Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 16 paź 2020, 15:17 
Świeżak
Offline
Od: 10.02.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
witam
który z trzech wariantów będzie najlepszy?
dodam że jak dotąd silnik nie bierze oleju
teraz jest zalany ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30
SHELL HELIX ECT C3 HX8 5W30
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2020, 16:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.10.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
5 października 2020, o 12:24 CzarnePaliwo napisał(a):
Linkuję przykładowy zestaw:
płukanka https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html
olej https://czarnepaliwo.pl/5w40/312-raveno ... 40-5l.html
syntetyczny filtr oleju https://czarnepaliwo.pl/glowna/471-amso ... 1-szt.html


Cały zestaw dotarł na początku tygodnia a dziś już pracuje w samochodzie. Dzięki za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 14:57 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
16 października 2020, o 17:35 Kacperiusz76 napisał(a):
Cały zestaw dotarł na początku tygodnia a dziś już pracuje w samochodzie


I jak mu teraz?

16 października 2020, o 17:35 Kacperiusz76 napisał(a):
Dzięki za pomoc


Polecam się :hi:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2020, 22:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2020
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: świętokrzyski
A co panowie sądzicie o takim oleju do mazdy 6 2008 r 2.0 d "Rowe Multi Synt DPF 5w30".
Przeczytałem temat i nie zauważyłem żadnych opinii na jego temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2020, 13:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
OsCar, niestety ten olej nie nadaje się do silników MZR-CD z DPF. Nie spełnia wymagań Mazdy, jeśli chodzi o popiołowość.

Do tych do, których nadaje się wg. specyfikacji też bym go nie wlał. Ma bardzo przeciętne parametry:
https://www.rowe-cloud.de/pi.php?artNr=20125&lang=PL

CCS na poziomie 6000 cP w -30'C to zwyczajnie słabo. Szczególnie biorąc pod uwagę nadchodzącą zimę.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2020, 18:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: wielkopolski
W takim razie jaki poziom CCS według Ciebie powinien dać radę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2020, 11:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2020
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: świętokrzyski
28 października 2020, o 13:09 CzarnePaliwo napisał(a):
OsCar, niestety ten olej nie nadaje się do silników MZR-CD z DPF. Nie spełnia wymagań Mazdy, jeśli chodzi o popiołowość.

Do tych do, których nadaje się wg. specyfikacji też bym go nie wlał. Ma bardzo przeciętne parametry:
https://www.rowe-cloud.de/pi.php?artNr=20125&lang=PL

CCS na poziomie 6000 cP w -30'C to zwyczajnie słabo. Szczególnie biorąc pod uwagę nadchodzącą zimę.


Dzieki za pomoc. wlałem oryginał mazdy ale powiem szczerze, że w porównaniu do innych samochodów jakie miałem silnik dużo głośniej pracuję...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2020, 11:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.10.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
17 października 2020, o 14:57 CzarnePaliwo napisał(a):
16 października 2020, o 17:35 Kacperiusz76 napisał(a):
Cały zestaw dotarł na początku tygodnia a dziś już pracuje w samochodzie


I jak mu teraz?

Przejechałem około 2k i jestem zadowolony nie mówiąc o silniku. Za rok tez skorzystamy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 15:56 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
17 listopada 2020, o 11:38 OsCar napisał(a):
wlałem oryginał mazdy ale powiem szczerze, że w porównaniu do innych samochodów jakie miałem silnik dużo głośniej pracuję...


Ten olej także nie jest wybitny. Da się poprawić kulturę pracy MZR-CD. Stosując choćby do obecnego oleju modyfikator tarcia AR9100. Poczytaj o nim trochę: http://archoil.pl/wp-content/uploads/20 ... 100-PL.pdf

https://czarnepaliwo.pl/glowna/196-arch ... 200ml.html

17 listopada 2020, o 11:57 Kacperiusz76 napisał(a):
Przejechałem około 2k i jestem zadowolony nie mówiąc o silniku. Za rok tez skorzystamy.


Super. Dobre wieści :bartek:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 14:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.11.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam Serdcznie,

Jestem swiezym posiadaczem Mazdy 6 pierwszej generacji z rocznika 2003, z ogrinalnym udokumentowanym przebiegiem 73 tysiace km. z Silnikiem benzynowym 1.8.
w Zwiazku z zakupem zamierzam wymienic, olej w silniku, skrzyni manualnej jak i caly zestaw filtrow.
Czy mogl by mi ktos w miare na swiezo polecic jakis dobry olej zarowno do silnika jak i skrzyni i przytoczyc jakie filtry najlepiej zakupic, chodzi mi o jakosc nie o cene wiec tym wolal bym sie kierowac.
Kwestie wymiany oleju w silniku nie bedzie z tym problemu bo wielokrotnie to robilem w innych autach ale kwestia wymiany oleju z skrzyni pozostaje mi calkowicie obca. Jest jakis tutorial/foto porada na forum jak to zrobic?
Auto mam od wczoraj, nie zuwazylem aby silnik sie pocil czy aby oslona od srodka miala slady kapania oleju czy czegokowiel tak wiec zakladam ze nie bierze i nie traci go wcale.

ps. I czy jest sens i czy to bezpieczne aby uzyc jakiejs plukanki do silnika przy wymianie oleju, czy lepiej kupic litr wiecej i po prostu przy wymianie nim przeplukac wnetrze silnika?

pozdrawiam i dziekuje z gory za porade.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 16:59 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
MaCeLo, MZR 1.8 mieści 4,3 l oleju. Nie ma żadnych przeciwwskazań do zastosowania płukanki. Nawet jeśli przebieg jest niewielki i silnik nie zdążył się przez ten czas sowicie zanieczyścić to płukanka pomoże efektywniej go opróżnić. Linkuję bezpieczną dla uszczelnień AR2820 od Archoil: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html x1

Jako olej docelowy Amsoil Signature Series 5w30:
https://czarnepaliwo.pl/5w30/9-amsoil-s ... 0-1qt.html x1
https://czarnepaliwo.pl/5w30/22-amsoil- ... -378l.html x1

Do kompletu syntetyczny filtr oleju (od numeru podwozia 176451 !; do numeru podwozia 176450 montowano fabrycznie wkłady):
https://czarnepaliwo.pl/glowna/471-amso ... 1-szt.html x1
Wychwytuje 99% zanieczyszczeń wielkości 20 mikronów (standard ISO 4548-12).

Wymianę oleju w skrzyni biegów załatwią 3 kwarty Manual Transmission & Transaxle Gear Lube 75w90 tego samego producenta:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/466-amso ... -pack.html x3
Celowo polecam wersję Easy Pack w specjalnych workach. Ułatwią Ci pracę w trudno dostępnym miejscu. Obejrzyj filmik:



Filtr powietrza np. Mann C 3233. Filtr kabinowy Mann FP 2043 (świetne są te filtry https://www.frecious-plus.com/pl).

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 14:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Zastanawia mnie moja następna wymiana oleju, którą będę robił w tym roku. Na razie badam rynek. Do mojego rf5c stosuję oryginalną Dexelię i filtr oleju Kneht/Mehle. Na jaki olej można zmienić i czy w ogóle....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 19:25 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
lukasmazda, jaki masz przebieg? Co ile tys. km zmieniałeś dotychczas olej? Czy odnotowujesz ubytki?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 21:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Nie obserwuję żadnych większych ubytków. Przebieg raczej bliżej nieokreślony, silnik był wymieniany, 250 tys. na blacie. Wymiana oleju co 10 tys. lub raz na rok. Olej mazdowski zalewany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2021, 14:43 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
lukasmazda, rozumiem. Polecam np. Amsoil Signature Series Max-Duty Diesel 5w30 do pary z ich syntetycznym filtrem oleju.

https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=
https://czarnepaliwo.pl/glowna/450-amso ... 1-szt.html


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 14:58 
Świeżak
Offline
Od: 04.03.2021
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam. Jestem tu nowy. Prosze o pomoc. Zakupilem mazde 6 skyactive 2.0 benzynka. Autko ma 50.000 przebiegu i jest z 2015 roku. Wiem ze olej 5w30 ale chcialbym kupic motula. Czy ktos moze mi powiedziec ,ktory jest dobra specyfikacja do mojego auta?

Moderator EDIT:
Proponuje zapoznać się z forum: jest podział na generację, każda generacja ma swój wątek.
GJ/GL - viewtopic.php?f=65&t=143


Ostatnio edytowano Pt, 5 mar 2021, 14:58 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Prosimy kontynuować we właściwym wątku: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=143


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 mar 2021, 11:42 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
5 marca 2021, o 14:58 Misiek021188 napisał(a):
chcialbym kupic motula

Nie idź tą drogą :wink:

5 marca 2021, o 14:58 Misiek021188 napisał(a):
Wiem ze olej 5w30

Wolnossące silniki SkyActive-G zalewane są fabrycznie olejem o lepkości 0w20. Jeśli nie zamierzasz ciągać przyczep to proponuję powrót do 0w20.

5 marca 2021, o 14:58 Misiek021188 napisał(a):
Czy ktos moze mi powiedziec ,ktory jest dobra specyfikacja do mojego auta?

API SN/SN Plus/SP :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 16:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam, niedawno kupiłem Mazdę 6 2.0 Kombi z 2005r. 141 KM Benzyna+LPG. Mazda jeździła cały czas na gazie od 2006r. (15 lat). Była serwisowana w ASO. Na wyciągu z historii serwisowej widać że olej był wymieniany co 20 tys km i był to 5W-30. Czy teraz najlepiej byłoby kupić specjalny olej do jeżdzenia na gazie taki jak Orlen Platinum Classic GAS Synthetic 5W-40 czy pozostać na oleju 5W-30 Orlen Platinum Max Expert F?


Ostatnio edytowano Cz, 25 mar 2021, 12:15 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 19:09 
Świeżak
Offline
Od: 15.03.2021
Posty: 18
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam.
Panowie jest sprawa. Pacjent to Mazda 6 z 2006r - 2.0 147KM. Na zegarze blisko do 270000.
Moja własność od 300km :D
Muszę wymienić olej - nie wiem kiedy była ostatnia zmiana.
Auto w ogóle jest z Finlandii jeśli to ma jakiejkolwiek znaczenie.
Co byłoby tutaj dobrym rozwiązaniem?
Dodam tylko, że jak kupowałem - sprzedawca dolał 10W40 od siebie.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 mar 2021, 20:31 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wolfik150, proponuję zacząć od przeprowadzenia płukania silnika. Pomoże oczyścić układ smarowania ze złogów i zanieczyszczeń. Polecam płukankę Archoil AR2820: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html Jest bezpieczna dla uszczelnień silnika.

Jako olej docelowy na przykład Amsoil Signature Series 5w30:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=
W składzie zarówno baza PAO, jak i baza estrowa.

24 marca 2021, o 19:09 Wolfik150 napisał(a):
10W40

Zapomnij o 10w40 :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 12:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
CzarnePaliwo Witaj. :houk:
Już blisko rok jak jeżdżę na Amsoil Signature Series 5w30 od Ciebie.
Jestem zadowolony z produktów, nie stwierdziłem ubytków, tak więc obyło się bez dolewek. Zostało mi w mniejszym opakowaniu sporo Amsoil Signature Series 5w30, wiec czy można to spokojnie wykorzystać przy tegorocznej wymianie?
Zastanawiam się również nad zasadnością ponownego kupna i zastosowania płukanki Archoil AR2820 :idea:
Co radzisz?
Po zalogowaniu się w Twoim sklepie widziałem, że jest opcja "kup ponownie" :wink:
Pozdrawiam papa

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 12:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.03.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam wszystkich!
Jestem bardzo świeżym użytkownikiem Mazdy 6 z silnikiem 2.0. Sprzedający przed wydaniem mi auta wymienił olej na Millers bo najlepszy na świecie itd. Fajnie, ale okazało się, że zalał 5W40. Jak sprawdziłem to ten olej ma specyfikację C3 czyli bardziej pod diesla. Pytanie co mogę teraz zrobić. Czy będzie to bardzo szkodliwe jak na nim będę jeździł i wymienię go za 10 000km, czy może lepiej wymienić od razu na właściwy, lub zrobić jakąś płukankę?
Pozdrawiam serdecznie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 18:35 
Świeżak
Offline
Od: 15.03.2021
Posty: 18
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
25 marca 2021, o 21:31 CzarnePaliwo napisał(a):
Wolfik150 proponuję zacząć od przeprowadzenia płukania silnika.


Czy to bezpieczne dla takiego silnika? Trochę o tym czytam i są różne opinie. Może podobno bardziej zaszkodzić niż pomóc.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 18:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Płukankę robię co wymianę oleju, wymiana co 10tyśkm tylko 5W40.
Jak kupiłem przebieg 122kkm
Obecny oprzebieg 267kkm

Także nie wiem o jakich negatywnych skutkach mowa...

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 11:33 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
27 marca 2021, o 13:05 adrian41 napisał(a):
Zostało mi w mniejszym opakowaniu sporo Amsoil Signature Series 5w30, wiec czy można to spokojnie wykorzystać przy tegorocznej wymianie?

Jeśli olej był przechowywany z daleka od wilgoci to tak :wink:

27 marca 2021, o 13:05 adrian41 napisał(a):
Zastanawiam się również nad zasadnością ponownego kupna i zastosowania płukanki Archoil AR2820
Co radzisz?

To w gruncie rzeczy zależy od stopnia zanieczyszczenia silnika i długości stosowanych interwałów.

28 marca 2021, o 19:35 Wolfik150 napisał(a):
Może podobno bardziej zaszkodzić niż pomóc.

W jaki sposób?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 21:01 
Świeżak
Offline
Od: 15.03.2021
Posty: 18
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Panowie mówiąc w skrócie sytuacja wygląda tak, że biorąc pod uwagę 270k na blacie oraz zakładając, że nigdy ta czynność nie była przeprowadzana może zdążyć się tak:
- usunięte zostaną zanieczyszczenia i będzie to plus jednak mogą odkleić się również starsze warstwy, które od razu nie odpadną, a odpadną dopiero po iluś tam kilometrach w nowym oleju co doprowadzi do negatywnych skutków.

Żeby nie było, nie zakładam od razu, że tak ma być. Przekazuję co usłyszałem i chcę to po prostu zweryfikować. Czy to możliwe? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 mar 2021, 07:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zrobiłem płukankę w 20-letnim Oplu Astrze G (280kkm)- całe życie jeżdził na 10W40 - ja zrobiłem płukankę i wlałem 5W40 - dymka nie puszczała i nic się z silnikiem nie wydarzyło.
Żeby mieć większą pewność, można to zrobić 2 etapowo, wymaga to nieco większego nakładu finansowego ale na pewno oczyści silnik.

1. Płukanka do silnika (na starym oleju) -> zlanie starego oleju + wyamiana filtra oleju na nowy
2. Zalanie olejem do płukania Mitasu Flush Fluid
https://czarnepaliwo.pl/glowna/152-mita ... id-4l.html
Obrazek

3. Zlanie oleju do płukania, wymiana filtra oleju
4. Zalanie nowego oleju

CzarnePaliwo co myślisz o takiej płukance?
Ja zafundowałem to swojej Maździe przy przebiegu 200kkm :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 mar 2021, 14:07 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
29 marca 2021, o 22:01 Wolfik150 napisał(a):
Panowie mówiąc w skrócie sytuacja wygląda tak, że biorąc pod uwagę 270k na blacie oraz zakładając, że nigdy ta czynność nie była przeprowadzana może zdążyć się tak:
- usunięte zostaną zanieczyszczenia i będzie to plus jednak mogą odkleić się również starsze warstwy, które od razu nie odpadną, a odpadną dopiero po iluś tam kilometrach w nowym oleju co doprowadzi do negatywnych skutków.

Twoja obawa wynika z błędnego założenia, że płukanka odrywa zbite frakcje zanieczyszczeń. Dobrej klasy produkt wymywa zanieczyszczenia a dzięki dyspergatorom separuje je od siebie. Dyspergatory uniemożliwiają agregację cząstek. Proces jest w związku z tym bezpieczny.
Detergenty i dyspergatory.PNG
Uszczelnienia nie mają prawa być oblepione od środka zanieczyszczeniami. Złogi stanowią barierę w dotarciu oleju do uszczelnień przez co te nie są systematycznie nawilżane. Jest to powodem utraty elastyczności i parcenia. W efekcie doprowadza do wycieków.

Jeśli silnik po usunięciu zanieczyszczeń zaczynają trapić zapocenia i wycieki to tylko, dlatego, że zadziałano zbyt późno. Takie uszczelnienia i tak kwalifikują się do wymiany.

victor napisał(a) napisał(a):
CzarnePaliwo co myślisz o takiej płukance?
Ja zafundowałem to swojej Maździe przy przebiegu 200kkm

Droższe rozwiązanie z uwagi na zużyte materiały, ale lepiej się już nie da :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 kwi 2021, 19:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Drodzy forumowicze. W temacie oleju silnikowego potrzebuję Waszych doświadczeń i opinii. Otóż od początku mojego posiadania mazdy (prawie 2,5 roku 50 000 km) stosuję olej Dexelia 5w30, który wymieniam co 10 000 km. Wydawał mi się być dobrym wyborem (rekomendacja producenta) jednak męczy mnie jego pobór oleju. Nie jest to na szczęście granica 0,8l/1000km (co dopuszcza sam producent), ale powiedzmy, że po prostu trzeba tego pilnować i raz dolać 0,1; 0,2 ; 0,3 w zależności od stylu jazdy (miasto, trasa, autostrady) i zapas mieć zawsze w garażu. Nigdy wcześniej nie musiałem tego pilnować i jest to czynność,o której wolałbym zapomnieć. :) Przy następnej wymianie za 2 000 km planuję zatem użyć płukanki właśnie z nadzieją, że zużycie oleju spadnie. Przy okazji zastanawiam się, czy nie sięgnąć po olej inny niż Dexelia? Być może ten silnik ma mniejszy apetyt na smarowidła innych producentów? Jakie są Wasze doświadczenia i opinie w tym zakresie? Jak oceniacie same płukanki i które faktycznie wpływają na zniwelowanie przypadłości, o ktorej piszę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 kwi 2021, 14:20 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
6 kwietnia 2021, o 20:40 arrrogant napisał(a):
Przy okazji zastanawiam się, czy nie sięgnąć po olej inny niż Dexelia?


Oczywiście, że tak. To olej bez udziału syntetycznych baz w składzie. Tego typu produkty mają naturalnie wyższą odparowalność.

Polecam np. Amsoil Signature Series 5w30:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=
W składzie zarówno baza PAO, jak i baza estrowa.

Układ wypłuczesz przy użyciu Archoil AR2820:
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.