Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 12:33 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Przebieg 135.000 km ,napęd tylko przód,silnik i skrzynia sa z innego samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 17:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: podkarpacki
Witam wszystkich to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum więc jeśli coś robię nie tak wszelka konstruktywna krytyka mile widziana.

3 miesiące temu wszedłem w posiadanie Mazdy 6 z 2013 roku, 2.5 192KM AT. Jakiś czas temu zaczęły się problemy ze skrzynią, mianowicie mocno czuć zmiany biegów (szarpie/dławi na chwile, nie wiem jak to nazwać - po prostu rzuca głową przy zmianie biegów niezależnie od tego czy na D, czy na M jedziemy), głównie przy zmianie na 3 i 5 ale na zimnym odczuwalne są też inne biegi. Po rozgrzaniu jest zdecydowanie lepiej, chociaż nie idealnie - jeździłem inną szóstką, różnica zauważalna. Od początku miałem też problem z szarpnięciem przy wrzuceniu R, ale ten temat był już tutaj poruszany więc przy kupnie nie robiłem z tego ogromnego problemu. Najgorzej jest przy delikatnym przyspieszaniu, gdy zrobię to dynamiczniej nie czuć tego tak mocno. Zauważyłem też, że zaraz przed zatrzymaniem choć nie zawsze też szarpnie samochodem co jest mega nieprzyjemne.

Ktoś miał taki problem, lub może wie od czego najlepiej zacząć szukając problemu?

Dodam tylko że w tzw. międzyczasie wymieniłem olej w skrzyni biegów metoda statyczną - nie pomogło.

Przebieg 150 000km

Pozdrawiam :)

Edit: Poprzedni właściciel nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni biegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 maja 2020, 12:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
22 maja 2020, o 18:44 zMazdyMisiek napisał(a):
Ktoś miał taki problem, lub może wie od czego najlepiej zacząć szukając problemu?

Dodam tylko że w tzw. międzyczasie wymieniłem olej w skrzyni biegów metoda statyczną - nie pomogło.


Zastosowałeś olej w specyfikacji ATF FZ?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 maja 2020, 11:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: podkarpacki
26 maja 2020, o 13:38 CzarnePaliwo napisał(a):
22 maja 2020, o 18:44 zMazdyMisiek napisał(a):
Ktoś miał taki problem, lub może wie od czego najlepiej zacząć szukając problemu?

Dodam tylko że w tzw. międzyczasie wymieniłem olej w skrzyni biegów metoda statyczną - nie pomogło.


Zastosowałeś olej w specyfikacji ATF FZ?


Zgadza się, przynajmniej według mechanika zalali ATF FZ.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 07:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
26 maja 2020, o 13:38 CzarnePaliwo napisał(a):
22 maja 2020, o 18:44 zMazdyMisiek napisał(a):
Ktoś miał taki problem, lub może wie od czego najlepiej zacząć szukając problemu?

Dodam tylko że w tzw. międzyczasie wymieniłem olej w skrzyni biegów metoda statyczną - nie pomogło.


Zastosowałeś olej w specyfikacji ATF FZ?



Mam ten sam problem, przy tym samym przebiegu. Wymieniłem też olej przy 150k, poprzedni właściciel tego nie robił. Ale po wymianie dalej szarpie. Uporałeś się z tym jakoś? Zastanawiam się czy adaptacja skrzyni w serwisie pomoże na szarpanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 10:23 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
cześć,
Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat.
Mazda z przebiegiem 200 tys km. Od momentu zakupu przy 150 kkm draznilo mnie przeciąganie skrzyni na 2-gim biegu (trochę jakbym skuterem przyspieszał).
Wymieniłem więc olej ok 5 tys km temu metodą tradycyjną w ASO, ale przeciąganie nie zmniejszyło się, a mam wrażenie że nawet jest dłuższe.

Czy może to być związane ze zbyt dużą / zbyt małą ilością oleju w skrzyni?
Ogólnie też odnoszę wrażenie jakby skrzynia wolno reagowała, ale niestety nie mam porównania.

pozdrawiam

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 12:30 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
30 czerwca 2020, o 08:54 Prene napisał(a):
Zastanawiam się czy adaptacja skrzyni w serwisie pomoże na szarpanie?


Warto spróbować. Nie wiem jak to jest w przypadku skrzyń montowanych w Mazdach, ale ustawienia ZF resetuje się bardzo łatwo. Trzeba mieć tylko odpowiedni sprzęt :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lip 2020, 17:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: podkarpacki
Prene napisał(a):
26 maja 2020, o 13:38 CzarnePaliwo napisał(a):
22 maja 2020, o 18:44 zMazdyMisiek napisał(a):
Ktoś miał taki problem, lub może wie od czego najlepiej zacząć szukając problemu?

Dodam tylko że w tzw. międzyczasie wymieniłem olej w skrzyni biegów metoda statyczną - nie pomogło.


Zastosowałeś olej w specyfikacji ATF FZ?



Mam ten sam problem, przy tym samym przebiegu. Wymieniłem też olej przy 150k, poprzedni właściciel tego nie robił. Ale po wymianie dalej szarpie. Uporałeś się z tym jakoś? Zastanawiam się czy adaptacja skrzyni w serwisie pomoże na szarpanie?


Mam za sobą adaptację skrzyni w serwisie ASO, nic nie pomogło. Gdybyś znalazł rozwiązanie pochwal się :). Ja zrobię to samo gdybym pierwszy rozgryzł naszą zagadkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2020, 10:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Oprócz adaptacji coś zrobili w tym serwisie? Zrobili coś pod kątem zdiagnozowania problemu?


Ostatnio edytowano Pn, 6 lip 2020, 10:29 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2020, 18:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
zMazdyMisiek miałem dokładnie taki sam problem jak opisałeś. Problem z szarpaniem przy biegu 3 oraz 5, a także podczas redukcji z 4 na 3 bieg. Auto które posiadam to Mazda 6 2.5 192KM AT z 2016 roku z rozszerzonym pakietem gwarancyjnym do 5 lat, wiec od razu telefon do ASO w celu sprawdzenia co jest nie tak ze skrzynią. Dzisiaj odebrałem samochód i śmiało mogę powiedzieć, że na dzień dzisiejszy problem został rozwiązany. Skrzynia bardzo ładnie i płynnie zmienia biegi. Po rozmowie z Panami z ASO Anndora Kraków powiedziano mi, że jedynymi rzeczami, które zostały zrobione to wgranie nowego oprogramowania silnik + skrzynia oraz została przeprowadzona adaptacja skrzyni. Dodatkowo powiedziano mi, żeby przez pierwsze 50km nie robić kick-downa, gdyż skrzynia musi na nowo nauczyć się mojego stylu jazdy. Aktualny przebieg auta to 100kk i olej w skrzyni jeszcze nie był wymieniany. Planuje to zrobić przy kolejnym przeglądzie. Mam nadzieję, że pomogłem i uda Wam się naprawić swoje auta. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2020, 21:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
7 lipca 2020, o 19:19 crows1k napisał(a):
zMazdyMisiek miałem dokładnie taki sam problem jak opisałeś. Problem z szarpaniem przy biegu 3 oraz 5, a także podczas redukcji z 4 na 3 bieg. Auto które posiadam to Mazda 6 2.5 192KM AT z 2016 roku z rozszerzonym pakietem gwarancyjnym do 5 lat, wiec od razu telefon do ASO w celu sprawdzenia co jest nie tak ze skrzynią. Dzisiaj odebrałem samochód i śmiało mogę powiedzieć, że na dzień dzisiejszy problem został rozwiązany. Skrzynia bardzo ładnie i płynnie zmienia biegi. Po rozmowie z Panami z ASO Anndora Kraków powiedziano mi, że jedynymi rzeczami, które zostały zrobione to wgranie nowego oprogramowania silnik + skrzynia oraz została przeprowadzona adaptacja skrzyni. Dodatkowo powiedziano mi, żeby przez pierwsze 50km nie robić kick-downa, gdyż skrzynia musi na nowo nauczyć się mojego stylu jazdy. Aktualny przebieg auta to 100kk i olej w skrzyni jeszcze nie był wymieniany. Planuje to zrobić przy kolejnym przeglądzie. Mam nadzieję, że pomogłem i uda Wam się naprawić swoje auta. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze :)


Ile zapłaciłes w serwisie za taką przyjemność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2020, 08:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Prene Auto mam jeszcze na gwarancji, także nic im nie płaciłem :) można ew. zadzwonić do nich i zapytać jak wygląda sytuacja kiedy auto jest już po gwarancji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lip 2020, 21:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: podkarpacki
8 lipca 2020, o 09:55 crows1k napisał(a):
Prene Auto mam jeszcze na gwarancji, także nic im nie płaciłem :) można ew. zadzwonić do nich i zapytać jak wygląda sytuacja kiedy auto jest już po gwarancji.


Dzięki wielkie kolego za odpowiedź. Dzwoniłem tam, chcą za taką usługę 550zł brutto. Pan się mocno zdziwił jak usłyszał, że robiłem taki serwis w ASO w Rzeszowie i nie pomogło bo podobno "musi pomóc" :D Jest więc opcja, że ASO w Rzeszowie poleciało sobie w kulki, ale to można sprawdzić :). W każdym razie dzięki za pomoc, dam znać czy temat będzie rozwiązany zaraz po wizycie w Krakowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lip 2020, 21:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: podkarpacki
8 lipca 2020, o 09:55 crows1k napisał(a):
Prene Auto mam jeszcze na gwarancji, także nic im nie płaciłem :) można ew. zadzwonić do nich i zapytać jak wygląda sytuacja kiedy auto jest już po gwarancji.


Dzięki wielkie kolego za odpowiedź. Dzwoniłem tam, chcą za taką usługę 550zł brutto. Pan się mocno zdziwił jak usłyszał, że robiłem taki serwis w ASO w Rzeszowie i nie pomogło bo podobno "musi pomóc" :D Jest więc opcja, że ASO w Rzeszowie poleciało sobie w kulki, ale to można sprawdzić :). W każdym razie dzięki za pomoc, dam znać czy temat będzie rozwiązany zaraz po wizycie w Krakowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lip 2020, 22:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
To skoro robiłeś w Rzeszowie i nie pomogło, a będziesz robił w Krakowie to daj znać jak po wizycie w Krakowie, bo ja też najbliżej mam Rzeszów i chce wiedzieć jaki efekt. W Rzeszowie byłem na kalibracji kamery i na razie jest OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2020, 12:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
zMazdyMisiek napisał(a):
Witam wszystkich to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum więc jeśli coś robię nie tak wszelka konstruktywna krytyka mile widziana.

3 miesiące temu wszedłem w posiadanie Mazdy 6 z 2013 roku, 2.5 192KM AT. Jakiś czas temu zaczęły się problemy ze skrzynią, mianowicie mocno czuć zmiany biegów (szarpie/dławi na chwile, nie wiem jak to nazwać - po prostu rzuca głową przy zmianie biegów niezależnie od tego czy na D, czy na M jedziemy), głównie przy zmianie na 3 i 5 ale na zimnym odczuwalne są też inne biegi. Po rozgrzaniu jest zdecydowanie lepiej, chociaż nie idealnie - jeździłem inną szóstką, różnica zauważalna. Od początku miałem też problem z szarpnięciem przy wrzuceniu R, ale ten temat był już tutaj poruszany więc przy kupnie nie robiłem z tego ogromnego problemu. Najgorzej jest przy delikatnym przyspieszaniu, gdy zrobię to dynamiczniej nie czuć tego tak mocno. Zauważyłem też, że zaraz przed zatrzymaniem choć nie zawsze też szarpnie samochodem co jest mega nieprzyjemne.

Ktoś miał taki problem, lub może wie od czego najlepiej zacząć szukając problemu?

Dodam tylko że w tzw. międzyczasie wymieniłem olej w skrzyni biegów metoda statyczną - nie pomogło.

Przebieg 150 000km

Pozdrawiam :)

Edit: Poprzedni właściciel nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni biegów.


Witam, czy udało się rozwiązać problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lip 2020, 22:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
co do szarpania skrzyni większości przypdaków wymagana aktualizacja oprogramowania do skrzyni ASO tego nie wykonuje chyba że jest kampania naprawcza przez MAZDĘ to wtedy


jak coś zapraszam do siebie na aktualizację sterowników.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lip 2020, 17:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Gdzie dokładnie w lubelskim i jaki koszt w 2014 2.5b?


Ostatnio edytowano Pn, 27 lip 2020, 17:46 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lip 2020, 19:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: podkarpacki
13 lipca 2020, o 23:14 Prene napisał(a):
To skoro robiłeś w Rzeszowie i nie pomogło, a będziesz robił w Krakowie to daj znać jak po wizycie w Krakowie, bo ja też najbliżej mam Rzeszów i chce wiedzieć jaki efekt. W Rzeszowie byłem na kalibracji kamery i na razie jest OK.


Jak tylko się zbiorę dam znać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 17:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
żeby uniknąć owego tematu, chciałbym dopytać, w szczególności, że jest to moja pierwsza skrzynia, a mazda nie posiada funkcji autohold, czy dozwolone jest na skrzyżowania zamiast trzymania nogi na hamulcu nożnym użycia hamulca ręcznego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 18:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
massiwo, nie. Trzymasz nogę na hamulcu, a skrzynia na D. W ostateczności jeśli długie światła to na N, ale raczej nie wskazane częste zmiany.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 18:26 
Nałogowiec
Online
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
popielasty o to mnie zaskoczyłeś. Coraz częściej korzystam z ręcznego właśnie. Dlaczego nie jest to wskazane? Dodam że gasną wtedy światła dzienne -> jest to sytuacja przewidziana i wydawało mi się że tu na forum pisano że jak najbardziej można.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zostawiając na D? Mi się wydaje to mocno nienaturalne... Ale może ktoś ma jakieś dobre argumenty?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 18:34 
Nałogowiec
Online
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No jadę na D, czerwone, zatrzymuję się i ręczny - po co mam trzymać nogę na hamulcu? Zapala się zielone, dodaję gazu i auto jedzie - ręczny sam puszcza. Do tego tyle razy było tu pisane - w trakcie jazdy nie zmieniamy "biegów" - ma być D i koniec.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 18:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wróć - nie zauważyłem, że kolega który pytał ma elektryczny ręczny. W sumie, to nie wiem czy jest różnica, ja nigdy ręcznego nie zaciągałem na D, jakieś to nienaturalne - poza tym w ręcznym na linkę dość mocno trzeba zaciągnąć, żeby nie jechał...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 19:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
27 sierpnia 2020, o 18:56 popielasty napisał(a):
Wróć - nie zauważyłem, że kolega który pytał ma elektryczny ręczny. W sumie, to nie wiem czy jest różnica, ja nigdy ręcznego nie zaciągałem na D, jakieś to nienaturalne - poza tym w ręcznym na linkę dość mocno trzeba zaciągnąć, żeby nie jechał...


tak, mam elektroniczny, przy tej wersji nie występowała inna opcja ;)
czyli co, mogę uzywać ręcznego, czy wskazany nożny?
spostrzezenie mam jedno, wskazania w poborze paliwa sa takie same, czyli i tu i tu wskazówka na 20l


Ostatnio edytowano Cz, 27 sie 2020, 19:22 przez massiwo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 19:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Z ciekawostek o zmianach biegów podczas jazdy - miałem kiedyś zły dzień
Jechałem z górki noga na hamulcu i podczas jazdy wrzuciłem z D na P :)
Po sekundzie się zorientowałem ze nie było to mądre i wrzuciłem na D.

Komputer nie pozwolił skrzyni wylecieć w kosmos :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 19:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
najważniesze
przypomnijcie mi proszę, bo gdzieś to mi smiegnelo:
zatrzymuje pojazd na stromym wzniesieniu, w tym miejscu chce zaparkować, pozycja D, noga na hamulec nożny, zaciągniecie hamulca ręcznego (elektryczny), przestawienie drążka w pozycje P, wyłączanie silnika, zgadza się ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 19:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
27 sierpnia 2020, o 20:34 massiwo napisał(a):
najważniesze
przypomnijcie mi proszę, bo gdzieś to mi smiegnelo:
zatrzymuje pojazd na stromym wzniesieniu, w tym miejscu chce zaparkować, pozycja D, noga na hamulec nożny, zaciągniecie hamulca ręcznego (elektryczny), przestawienie drążka w pozycje P, wyłączanie silnika, zgadza się ?


Prawie.

Zatrzymuje pojazd na stromym wzniesieniu, w tym miejscu chce zaparkować, pozycja D, noga na hamulec nożny, zaciągniecie hamulca ręcznego (elektryczny), przestawienie drążka na N, "zawieszenie auta" na ręcznym i dopiero przestawienie drążka w pozycje P, wyłączanie silnika.

I teraz się zgadza.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2020, 08:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Przy okazji przeglądu rocznego zleciłem wymianę ATF. Kiedyś skusilem sie na Mitasu i nie byłem zadowolony. Teraz koniec eksperymentu, powrót do orginału. W rezultacie różnica tak kolosalna, że zdecydowanie odradzam jakiekolwiek ruchy w kierunku alternatywnych płynów ustrojowych w automacie skyactive. Po powrocie na orginał ATF-FZ mam wrażenie, że jeżdżę nówką sztuką nieśmiganą spod znaku Lexusa a nie stringów


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010, TomZ i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.