Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 13:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sorry, ale poxtazo ma rację. To nie jest normalne, że tył się zużywa szybciej ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 14:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Malagb , jezdziles moze kiedys motocyklem? A jeali nie to rowerem juz moze tak. Wyciagnij sobie preta z piwnicy i przejedz sie. Zobacz cosie dzieje gdy naciskasz tylny hamulec i minimalnie choc ruszysz kierownica. To samo dzieje sie w aucir gdy sila hamowania jest przekazana na tyl w przypadku gdy wiecej niz 40% sily hamowania trafia na tyl. Tyl jest lekki, gdyby bylo jak twierdzisz przy hamowaniu tyl wyprzedzal by przod. Odsylam do podstaw fizyki.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 14:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Cytuj:
To nie jest normalne, że tył się zużywa szybciej


Zgadzam się, u mnie klocki z tyłu wymieniałem dopiero ponad rok po tych z przodu. Jeszcze były w miarę, ale zrobiłem to przy okazji zacisków, więc robociznę miałem gratis.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 14:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja klocki z tylu pierwsze zmi3nil3m po 120k a tarcza dojezdzila 150k

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 15:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Lucyphire napisał(a):
No i pytanie skąd wiesz ze są do wymiany? W ASO w Katowicach przy przeglądzie po 4 latach-77 tys. było przejechane, powiedzieli mi że do wymiany, za komplet tylnej osi chcieli chyba 1,5 tys zł czy jakoś tak. Wiem jak jeżdżę i mam przód i tył od nowości z klockami po 6-7 mm więc się nie zgodziłem. Pojechalem do znajomego mechanika, który za głowę się złapał, że takie dobre hamulce chcieli wymieniać. Jest trochę wzerow, trochę nalotu rdzawego ale tak wg niego wyglądają normalne hamulce, więc sprawdź jeszcze czy na pewno są do wymiany.

Wysłane z mojego VIE-L09 przy użyciu Tapatalka


O to chodzi, piszmy ile mm klocka jest, czy jaki inny powód, a nie że "do wymiany" . To szerokie pojęcie, a w niektórych serwisach mocno nadużywane jak widać, bo robota łatwa, a każdy o bezpieczeństwo się boi więc nie odmówi.
Ja tył zmieniałem coś po 90tys km (przód po 70tys km) . Z powodu jakichś 2-3 mm okładziny.
Inna sprawa że w innych przednionapędowych autach z jakimi miałem kontakt tył jest niemal "wieczny" w porównanu do przodu, w Maździe widać że i tył coś robi i dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 18:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
poxtazo dziekuje ci za wytlumaczenie ale ja to wszystko rozumiem. Fizyke miale na studiach, a rowerem jezdzilem duzo wczesniej :) . Ciagle nie odpowiedziales na pytanie dlaczego tyl konczy sie szybciej niz przod i to w dwoch moich mazdach. W fokusie przod mi sie skonczyl szybciej w mazdzie odwrotnie. Jak to wytlumaczysz? I nie jest to problem zapieczonych tloczkow czy zaciskow.
Poza tym ja nic nie twierdze, pisalem o balansie hamulcow. Jaki jest ? Nie wiem. Wiem, ze tyl konczy sie szybciej niz przod co tez mnie zdziwilo jak zobaczylem pierwszy raz. Ale ja tego samochodu nie projektowalem, nie zmagalem sie z testami i nie analizowalem problemow jakie napotkali inz. mazdy. 17 lat programuje i uruchamiam maszyny przemyslowe, same prototypy i wiem, ze czasem oczywiste rzeczy moga okazac sie problematyczne. Dlugo by pisac, a fizyka to piekny przedmiot :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 18:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
malagb, przecież wszyscy Ci napisali, że u Ciebie jest jakiś problem w tych Twoich Mazdach. Każdemu z nas szybciej się kończył przód a nie tył. Ja też się zajmuję zawodowo tym co Ty ale potrafię to zrozumieć. Ewidentnie coś jest nie tak, skoro każdy potwierdza, że przód mu się zużył wcześniej, a u Ciebie jest odwrotnie. Co tu jeszcze udowadniać trzeba? Może zmień mechanika :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 18:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jeśli zaciski sprawne, to pozostaje tylko kwestia kwalifikacji do wymiany klocków, które może wcale tej wymiany nie potrzebowały. (4mm klocka z tyłu pojeździ jeszcze hoho, z przodu już trzeba się przyglądać)
Albo te tylne klocki jakieś z inną znaaaacznie mieszanką niż przednie, szybko zużywające się .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 18:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
U mnie po 32 000 klocki przód 6mm, tył 7mm, także jest tak jak chłopaki piszą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 18:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pablos czytaj ze zrozumieniem, wlasnie napisal ktos wczesniej, ze dziwnie tyl mu sie skonczyl wczesniej niz przod. U mnie sie nie skonczyl ale zuzywa sie szybciej i wszystko jest ok :) ludzie zastanowcie sie zanim cos napiszecie :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 19:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
malagb, spoko, obawiam się, że ten świat się szybciej skończy niż Twoje klocki :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2020, 19:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Malagb o widzisz to inzynier jestes, to skoro fizyke znasz to teraz wez sie za statystyke i policz ile jest przypadkow jak twoj , ile oddmiennych no i statystyka ci powie, ze jednak twoje uzycie klockow z tylu nadmierne jest wada, ktora wystepuje pewbie w jakies ilosci samochodow. Poprostu los wybral ciebie ;D . Jedz na stacje diagnostyczna wjedz na masYne do pomiaru sily hamowania i zobaczysz jaka sila dziala na kazde kolo z poszczegolnych osi. Bedziesz mial jasnosc. Moze maszyny projwktojesz ale jak samochod dziala to mniej juz wiesz ;) Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 15:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Panowie, jeśli komuś z użyły się szybciej klocki na tyle to oznacza, że jeździ na tempomacie i sporo po drogach głównych. System kontroli trakcji i ABS to powoduje.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 marca 2020, o 15:59 Zbyk napisał(a):
System kontroli trakcji i ABS to powoduje.

Możesz rozwinąć? System kontroli trakcji to chyba reaguje już w poślizgu, podobnie ABS. Przy normalnej jeździe te systemy raczej się nie włączają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Na tempomacie aktywnym działają i w tedy dochodzi do szybszego z użycia tylnych klocków.
Pozdrawiam

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale co działa na tempomacie aktywnym? Jak będziesz miał więcej czasu to rozwiń tę teorię, bo jest ciekawa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Koledze Zbyk, prawdopodobnie chodzi o to, że podczas jazdy na aktywnym tempomacie, zwalnianie (zmniejszanie prędkości) polega na hamowaniu tylko tylnymi kołami....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nadal to dla mnie dziwne. Duzo uzywam tempomatu i nadal przod zuzywam sYbciej niz tyl.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja nie mam pojęcia jak to jest.....

Wielce prawdopodobne raczej jest podejście do oceny grubości tych klocków.
Ewentualnie, uszkodzenie/awaria /złe funkcjonowanie tychże zacisków...
Lub, coś z przednimi zaciskami..., że nie hamują z pełną/dedykowaną siłą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 marca 2020, o 16:27 Millerek napisał(a):
podczas jazdy na aktywnym tempomacie, zwalnianie (zmniejszanie prędkości) polega na hamowaniu tylko tylnymi kołami....

No to by było skrajnie niebezpieczne... Jeżeli nie wystarczy hamowanie silnikiem, to tempomat uruchamia normalny hamulec, a system rozdziela już przód-tył tak jak to robi przy normalnym hamowaniu. Tak uważam, dlatego prosiłem Zbyka o rozwinięcie tematu, bo może o czymś nie wiemy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To nie jest moja teoria
Poczekajmy aż kolega Zbyk, rozwinie swoją wypowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 18:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
26 marca 2020, o 15:59 Zbyk napisał(a):
Witam.
Panowie, jeśli komuś z użyły się szybciej klocki na tyle to oznacza, że jeździ na tempomacie i sporo po drogach głównych. System kontroli trakcji i ABS to powoduje.
Pozdrawiam.


No ja też do takich wniosków doszedłem. Dużo kilometrów nie zrobiłem, a już po 20kkm miałem ponad połowę klocka zjechane. Ale fakt faktem że dużo na aktywnym tempomacie, a jakby nie patrzeć on hamuje chyba zawsze hamulcami a nie silnikiem... Przy prędkościach autostradowych i wyższych to jednak duże obciążenie dla klocków... :(

Jedyne co uważam to że nie tyłem a przodem to hamuje, bo ja na przodzie miałem zjechane 5 z 9mm, a na tyle tylko 1mm...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 08:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Teoria z tempomatem raczej nie trafiona, ja nie uzywam tempomatu wcale. Ekspresowki i autostrady / miasto - 30/70. Oczywiscie, ze hamuje mocniej przodem, pytanie jak jest rozlozona ta proporcja ? Jaki jest styl jazdy ? I cholera wie co jeszcze.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 08:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Sila hamowania zawszw w aurach cywilnych jest od 65 do 75% przod.wyjatkiem sa samochody z silnikiem umiesCzonym wzdluznie z tylu, lub poprostu z tylu. Styl jazdy nie ma znaczenia .

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 08:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Coś chyba jednak nie halo jak szybciej zużywają się klocki tylne. Warto sprawdzić i choćby przeczyścić. Mały serwis hamulców się przyda :) .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 13:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to ja wtrące swoje 3 grosze. Mam 3 BM, na dzień dzisiejszy auto ma 5 i pół roku. Przód zmieniłem na zestaw z GJ 2 Lata temu, tył rok później.

Teraz co jest gdzie:
-przód tarcze Power Friction DS, klocki Power Stop Z23
- tył tarcze Zimmermann, klocki EBC yellow.

Co jest śmieszne, to przez ten rok tarcze z tyłu starły się mocniej niż oryginalny zestaw przez pierwsze 4 i pół roku. Przód zużywa się normalnie, chociaż w porównaniu do oryginalnego zestawu, to nie zużywa się wcale...
Koła się nie grzeją, zawsze przód jest cieplejszy od tyłu - sprawdzane termometrem "laserowym" po długich czy też ostrzejszych przejażdżkach.

Ale tył mam zwyczajnie upieprzony pyłem, przód jakbym mył go codziennie. Wiem, że klocki są inne, że Z23 ma dodatki ceramiczne i pyli minimalnie. EBC też miały być z tych mało pylących, a syfią jakby były zrobione z brykietu albo węgla drzewnego.
Przy gwałtownym hamowaniu na suchym czy też mokrym auto zachowuje się poprawnie.
Więc może jakieś dziwne kombinacje klocek / tarcza powodują nadmierne zużycie tych drugich?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 14:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To tez jest mozliwe. Jeslu chodzi o tarcze zimmermanna. Kazda jedna jest wyjatkowo miekka, w moim przypadku , bo mam taka zalozona teraz, klocki od zimmermana skonczyly sie po 25k. Rant na tarczy juz bardzo znaczny. Dojezdza moze do konca drugi zestaw klockow, podkeeslam moze. Dzis bardzo powszechne jezt to, ze tarcze nalezy parowac z klockami i wtedy zuzycie jeat w miare rowne. Dlatego jesli mamy klocek zbyt twardy do tarczy , to tarcza moze zie zuzywac zbyt szybko, lub tarcza ze stopu zbyt twardego do klocka. Analogia. Ale w zadnyn wypadku nie mam mowy o tym zeby sprawnie dzialajacy uklad hamulcowy hamowal nocniej tylem niz przodem.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 15:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nie licząc pylenia to miedzy z23 a fabrycznymi trw jest różnica że przy z23 trzeba mniej naciskać hamulec by tak samo hamowało ?
Są trwalsze, mniej pyla a jak siła hamowania ? typowo w mieście.
Jedni pisali że na zimnym biorą od razu, inni że nie i maja z16, jednym piszczą innym nie. :idea:
Na siłe hamowania wpływa ciśnienie w układzie pewnie jakie daje pompa i średnica tarcz, ilość tłoczków na zacisk, ale sam klocek tez pewnie ma wpływ minimalny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 12:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Musiałby być dostępne dane ze współczynnikem tarcia jednych i drugich (w funkcji temperatury). Na szybko nie znalazłęm danych dot tych powerstop, więc można zakładać że to po prostu normalne cywilne klocki, można założyć że różnice sąsubiektywne lub znikome.
Każde lepsze producent dokładnie opisuje - liczbowo, a nie marketingowo, jak Ferodo na przykład :
https://www.ferodoracing.com/assets/Upl ... Ds3.12.jpg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 kwi 2020, 21:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy miał ktoś do czynienia z tarczami power stop?
Wiem że pare osób zakładało klocki power stop z23 do tarcz power friction ds/s z dobrymi, a nawet bardzo efektami. A czy ktoś zamontował, bądz zna opinie o tarczach power stop? Jak z hałasem, przy hamowaniu, piszczeniem na zimno, no i podatnością na zwichrowanie oczywiscie.. Zakładam że firma power friction to nie to samo co power stop.

Mam zamiar zamówić ten zestawik:
https://www.summitracing.com/parts/PWR-K6968
+klocki z16 i tarcze jakie tam ( może textar) na tył,
Albo cały kit z23:
https://www.summitracing.com/parts/PWR-K6966
Nie umiem tylko znaleźć info czy tarcze mają homologację na UE, a w zasadzie na UK .. która już w uni nie jest..


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.