Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 01:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 13:15 
Świeżak
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Zawsze był pretekst żeby gdzieś wyskoczyć...
Dzieki za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2020, 13:17 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Mam podobny problem do Bogdan102, otóż dpf wypala się co ok 50-70 km. Wartości PM_GEN dochodzi do 1,3-1,7 co by było zgodne z teorią uzależnienia parametru od kilometrów. PM_ACC oraz PM_ACC_DSD dochodzą do 5-6 w zależności od obciążenia. Przy wypalaniu najpierw szybciej spada PM_ACC_DSD, następnie PM_ACC przyspiesza i spada do 0. PM_GEN bardzo szybko osiąga 0. PM_ACC_DSD w zależności od sytuacji potrafi osiągnąć 0.18 spadając po zakończeniu wypalania jeszcze przy wysokiej temperaturze, ale potrafi też zakończyć się na 0,8. Z tematu wnioskuje, że filtr raczej jest sprawny, a zapycha się szybko z powodu nieprawidłowości wcześniej. Korekcje wtrysków poniżej 20. Samochód ma 68 tys. przebiegu. Wydaje mi się, że silnik pracuje bardzo ładnie, jedynie przy 1500 obrotów zdarza się takie delikatne szarpnięcie. Gdzie można szukać przyczyny? Czy zaślepienie EGR może pomóc czy raczej to będzie dobijanie leżącego? Żądnych błędów nie ma więc trudno jest cokolwiek domniemać, a w warsztatach to wszyscy najchętniej by wycinali bez analizy przyczyny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2020, 14:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
elkermitos delikatne poszarpywanie przy stałe jeździe na niskich obrotach występuje u wielu osób - ale delikatne.

Te korekty jak sprawdzasz, które parametry?

Ja bym EGR zaślepił na próbę chociażby - robota to żadna, wywali błąd przepływu, ale nie powoduje to żadnego trybu awaryjnego.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2020, 17:55 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Co do korekt to wszystkie pidy FI_LRN. Generalnie jak by był duży przebieg to by mnie to nie dziwiło, ale w tym przypadku jest zaskakujące. Czy jest możliwość podejrzenia składu mieszanki w którymś pidzie? Żeby chociaż dojść czy uboga czy bogata?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2020, 18:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie znam tego PIDa, korekty są w:
INJ1_CMP
INJ2_CMP
INJ3_CMP
INJ4_CMP

Sprawdź te PIDy, na postoju na luzie, po rozgrzaniu silnika.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2020, 20:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jakie parametry maja dobre wtryski???? Nigdzie tego nie umiem znaleść.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2020, 23:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Elkermitos u mnie podobnie się te pidy zachowywały ,i też DPF co 50 km jak w zegareczku się załączał ,4 wtryski mi wymienili i się wszystko uspokoiło,cx5 z 2016r z przebiegiem kupiłem 80tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 06:52 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Wartości z INJ_CMP: -0.056 0.106 -0.242 0.100
Max dochodziło do 0.300

DP-DPF przed wypaleniem ok 1,5-2 po wypaleniu 0,2 kPa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 07:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
motomaniax, a skąd brałeś wtryski? Regenerowane? Używane?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 09:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Chyba za duże różnice między wtryskami. Nie powinny pracować prawie tak samo ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 09:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bez tragedii, u mnie większe potrafią być różnice.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 13:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Popielasty ja mam auto na gwarancji jeszcze ,robił mi to autoryzowany serwis ,druga sprawa że nie każdy autoryzowany serwis umie te auta naprawić ,na pierwszym serwisie mówili że okey i tylko wypalania serwisowe robili i nie widzieli problemu ,pojechałem do innego i tam już się przyłożyli...a i też auto chodziło jak złoto i żadnych błędów nie wywalało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 18:27 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Dzisiaj pod koniec wypalania dpfu miałem pm ACC dsd na poziomie ponad 3 w polowie wypalania przestał spadać( ale jechałem z prędkością obrotową ok 3k, wcześniej ok 1,5-2k), wypalił, przeszedł w off, temp spalin spadla i jeszcze spadł do 1,4. Zupełnie tego nie rozumiem. Jutro kolejna próba.

-- Dodano: 5 października 2020, o 18:27 --

Dziś dostałem kolejną wskazówkę. A mianowicie czujnik ciśnienia spalin. Tzn u mnie na postoju powiedzmy w połowie zapełnionego dpfu wartość skacze od 0,5 do 1,5. A podobno ta wartość powinna być w miarę stała. Czy ktoś mógłby potwierdzić jak to wygląda w sprawnym aucie? Podobno wartość zapełnienia wyliczana jest na podstawie tego czujnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 17:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tydzień temu, jak jeszcze cmentarze były otwarte, wybrałem się na drugi koniec miasta. Jako, że właśnie w końcu kupiłem pełną wersję Forscan Lite to pomyślałem, że przypatrzę się wypalaniu DPF.

Wyruszając z domu parametry PM_ACC, PM_ACC_DSD i PM_GEN dochodziły już do wartości 6 g/L. Po ruszeniu jeszcze rosły ale po krótkiej chwili zaczęło się wypalanie, które trwało jakieś 15 km. Wartości parametrów się zmniejszały, jechałem przez miasto, dość puste, ale czasami stawałem na światłach. Wtedy też zauważyłem, że podczas postoju maleje PM_ACC i PM_GEN, a natomiast PM_ACC_DSD zaczyna maleć po ruszeniu i podczas jazdy. Generalnie PM_ACC i PM_GEN spadły do zera, jak PM_ACC_DSD wynosiło jeszcze 0.20 g/L. Jak już chwilowe spalanie się zmniejszyło to PM_ACC i PM_GEN zaczęły rosnąć. Ostatni rzut oka przed dotarciem do celu to było:
PM_ACC - 0.16 g/L
PM_ACC_DSD - 0.16 g/L
PM_GEN - 0.66 g/L

Wydaje mi się, że działa to prawidłowo chyba, średnie spalanie, resetowane od tankowania 250 km wcześniej, wzrosło z 7.6 do 8 l/100km. Sprawdzałem wcześniej też OIL_DIL, cały czas jest zero. Ciśnienie różnicowe filtra na biegu jałowym waha się od 1 do 1,5 kPa, więc też chyba jest ok.

Także, jak widać, u mnie wszystkie trzy parametry PM rosną do wartości 5-6 g/L i spadają raczej równo, ciśnienie różnicowe mogę jeszcze sprawdzić przed i po wypalaniu. Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia spalin to rozumiem, że chodzi o ciśnienie różnicowe, mogę się przypatrzeć jak się to zachowuje na biegu jałowym i podczas jazdy. Nie wydaje mi się, że na podstawie tego czujnika jest wyliczane zapełnienie, raczej po ilości dawek paliwa lub spalaniu, przejechanemu dystansowi i tym podobnym wyliczeniom.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 18:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A REG_DIS obserwowałeś? Jaki interwał?

To co opisujesz raczej poprawne dla aut z jakimś już tam przebiegiem - w tych nowszych PM_ACC_DSD / PM_ACC nie osiąga tak wysokich wartości.

Obstawiam, że masz cykle co ok 200-220km.

U mnie po zmianie kół z 19 na 20 cali interwał mam częstszy, teraz jakieś 220km robię (wcześniej ok 250km miałem). Spalanie większe...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 18:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
W sumie REG_DIS nawet nie wiedziałem żeby sprawdzić. Jak miałem kiedyś telefon z Windows Phone to korzystałem z takiej aplikacji, która podawała parametr ilości wypaleń od początku auta. Po podzieleniu całkowitego przebiegu przez tę ilość wychodziło właśnie jakoś 200-220 km jako interwał. Nie sprawdzałem, czy w Forscan jest taki parametr widoczny. Z chęcią też to sprawdzę.

Jeśli chodzi o spalanie to zacząłem znów kontrolować od jakiś pięciu tankowań. Na razie wychodzi 8.4 l/100km, ciekawe jak zmienię opony na zimowe 17".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 14:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Witam Panów.
Od ponad roku jestem posiadaczem Mazdy 6, 2014, 2.2D 175km AT, przebieg ostatnio przekroczył 200k.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że interwały wypalania DPF są coraz krótsze, co około 150km i jednocześnie dłużej trwają. Dodam, że szczególnie nie patrze na to czy skończyło się wypalanie tylko jak jest potrzeba to gaszę samochód.
Chciałbym oddać DPF do czyszczenia i tu moje pytanie.
Jedna firma życzy sobie 1500zł z demontażem i montażem + jakies programowanie komputera.
Inna firma nie zajmuje się demontażem z samochodu, samo czyszczenie 450zł.
Czy jest potrzeba grzebania coś w komputerze po czyszczeniu filtra dpf? Czy tylko montuje go na miejsce i się cieszę jazdą?
Czy usytuowanie dpf w mazdzie 6 jest znośne? Czy byle jaki mechanik mi to wykręci?
Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 15:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jest bo po czyszczeniu filtr jest jak nowy, wiec trzeba ustawić w kompie ze został wymieniony. Wtedy będzie się poprawnie wypalał tzn z dłuższymi interwałami. Niby 1500zl dużo ale Jak zsumujesz koszty: musisz jechac do mechanika który wyciągnie filtr, zawieść tam gdzie czyszczą. Zawieść do mechanika żeby go założył. No i na końcu do Aso żeby ustawili ze został wymieniony. Koszta będą większe i większy kłopot bo trzeba jeździć ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 21:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie mam pojęcia czy trzeba kasować zużycie DPF, ale jeśli tak to wystarczy Forscan i wyzerować adaptacje PCM. Aczkolwiek wcześniej polecam zrobić kopię przez asbuild, zapisać sobie też ilość wypaleń jeśli chcemy zatrzymać ciągłość a nie zaczynać od 0 i wprowadzić starą wartość


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 17:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
12 listopada 2020, o 14:24 brychu7 napisał(a):
Czy usytuowanie dpf w mazdzie 6 jest znośne? Czy byle jaki mechanik mi to wykręci?


Trzeba sanki wymontowac najpierw bo DPF nie wyjdzie. Robilem to pare tygodni temu nie jest to jakies mega trudne ale troche czasu zajmuje.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2020, 12:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.11.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy poleci ktoś serwis na terenie Krakowa albo okolic, który wyciągnie, wymyje, założy i zaprogramuje dpf?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 02:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 33
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Po tak długim czasie walki i niepowodzeń jestem mocno zmęczony i zdesperowany, coraz częściej w głowie pojawiają się czarne myśli by wyciąć to cholerstwo w ... ... Ale wiem z czym się to wiąże i nie chce się tak po prostu poddać.
Napisze w skrócie co było robione: (nie wiem czy wszystko jeszcze pamiętam)
- czyszczenie kolektora i EGRu (EGR był chwilowo zaślepiony dla prób jednak bez poprawy)
- sprawdzanie szczelności dolotu (była nadzieja bo rozerwało "kolanko" od intercoolera, SH01 13331)
- wymiana czujnika ciśnienia spalin
- wyciągnięcie i regeneracja DPF
- cała masa adaptacji, kalibracji, diagnostyki itp itd
Wypalanie jednak bez zmian - PM ACC DSD rośnie jak szalony powodując wypalanie co około 70-90 km
Obrazek
Obrazek
Z treści forum wynika, że nie jestem odosobniony, może ktoś w miedzy czasie znalazł rozwiązanie lub ma chociaż jakiś pomysł, punkt zaczepienia ?
Gdyby znalazł się jakiś dobry człek to chętnie podeśle całe logi.
Zastanawiają mnie czujniki od temperatury spalin, czy to normalne, że na tym "środkowym" temperatura jest mniejsza niż na 3 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 09:31 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Ogólnie mam podobną sytuację. U mnie do tej pory było robione:
wymiana czujnika różnicowego i zaślepianie EGR - nie zauważyłem różnicy.
dolanie do paliwa jakiegoś stp do wtrysków i dpf - po tym zauważyłem poprawę z ok 60-70 do 90-100 km.
podmiana EGR - bez różnicy.
wymiana podkładek pod wtryskami, bo okazało się, że 3 puszczały - poprawa na ok 120 km.
W poniedziałek mam kolejną wizytę w ASO, bo jak oddawali po wymianie podkładek powiedzieli, że się nie gromadzi, a po 10 km od odbioru zaczął się wypalać (było najechane przez nich 85km). Przy odbiorze miałem wykasowane wartości, nie potrafią wytłumaczyć dlaczego, twierdzą że kasowali przed jazdą.
Kolejne testy - przy zaślepionym EGR wydaje mi się, że jak się auto nagrzeje to wtedy sytuacja się normuje, ale nie miałem dłuższej jazdy niż 45 km. Po 15 ogólnie się stabilizuje sytuacja, ale przy otwartym EGR nadal rośnie.
Ogólnie zauważyłem, że jak jadę po wypaleniu to bardzo długo nie zbiera się sadza, ale to pewnie ze względu na rozgrzany DPF, w którym cząsteczki się dopalają. U mnie dopalenie jest prawidłowe i wszystkie wartości po wypaleniu wracają do ok 0.

Jaką masz wartość PM_ACC_DSD bezpośrednio po wypaleniu, bo z tego screena wynika, że raczej nie spada do 0, co oznacza, że DPF nie jest wypalony prawidłowo do końca. U mnie w 10 km to max o 1 urośnie, ale nie zaraz po wypaleniu, tylko jak jest zimy. Po wypalaniu po 20 km potrafi być 0.3. U Ciebie po wypaleniu 10 km i masz 2,5. Czy to jest jazda bezpośrednio po wypaleniu czy samochód stał?

Co do czujnika temp u mnie też tak jest, ale nie wiem czy w sprawnym aucie tak to wygląda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 11:49 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 33
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
elkermitosWitaj, dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź.
Screen obrazuje jazde bezpośrednio po wypaleniu, faktycznie wartość PM ACC DSD nie spadła do 0 po zakończeniu procesu. Ciężko to ubrać w słowa ale jeżeli widzę, że mam wypalanie, zredukuje bieg i pociągnę około 2,5 k obrotów do końca procesu to wszystkie 3 Pidy schodzą w okolice 0, jednak jeśli jadę normalnie lub bardziej żwawo np autostradą to mam odczucie, że PM ACC DSD "nie zdąży" dobić w okolice 0. Wiem, brzmi to troche dziwnie ale podsumowując to czy PM ACC DSD po wypalaniu zejdzie w okolice 0 czy np 1,5 to efekt jest ten sam - przy 70 km dobija do 6.
Daj znać jaki efekt po wizycie w ASO, skoro mówisz, że po dolaniu czegoś do wtrysków jest poprawa to może jest to jakiś kierunek. U mnie wartości korekcji dochodzą jeszcze wyżej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 12:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja też mam taki przypadek u kolegi, który był u mnie na sprawdzeniu PM_ACC_DSD - u niego filtr jest ok, spada do 0, ale też rośnie szybko. U niego zrobiono podkładki i rozrząd (dziwne, przy 120k km łańcuch mu hałasował). Ma spore zapocenie na łączeniu rury sztywnej z gumową od IC, możliwe, że gdzieś nadmiar oleju idzie, u mnie przy 250k km to łączenie jest suche, a nigdy nie było tu nic dotykane.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 12:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 33
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Hmm, to ciekawe bo rozumiem z tego, że piszesz o tym łączeniu, które u mnie rozerwało.
Obrazek
Akurat byłem w trasie, więc naprawa była prowizoryczna by tylko dojechać do domu. Na zdjęciu stan po demontażu w celu założenia nowego (tzn używanego bo ASO odleciało z ceną). Widać, że prowizoryczna naprawa jest nieszczelna ale dlaczego widać na nim olej/rope ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 gru 2020, 15:58 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Jestem po jeździe testowej, no i tak na dobrą sprawę to jak usłyszałem jest tyle rzeczy, które mogą powodować problem, że nie sposób zliczyć. Maja wykonać kalibrację wtrysków 3 razy i na tej podstawie ocenić jak się zmieniają korekty. Wtrysków wczesniej nie sugerowali sprawdzić bo taką mają procedurę i idą zgodnie z podręcznikiem. Zrobili logi na trasie i maja przesłać do centrali. No i taka sugestia że problemy z dieslem użytkownicy zgłaszają jak są jakieś kontrolki, a tutaj to nie wiadomo co, bo błędów nie ma, a może być czujnik, wtrysk, paliwo, itd. Zobaczę jak po kalibracji będzie wyglądać sytuacja i chyba pozostanie mi podmienianie wszystkiego po kolei lub czekanie aż się zapali jakaś kontrolka, ewentualnie centrala coś podpowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2020, 12:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
elkermitos, gdzie konkretnie byłeś z tym autem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 gru 2020, 21:23 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Kozłowski Struga. Ogólnie na początku było bardzo przyjemnie, bo jak przedstawiłem sytuację to od razu stwierdzili, że muszą mnie ustawić do konkretnego mechanika, bo nikt inny nie ogarnie. Zostawiłem auto i zaczęli od podkładek i okazało się, że strzał w 10, co zresztą podejrzewałem po rozmowach z Popielastym. Kazałem sprawdzić wałki i smok i było dość czysto. Więc uznali że sprawa załatwiona, bo wg procedury ok. Odebrałem auto, które było po testach 90 km. Sprawdzam PM_ACC i pozstałe a tam wyzerowane wszystko. Pytam jakie były wartości, mówi bliskie 0 i że się nic nie wypalało Czemu wyzerowane? On nie wie, ale stwierdzam, że późno i mniejsza o to. Po kilku km zaczyna się wypalanie. No i już wiem, że wypalanie się im zaczęło a nawet nie zauważyli a REG_REQ nie mieli włączonego Następny dzień jadę do pracy i oczywiści zbiera się standardowo, no może trochę lepiej, ale nadal bez szału. Po pracy wracam i robię dym. Mówię, żeby dali log i pokazuję moje i że mnie oszukał. Idzie do mechanika i wraca bez logów. Oni mają swój sprzęt i nie mogą polegać na moim. Mówi, że teraz nie dojdziemy, żeby rozwiązać sprawę umawiamy na jazdę próbna. No i na tej jeździe naciskam, żeby jechać z nimi. Z niesmakiem zabierają mnie ze sobą. Logi mają włączone jedynie PMy, bez ciśnień, temperatur, nie innego. No i gadamy sobie godzinkę całkiem przyjemnie a PMy się zbierają. Wracamy, robią przez ponad 1,5 h 3 czy 4 kalibracje wtrysków. Na parametrach wygląda deczko lepiej ale podróż do pracy i PMy nadal się zbierają. Taka moja historia z nimi. Ciekaw jestem co zaproponuje centrala. Dziś w drodze do pracy wyskoczył mi błąd jakiegoś front systemu i po odczytaniu był też P2099. Trochę się ucieszyłem, bo myślę może jednak turbo wymienię i będzie dobrze ale po skasowaniu nie wrócił. Patrzałem na ciśnienie zadane i MAP i wygląda tak jak wcześniej cały czas z lekką odchyłką. Czekam na dalszy rozwój wydarzeń.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 gru 2020, 21:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, jak podejrzewałem, jakoś nie mam przekonania do tego serwisu chociaż mam do nich najbliżej. Z historii wynika, że szukają trochę po omacku.
Ja ze swojej strony polecę ASO na Madalińskiego a także trochę dalej w Gorzowie. Oba sprawdzone, wiem, że znają się na rzeczy.
Możliwe, że turbo też kwalifikuje się do wymiany, ja bym chyba od tego zaczął i je obejrzał. Jakie średnie spalanie teraz masz, z dystrybutora, nie z komputera bo ten mocno przekłamuje? Wypalanie sprawdzałeś w trasie? Przebieg auta duży? Może filtr wymaga już czyszczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.