Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 12:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W Swifcie około 8kkm.
W Maździe około 13kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2020, 21:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Link do analizy oleju Specol 0w20. Olej świeży .

https://www.oil-club.pl/index.php?threa ... -0w20.136/


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 kwi 2020, 11:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Bardzo niska lepkość kinematyczna w 100'C - 7,44 cSt. Miałbym obawy przed zastosowaniem tego oleju w SkyActive-G 1.5/2.0/2.5/2.5T.

(Kwestię SkyActive-X dopiero rozeznaję. Dedykowany do tych silników olej ma wyjściowo 7,36 cSt. Potrzeba więcej doświadczeń, analiz oleju z eksploatacji, żeby wyrobić sobie opinię)

Mieliśmy w tym temacie przykład kolegi Millerek, gdzie lepkość Mitasu MolyTrimer 0w20 spadła w wyniku rozcieńczenia paliwem z wyjściowych 8,5 cSt do 6,9 cSt. Na przestrzeni 10009 km. Tylko, że miała z czego spadać i olej zdołał ochronić silnik przed ponadprzeciętnym zużyciem.

W kolejnym badaniu, które zlecił Millerek, już na Amsoil Signature Series 0w20, lepkość kinematyczna w 100'C spadła z 8,8 na 7,8 cSt na przestrzeni 8207 km.

W ostatnim, także na Signature Series 0w20, z 8,8 na 8,5 cSt na dystansie 11951 km.

Raport z analizy oleju od tombiena wykazał lepkość na poziomie 8 cSt po przejechaniu 9500 km.

Z całą pewnością stopień rozcieńczenia oleju paliwem zależy od trybu eksploatacji samochodu, ale jest to zjawisko występujące w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa na porządku dziennym. Zbadane i opisane:

https://www.sae.org/publications/techni ... 5-01-0967/

https://www.lubricants.total.com/news-p ... nd-effects

Cytuj:
In short, when fuel mixes with the lubricant, it reduces the viscosity of the oil, meaning that the viscosity may be too low to create an oil film capable of withstanding heavy loads and speeds in some parts of the engine. This results in friction between the metal surfaces and wear of the parts.


Dmuchałbym na zimne i stosował bardziej lepkie oleje 0w20.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 kwi 2020, 20:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie wiem , nie znam się na olejach . Wiem ze są syntetyk ,pół , minerał .Tam klasy itp. ale najważniejsze są niuanse. (Tbn ,Noack). Są tu badania wiec wrzuciłem na stronę do analizy , zęby się ktoś wypowiedział , kto zna się na temacie.
A ze Polski , to warto sprawdzić czy dobry czy nie .

Dziś piękny dzień wiec <pucugg>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.