Teraz jest Śr, 17 kwi 2024, 00:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.08.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Temat zgłębiam już od jakiegoś czasu i natrafiłem na ten teks serwisowy mój vin nie obejmuje, bardziej interesuje mnie jakie są doświadczenia osób które nie załapały się na wymianę na gwarancji i jeździły z tym dłużej. U mnie biegi nie wyskakują zastanawiam się czy zaczną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 kwi 2021, 21:41 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
"Benzyna 2017 manual"

Przy 50Tkm zaczely sie wibracje na 3 biegu (kolo 37-47km/h), zostalo zgloszone przy 55Tkm w ASO, samochod byl po gwarancji (38 miesiecy), ale mam zalozona druga gwarancje (3lata producent + 4lata dodatkowe ubez., wiec razem 7lat).

Samochod caly czas regularnie serwisowany w ASO.

ASO po "akcjach" wykonuje naprawy skrzyni biegow, Mazda (rekojmia 60%) , ASO swierdza ze nadal usterka nie zostala usunieta (zostal mi wystawiony rachunek na 140eu).

Wskakuje drugi ubezpieczyciel, wymiana skrzyni biegow i rachunek na 280eu.

140+280 = 420eu musialem zaplacic.

Jeszcze zeby bylo "wesolo" , przy okolo 5Tkm od nowosci meldowalem ze skrzynia haczy, ASO wtedy wykonuje runde kolo bloku i twierdzi ze wszystko OK.

Jestem zawiedziony traktowaniem petenta.

https://www.youtube.com/watch?v=jH30JzM5oA8

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 maja 2021, 00:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.02.2021
Posty: 13
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jedynka czasami nie wchodzi i muszę puścić i ponownie wcisnąć sprzęgło żeby dało się ją wrzucić. Da się coś zrobić czy trzeba z tym żyć? Widzę że pare osób miało podobne problemy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lip 2021, 13:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.06.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Hej. U mnie przy przejściu z 1 na 2 czuję taki jakby przeskok. Tak jakby napęd nie był w pełni rozłączony. Przy innych biegach bez problemu. Także redukcja z 3 na 2 jest gładka. Generalnie w porównaniu do poprzednich aut ta skrzynia jest bardzo ciasna, sprawia wrażenie zbyt precyzyjnej. W poprzednim aucie było luźno jak w Ikarusie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sie 2021, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.08.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Witam,
Czy miał ktoś taki problem ze swoją skrzynia? Przy ruszaniu czuć szarpanie porównywalne do tego jakby niezdarnie piszcząc sprzęgło. Jest odczuwalne tylko przy ruszaniu, między wyższymi biegami wszystko jest w porządku. Sam drążek zmiany działa lekko i płynnie, pedał sprzęgła jest lekko twardszy ale wydaje się że w normie. Jedyny dziwny objaw występuje poza wyłączeniem silnika. Słysząc wtedy podwójne stuknięcie jakby metal w metal


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sie 2021, 15:37 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
9 lipca 2021, o 13:41 Silnoreki napisał(a):
Hej. U mnie przy przejściu z 1 na 2 czuję taki jakby przeskok. Tak jakby napęd nie był w pełni rozłączony. Przy innych biegach bez problemu. Także redukcja z 3 na 2 jest gładka. Generalnie w porównaniu do poprzednich aut ta skrzynia jest bardzo ciasna, sprawia wrażenie zbyt precyzyjnej. W poprzednim aucie było luźno jak w Ikarusie :)


Zajrzyj czy mocowanie pedału sprzęgła się nie ugięło. Jak naprawiłem, to ten problem zniknął a już myślałem, że synchronizator padł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sie 2021, 13:45 
Świeżak
Offline
Od: 02.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Ciekawy temat, tez miałem problemy, z nazwijmy to zgrzytaniem, przy szybkiej zmianie biegów z 2 na 3. Wtedy miało to miejsce przy przebiegu ok. 10 tys. km i myślałem, ze to z czasem przejdzie, niestety teraz przy przebiegu ok. 100 tys. km problem dalej istnieje i muszę powiedzieć, ze się już jakoś do tego przyzwyczaiłem.
Niestety wydaje mi się ze nie powinienem był tego ignorować :), bo w międzyczasie złapała mnie kolejna przypadłość i od kilku miesięcy wyskakuje mi sporadycznie 4 bieg na lekkich nierównościach, którą na razie z braku czasu tez ignoruję :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sie 2021, 18:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.08.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Panowie mazda 6 2.2 disel 150km rok prod. 2013 przebieg 140tys na 6 biegu przy dodanym gazie drążek wibruje mogli byście poradzić co i jak sprawdzić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sie 2021, 18:36 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
25 sierpnia 2021, o 18:30 Dawid34 napisał(a):
Panowie mazda 6 2.2 disel 150km rok prod. 2013 przebieg 140tys na 6 biegu przy dodanym gazie drążek wibruje mogli byście poradzić co i jak sprawdzić

Może być szóstka do roboty.
Widziałem coś takiego ale na piątym biegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sie 2021, 18:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.08.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Okey dzięki pojeżdżę i sprawdzę, normalnie to bieg 6 wchodzi ladnie nie wypada ani nic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 wrz 2021, 08:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Hejka
A ja mam.tak że redukując bieg na.nizszy nie mogę szybko tego wykonać bo jest szarpniecie.
Chciałbym np przy 90km z 6 biegu na 4 i zła.to działa. Byłem.w ASO i stwierdzili że ok ale ja mam inne auta i w nich jego wchodzą i ani ja się płynnie bez szarpania. Po prostu redukcja płynnie wzrost obrotów i gaz.
Wymieniłem.olej w mazdzie i brak poprawy myślę że to coś że sprzęgła może być


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 wrz 2021, 08:32 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Moim zdaniem skrzynie Mazdy są słabym ogniwem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lis 2021, 18:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
16 sierpnia 2021, o 16:19 tyski7 napisał(a):
Witam,
Czy miał ktoś taki problem ze swoją skrzynia? Przy ruszaniu czuć szarpanie porównywalne do tego jakby niezdarnie piszcząc sprzęgło. Jest odczuwalne tylko przy ruszaniu, między wyższymi biegami wszystko jest w porządku. Sam drążek zmiany działa lekko i płynnie, pedał sprzęgła jest lekko twardszy ale wydaje się że w normie. Jedyny dziwny objaw występuje poza wyłączeniem silnika. Słysząc wtedy podwójne stuknięcie jakby metal w metal

Ja miałem taki problem i cały szkopuł to tulejka po której chodzi łożysko wyciskowe. Problem w tym że jest to jeden odlew aluminiowy i żeby się tego pozbyć musimy dać nową obudowę skrzyni biegów lub po prostu inna po małym przebiegu.Na tej tulejce wyrabiają się dziury pod lozyskiem i w pewnych momentach jak naciskamy sprzęgło tarcza nierównomiernie bierze i mamy wibracje.Zauwaz czy przy redukcji tez masz przez chwilę takie szarpnięcia z 3 na 2jkę przy małej prędkości bo inaczej się nie zauważy. ASO zwalało na dwumasę i bez potrzeby dwa razy wymieniałem o dwumasę oraz kompletne sprzęgło zanim ktoś inny doszedł że to wina w skrzyni....Masakra Ci przeszedlem


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lis 2021, 18:51 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
3 listopada 2021, o 18:13 macenty napisał(a):
16 sierpnia 2021, o 16:19 tyski7 napisał(a):
Witam,
Czy miał ktoś taki problem ze swoją skrzynia? Przy ruszaniu czuć szarpanie porównywalne do tego jakby niezdarnie piszcząc sprzęgło. Jest odczuwalne tylko przy ruszaniu, między wyższymi biegami wszystko jest w porządku. Sam drążek zmiany działa lekko i płynnie, pedał sprzęgła jest lekko twardszy ale wydaje się że w normie. Jedyny dziwny objaw występuje poza wyłączeniem silnika. Słysząc wtedy podwójne stuknięcie jakby metal w metal

Ja miałem taki problem i cały szkopuł to tulejka po której chodzi łożysko wyciskowe. Problem w tym że jest to jeden odlew aluminiowy i żeby się tego pozbyć musimy dać nową obudowę skrzyni biegów lub po prostu inna po małym przebiegu.Na tej tulejce wyrabiają się dziury pod lozyskiem i w pewnych momentach jak naciskamy sprzęgło tarcza nierównomiernie bierze i mamy wibracje.Zauwaz czy przy redukcji tez masz przez chwilę takie szarpnięcia z 3 na 2jkę przy małej prędkości bo inaczej się nie zauważy. ASO zwalało na dwumasę i bez potrzeby dwa razy wymieniałem o dwumasę oraz kompletne sprzęgło zanim ktoś inny doszedł że to wina w skrzyni....Masakra Ci przeszedlem


W silnikach noPB wyglada to tak samo, czy to przypadlosc diesla?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lis 2021, 10:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Ja mam ON ale podejrzewam że i w PB jest to tak samo zrobione, aczkolwiek nie dam sobie głowy...trzeba poszperać w sieci za zdjęciami skrzyni i szybko się wyjaśni. Póki co mykam na trening to się tym nie zajmę

-- Dodano: 4 listopada 2021, o 11:21 --

Poszukałem zdjęć skrzyni PB 2.0 i widzę że też jest jeden odlew i tulejka nie wymienialna więc na 100% wycierają się dziury w tym aluminium. Wada tych skrzyń. U jednych co dużo machają lewarkiem poleci szybciej a u innych co latają po trasach to wytrzyma dłużej....

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lis 2021, 18:34 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 listopada 2021, o 10:21 macenty napisał(a):
Ja mam ON ale podejrzewam że i w PB jest to tak samo zrobione, aczkolwiek nie dam sobie głowy...trzeba poszperać w sieci za zdjęciami skrzyni i szybko się wyjaśni. Póki co mykam na trening to się tym nie zajmę

-- Dodano: 4 listopada 2021, o 11:21 --

Poszukałem zdjęć skrzyni PB 2.0 i widzę że też jest jeden odlew i tulejka nie wymienialna więc na 100% wycierają się dziury w tym aluminium. Wada tych skrzyń. U jednych co dużo machają lewarkiem poleci szybciej a u innych co latają po trasach to wytrzyma dłużej....


Dzieki, ze Ci sie chcialo sprawdzic :)
Poki co u mnie 100kkm i na szczescie zadnych objawow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lis 2021, 19:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Żaden problem :wink: Dodam że problem dopiero się ujawnił po wymianie kompletnego sprzęgła wraz z dwumasą! Przez to tarcza zaczęła brac w innym miejscu i po prostu zrobił się problem bo tarcza zaczęła nie rowno brać i stąd te wibracje. Gdy wszystko jest kompletne od początku to pewnie nie będzie problemu dluuuuugi czas. Takie uroki tuningu i zwiększania mocy....

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lis 2021, 23:38 
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam wszystkich. Zdecydowałem się założyć nowy wątek ponieważ chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobne objawy.

Mianowicie chodzi o manualną skrzynię biegów. Mazda 6 gj przedlift.

Mam dwie przypadłości:

1. Czasami podczas jazdy (nie za każdym razem, czasami w ogóle podczas jazdy na danym odcinku) wypada mi 3 bieg.

2. Czasami (również nie za każdym razem) czuję wibrację drążka zmiany biegów na 4. Jest też tak, że jak tych wibracji nie ma to jak leciutko docisnę drążek na 4 biegu do końca to wyczuwam te wibracje. Jak jest wbity 3 bieg to tych wibracji nie ma ale jak docisnę drążek to wtedy są wyczuwalne. Na innych biegach tak nie ma. Dodam, że te wibracje są tylko podczas dodawania gazu. Na luzie czy na wciśniętym sprzęgle ich nie ma.

Biegi wchodzą normalnie raczej bez haczenia, samochód nie szarpie i nie słyszę żadnego wycia.

Czy ktoś z Was miał podobny problem i co ewentualnie było tego przyczyną?

W piątek oddaje auto do mechanika żeby to sprawdził. Olej do skrzyni już kupiłem na wymianę.

Pozdrawiam

EDIT:

Witam wszystkich. Czy ktoś z Was miał problem z wyskakującym 3 biegiem? Dodam, że nie wyskakuje on za każdym razem. Biegi nie haczą, nie szarpią ani nie słychać szumu lub wycia skrzyni. Dodatkowo jeszcze jest problem z drżeniem lewarka na 4 biegu i również nie dzieje się tak za każdym razem. Drży jak dodaje gazu. Przy wciśniętym sprzęgle drżenia nie ma. Jak drążek nie drży na tym 4 biegu to jak go lekko docisnę to wtedy drżenie jest wyczuwalne. Nastawiam się na najgorsze ale może ktoś z Was przerabiał już temat. W piątek oddaje auto do mechanika. Olej do skrzyni już zakupiłem w celu wymiany bo nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany.


Ostatnio edytowano Śr, 17 lis 2021, 23:38 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem + połączenie dwóch postów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 gru 2021, 11:28 
Świeżak
Offline
Od: 02.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
@lordkim, u mnie czwarty bieg też lekko wibruje, i jak już pisałem wyżej czasem potrafi też wyskoczyć.

Daj znać, co powiedział mechanik i jak to się u ciebie skończyło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 gru 2021, 13:33 
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
21 grudnia 2021, o 11:28 kondorek napisał(a):
@lordkim, u mnie czwarty bieg też lekko wibruje, i jak już pisałem wyżej czasem potrafi też wyskoczyć.

Daj znać, co powiedział mechanik i jak to się u ciebie skończyło.


Sprawa wygląda w ten sposób, że mechanik skrzynie zdjął, oddał do serwisu, który zajmuje się skrzyniami, serwis skrzynię rozebrał, obejrzał i tu uwaga, nic nie zaobserwował. Wszystkie części w porządku. Pierwotnie przed jej rozebraniem stawiali na tzw. przesuwkę ale tam wszystko było w porządku. Stwierdzili, że może być gdzieś "luz" i to wada fabryczna. Nie powiem bo trochę się zirytowałem. Nastawiałem się na koszty wymiany takiej przesuwki a tu zonk, wszystko ok. Nie chciałem zostawiać tematu i jeździć z tym wyskakującym biegiem, więc uzgodniłem z mechanikiem, że zaryzykujemy z używaną skrzynią. Gość, który ją sprzedawał dał 30 dni gwarancji rozruchowej więc jeśli byłoby coś nie tak z tą skrzynią to ją oddaje i zakładam tą starą. Mechanik założył używaną i odpukać wszystko z nią w porządku. Zrobiłem na niej jakieś 300 km i żadne biegi nie wyskakują, nie haczą, skrzynia nie wyje. Starą skrzynię póki będę jeździł Mazdą sobie zostawiam na wszelki wypadek skoro poszczególne jej części są w porządku.

Z tą wibracją drążka poszczególnego biegu to przeczytałem chyba cały internet i temat bardzo często się pojawia w różnych autach i osobiście nie uznawałbym tego jako usterkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 20:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 387
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Koledzy dziwny przypadek zaczęło coś trykotać w skrzyni?



Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 20:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
basyl jak odbierzesz to daj znać jaka cena, jakby co to Marek Malik z Ksawerowa robi też skrzynie w dobrych cenach :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 21:06 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Pozdrawiam Badyl i życzę dobrego finału . Na pewno będzie dobrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 21:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Te skrzynie manualne to istne gówno!!! u mnie aktualnie siedzi juz 3cia!! Tak 3cia!!! Basyl zobacz tulejkę jak wygląda pod lozyskiem wyciskowym...kategorycznie zanim kupisz używana żądaj zdjęć tulejki i to wytartej ze smaru bo robią się tam wytarcia 2-3mm pod lozyskiem. U mnie wlasnie problem wyskoczył jak zmieniłem kompletne sprzęgło

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 22:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Może jednak pomyśl co by naprawić w Tobie żebyś już więcej ich nie zepsuł. Generalnie są jedne z lepszych .Moja ma prawie 240 tyś. i chodzi jak by wczoraj wyjechała z salonu .Raz tylko zmieniłem olej po 160 tyś km bo 2 i 3 zaczęły trochę gorzej się załączać . To jest samochód do jazdy a nie do katowania. Po przednią 6 I gen. w dieslu przejechałem 267 tyś. i wszystko w oryginale z fabryki .Wymieniłem tylko łożysko przedniego koła, zawór SCV (wada fabryczna) ,hamulce, żarówki kierunku z tyłu ,popielniczki ,świateł mijania 1 aku. + mat. eksploatacyjne ,reszta w oryginale z fabryki .Nic nie było naprawiane i pojechała na kołach do Rumunii z nowym klientem 2000 km (nie informował o jakiś problemach).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 22:37 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Czy może być jakiś związek z problemami skrzyni z silnikami diesla kontra benzyna bo dużo tu problemów związanych z dieslem .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 22:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Moim zdaniem skrzynia z silnikiem diesla dostaje dużo więcej kopów w dupę jeśli ktoś mocno katuje samochód bo moment obrotowy silnika jest dożo większy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 23:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 387
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
W moim przypadku W GJ mam naczaskane 207kkm raz wymieniałem olej, nie żyłowałem autka ani mu nie zwiększałem kucy.
Ale na pewno przegiąłem z wymiana sprzęgła i dwu masy, objawy był tak że na zimie było słychać stuki w zeszłym roku, a w tym roku nawet pojawił się objaw drżenia przy puszczaniu sprzęgła, i jeszcze przed wymianą tej dwu masy najechałem na drem pel szeroki z jednoczesnym wciśnięciem sprzęgła i zmianą biegu na niższy i wtedy coś huknęło, strzeliło i zaczął turkotać. Mechanik znalazł na dole skrzyni kawałek ułamanego metalu taki może 1 mm może nawet mniejszy , ale bo oględzinach wszystkich zębów niema pojęci skąd on jest.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 05:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Masz rację ze to wina dużego momentu i pewnie tego że lubię z niego korzystać! Auto mam od nowości i przy 31tys wgrany został program na 210kucy. Wszystko super do ok 105tys km gdy sprzęgło padło i wymieniłem caly komplet wraz z dwumasa...wtedy wyszła,po dużych nieprzyjemnościach, bolączka aluminiowego bloku skrzyni i nie wymiennej tulejki. No dobra kupiłem na szybkości używaną, nie wiem po jakim przebiegu, i zrobiłem moze z 40 tys km i niestety problem tulejki wrócił i szarpało przy ruszaniu...znow skrzynie po min przebiegu i jest OK...taka ot historia

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 20:53 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moze przesadziles z momentem po programie i skrzynie zwyczajnie nie sa zaprojektowane do tego...
Zalozysz kolejna uzywke i tez moze za chwile byc to samo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.