Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bijące hamulce
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 13:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam , mam ogromny problem z przednimi hamulcami, bija .
Tarcze i klocki byly 2 letnie, gdy zaczelo sie bicie. Przetoczylem i dalem nowe klocki. Po 2 miesiacach ponownie bija. Wymienilem na nowy zestaw. Bylo spokoju moze pare miesiecy znow to samo. Wymienilem piasty z łożyskami, przetoczylem tarcze. Po pół roku sytuacja sie powtarza.
Robiło przy tych hamulcach juz 3 różnych mechaników, bez rezultatu.
Co jeszcze może powodować krzywienie sie tarcz? Dodam, że nie leje zimną woda po rozgrzanych tarczach...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 13:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A zastanawiałeś się dlaczego producent tarczy oznacza np. "min. 22mm", gdy tarcza nowa ma 23mm?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 13:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
A mozesz doprecyzować, jesli chodzi o mechanike to jestem laikiem. Czyli co to od przetavzania sie krzywia. Tylko że po zalożeniu nowego zestawu tarcze plus klocki po pół roku znów zaczeły bić...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 14:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tak od przetaczania bedą biły, gdy są zbyt cienkie. Sprawdz jeszcze czy tłoczki nie są zapieczone.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 16:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Zaciski hamulcow byly regenerowane. Zestawy naprawcze i etc. Ok rozumie ze przetaczana tarcza jest slabsza, ale nowy zestaw tarcz rowniez wykrzywilo. Nie jestem wstanie dojsc co krzywi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 17:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Warunki i styl jazdy. Zalecam swap na hamulce z mps skoro seria jest dla Ciebie za słaba.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 22:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Krzyyyyywe piastyyyy było milion razy. Poczytaj inne tematy o hamulcach.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lut 2021, 11:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
5 lutego 2021, o 17:41 chmooreck napisał(a):
Warunki i styl jazdy. Zalecam swap na hamulce z mps skoro seria jest dla Ciebie za słaba.

Jeżdżę w miarę bezpiecznie i spokojnie. Nie szaleje na drogach tak żeby tarcze rozgrzewa do czerwoności...

5 lutego 2021, o 22:20 dejwid napisał(a):
Krzyyyyywe piastyyyy było milion razy. Poczytaj inne tematy o hamulcach.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka


Jak już wspomniałem wcześniej, piasty i lozyska zostały wymienione a i tak wykrzywilo tarcze i znów bije.
Moje pytanie jest jedno, czy istnieje jeszcze jakikolwiek czynnik nie wymieniony w dyskusji który może powodować krzywinie tarcz?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 6 lut 2021, 14:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Zapytam inaczej, widziałeś te nowe piasty czy są FAKTYCZNIE wymienione czy tylko mechanik wpisał na fakturze ?
Mogą być błędy w montażu tarcz, może zaciski są słabo zregenerowane, może prowadnice stoją?

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lis 2021, 23:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Cześć!
Czy problem bicia przy hamowaniu został rozwiązany?

Pozdrawiam
Krzysztof


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lis 2021, 20:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z powyższych powodów hamulce robię sam /wiem co wymieniam jak składam i pilnuję technologii/ i nigdy nie miałem w Mazdzie przez ponad 100 tyś. km na seryjnych hamulcach żadnego bicia tarcz blokowania się tłoczków czy prowadnic.
Niestety mechanik poświeci na koło 15-20 min. i złożone. Ten kto jest w temacie wie że jest to zdecydowanie za krótko.
Grzechem części mechaników jest pośpiech bo klienci też cisną "taniej i szybciej" a czas to pieniądz i wychodzi jak wychodzi. Czujnik zegarowy, klucz dynamometryczny i zwykła staranność , czystość i dokładność to dla części mechaników abstrakcja. Pośpiech, czas i rutyna to wróg dobrze działających hamulców.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 gru 2021, 20:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Po 6 latach i 50tys km dopadło i mnie bicie ;(. Tarcze i klocki ATE. Kupiłem ten czujnik zegarowy i prawy przód prawie zero bicia 0.1 mm. Lewy przód do 0.5mm bicia, czyli w normie. A podczas hamowania drży mi kierownica i pedał hamulca. Czy mogą się skrzywić tylne tarcze hamulcowe ??? Przecież tam siła hamowania jest z 30%. Według mnie nie możliwe. Z tego powodu nawet z tylu nie mierzyłem.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 gru 2021, 20:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@Lucasbadboy bicie 0,5 mm to już spore bicie. Normy podają ze nie powinno być więcej niż 0,05 mm.
Zerknij dokładnie ile pokazało Twoje urządzenie pomiarowe

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 gru 2021, 21:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Znalazłem takie coś na stronce ATE

Obrazek

Pierwszy raz używałem tego urządzenia wiec mogę coś źle odczytać ;). Wiec na jednej tarczy wskazówka prawie się nie ruszała, na drugiej ruszała się do Max 5 kreseczek. Myśle ze to się czyta 0.5 mm czy 0.04mm ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 gru 2021, 22:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jedna kreseczka to zazwyczaj 0,01.
Ale zobacz czy skala jest opisana w jakikolwiek sposób.
Czyli jak miałeś 5 kresek to bicie 0,05 mm.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 gru 2021, 14:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Lucasbadboy
A jaka grubość tarczy? Przy zużytej tarczy materiału jest dużo mniej niż przy nowej i o wiele łatwiej się uszkadza.
U mnie w miarę tego jak kończyły się hamulce z przodu, narastało bicie przy hamowaniach z prędkości 120+.
Inna sprawa to klasycznie sprawdź wyważenie kół, czy nic się nie zmieniło, koszt niewielki a masz pewność, że problem nie leży po stronie kół.

Z pomiarem jest dokładnie tak jak mówi mirpo <spoko>

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 gru 2021, 19:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zegar kupiłem taki
Obrazek
Z prawej strony przesuwała się wskazówka 4 kreseczki te małe czyli by było 0,04mm czyli w normie. Dziwne ze tylko z jednej strony buuu.
Maciekelga tarcze z tylu prawie nowe. Z przodu maja wyczuwalny rant to prawda. Biło na kołach letnich potem zrobiłem przekładkę na Koła zimowe i biło tak samo a miałem je wyważane po ostatniej zimie czyli w kwietniu. Te bicie się zaczęło po przyjeździe z polski. Było pare hamowań na autostradzie wiec może to dobiło hamulce ;(.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 gru 2021, 08:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Lucasbadboy po prostu tarcze sie skonczyly, ponad 6 lat to i tak super wynik.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 gru 2021, 12:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Skoro tak piszecie ze tarcze się skończyły to czas na wymianę ;). Wszystko już kupione ;). Bałem się ze może tył bije który jest prawie nowy. Wyczytałem ze jak czuć bicie na kierownicy to tarcze z przodu. Jak tylko na pedale hamulca, to tył.
.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 gru 2021, 13:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pamiętaj zmierzyć bicie piast jak już będziesz wszystko wymieniał. A jak już masz zegar to możesz sobie spasować tarcze względem piast tak, żeby bicie było możliwie zerowe

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 gru 2021, 07:27 
Świeżak
Offline
Od: 20.11.2019
Posty: 18
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam
Mi w starej 6 GG biły tarcze jak prowadnice były zapieczone. Po czyszczeniu i nasmarowaniu tarcze że tak powiem się wyprostowały. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 gru 2021, 07:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Hehe nie No prowadnice smaruje co wymianę kół zima/lato bo wiem ze wysycha ten smar. Wiec to nie to ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 maja 2022, 09:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.05.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Pt, 5 lut 2021, 13:27 Kb000m napisał(a):
Witam , mam ogromny problem z przednimi hamulcami, bija .
Tarcze i klocki byly 2 letnie, gdy zaczelo sie bicie. Przetoczylem i dalem nowe klocki. Po 2 miesiacach ponownie bija. Wymienilem na nowy zestaw. Bylo spokoju moze pare miesiecy znow to samo. Wymienilem piasty z łożyskami, przetoczylem tarcze. Po pół roku sytuacja sie powtarza.
Robiło przy tych hamulcach juz 3 różnych mechaników, bez rezultatu.
Co jeszcze może powodować krzywienie sie tarcz? Dodam, że nie leje zimną woda po rozgrzanych tarczach...


Udalo sie Tobie problem z hamulcami jakos rozwiazac? Mam ten sam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.