Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 10:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nagonka w sieci to jest i zawsze była i być będzie.
Mnie to nie rusza, już dawno temu miał być koniec świata a szczury miały rządzić światem

Tak więc, akumulator kwasowy to prosta technologia jak słusznie wspomniano nie rozwijana od 100 lat.

Dalej siedzimy w erze krzemienia. Ewolucja dzisiaj to czytanie sieci, czyli deewolucja

Najgorsze to nic nie robić i oczekiwac że będzie lepiej, a najlepiej jak samo się zrobi, że będzie lepiej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 10:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wiesz, przypadki na forum to niestety potwierdzają. Zobaczymy Millerek, jak twój akumulator będzie miał 6 lat, czy także nie będziesz wymieniał na nowy :wink:
Co byśmy nie robili, starali się, to i tak dzisiejsze urządzenia są zaprojektowane na konkretny czas użytkowania. Biznes musi się kręcić, producenci muszą na czymś zarabiać. Skończyły się czasy wiecznych produktów, niestety :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 10:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Za te trzy lata (jak EFB będzie mieć te 6 lat), to nie będzie już mój problem

A patrząc na trendy, to już w 2018 roku na święta powinienem sobie kupić nowy akumulator bo przecież soc spadł poniżej 60%, tak samo na jesień 2019, miałbym już trzeci z fabrycznym...
W serwisie napewno była by rozmowa żeby kupić nowy akumulator, wiemy jak jest...


Ah..., nie ma co cedzić, artykuł jak inne, to się nie liczy jak sami grzebiemy pod maską to nie jest forum typu zwierzenia małolaty, czy przyjaciółka.pl mam pryszcza na dupie umieram pomóżcie itp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 10:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Wymieniłem akurat po 6 latach bo jakieś 1-1,5 roku wcześniej zaczęły się problemy i coraz częściej znany komunikat ,,Battery m......."
a było lato i nie chciałem mieć więcej problemów w sezonie jesienno-zimowym :|
i nie mam :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 10:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też własne, mój po trzech latach (prawie) ma się chyba dobrze. Pozostawiony bez opieki albo pozostawiony opiece serwisowi, dawno byłby przekreślony i zutylizowany.
Jak na ponad 1000dni.... Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 11:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Millerek, wiesz to wszystko zależy od serwisu. U mnie rok temu akumulator uległ rozładowaniu. Został sprawdzony w serwisie, poradzono żeby dać mu szansę i faktycznie, samochód sobie z nim poradził, parametry wróciły do normy. Ale latem zaczął się pojawiać ten sam komunikat co miał koliber1960, licznik dni pracy wskazał prawie 2 tysiące, więc zdecydowałem się na wymianę przed zimą. Podejrzewam, że przy takiej łagodnej zimie pewnie by jeszcze pochodził ale po co kusić los. I teraz mogę przez jakiś czas spać spokojnie :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 11:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pewnie masz rację, podejrzewasz ze twój aku zrobił deklarowaną ilość cykli rozruchu i zbliżał się do śmierci deklarowanej przez inżynierów a potwierdzeniem jest/są autorskie poradniki internetowe, ok, ja się nie znam
Wiem natomiast że jak dbasz tak masz, a liczyć możesz na wiedzę, przede wszystkim


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 12:07 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Po przeczytaniu kilkudziesięciu stron tego wątku , doznałem całkowitego ogłupienia. Nie dość , że wiem jak prawidłowo podładować akumulator, czym to zrobić to jeszcze niejasna dla mnie jest sama procedura wymiany akumulatora na nowy, w różnych miejscach pisze o tym, że po wymianie musimy "powiadomić" o tym ECU. Ale jak? komputer diagnostyczny czyli tylko ASO?

Prostownik najczęściej przewijający się to CTEk MXS 5,0 oraz Kula 15A znacznie tańszy czyli który? Podładować można na klemach podpiętych czy odłącza się to coś z minusa?

pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 14:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kilkadziesiąt stron tematu to stanowczo za mało
Co chcesz robić, naładować, podładować czy wymienić akumulator, EFB czy zwykły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 15:12 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Podładować, istoop znika, po długiej jeździe się pojawią więc podładować. Fabryczny EFB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 15:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najpierw odczytać SOC (Forscan i android albo windows).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:04 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Tak, tylko nie wiem co to SIC i zapewne każdy posiadacz Mazdy ma komputer diagnostyczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do dzieła

Możesz sprawdzić Gęstość elektrolitu jak nie chcesz sprawdzić SOC.

Albo, jedź do serwisu, pomogą

Lub, dla leniwych... , kup coś co ładuje akumulator, podłącz, załącz, odłącz jak skończy i już.

Wszystkie opcje podałem, co wybierzesz to wybierzesz. Każda z nich przerabialiśmy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:33 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Ale co to ten SOC? Ładowarkę mam procesorową ale z tego co widzę to preferowane są inne. Pomiar gęstości wykonam tylko kupię przyrząd. Chodziło mi o prosty opis typu: kup ładowarkę firmy x, podłącz do ładowania i dołącz na minusie to coś, a potem sprawdzaj. Akumulator miałem już na gwarancji wymieniany. Gdybym wiedział że cokolwiek przy tym aucie wymaga Doktoratu to kupił bym inne auto. Aku problem, klocki problem , tarcze problem, olej problem czy to auto czy wahadlowiec jest?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, humor dopisuje, fajnie

Jak wolisz punkt po punkcie, to mogę to uczynić, nie ma problemu, ale nie wiem czy to pomoże..., nie wiem czy jesteś przekonany...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
@Millerek z tego co czytam to raczej nie jest na to gotowy :D
Btw. U mnie po tygodniu stania 74-78%, zobaczymy jak w drodze do domu :)

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 16:52 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Nie jestem gotowy na co? Trzeba sali operacyjnej czy co? Dajesz w skrócie i sobie podaruje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 17:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ace2 - trochę czasu jesteś na forum, miałeś czas na zrobienie doktoratu. Ale chyba go oblałeś bo nie zauważyłeś, że od 4-5 lat nie jeździsz autem lecz wahadłowcem. Bez urazy <hahaha> .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 17:23 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
No to co teraz? Jak założyć tą fotowoltaikę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 17:37 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
9 lutego 2020, o 15:06 yomulus napisał(a):
24h ladowania (start z gestosci 1,20). Gestosc zmierzona po 6h od opiecia stefka 1,225, wiec poprawa niewielka. Mam w planie za tydzien zrobic jeszcze jedna, weekendowa sesje ladowania.

Mierzylem tez tym elektronicznym miernikiem i pokazywal zdrowie 91%. Tydzien temu 81%, jesli dobrze pamietam


Dziś startuje z kolejnym etapem ładowania. Na początek 12 h, potem przerwa i dalej 24h. Co ciekawe gęstość zmierzona przed rozpoczęciem ładowania wyniosła 1,23, tj. wyraźne było na białym polu. Wygląda na to, że od zeszłego tygodnia elektrolit jakby się trochę poprawił, choć tydzień temu mierzyłem 6h od odłączenia stefka. Zobaczymy jak pójdzie tym razem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 18:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Temperatura akumulatora jest ważna przy sprawdzaniu gęstości, ale gęstość może się poprawić nawet oo 48h.

U mnie dobiło do 80%. :)

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Yolumus, to że Gęstość troszkę wzrosła to dobrze. Dobrze w sensie że normalne. To potwierdza regułę ze po zakończeniu ładowania i minimum 6h odczekania powinniśmy mierzyć Gęstość. Ale, te 6h jest jako minimum....
OK, ładuj ładuj aż Gęstość zrobisz do poziomu 1.28 minimum.

Kolega od wahadłowca
Startuj

1. Wyjmujesz EFB spod maski odkręcając najpierw Kleme masową (dla bezpieczeństwa).
2. Odstawiasz go na minimum 6h, do temp pokojowej ~20-25stC.
3. Mierzysz Gęstość elektrolitu w każdej celi, zapisujesz najniższą jaka wyjdzie.
4. Uzupelniasz poziom elektrolitu wodą destylowaną.
5. Używasz/kupujesz ładowarkę warsztatową aby miała minimum 200W przy napięciu 17.50V z ochroną napięcia CV oraz ochroną prądu CC.
Obrazek
6. Stosujesz się zaleceń czasu ładowania względem najniższej gęstości, czyli do tabelki poniżej.
Obrazek
7. Po zakończeniu odstawiasz aku na minimum 6h w temp .
8. Sprawdzasz Gęstość elektrolitu, jeśli osiągnęła ledwo 1.25, czekasz dalej 6h. Jeśli dalej ma nie więcej jak 1.25 Ładujesz dalej według tabelki. Minimalna Gęstość EFB to 1.25.
9. Powtarzasz pkt od 6...,do 8, aż do osiągnięcia gęstości więcej jak 1.25.
10. Mając napięcie naładowanego EFB poniżej 15V oraz wystarczającą Gęstość 1.28 wkładasz do mazdy.
11. Zakładasz najpierw plus.
12. Z klemy masowej odpinasz czujnik.
Obrazek
13. Zakładasz samą Kleme masową bez czujnika, czekasz minimum 15 minut, nic nie robisz przy aucie.
14. Zakładasz wtyczkę do czujnika przy klemie masowej, czekasz następne minimum 15 min, nic nie robisz przy aucie, nic absolutnie. Mazda musi oswoić się z nowo naładowanym akumulatorem, i wyliczyć sobie od nowa parametr SOC. Czasami trzeba 3 dni
15. Wyjeżdżasz autem na drogę, rozgrzewasz silnik itp.
16. Robisz procedurę inicjacji istopa/ieloopa według schematu.
Obrazek

PS. Nie stosowanie się do zaleceń czasu ładowania, może... , skutkować brakiem osiągnięciem wymaganej gęstości.
Nie stosowanie się do zaleceń napięciowo prądowych, prowadzić może do znacznie wydłużonego procesu ładowania.

Po zakończeniu pracy doktoranckiej , cieszysz się jak szef serwisu, z tą różnicą ze on tego nie potrafi


Ostatnio edytowano Cz, 13 lut 2020, 18:44 przez Millerek, łącznie edytowano 7 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 18:36 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
No dzięki, procedura konkretną, brakuje tylko pofalowania silnika i wytrzepania rury. Ale jak tak ma być to tak zrobię. Nie mam tylko wiedzy jaką najlepiej użyć ładowarkę bo raczej polecany Ctek tego nie ma. A istoop według schematu to gdzie znajdę w instrukcji obsługi?

Ogólnie dziękuję za instrukcję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 18:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz to robić czym chcesz, gdzie chcesz i jak chcesz. Ważne abyś zrobił Gęstość w EFB na poziomie 1.28 po minimum 6h od ładowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 18:58 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
<spoko> dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 06:13 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Millerek, bardzo dobra instrukcja. Może warto taką przypiąć na główną stronę? Skończą się wtedy te same pytanie, faktycznie przedzieranie się przez ten wątek może być ciężkie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 11:36 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
14 lutego 2020, o 06:13 Pablos napisał(a):
Millerek, bardzo dobra instrukcja. Może warto taką przypiąć na główną stronę? Skończą się wtedy te same pytanie, faktycznie przedzieranie się przez ten wątek może być ciężkie.


Bardzo dobry pomysł!

-- Dodano: 14 lutego 2020, o 08:08 --

Czy akumulatory AGM to nie jest jeszcze bardziej rozwinięta technologia? Różnica w cenie ok. 150zł.

-- Dodano: 14 lutego 2020, o 11:36 --

zapytam jeszcze posiada ktoś taką ładowarkę: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-victron-12v-7a-blue-smart-ip65-new-8790443704, są modele 5 i 7A w podobnej cenie oraz 10A w dużo droższej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 12:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
ace2
Podładuj
albo miej to w d... te wszystkie soki,sroki (nie każdego to obchodzi)
auto będzie jeździło bezproblemowo nadal
a jak Cię zmęczy komunikat to zmień akumulator i dalej będziesz jeździł
szkoda zdrowia
Mazda 6 takim autem jest
że samo się robi,naprawia-nie wszytko ale niektóre rzeczy :)
więc się nie przejmuj JEŹDZIJ <pucugg>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 13:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
AGM nie możesz użyć. Jego użytkowanie jest mocno ograniczone pod maską.
Chociaż jest to możliwe ale skutek będzie nieznany.

Z autopsji wiem, że automatycznymi ładowarkami jest bardzo ciężko i skutecznie naładować EFB Yuasy, Exide co prawda lżej się ładuje ale automaty robią to bardzo podobnie. Czyli ładują do osiągnięcia końcowego "bezpiecznego" napięcia i wyłączają się. Mogą przejść w odpowiedni program Recond bądź podobne z napięciem 16.8V ale z minimalnym "bezpiecznym" natężeniem prądu.
Pisząc bezpiecznym, mam na myśli bardzo małą skutecznością napięciowo prądową, ich moc prądowa 7A przykładowo liczona jest bardzo po macoszemu. 7A ale przy 16.8V tak, ale niestety tak nie jest. Jest to swoisty sposób na ominięcie deklarowanych zgodności ich własnych norm i certyfikatów. Kolokwialnie mówiąc to działa bez skutku. Mając zwykły akumulator ale nie EFB jeszcze to jakoś ujdzie.
Z automatami będziesz latać pod maskę kwartalnie albo i częściej. Mając SOC poniżej 65% istop nie działa, akumulator nie jest gotowy, wymaga ładowania bo działa na chwilę i za chwilę nie działa, to akurat jest znane dla ciebie.
SOC to parametr procentowego naładowania akumulatora do odczytania z ODB. Bądź do zbadania i potwierdzenia areometrem do badania gęstości elektrolitu.
Takie czasy, jeździsz mało, musisz ładować.
Bądź takie czasy.... , musisz kupować nowy akumulator co trzy lata. Nie czytasz materiałów w sieci? Te lepsze głoszą lepsza prawdę że co 6 lat i wymiana

W tej cenie ładowarki którą podałeś, kupisz już normalny zasilacz warsztatowy CC / CV który jest 10 razy mocniejszy i zrobisz z nim 100 razy więcej niż taką ładowarką procesorową. Oczywiście różnica polega na obsłudze, automat się wyłączy sam jak napotka na problem, zasilacz warsztatowy nie wyłączy się sam. Ale takiego manuala ustawiasz na 17V CV ustawiasz max prąd 10A CC i naciskasz start oraz stoper w zegarku nic prostszego nie ma 100% mocy idzie w akumulator EFB.

No i oczywiście możesz nic nie robić, ile tamten akumulator wytrzymał? 3 lata pisałeś, no to ten też tyle wytrzyma. Ojć tam, bez różnicy jeździć będziesz tak czy siak.

EFB będzie coraz słabszy, Gęstość będzie coraz gorsza, będzie spadać do minimalnych skąd już nie ma ratunku trzymając go pod maską. Dostaniesz finalnie komunikat o niskim napięciu więc kupisz trzeci akumulator, oczywiście wsadzisz go nie naładowanego, jak tam chcesz. Taki o to wehikuł prądowy szarpiący portwel jak jehowi klamkę

Jak Ładowanie akumulatora jest dla ciebie wyzwaniem, to sobie daruj, normalnie i już

Takie jest moje podejście


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 13:27 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Millerek nie, nie ma problemu z procedurą tylko chciałem dobrać taką ładownicę która choć troszkę pójdzie na skróty. Ten tryb Recond daje te 16.5V czy 16.2 w różnych modelach jest różnie. Jest też osobny model Ctek CT5 tylko do akumulatorów S&S ale napięcie ładowania do dupy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.