Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam :)

Mam 2017 Mazda 6 kombi. (bez bose)
Czy ktoś może mi polecić dobre warsztaty we Wrocławiu?

Chciałbym zmienić głośniki i może jakieś modyfikacje. (może masz lepszą radę?)
Obecnie nie lubię słuchać muzyki, powinienem zwiększyć głośność, aby coś usłyszeć, a potem drzwi grzechotają.

Przepraszam za mój język, nie jestem polak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 12:38 
Świeżak
Offline
Od: 22.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Cześć ludziska :)

czy może ktoś mi napisać pod jaki kabel w kostce radia podpiąć się z "REMOTE TURN ON" wzmacniacza ?
próbowałem pod niebieski ( ANT.CON ) i biało-czarny ( AMP.CON), żaden nie wzbudza wzmacniacza.
Jak podłącze Remote pod (+) po stacyjce to wszystko gra, może tak zostawić ?

Pozdrawiam
Jacek

_________________
Oby do przodu...
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 12:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Skoro jest tak jak piszesz to może być po stacyjce. Poniekąd taka sama funkcjonalność.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 17:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Cześć, od roku jestem posiadaczem mazdy 6 GJ kombi (2015). Zacząłem ją wygłuszać i chciałem zamontować z przodu głośniki, których używałem w poprzednim aucie. Audio System X165EM EVO, impedancja 3ohm i wysoka skuteczność 93db więc teoretycznie powinny jako tako zagrać nawet z fabrycznym radiem. Niestety okazało się, że fabryczny sprzęt nie jest w stanie ich udźwignąć. 20 letni Nissan Primera dawał radę, a w Maździe brzmi to jak głośniki za 40zł z bazaru...

Muszę kupić i zamontować wzmacniacz i tu pojawiają się schody. O ile z zasileniem nie będzie problemu, znalazłem już przejście po stronie kierowcy, którym mogę pociągnąć zasilanie z akumulatora (na YT jest też filmik pokazujący jak sprawnie to przeciągnąć bez wiercenia w grodzi), o tyle nie mam zielonego pojęcia jak to podpiąć do fabrycznego radia. Znalazłem koło schowka radio i wtyczkę, z której wychodzą kable do wszystkich głośników (przód+tył).

Czy są jakieś przyjazne konektory/ przejściówki z odpowiednim zabezpieczeniem, które pozwolą na połączenie fabrycznego radia z wyjściem RCA/ Hi-Input we wzmacniaczu? Na filmikach na YT widziałem interfejs PAC AOEM-MAZ2 czy ax-dsp-maz1+PAC SNI-15, ale nie mogę ich już znaleźć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Gdybyś miał wzmacniacz bose to bym ci doradził bo teraz temat ogarniałem.
Co do Audio System X165EM EVO nie ma znaczenia że skutecznośc 93 db , z tego co czywałem mają 100 rms więc to za wiele na radio.
Ja zawsze robiłem odwrotnie aby była kontrola nad głośnikiem Głośniki, głośnik w skrzyni, np 250 rms to dobierałem wzmacniacz 300 lub 400 rms. - można na codzień tak słuchać bez obaw przegrzania cewki głośnika, raz tylko zjarałem cewkę na zawodach ale głośnik 300rms dostał 700rms przy max. sygnale, najczęściej przestery uszkadzają głośnik a nie zbyt wielka moc wzmacniacza.

Radio fabrycznie pewnie ma z 25 rms na kanał to za mało dla twoich głośników.
Jeśli na forum nikt ci nie poda kolorów kabli to polecam ściaganie boczków i sprawdzanie kolorów kabli z fabrycznych głośników w przednich drzwiach, norma ze padnie ci parę spinek plastikowych od boczków.

Bardzo dobra alternatywą dla Audio System X165EM jest Focal Access 165 AS , dobra jakość i łatwiej je zasilić, bo już lepiej grają przy mniejszych mocach wzmacniacza, a nawet pod samo radio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2020, 00:51 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
8 maja 2020, o 18:47 siwy07 napisał(a):
Czy są jakieś przyjazne konektory/ przejściówki z odpowiednim zabezpieczeniem, które pozwolą na połączenie fabrycznego radia z wyjściem RCA/ Hi-Input we wzmacniaczu?


Opcja Hi-Input
Wtyczka wygląda na standardową mazdowską do radia. Jeśli nie chcesz ciąć oryginalnej instalacji to należy zastosować taką "przedłużkę" oryginalnej instalacji gniazdo-wtyczka i ciąć kable w tej przedłużce. Kupując trzeba zwrócić uwagę aby były obsadzone wszystkie połączenia które są oryginalnie. Jeśli nie da się takowej namierzyć tzn będzie uboższa (może brakować tych cieńszych przewodów) to należy kupić dwie sztuki i przełożyć kable wraz z konektorami. Kolory będą się dublować ale innego sposobu nie widzę.

Opcja RCA
Swoją drogą ciekaw jestem jak by wyszło wyprowadzenie wyjść RCA z tego radia. W poprzednim modelu (GH) wychodziło bardzo fajnie. Niestety jeszcze nie miałem przyjemności w tym radiu tego robić.

Hi-Input to proste w zastosowaniu ale brzmieniowo kiepskie rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chodzi o przedni system. Do samego suba jeszcze można to zaakceptować.
Trzeba mieś świadomość, że od 1/3 skali głośności zaczynają się przestery i obcięcia sygnału "zaczyna grać kwadratami". W pierwszej kolejności na basie i kicku. Objawia się to najzwyczajniej charczeniem dźwięku co większość kwituje stwierdzeniem "głośniki są za słabej mocy". Nic bardziej mylnego.
Następnie zniekształcenia te są wysyłane do dodatkowego wzmacniacza, który też dorzuca jakieś tam swoje zniekształcenia (mniejsze niż oryginalne radio). Czyli sumujemy zniekształcenia dwóch wzmacniaczy i dodatkowo je wzmacniamy.
Samo rozwiązanie Hi-Input nie ma w sobie nic złego. Problemem jest fabryczna końcówka mocy w radiu, która degraduje sygnał a to z jej wyjścia pobieramy sygnał do dalszej zabawy.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 maja 2020, 20:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Cały środek wygłuszony więc zabieram się za zabawę z audio.

@airbob po Twojej wiadomości myślałem żeby kupić:
1. Złącze z którego wyprowadzę kable: https://allegro.pl/oferta/zlacze-hf-par ... MDFiZmU%3D

2. Solidniejszy konwerter RCA https://www.car-tronic.pl/konwerter-poz ... aac2-p6595

3. Używany wzmacniacz na 4ry kanały za ~1000-1500zł z ~80-100W RMS na kanał żeby zasilić przód + w przyszłości suba w mostku.

4. Głośniki na początku te co mam czyli Audio System X165EM EVO z HS25EVO w boczny słupek (przeróbka słupków), a potem zacząłbym szukać lepszego systemu 3way, może jakiś DSP jeśli w końcu dojdę do tego czy to ma sens.

Niestety masz rację z fabryczną końcówką w radiu i zastanawiam się czy w tej sytuacji jest to sensowne rozwiązanie i czy w ogóle w takim przypadku jest jakiekolwiek sensowne rozwiązanie bez przerabiania wnętrza auta (pozbycie się fabrycznego radia i nawigacji). Myślałem nad dokupieniem radia z BOSE i wstawieniem tego do swojej wersji ale wyczytałem, że ciężko to przepiąć i może się wiązać z szukaniem informacji o wiązkach i przepinaniem pojedynczych kabli. Może zamiast tego jakiś mały odtwarzacz Hi-Fi bez wzmacniacza, który schowałbym w schowku?

-- Dodano: 19 maja 2020, o 20:43 --

Cały środek wygłuszony więc zabieram się za zabawę z audio.

@airbob po Twojej wiadomości myślałem żeby kupić:
1. Złącze z którego wyprowadzę kable: https://allegro.pl/oferta/zlacze-hf-par ... MDFiZmU%3D

2. Solidniejszy konwerter RCA https://www.car-tronic.pl/konwerter-poz ... aac2-p6595

3. Używany wzmacniacz na 4ry kanały za ~1000-1500zł z ~80-100W RMS na kanał żeby zasilić przód + w przyszłości suba w mostku.

4. Głośniki na początku te co mam czyli Audio System X165EM EVO z HS25EVO w boczny słupek (przeróbka słupków), a potem zacząłbym szukać lepszego systemu 3way, może jakiś DSP jeśli w końcu dojdę do tego czy to ma sens.

Niestety masz rację z fabryczną końcówką w radiu i zastanawiam się czy w tej sytuacji jest to sensowne rozwiązanie i czy w ogóle w takim przypadku jest jakiekolwiek sensowne rozwiązanie bez przerabiania wnętrza auta (pozbycie się fabrycznego radia i nawigacji). Myślałem nad dokupieniem radia z BOSE i wstawieniem tego do swojej wersji ale wyczytałem, że ciężko to przepiąć i może się wiązać z szukaniem informacji o wiązkach i przepinaniem pojedynczych kabli. Może zamiast tego jakiś mały odtwarzacz Hi-Fi bez wzmacniacza, który schowałbym w schowku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 maja 2020, 22:42 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
19 maja 2020, o 21:43 siwy07 napisał(a):
2. Solidniejszy konwerter RCA https://www.car-tronic.pl/konwerter-poz ... aac2-p6595


Tak jak napisałem wcześniej. Problem zniekształceń nie jest problemem konwertera. Choćby był ze złota to nic to nie da. Oczywiści jakiś badziew będzie gorszy od czegoś solidnego zwłaszcza w zakresie wykonania i zastosowanych złącz.

19 maja 2020, o 21:43 siwy07 napisał(a):
Myślałem nad dokupieniem radia z BOSE i wstawieniem tego do swojej wersji


Samo radio w wykonaniu pod system Bose tylko odrobinę różni się od wersji standard. Oferuje porównywalną jakość dźwięku. Dopiero idea zewnętrznego wzmacniacza Bose, sygnału bez zniekształceń i transferu sygnału bez zniekształceń pomiędzy radiem i wzmacniaczem robi z tego systemu coś lepszego niż standard. Oczywiście są jeszcze inne różnice typu moc i możliwości automatycznej korekcji dźwięku itd.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 19:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A może iść w DSP z wzmakiem D i do tego podłączyć jakiś odtwarzacz ewentualnie moduł bluetooth. Sam zamierzam w innym aucie sobie zamontować :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2020, 01:24 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
DSP dobra sprawa jak się odpowiednio ustawi. Nie zmienia to faktu, że zniekształconego sygnału już nie naprawi.

Z moich dotychczasowych doświadczeń wzmacniacze klasy D są ciężkie w naprawie. Owszem mają większą sprawność a co za tym idzie większą moc i mniejsze gabaryty. Coraz więcej tego na rynku ale aby dobrze i trwale zrobić taki wzmacniacz trzeba użyć dobrych komponentów i mieć odpowiednią wiedzę przy projektowaniu. Z tym (w dzisiejszych czasach) nie jest najlepiej. Rządzą księgowi.
Ostatnio spotkałem się ze wzmacniaczem który szumnie producent nazwał klasą D a jedyną rzeczywistą różnicą (od klasy AB) było zastosowanie tranzystorów mosfet zamiast bipolarnych w końcowym stopniu mocy.
Sony, Dragster i jeszcze kilku innych producentów robiło to już jakieś 20lat temu. Także różnie z samym nazewnictwem jak i deklarowaną mocą bywa.

Co do brzmienia klasy D nie będę się wypowiadał bo nie mam większego porównania a sam jestem raczej tradycjonalistą.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2020, 07:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dobrze piszesz ;) Ale proponuje do DSP podać sygnał z jakiegoś odtwarzacza po optyku lub moduł bluetooth dołożyć :) i słuchać z odtwarzacza lub telefonu ;) A co do wzmaka z DSP to nowy bym wybrał bo z używkami różnie bywa :) Wiele alpina pdx po aukcjach pojawia się w wątpliwym stanie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2020, 19:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Żeby uzyskać lepszą jakość to musiałbym podpiąć bluetooth- ma to ręce i nogi i jest jak najbardziej do zrobienia. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz w takiej sytuacji. Czy jest jakiś sposób na to żeby radio samochodowe nadal przekazywało sygnał (radio, nawigacja, klikanie po menu) do tych samych głośników? Jedyną alternatywą jest podpięcie osobnych głośników (w sumie Mazda ma z przodu centralnie na środku miejsce na dwie 8cm jeśli się nie mylę i mógłbym wykorzystać też tył) czy jest jakiś inny sposób na podpięcie i dostarczenie sygnału z dwóch źródeł?

Huntere dzięki za ostrzeżenie w sprawie używek Alpine'a. Zastanawiałem się właśnie nad jedną używką, która nie jest w najlepszym stanie także lepiej ją sobie daruję. Mogę za to w dobrej cenie dorwać nowy wzmacniacz Audio System HX85.4 czyli jeden z topowych wzmacniaczy AS i do niego dorzucić osobno DSP, albo po prostu wziąć niższy model od razu z DSP: X-80.4. Zaraz na innym forum podpytam o opinie, może ktoś miał styczność.

Dzięki jeszcze raz za pomoc. Myślę, że nie ma co już więcej gdybać tylko pora zabrać się za kompletowanie sprzętu- na pewno nie chcę zostać przy tym co mam teraz, bo to nawet przyzwoicie nie gra.

-- Dodano: 4 czerwca 2020, o 19:26 --

Po rozmowie z byłym współpracownikiem kolegi z pracy doszedłem do wniosku, że nie ma co wyprowadzać audio z auta tylko trzeba podłączyć sprzęt pod zewnętrzne źródło. W domu mam solidny wzmacniacz klasy A i klasa D w aucie mogłaby mi nie przypaść do gustu. Dlatego zamówiłem już Helixa DSP Pro MK2 i za chwilę będę też zamawiał wzmacniacz Vrx 6.420 po modyfikacji. Za miesiąc jeszcze dołączę do tego głośniki Etona z serii MAS i zobaczymy czy rzeczywiście uda się coś fajnego zrobić w Maździe. Jak będę miał zamontowany sprzęt to porobię fotki i wrzucę opinie. Huntere- jeśli dobrze zrozumiałem to chyba u tej samej osoby montowałeś sprzęt. Jak wspomniałem o Maździe 6 podłączonej przez DSP Pro MK2 z Audisonem i głośnikami MP5.16 to się dowiedziałem, że kojarzy sprzęt ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2020, 19:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak dokładnie ;) Mówił mi że robi Ci auto ;) Myślę że się nie zawiedziesz . W auto świecie był artykuł o ferrari które robił ;D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 paź 2020, 09:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.09.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam poszukuje speca od car-audio Łódź-okolice może ktoś robił lub zna .Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2021, 00:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
polecany punkt car audio na śląsku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sty 2021, 22:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podlaski
Biorę się również powoli za wygluszenie bagażnika oraz montażu sprzętu po ostatnim samochodzie. ( wzmacniacz plus okablowanie plus sub excursion 10")
Wstępnie chce wygluszyc bagażnik wraz z nadoklami ( macie jakieś instrukcje jak ściągnac boczki w bagażniku w kombi?) i przy okazji rozbiurki plastików chciałbym podłączyć konwerter rca pod tylne lewe głośniki. Plus do wzmacniwcza będzie z aku minus z budy sygnał z tylnich głośników a Remote? Znajdę gdzieś plus po zapłonie z tyłu?

Druga kwestia biorę się za wygluszenie drzwi przednich.. Polecacie jakieś głośniki pod samo radio? Max do 40 W. Przodu nie chce podłączać przez konwerter bo jakość i tak będzie okrojona przez konwerter.

Później zostaną mi przednie nadkola ale ze względu na zrobiona konserwację pójdę w klejenie plastikowej osłony nadkola. Jakieś rady?

W miarę swoich możliwości manualnych i finansowych chciałbym trochę poprawić wygluszenie jak i przy okazji car audio.

Z góry dzięki za każde rady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 17:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Hej,

Podbijam temat. Mam identyczną sytuację, jak ta opisana kilka postów wyżej. Zamontowane HX 165 SQ EM Evo3 + CO 165 Evo na radiu fabrycznym, które nie daje rady. Iść w stronę samego wzmacniacza, wzmacniacza z DSP, czy może jeszcze coś innego przy zachowaniu radia fabrycznego?
Zależy mi żeby wyjść z tej sytuacji ze zdrowym rozsądkiem, a nie brnąć dalej w zapewnienia handlarzy. Z góry dzięki za pomoc w temacie.

Dziękuję i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 cze 2021, 13:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam wszystkich,
Na początku chciałem się trochę pożalić, jakie to słabe mamy systemy nagłośnienia w naszych mazdach...
Mam system non-Bose, i to jest jakaś porażka! W moim poprzednim autku (Nissan QQ z 2010r), było o eony lepiej, w Mazdzie nie dość że brakuje dynamiki, to jeszcze w całym zakresie częstotliwości jest kilka duużych dołków. Miesiąc temu wygłuszyłem drzwi, i coś tam się poprawiło, ale przeskok nastąpił teraz, po wymianie głośników. W miejsce fabrycznych wstawiłem zestaw Hertz DSK 165.3, wykorzystując oryginalne obudowy głośników (musiałem trochę rzeźbić), a tweetery wklejając glue-gunem.
Nie zauważyłem spadku głośności, jeśli miałbym definitywnie zdeklarować, to grają minimalnie głośniej.
Wiec "blinker", jeśli masz wygłuszone drzwi i nie potrzebujesz nie wiadomo jakiej głośności, to polecam HERTZ ze sprawnością 93dB. Twoje HX mają sprawność 92dB, więc może być różnica.
U mnie w końcu można słuchać muzyki z przyjemnością.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 09:16 
Świeżak
Offline
Od: 07.07.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cześć. Mam pytanie odnośnie podłączenia nowych głośników w system.
Kupiłem zestaw odseparowany, ze zwrotnicami. W którym miejscu najlepiej się podpiąć pod oryginalną wiązkę? Czy jest problem/patent z przepuszczeniem kabli przez oryginalną kostkę która wychodzi do drzwi?
Zastanawiam się czy nie puścić całkiem nowych kabli (1,5mm2) już od samego radia, czy jednak zostawić ori wiązkę. Docelowo chcę dodać wzmacniacz, ale to za jakiś czas. Macie może schemat z kostki radia (wersja NB1)?

-- Dodano: 23 listopada 2021, o 09:54 --

Odpowiadając na swoje pytania, można spokojnie bezinwazyjnie puścić kable 2x1,5mm przez oryginalną wiązkę w drzwiach.
Z pomocą może przyjść filmik: https://www.youtube.com/watch?v=UfHEHeQXmxE
Z tym że kostki nie trzeba wiercić/niszczyć, kable przechodzą przez to miejsce bez żadnych przeróbek:
Przechwytywanie.JPG
Z prawej strony nie ma problemu, gorzej jest z lewą (od strony kierowcy), ponieważ ciężko jest wyciągnąć kabel spośród wszystkich tam się znajdujących wiązek.
Tweetery z nowego zestawu zamontowałem w fabryczne plastiki trzymające oryginalne gwizdki, po lekkich przeróbkach dremelem.
Niestety z braku czasu nie robiłem zdjęć podczas instalacji, ale jak ktoś będzie miał pytania to z chęcią pomogę.

-- Dodano: 23 listopada 2021, o 10:06 --

I jeszcze schemat kostki radia, z forum: https://mazdas247.com/forum/t/audio-wir ... .123839054
5Vl7Rrn.jpg

-- Dodano: 21 lutego 2022, o 09:10 --

Cześć.
Właśnie dokonałem kolejnego update'u do fabrycznego systemu audio, a mianowicie dodałem procesor DSP Pioneer DEQ-S1000A2.
W tym momencie zasila on przedni odseparowany komplet głośników Morel, wraz z tweeterami. Dzięki temu procesorowi możemy pozbyć się zwrotnic, ponieważ sam w sobie aktywnie tnie sygnał.
Niestety ma on 4x50W max przy 4 Ohmach, więc rzeczywista wartość rms oscyluje w granicach 14W, czyli trochę lepiej jak fabryczne radio.

Żeby nie ciąć fabrycznej instalacji zakupiłem złączkę do podłączenia zewnętrznego źródła typu parrot (na znanym portalu aukcyjnym: "Złącze HF Parrot Mazda > 2001").


Całość spaghetti po podłączeniu z dostarczonymi z procesorem przewodami:
Przechwytywanie1.JPG

Widok na rozebrane auto:
Przechwytywanie2JPG.JPG

I deska z widocznym w tle prockiem:
Przechwytywanie3.JPG

Jedynym większym problemem było dla mnie znalezienie miejsca dla tego procesora. Jest on wielkości ~4 paczek papierosów, a jedyne sensowne miejsce to jest właśnie po prawej stronie od radia, schowany we wnęce.

Niestety po zabawie z kabelkami przestało mi działać sterowanie z kierownicy :idea:
Ma ktoś jakieś pomysły na aktywację tego w radiu od nowa? Są jakieś kody? Bo jeśli chodzi o moją ingerencję w instalację, to wątpię żeby jakiś kabelek wolny pozostał...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2023, 18:50 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2022
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Siemka, czy ktoś z was montował juz DSP ? Gdzie umiejscowiliście procka, pod schowkiem pasażera, czy morze gdzieś po fotelem? Mieliście jakieś problemy z zakłuceniami ?

-- Dodano: 8 czerwca 2023, o 18:50 --

Siema,czy ktoś znalazł jakąś przejsciówkę do kostki głosnikowej by nie ciąć instalacji oryginalnej ? Lub czy ktoś z was się orientuje czy ta kostka jest rozbieralna ?


Ostatnio edytowano Wt, 23 maja 2023, 21:26 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.