściej.
Ten obraz przekonywał mnie, że trzeba zrobić kompleksowe czyszczenie. A to wymaga rozbiórki wszystkiego.

Jednak ostateczna decyzja zapadła, gdy wśród błędów, znalazłem taki mówiący mniej więcej tak: "napięcie w module przepustnicy poza zakresem". To sugerowało (i jak się okazało całkiem słusznie podejrzewałem), że przepustnica również jest "zaklejona" i silniczki mają niezłe opory przy zmianie jej położenia.

Czyli potwierdziło się w całości to co pisał Pablos.
Dzięki Pablos i Popielasty za wsparcie.

Zrobiłem to ze 2 tygodnie temu i do tej tego czasu spokój. Była już najwyższa pora.
Zwlekałem z opisem, aby trochę więcej przelatać i mieć obraz z dłuższego czasu, ale skoro kogoś to interesuje, to nie zwlekam i się dzielę spostrzeżeniami.

Mechanik podchodził do tego z niedowierzaniem, jednak "skoro sobie pacjent życzy ..." ;)
Ale po otwarciu to nie mogli dać wiary, że tak może być zapchany dolot.
Cyt. ich słowa: "jakby był zagipsowany". Również o przepustnicy mówili, że nie wiedzą "jak ona w ogóle jeszcze działała". Że "wybiła" sobie w tym "gipsie" takie miejsce gdzie coś tam jeszcze się mogla obrócić itd.

Teraz też nie bardzo mi wierzą, że po oczyszczeniu wielkiej różnicy w jeździe i spalaniu nie ma.
Nie licząc braku błędów, wyraźnych zmian brak.

Tu uprzedzę, że widziałem czyściutki kolektor (i nie tylko) przed założeniem, bo czekaliśmy na uszczelkę. Niestety nie mam zdjęć jak był zapchany, bo chłopaki z tego niedowierzania tak się zapamiętali, że zostali po godzinach wieczorkiem i kolejnego dnia rano gdy przyjechałem z uszczelką, wszystko było poczyszczone. Ale ich emocje jak opowiadali co tam było w środku nie mogły być udawane. <nie>

Sam nie wiem jak to rozumieć. Ten motor choć miał pozapychany dolot i czujniki, to dawał sobie spoko radę... ???
Jak rozumieć inaczej brak zmian???

Również częstotliwość wypalania DPF jak na razie się nie zmieniła, co 120-150km. I to mnie irytuje. Liczyłem że będzie teraz rzadziej.

To właśnie wypalanie DPF winię za "wysokie średnie spalanie" ok. 7,5l/100km.
Tu też liczyłem, że przy rzadszym wypalaniu DPF-a średnia spadnie.
Ale nic takiego się nie wydarzyło.

Forscan-em zresetowałem wszystkie adaptacje i zrobiłem korektę wtrysków.
Brak zauważalnych zmian.

Z częstego wypalania DPF-u i stanu dolotu wnioskuję, że silnik wewnętrznie niedopala paliwa a wytwarza cholernie dużo sadzy. (dzięki DPF końcówki wydechów są czyściuteńkie i lśniące)
Może to wina automatu (jazda na zakresie 1500-1800 obr. to 60-70% czasu) oraz AWD - kolejny ciężar i opory.
Podsumowując, wydaje się, że "ten typ tak ma". Już przygotowuję się na kolejne czyszczenie za 80 tys. km

Ten automat "świetnie sobie radzi w mieście" bo najniższe spalanie udaje mi się osiągać przy prędkościach ok. 50 km/h. Nawet 5,5l/100km. Wynika to z krótkich przełożeń. Ale za to mści się przy większych prędkościach, bo 6 bieg wchodzi już przy 60-70km/h więc przy 120km/h są już dość duże obroty. Obawiam się, że przy 140km/h będzie ciężko zejść ze spalaniem poniżej 8 jak nie 8,5 l/100km.
Ale nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić. Jeśli moje obawy się potwierdzą, to nie będę zadowolony <baseball> :arrow: :mad:

Mam jeszcze moją starą 6 GH 2.0D 140KM Sport Kombi więc do niej porównuję.
W GH 6 bieg to przy 120km/h dopiero włączam. No chyba że z górki łagodnej chcę możliwie mało hamować silnikiem to tak do 80-90km/h da się 6 bieg utrzymać.
Ostatnio jadąc do W-wia i z powrotem ok. 200km, z domu do A4 i AOW, gdzie się nie spieszyłem i jechałem ~110km/h (tak, tak, raczej 5 a rzadziej 6 bieg) to spalanie wyszło mi 5 litrów.
Średnią za 8 lat - jakieś 130tys. km. - mam 6l/100km.
Inny przykład to wyjazd do Frankfurtu i z powrotem tak 160-180/h po niemieckich autostradach + to miasto, wyszła 6,5l/100km średnia z całej drogi. To auto jest stworzone do jazdy po autostradzie. Ja je po prostu za to kocham.

GJ z automatem to zupełnie inne doznania. Na tle mojej GH wypada to nie najlepiej.
GJ poza komfortem i elektronicznymi bajerami na razie przegrywa ze starym GH w "doznaniach z jazdy" czy jak kto woli "odczuwaniu jedności jeźdźca z jego wierzchowcem". A to ta "jedność" dawała mi prawdziwą, rzeczywistą i niekłamaną radość z jazdy. To ta "jedność" spowodował, że od 5 lat nie mogę się z nią rozstać (kupując ją planowałem na 3 lata) i uparcie dążyłem do zakupu 2.2D

Na pewno wielką zaleta GJ są lampy full LED. <spoko> A to zimą daje jej w tej konkurencji wielką przewagę nad GH.
W GH kocham tylko światła długie. Bo o krótkich to można napisać, że to jakieś co najwyżej świeczki są :lol: (ma soczewkowe halogeny)

:arrow: Ale to już chyba nie na temat :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lip 2022, 13:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.07.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
Witam, może tu uzyskam jakąś pomoc , mianowicie nagle na trasie wywaliło mi choinkę na wyświetlaczu SCBC , kontrola trakcji , Check Engine itp. a auto przeszło w tryb awaryjny . W serwisie wymienili mi czujnik DPF i wszystko wróciło do normy , znaczy tak myślałem bo po kilku dniach auto nie ma już takiej mocy komputer pokazuje średnie spalanie po mieście 12/13 l a na trasie 8/9 przy prędkościach 110/120km . raz pojawił się błąd dotyczący pompy vacum ale wykasowałem go i już więcej się nie pojawił , pomyślałem ze może pomoże kalibracja wtrysków przez program ForeScan ale kalibracja tylko zwiększyła spalanie ..... może miał z was ktoś coś podobnego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: manci39 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.