Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 22:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Witajcie

Kolejne z moich lakonicznych pytań ale Madzia jest moim pierwszym autem więc uczę się na niej wszystkiego :D
Planuję zakupić opony zimowe, ale z powodu, iż 19" są jak dla mnie nieopłacalne a chciałbym się czuć bezpiecznie na drodze to zdecydowałem kupić koła o mniejszym rozmiarze. Może być nawet 17". Tu się pojawia moje pytanie, mianowicie jaki rozmiar opony będzie najbardziej odpowiedni? Chodzi mi o te oznaczenia wszystkie. Teraz jest 225/45r19 . Czy adekwatnie jest z mniejszą oponą i wartości początkowe są takie same? Tzn. 225/45r 18 lub 17 ? Czy to już zależy od felgi tylko i wyłącznie?
Drugie pytanie o czujnik ciśnienia. Auto jest z USA więc pewnie częstotliwość inna. Są do znalezienia na naszym rynku takie czujniki czy jestem skazany na świecącą się kontrolkę podczas okresu zimowego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 22:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie nie, z tymi rozmiarami to ciut inaczej jest jak zmniejszasz średnicę felgi to parametr "45" (czyli profil opony) musi wzrosnąć, tak aby obwód opony był taki sam. Czyli na felgę 17 cali musi być opona 225/55.
No i felga OEM ma szerokość 7,5 cała.
Im szersza felga to zaleca się stosowanie szerszych opon. Czyli na felgę 7,5 cała raczej nie zakłada się opon o szerokości 245 i większych. I odwrotnie, na felgę 8,5 cała nie zaleca się zakładania opon 225 i węższych.
Celowo piszę "nie zaleca się", bo oczywiście nikt tego nie broni, ale nie jest to, powiedzmy, bezpieczne.

Profil opony określa wysokość boku opony jako procent szerokości opony. Czyli opona 225/45 ma wysokość równą 45% z 225mm, opona 225/55 ma wysokość 55% z 225mm itd.

Na necie znajdziesz kalkulatory opon i felg, gdzie możesz odczytać jak należy dobrać oponę do felgi.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 00:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Danielkg napisał(a):
Witajcie

Kolejne z moich lakonicznych pytań ale Madzia jest moim pierwszym autem ...



To nie kombinuj, tylko instrukcja do ręki , tam masz rozmiary do auta dopuszczone felg i opon, do sklepu z rozmiarem (na Twoje felgi 225/45/19 ) i wybierasz opony . Bez żartów, że auto (nawet używane z USA ) jednak te kilkadziesiąt tys wydajesz i kilku stówek na opony nie wydasz. Na 4 sezony powinny Ci wystarczyć i zapomnisz o temacie.

Jak chcesz 17" opony jednak z jakiegoś powodu, no to musisz do nich felgi dokupić, które też coś tam kosztują. Może tu na forum trafisz komplet 17" z zimówkami w miarę świeżymi w cenie zbliżonej do kompletu opon na 19tki ?. Ale ich sens ekonomiczny będzie przy kolejnym zakupie zimówek , a to za 3-4 lata.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 10:07 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2019
Posty: 35
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
26 listopada 2019, o 22:20 Danielkg napisał(a):
Drugie pytanie o czujnik ciśnienia. Auto jest z USA więc pewnie częstotliwość inna. Są do znalezienia na naszym rynku takie czujniki czy jestem skazany na świecącą się kontrolkę podczas okresu zimowego?

Z tego co pamiętam, częstotliwość czujników TPMS w autach amerykańskich to 315 Mhz. Szybkie googlowanie wyrzuca sporo ofert w PL, zarówno w normalnych sklepach jak i na Allegro, więc nie sądzę, abyś musiał się męczyć z kontrolką TPMS przez całą zimę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 12:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Faktycznie myślałem jak to najbardziej rozsądnie rozwiązać. Za zmianą całych kół przemawia za mną to, że będą już gotowe na felgach i jedynie szybka zmiana w serwisie i po problemie. Opony 19'' chyba i tak drożej mnie wyniosą bo nie chciałbym kupować czegoś najtańszego a coś sensownego ok. 800-900 za sztukę. katoda dzięki za wiadomość.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 12:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Na pewno jest szybciej z 2gim kpl całych kół. Choć jeśli zmieniałbyś w serwisach to i tak swoje odstać w kolejce trzeba.
Drugi kpl ma największy sens jeśli sam sobie zmienisz, co ma masę zalet, poza tym że szybciej to i w tym to, że zrobisz to gdy akurat warunki pogodowe będą wymagały a nie "na zapas".

Jedno "ale" w przypadku Mazdy 6 GJ/GL - sprawdź w rękach najpierw ile jedno koło waży, to kloc ciężki jak diabli. Chyba że będziesz korzystał z serwisu z przechowalnią kół, to nie będziesz ich pakował i nosił .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 12:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, koła z felgami są ciężkie jak diabli. Ja po jednym noszeniu z piwnicy do auta odpuściłem sobie i zostawiam teraz na przechowanie. Wolę oszczędzać plecy.
Jeśli chodzi o felgi to zmiana na zimę na 17" powoduje mniej stresów. Wyższa opona, mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi.
Cena zamiany samych opon też jest dużo wyższa niż kompletnych kół.
Warto też wyważać koła przed sezonem przez co według mnie samodzielna wymiana mija się z celem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 19:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z wyważaniem nie ma co przesadzać . No bo czemu akurat przy zmianie kół a nie np co 1-2-3-4- miesiące ? od wielu lat w innych autach stosuję po 2 kpl i nie wyważałem przez kilka lat. Jak się poczuje że wymagają wyważenia - można podjechać poza sezonem kolejkowym na spokojnie wyważyć. Nie ma co demonizować tego niewyważenia. Jak przy zdejmowaniu się dobrze jeździło to czemu po zimie/lecie leżenia kół miałoby się coś zmienić.
Zresztą jeden kierowca w sezon zrobi 5 tys km, drugi 50 tys. Jak to uśrednić co do "okresowych wyważeń" . Jak drży - wyważać. Jak nie - nie ma sensu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 20:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Również od lat 90-tych wyważałem każdorazowo koła przy zamianie na jesieni i na wiosnę. Wynikało, to głównie z niskiej ceny ok. 60 PLN z (wyważaniem), chociaż nie widziałem jakiejś szczególnej potrzeby. Ale przyznam, że za każdym razem Pan od wulkanizacji pytał mnie o taką potrzebę. Obecnie jeżdżę na jednym komplecie od ponad 2 lat i mimo że rotuję koła co 10 tys. km przy okazji wymiany oleju, to jak na dzisiaj przy przebiegu 47 tys. nie widzę w dalszym ciągu takiej potrzeby. W żadnym zakresie prędkości nie występują najmniejsze drgania, tj. 0-150km/h. Przy 200 km/h podczas krótkiego testu na autobahnie w Niemczech w zeszłym roku też nie było najmniejszych objawów drgań. Pomimo, że prasa motoryzacyjna często zaleca każdorazowo wyważanie kół przy ich zmianie to również zalecam zachowanie zdrowego rozsądku i podzielam w tym względzie pogląd Andrzejsr . O ile rotuje się w równym okresie czasu koła, pilnuje skrupulatnie ciśnienia w ogumienia, opona nie ma defektu a tarcze i klocki są prawidłowo założone przez mechanika (co nie zawsze jest oczywistością) minimalizujemy ryzyko wystąpienia drgań. Wszelkie kombinacje z dystansami, z zakładaniem nieoryginalnych szpilek, kiepskich felg i innych dodatkowych elementów w zawieszeniu potencjalnie zwiększają ryzyko wystąpienia drgań.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 20:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Uważam troszkę inaczej.
Pomijając mazde a w szczególności GJ /GL i ich ewentualne problemy z drżeniem kierownicy przy prędkościach autostradowych...

Więc, spójrzmy na samą oponę, gume z wszelką zastosowaną technologie i całą konstrukcje...
To element miękki, sprężysty, absorbujący nierówności. Odkształcający się, zmieniający swoją konstrukcje w użytkowaniu w jeżdżeniu itp itd.

Teraz, jakie nastąpiły zmiany podczas eksploatacji obawiające się drżeniem na kierownicy. Jednym słowem wielkie zmiany. Dlaczego wielkie (spore)?
Ponieważ drżenie które już mamy na kierownicy nie są już pochlaniane przez oponę i zawieszenie (amortyzator wahacze itp..).

Opona jak i zawieszenie to konstrukcja absorpcji drgań nierówności z powierzchni po której jedziemy, i nie tylko.

Część wibracji silynodsrodkowej kola/opony, absorbuje już sama opona i dalej zawieszenie. Jak nie jest już pochlaniane to drgania przechodzą na kierownicę.

O jakich siłach z zniekształconej opony mówimy, o niewielkich.

To że nie czujemy w kierownicy, czuje już amortyzator, zawieszenie opona.

Był kiedyś fajny dokument na YT, wibrometr zamontowany w samochodzie nie wykrył żadnych wibracji, gdzie kamera rejestrowała podskakujące koło. Oczywiście to są drgania minimalne, które całe zawieszenie pochłania.

Tutaj mówię o wyważaniu koła w tych niewielkich wibtacjach których nie czujemy. A te które czujemy już na kierownicy to już to czego inne elementy nie pochłonęły.

Więc, wyważać trzeba, mimo że nic jako kierowca nie czujemy.

Odpowiedź jest prosta, jeśli czujemy wibracje przy prędkości 120km/h, to dlaczego tych wibracji nie ma już przy 150? Czy może przy 90km/h? Odpowiedź brzmi, wibracje oczywiście są. Są absorbowane przez inne elementy zawieszenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 21:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Argumenty Millerka są w miarę sensowne i przemawiają do mnie. Akurat z tematem wibracji spotkałem się zawodowo. Niewyczuwalne wibracje potrafiły po jakimś czasie niszczyć łożyska w maszynach. Tylko bardzo precyzyjny sprzęt potrafi je wykryć. Jak już czuć organoleptycznie to znaczy, że jest bardzo źle.
Dla mnie argumentem niewyważania byłoby potwierdzenie z maszyny po zużyciu kompletu opon, a nie twierdzenie, że nie biło to znaczy, że wszystko w porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 22:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jest oczywiste i dlatego prasa zaleca każdorazowo wyważanie. Nikt tam nie rozważa kto w jaki sposób i warunkach, a także jak intensywnie eksploatuje samochód. Oczywistym jest również, że trzeba sprawdzać, a nie wyważać dla samego wyważania. Praktyka jest taka, że najpierw wybijają ciężarki a następnie wyważają, bez sprawdzenia czy jest taka potrzeba czy nie, dla zasady. No ale zawsze na to machałem ręką. Jedni będą mieć z tym częste problemy mimo, że wyważają inni przeciwnie. Zdrowy rozsadek zawsze się przyda.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 00:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Millerek napisał(a):
U
To że nie czujemy w kierownicy, czuje już amortyzator, zawieszenie opona.



Oczywiście zgadza się. Tylko czy ktoś mówi co ile tys km wyważać ? nie , wszelka "prasa" i powtarzane z ust do ust prawdy mówią - co zmianę sezonową kół . Ok , ale dla jednego to będzie 5tys km a dla innego 50tys km. I co - temu po 50tys km rozleciało się coś w zawieszeniu ?
A co z wielosezonowymi oponami ? kiedy i co ile je wyważać?
Mówię o zdrowym rozsądku po prostu. Idealnie wyważone koło to masa korzyści, w prowadzeniu, hamowaniu nawet. Ale nie przesadzajmy, z tego się nie strzela. I granica "czucia" że coś z autem nie tak wg mnie jest wystarczająca i wówczas można podjechać i wyważyć, omijając sezonowe kolejki.
Inna sprawa że jak i tak koła leżą qw przechowalni serwisu to mogą przed naszym przyjazdem wyważyć , nie zaszkodzi (choć... stara zasada mówi że im mniej się mechanicy _niepotrzebnie_ wozu dotykają, tym dla niego lepiej ;) ) . Ale zmieniając samemu i jeżdżąc z nimi na niepotrzebne wyważanie tracimy główną część sensu posiadania drugiego kpl i wymiany samodzielnej - oszczędność czasu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 01:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez różnicy, kto i jak czuje, czy też nic nie czuje, czy zrobił 5kkm czy 15kkm.

Jadę 90km/h jest ok, jadąc 125 no coś tam telepie. Jadę 150km/h nie telepie, o..., to więc będę jechać 150 albo 90km/h.

Hihi no słusznie

To nie jest element tylko metalowy jak wirnik w silniku czy wał korbowy, Wyważony raz i mu starczy raz do końca życia. Są opony kiepskiej jakości które stojąc w upale za długo są już odkształcone bezpowrotnie.

Ktoś kto toczy się w koło komina i 55km/h to jego rekord odwagi za kierownicą , zapomni o wyważeniu kół na kilka dobrych lat a przypomina sobie o zakładzie wulkanizacyjnym jak złapie kapcia w dętce

Wyobraźmy sobie sytuację, strzelił amortyzator z tyłu, nie ma co amortyzowac, kolo i zawieszenie podskakuje i skacze Góra dół jak piłka. Czujesz coś w kierownicy?
Nic nie czujemy, w ogóle, jadąc prosto przez miasto, że koło podskakuje poerdyliard razy. Coś cierpi czy też nie?

O zasadę działania niewyważonego obracajacego się elementu mi chodzi, który w efekcie jakoś tam podskakuje "bije"..., i nic więcej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 07:13 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Siema.
Wiecie z jakim momentem najlepiej dokręcić 19-stki? Jeśli to ma znaczenie opony są 225-40-19.

Pozdrawiam

_________________
<pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 08:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Jak mi zakładali felgi, tak dowalił pistoletem że nie umiałem tego Odkręcić :arrow: Zmieniłem nakrętki i dokręciłem z siła 150nm :wink: Do tego opony napompowali mi do 2.9 bar ??? Pogięło ich, 2.7 jest na full załadunku.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 10:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja u siebie na tabliczce mam podane dla 225/45 r19 ciśnienie 2.3 bar. Ale pompuje zawsze 2.5.
Co do dokręcania kol, wydaje mi się ze 150nm to za dużo. Coś kojarzę ze mazda dla GJ podaje zakres 105-140 nm.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 10:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Właśnie byłem dopompować opony na te 2.5. Bo generalnie po zmianie felg lekko zaczęło mi bić przy 120. I tak próbuje dojść od czego to może być. Narazie sprawdzałem nakrętki i opony. Ewentualnie spróbuje jeszcze raz wywarzyć.
Macie jeszcze jakieś pomysły od czego może to być?

_________________
<pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 20:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć, ma ktos moze fotke jak wygladaja felgi od cx5 takie:
https://allegro.pl/oferta/felgi-alumini ... e=facebook

Na M6 Gj czerwonej?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sie 2020, 22:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ap-ropo felg do Cx-5...

Witam panowie
Może ktoś orientuje się czy felgi od mazdy CX-5 z 15 roku będą pasowały do mazdy CX-5 z 19 roku ? Jedyna różnica którą znalazłem jest taka, że te z 15 roku maja et 50 a te w najnowszej et 45 ?
Czym to będzie się różnić?


Ostatnio edytowano Wt, 11 sie 2020, 22:05 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sie 2020, 06:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Felga bedzie wysunięta na zewnątrz 5mm.Czyli tyle co nic.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2020, 13:10 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Et felg zapisane jest w milimetrach\centymetrach czy calach tak jak szerokość ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 paź 2020, 13:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
ET wyrażone jest w mm.
Dla przypomnienia 1cal to 25,4mm

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2020, 14:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
pyby napisał(a):
Cześć, ma ktos moze fotke jak wygladaja felgi od cx5 takie:
https://allegro.pl/oferta/felgi-alumini ... e=facebook

Na M6 Gj czerwonej?


Te felgi są węższe tzn 7.0
W GJ/GL stosuje sie 7.5
Efekt będzie baloniasty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 13:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Taka ciekawostka. Planuję coraz bardziej wrzucić na przyszłe lato koła 20 cali. Jeśli się zdecyduję to wybór padnie na Japan Racing, bo chwalą się między innymi tym, że ich felgi są lekkie. Poza tym opinie mają pozytywne. Przeliczam sobie wszystkie wagi, biorąc pod uwagę opony tej samej marki jakie mam teraz i wychodzi to mniej więcej tak:
- felga OEM 19x7,5 waży 13,8 kg
- opona Nexen SU1 225/45 r19 waży 10,40 kg
- felga JR37 20x8,5 waży 13,2 kg
- opona Nexen SU1 245/35 r20 waży 10,93 kg

czyli koło OEM waży teraz 24,2 kg, a jakbym zmienił na większe to by wyszło 24,13 kg :)
Hehe :)

Nieźle... bo wychodzi na to że większe koło byłoby lżejsze niż to co jest OEM.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 15:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jechałem wczoraj z wybrzeża do Krakowa skrótem przez Piotrków i Włoszczową z uwagi na budowę A1 i wieczne remonty na drogiej A4.
Nie wyobrażam sobie takiej podrózy na profilu 35, bez porządnej ilości napompowanej gumy miedzy felgą a asfaltem.
Trzęsiawa gwarantowana!
...mimo, że droga na skróty mile mnie zaskoczyła calkiem równym asfaltem i brakiem ruchu lokalnego.
Pewnie dlatego, że wszystkie traktory pojechaly do stolycy .
Nb czas przejazdu wg Google ten sam co "autostradami" a nie zdecydowanie ma fruwających kamieni !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 16:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A ja mam jeszcze sprężyny Eibacha
Biorę wszystko pod uwagę. Opona 225/45 ma wysokość 10,1 cm, a opona 245/35 ma wysokość 8,5 cm.
Głównie biorę pod uwagę drogi po których poruszam się najczęściej i one bez problemu pozwalają na jazdę na takim zestawie. Jadąc gdzieś indziej, no cóż... albo wygląd albo komfort.
Do wiosny daleko, pewnie jeszcze szeznaście razy zmienię decyzję...

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 19:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mieszkam w mieście i na coraz częściej pojawiających się przebudowanych przejściach dla pieszych i rowerów odczuwam swoje 19’’, nie mówiąc o nagminnie dobudowywanych „spowalniaczach”, gdzie aby jak najdłużej pojeździć na naszych pozostawiających dość dużo do życzenia resorach, zwłaszcza przednich, trzeba bardzo zwalniać. Tym bardziej, że wiele „spowalniaczy” pozostawia konstrukcyjnie wiele do życzenia. Tak, że w moim przypadku 19” to wszystko na co mogę sobie pozwolić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 15:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
22 października 2020, o 16:36 mirpo napisał(a):
A ja mam jeszcze sprężyny Eibacha
Biorę wszystko pod uwagę. Opona 225/45 ma wysokość 10,1 cm, a opona 245/35 ma wysokość 8,5 cm.
.

Wartości które podałeś to wysokość ścianki bocznej opony, same opony 245/35R20 bo mniemam że o takich mówisz mają mniejszy obwód koła od 225/45/19 o około 5mm także powstaje większa luka pomiędzy nadkolem a oponą. Wygląda to tak według tej stronki https://www.opony.com.pl/narzedzia/zami ... 225/45r19/
Nasza standardowa 19" (225/45) ma 685.10mm a 245/35/20 ma 679.50mm lepszym wyborem żeby zniwelować brzydką lukę są opony 255/35/20 od 19" większa o około 1,4mm więc wypełnią lepiej nadkole, niewiele, ale zawsze :-P , tylko że żeby to jakoś wyglądało bez efektu balona i bez przesadnego naciągu lub wogóle bez niego to moim zdaniem powinny iść na felgę 9,5" i tutaj powstaje problem; bo czy 9,5"cala z popularnym et 45 wejdzie bez wystawania ponad nadkole i modyfikacji do naszych aut? Ogolnie jest więcej problemów z tym związanych bo jeśli ktoś tak jak ja ma zintegrowane czujniki ciśnienia w abs-ie to jak założy "złe" koło to mu będzie pikać co jakiś czas tyre pressure, przetestowane na własnej skórze. Nie mam pojęcia jaka jest dopuszczalna wartość odchyleń od normy wedle wzorca a ułatwiło by to bardzo sprawę. Dla jasnośći jako wzorzec biorę opone 225/55/17 na takich oponach wyjechało moje auto z salonu i według wyżej podanej stronki opona 225/45/19 ma srednicę wieksza o 5,80mm czyli o 0,90% od 17" i wszystko działa-błędu cisnienia w oponach nie ma. Opona 245/35/20 (róznica 0.20mm, 0,00%) ona jest idealnym odpowiednikiem opony 225/55/17, tyle że ma niższy profil, ale jak wspomniałem, zrobi się większa przestrzeń między nadkolem a oponą bo ma mniejsza srednicę niż 225/45/19. Opona 255/35/20 lepiej wypełni nadkole bo jest ciut większa od 19" (z moich obliczeń o 1,4mm) a od wzorca różni się o 7.20mm ,1.10 % i pytanie brzmi czy to nie za duży odchył od wzorcowej opony 17". Reasumując, najlepsza wydaje się konfiguracja opony 255/35/20 na feldze 9,5cala- niski profil, lepsze wypełnienie nadkola, jednak rodzi to problemy z czujnikiem cisnienia oraz że tak szeroka felga albo nie wejdzie do auta albo bedzie wystawać ponad nadkole, albo będzie to wymagać modyfikacji nadkola. Głowy nie daje za moje teorie bo sam jestem laikiem. Też noszę się z zamiarem zakupu 20" na lato, jednak biorąć powyższe to nie będzie łatwe, lepiej do modów mieć czujniki w kołach (chyba :> :-P )
Ps. Wyjściem z sytuacji może też okazać się modyfikacja wartości odpowiadajacych za obliczanie średnicy kola, tylko czy wogóle tak sie da?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lis 2020, 18:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Zgadza się, dylematów jest sporo.
255 raczej odpada w przedbiegach, ze względu na komfort jazdy w koleinach (a raczej walkę o utrzymanie toru jazdy), i konieczność zastosowania szerokiej felgi. I tak jak piszesz może to już nie wejść w nadkole i przykładowo może haczyć o amortyzator.
Zalożenie opony 245/35 według mnie to maks, żeby utrzymać jako taki komfort i nie podbić spalania jakoś masakrycznie.

Jeśli chodzi o same pogorszenie komfortu jazdy to nie sądzę że będzie przepaść między 225/45 r19 a 245/35 r19.

Inna sprawa - waga koła.
Coraz mocniej myślę o pozostaniu na 19 cali na lato i kupno felgi Japan Racing SL01, która w rozmiarze 8,5x19 waży 8,9 kg!. A felga OEM 19 cali waży 13,8 kg. Zysk 5 kg na jedny kole.
Coraz mocniej składam się pójść w tym kierunku.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.