Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 paź 2020, 21:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam serdecznie,
dawno nie pisałem, jako że praktycznie żadnych problemów nie było. Teraz pojawił się nowy, ciut uciążliwy.
Dla wstępu: 2.0 PB automat 2008 kombi, bez instalacji kuchennej. 131k stukło w tym miesiącu.
Chodzi mianowicie o drgania przenoszące się na pedały, kierownicę oraz fotel. Problem pojawił się zaraz po wymianie lewej poduszki silnika(patrząc z pozycji kierowcy). Stara była tak wyrąbana, że aż latała w środku - usterka wykryta przy pełnej diagnostyce w ASO. Problem jest o tyle komiczny, że pojawia się na postoju np. na światłach. Dziś dla próby wrzuciłem N i drgania natychmiast zniknęły. Po ponownym wrzuceniu D wróciły ponownie. Czyżby coś ze skrzynią biegów? Z silnikiem jest wszystko ok, przeszedł pełen serwis - paski, filtry, oleje itp. Chodzi bez najmniejszych problemów, obroty trzyma równo, bez najmniejszych drgań. Czy wpływ może mieć np stary olej w skrzyni - wiem, że nikt tego przede mną nie robił, a skrzynia dotychczas działa bez zająknięcia - poza tym drganiem. Czy ktoś miał coś podobnego? Czy udało mu się takowy problem rozwiązać? Stwierdzenie "ten typ tak ma" nie jest dla mnie odpowiedzią, gdyż kolega ma taką samą mazdę w manualu i ten problem u niego nie występuje, mi dotychczas też nie występował, dlatego też jest to dla mnie takie uciążliwe. Na forum znalazłem podobne wątki, ale albo odnośnie amerykańskiej wersji, albo inne silniki.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 12:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
poduszki silnika lub sprzęgło hydrokinetyczne.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 15:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Sprzęgło to dobry trop. Poduchy były sprawdzane, jedna wymieniona, ale chyba se mimo wszystko resztę wymienię na nowe i bede mial juz z głowy.
----edit----
Doczytałem się w jakimś miejscu, że powodem może być ta nowa poduszka - zastosowana w niej guma jest za twarda - tak mial ktoś na jakimś forum ze wskazaniem na konkretną firmę.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 16:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
stingear napisał(a) napisał(a):
Problem pojawił się zaraz po wymianie lewej poduszki silnika

Jaka została założona ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 20:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Taką kupiłem:
[url]https://www.ebay.de/itm/Motorlager-Motorhalter-hydro-links-für-Mazda-6-GH-08-13-neu/264576082424[/url]

Producentem części jest NTY. Wybrałem tą aukcję ze względu na 100% pozytywnych opinii sprzedawcy.
Mechanik trzymając poduchę w rękach stwierdził, że jest solidna i mocna. Tylko czy aby nie za mocna?
Tej złej opinii na temat zbyt twardej poduchy doczytałem się o produkcie firmy Febest.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 21:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Sprawdź poduszkę prawa czy się nie zsiadła. U mnie tak było. Łapa silnika dotykała Dolnego mocowania i drgania przenosiły się na budę i kierownice. U mnie podkładka załatwiła sprawę poduszka się uniósł i zaczęła pracować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 21:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
@piotr1988 dzięki za tip, na pewno to sprawdzę i dam znać.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 paź 2020, 11:43 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
29 października 2020, o 20:44 stingear napisał(a):
Producentem części jest NTY. Wybrałem tą aukcję ze względu na 100% pozytywnych opinii sprzedawcy.


poduszki tylko oryginał. NTY niestety to najniższa półka.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 paź 2020, 12:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Dokładnie tak. Jeden z forumowych kolegów walczył ponad rok z tematem drgań,aż kupił poduszkę OE i problem się skończył.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 paź 2020, 18:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
I wszystko jasne. No to szukam OE i wymieniam.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 paź 2020, 20:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A w benzynie te poduszki tez są olejowe jak w dieslu ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 wrz 2021, 12:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Wydaje mi się że tak, skoro są hydro.

-- Dodano: 15 grudnia 2020, o 12:40 --

Mała aktualizacja sytuacji. Wymieniłem olej i filtry w skrzyni - jeśli ktoś się zastanawia, czy to zrobić, to niech natychmiast przestanie i niezwłocznie to zrobi - u mnie olej był już nieźle zużyty, a na magnesie prawie centymetrowa warstwa opiłków. Po wymianie kolosalna różnica w pracy skrzyni - mechanik stwierdził, że chodzi teraz jak w nowych prosto z salonu - absolutnie nic nie czuć podczas zmian, tylko wskazówka obrotów informuje o jej pracy. Co do ilości oleju - niby przy metodzie statycznej powinno pójść ok. 3L - u mnie poszlo prawie 4.5L. Co do samych drgań, bardzo spadły, a przed wymianą dało się je zauważyc także na P czy N. Teraz są bardzo słabo odczuwalne. Poducha się troche wytrzęsła, ale okazało się, że drga, ta tylna "8ka" jest pęknięta, ale jeszcze na szczescie nie zerwana, jak ta pierwsza była. Dlatego zamówiłem i w styczniu wymieniam pozostałe dwie i bedzie już całość. Biorę z Japanparts - dużo osób chwali te części. Zobaczymy jak bedzie po tej zmianie. Jeśli drgania całkowicie istaną, to problem z głowy, jak nie, to wymienię i tą lewą poduchę na mową, ale już z ASO. Dalsze informacje odnośnie zmian w styczniu.

-- Dodano: 25 czerwca 2021, o 23:56 --

Mała aktualizacja. Pozostawiłem lewą poduchę, wymieniłem prawą - była uwalona, ale dało się to zobaczyć dopiero po demontażu. Została mi małą tylna do wymiany, leży i czeka, zrobię przy najbliższej okazji. Drgania zniknęły w tak ok. 98%. Czuć czasami, jak pompa klimy się uruchomi, a tak po za tym, to trzeba się mocno wczuć, żeby coś poczuć. Ale sądzę, że po wymianie ostatniej poduchy problem definitywnie zniknie.

-- Dodano: 28 lipca 2021, o 21:59 --

Ostatnia poducha wymieniona 3 tygodnie temu. Dotychczasowe problemy znikły. Jeśli ktoś zabiera się za wymianę poduch pod silnikiem, to polecam od razu wszystkie, nie bawić się w sztukowanie. U mnie uszkodzenie było widoczne tylko na lewej, na pozostałych dopiero po ich zdemontowaniu. Ten problem z drganiem zniknął, pojawiły się natomiast inne, ale bardzo dziwne. Jednym jest piszczenie, ale ono dotyczy najprawdopodobniej rolek przy pasku - któreś łożysko musiało paść. Drugi, jest natomiast bardzo dziwny. Zaczęło się od drgań pomiędzy 900 a 1300 obrotów, najczęściej wyczuwalnych przy powolnej jeździe albo podczas puszczenia gazu, gdy trzeba po prostu zwolnić. Natomiast od wczoraj dzieje się coś całkowicie komicznego.
Auto stało całą noc w garażu, dopiero popołudniu koło 18ej pojechałem ok 15km. Całą trasę bardzo trzęsło, normalnie jak bym miał wywalone wszystkie poduszki, praktycznie bez przerwy. Zaparkowałem auto i nie było mnie jakieś 30 min. Po ponownym odpaleniu Auto pracowało całkowicie normalnie. Żadnych drgań itp. Postawiłem auto i stało w garażu do dziś do 17. Dziś powtórka z rozrywki. ok. 15km jazdy. Znowu trzęsło autem, zarówno podczas jazdy, jak i postoju na światłach. Auto postawiłem na jakieś 30min. I ponownie po odpaleniu wszystko działało normalnie. Wróciłem do domu i zaparkowałem w garażu. Po ok. 2 h poszedłem do auta, odpaliłem silnik i podpiąłem OBDII. Znalazło mi tylko jeden błąd, ale nie wystąpił on podczas testów. Kod błędu P0841.
screen.jpg
Pojechałem do sklepu i wróciłem - ok 2km - żadnych problemów ani drgań. Jutro będę jechał akurat rano, to zobaczę, jak się będzie zachowywał.
Bardzo dziwne rzeczy mi się ostatnio dzieją, a 3 lata śmigał bez praktycznie żadnych problemów.

-- Dodano: 31 lipca 2021, o 20:45 --

Po ostatnim sprawdzeniu pod OBD i wyczyszczeniu, nie pojawił się żaden nowy błąd.
Jeśli chodzi natomiast o drganie - jechałem dziś 2 razy(rano ok. 60 km w sumie, ale bez gaszenia auta; popołudniu ok. 8km, z postojem i zgaszeniem auta na ok. 30 min) - ,to te dziwne telepanie podczas jazdy jak poprzednie dwa dni nie wystąpiło, zostało tylko drganie przy puszczeniu gazu lub powolnej jeździe - obroty 900-1400. Na postoju, wstecznym czy czekając na światłach auto zachowuje się całkowicie normalnie, drgania są praktycznie niewyczuwalne.
W sierpniu czeka mnie serwis - wymiana oleju w silniku, łożyska przedniego amortyzatora, to od razu sprawdzą mi, co dokładnie tak piszczy i o co chodzi z tymi drganiami.

-- Dodano: 19 sierpnia 2021, o 13:23 --

Coraz bardziej skłaniam się do tego, że winna jest "nowa" lewa poducha. Problemy z wibracjami zaczely się najpierw po jej zmianie. A ktoś mi już wspominał, że ponoć trafiłem kiepską firmę i że ktoś już podobny temat przerabiał i właśnie poducha była temu winna. No nic, zainwestuje i wymienie ją na nową. I albo uspokoje sumienie, albo rozwiążę problem.

-- Dodano: 24 września 2021, o 13:14 --

Problemów ciąg dalszy. Jest lepiej niż wcześniej, ale drgania nadal występują. Ciągle ten zakres 800-1300 obrotów. Najbardziej odczuwalny przy puszczeniu pedału gazu. Wymieniłem ponownie poduszke przy skrzyni, tym razem na najlepsza, jaka byla dostępna - febest. Czy to ona jest winna, że nie jest oryginalna mazdoeska, nie mam pojecia. Ktoś mi kiedyś gdzieś pisał, że jedna osoba meczyła się tak samo z wibracjami jak ja przez rok i dopiero po zmianie poduchy na tą z ASO Mazdy przeszło. W kazdym razie komiczne to strasznie. Co dziwne drgania nie są tylko na D, ale równierz i na P, ale nie są już one tak odczuwalne w kabinie, ale zauważalne na świetle reflektora na ścianie - jeden zauważalnie drga - oraz na błotniku i masce - one też mocno drgają i słychać oraz widać to stojąc obok auta. Sama skrzynia chodzi bez najmniejszych problemów. Żadnych szarpań, nie czuć zmiany biegów itp. Śruby na poduchach były poluzowane i silnik popracował, żeby się ułożyć, ale to nic nie dało. Mechanik, ktory zmienial poduche poinformował, że skrzynia jest wilgotna, czyli musi mieć jakąś nieszczelność - to już sprawdzi firma od skrzyń, w przyszłym tygodniu mam termin. Na innych forach wyczytałem też, że wibracje powodowała nieszczelność dolotu - po poprawieniu tego problem drgań zniknął. Miał może ktoś takie przeboje?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 wrz 2021, 12:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No ja tez tak słyszałem, jak poduszki silnika to tylko oryginały. Dużo osób się lamentowało po kupieniu zamienników. Z drugiej strony, wydatek duży ale spokój znowu na min 10 lat. Moja ma 12lat i jeszcze poduchy oryginały :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 21:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Lucasbadboy ja poduchy zmieniałem, ponoważ były zerwane -wszystkie. Lewą było widać od razu, prawa i tylna natomiast dopiero po zdemontowaniu. Chyba jednak bede inwestował w oryginalną poduszkę.

-- Dodano: 16 października 2021, o 22:39 --

Witam,
to co mogę powiedzieć w temacie drgań i poduch - winne są bezapelacyjnie poduszki. Potwierdziło mi to 2 innych mechaników. Zamienniki, nieważne jak drogie po prostu są za twarde. Więc nie bawcie siew żadne zamienniki.
Pozostaje mi teraz zakupić komplet oryginalnych mazdowskich poduch. Orientuje się ktoś może o koszt poduszek w ASO w PL? Kody poduszek to MZM-GHLH - Lewa, MZM-GHRH - Prawa, MZM-GHATR - Tylna.
Mazda1.jpg

Odnośnie poduch oryginalnych udało mi się właśnie znaleźć wszystkie 3 na Allegro:
https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-prawa-oryginal-oe-mazda-6-gh-07-10833036925
https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-lewa-mazda-6-gh-gs2p-39-070c-oe-10869502626
https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-tylna-mazda-6-gh-gs1g-39-040a-oe-10885452135
Cena za komplet ok. 1700zł, to po przeliczeniu na cenę w DE za pół darmo, bo sama lewa po zniżkach pracowniczych ponad 270€ kosztuje.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 paź 2021, 07:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to się opłaca ;). Kupuj, zakładaj i dai znać czy drgania zniknęły :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 paź 2021, 20:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ogarniam właśnie. Wysłałem jeszcze zapytanie do Mazdaparts.pl o dostępność i wysyłkę, zobacze co mi odpowiedzą. Jak ttlko dotrą, zmieniam natychmiastowo i dam znać, jak wyszło.

-- Dodano: 18 października 2021, o 21:48 --

Skontaktowałem się z chłopakami z Mazparts.pl - części zamówione.
Ta poducha z linku wyżej z Allegro - lewa jest nieprawidłowa, różni się od tej, która jest w ofercie. Na MazParts.pl na szczęście wskazali mi prawidłową. Trochę droższa, ale to już nie problem, finalnie i tak dużo taniej niż w DE.
Teraz tylko czekać na przesyłkę. No i co najważniejsze, nie ma problemu z przesyłką do DE.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lis 2021, 14:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czyli wymiana poduszek nic nie pomogła ?? ja jak teraz pomyśle, mam leciutkie drgania na zimnym silniku przy przyspieszaniu. Na postoju nic. Jak silnik się troszkę rozgrzeje drgań już nie ma. Buuu muszę dla świetego spokoju sprawdzić poduszki.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lis 2021, 18:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Lucasbadboy U mnie nie pomogła, lecz pogorszyła sprawę, ale dlatego, że zastosowałem zamienniki, a nie oryginalne japońskie poduszki. Przyjdą, wymienię i dam znać. Ale na chwilę obecną jestem już na 100% pewien, że wymiana na oryginały rozwiąże problem.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lis 2021, 19:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha rozumiem. Można je wymienić samemu ?? Ciekły ci te poduszki ?? Bo słyszałem ze to jeden z obiadów poduszki na wykończeniu.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 gru 2021, 17:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Lucasbadboytak, były wylane. Uszkodzenie lewej przy skrzyni było widać od razu, prawą oraz tylną dopiero po demontażu. Wymiana samemu jak najbardziej możliwa, trzeba tylko zdjąć osłonę pod spodem, podeprzeć silnik i po kolei wymieniać. Do wymiany lewej musisz wyjąć aku i pare pierdół, prawa jest fajnie dostępna. Tylną wymieniasz praktycznie bez podpierania silnika - odkręcasz śruby, zdejmujesz, zakładasz nową i zakręcasz. Ważne, abyś wymieniał wszystkie razem, ale sama wymiana pojedynczo, czyli zdejmujesz i zakładasz lewa, potem prawa i na końcu tylna. Tylna ostatnia z tego powodu, że silnik będziesz przekręcał lekko na strony wymieniając boczne, a tylna pracuje tylko w linii prostej - żeby nie ryzykować uszkodzenia nowej. Po założeniu poduch oczywiście luzujesz wszystkie, odpalasz silnik i dajesz mu popracować, żeby się ułożyły. Jak dokładnie ta procedura wygląda nie wiem, nie robiłem tego, ale wiem, że tak się robi. Mi będą to robić mechanicy, więc tu nie mam obaw.

-- Dodano: 7 grudnia 2021, o 18:38 --

Poduchy nareszcie dotarły. Teraz muszą odleżeć swoje urzędowe i jak przyjdzie odpowiedni czas, to zostaną wymienione.
Jak tylko będą wymienione, dam znać o efektach. Postaram się też ogarnąć filmiki z przed i po wymianie, co by było dla potomnych i potrzebujących.
poduchy.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 gru 2021, 18:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to czekamy na info <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 18:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam,
Poduchy wymienione. Bajka.
bez znaczenia, czy silnik zimny, czy rozgrzany. wibracji ZERO!!!!
Nareszcie wróciła moja Madzia.
Tak więc dla potomnych - tylko i wyłącznie oryginalne japońskie poduchy. Żadnych, ale to absolutnie żadnych zamienników. Nawet te z JapanParts nie dają rady.
No i oczywiście, jak wymieniać, to wszystkie naraz. Wymiana prosta, a efekt oszałamiający.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 21:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Oczywiście tylko oryginał robi robotę.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sty 2022, 09:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
To samo przerabiałem lata temu w Mazda 323F. Kupiłem zamiennik i było gorzej niż z zerwaną oryginalną poduchą. Ostatecznie wymieniłem na używaną oryginalną i była rewelacja do czasu aż się ponownie zerwała. Ale nawet po zerwaniu było lepiej niż ze sprawnym zamiennikiem. Także zdecydowanie poduchy silnika tylko oryginalne.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.