Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2020, 19:46 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,
z 2 miesiące temu miałem czyszczony zacisk oraz wymieniane klocki na tylniej osi, w zeszłym tygodniu coś mi tarło z tylu. Zdjołem jedno koło i okazało się, że tarcza lata luźno. Jedynie felga ją dociskała do ... piasty? element z którego wychodzą szpilki. Jak się okazało 3 tarcze są "luzem" na jednej widać próby rozwiercenia śrób mocujących. Ręce mi opadły, proszę o wymiary, rodzaj, nazwe, co kolwiek abym wiedział jaki śruby mocujące mam kupić. No chyba, że tak ma być ;)

Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2020, 22:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kolego, te tarcze klocki to totalny śmietnik.

A luźne są z powodu braku śruby centrującej tarcze.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2020, 23:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tylne tarcze nawet seryjnie nie były przykręcane do piasty.
Ogólnie nie ma takiego obowiązku, to tylko po to, żeby łatwiej zmontować zacisk, także nie ma stresu.
A jeżeli chodzi o nagwintowany otwór w tarczy to on służy do demontażu zapieczonej tarczy. Wkręcając śrubę tarcza jest odpychana od piasty i można ją zdemontować.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 05:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
13 kwietnia 2020, o 23:11 fabek napisał(a):
Kolego, te tarcze klocki to totalny śmietnik.

A luźne są z powodu braku śruby centrującej tarcze.
po czym to poznałeś? Tarcza równo wytarta, nie wiesz jaka ma grubość tak jak na zdjęciu nie widać ile klocka zostało to nie pisz że smietnik :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 06:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ale widać rant na tarczy, po którym szura dwumiesięczny klocek. Dziwi mnie podejście mechanika... Powinien albo przetoczyć tarcze (jeśli by wydały), albo wymienić na nowe.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 07:06 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Może szura może nie, to powinien mechanik ocenić ze zdjęcia nie bardzo widać, w górnej części tarczy coś tam się błyszczy trochę.
A może klocek wskoczył na stare miejsce i to nie on szura. W innym temacie było że jednym klocki chodzą po całej powierzchni innym nie. Według mnie rozebrać i sprawdzić.
Swoją drogą ta tarcza w okolicy szpilek to nieźle skorodowane, mój mechanik by tak nie zostawił zresztą sam też zawsze to w idealnej czystości utrzymuje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 08:26 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
O ja pierdziele jak na 2011 rok to masakrycznie to wygląda - chodzi mi o to co widać w tle...
Co do stanu tarczy - Pany, tarcza szrot, przegrzana i skorodowana na amen, piasta pewnie wygląda tak samo...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 09:39 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Akurart tarcze z tyłu i klocki strasznie po dupie dostają, ciągle borykam się z problemami z zaciskami. Po tej stronie zasisk był wymieniany na niemazdowski jakieś 1.5 roku temu, a 2 miesiące temu lewy był czyszczony bo ręczny nie trzymał. Auto mam trochę ponad 2 lata i klocki na bierząco zmieniam. Z tyłu jest jeszcze sporo materiału. Podwozie jest w strasznym sanie, na MOT (badanie techniczne w UK) koleś sam mi zaproponował odrdzewianie i konserwacje.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 11:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
beny mam nadzieję, że żartujesz w tym momencie. Piasty i tarcze w takim stanie to ciągłe problemy z hamulcami. Chętnie bym zobaczył jeszcze przewody hamulcowe.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.