Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 14:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
https://www.youtube.com/watch?v=IeIDvEE2Wnk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:49 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
To widzialem ale jak to wyglada w mazdzie gdzie zaslepic A gdzie powietrze dac


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lepiej wygląda to plakiem, na wolnych obrotach biegu jałowego psiknij z góry tu i tam i sprawdź czy obroty nie zwiększają się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 13:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Witam,

Specjalenie założyłem tutaj konto bo szukając tematów o tym silniku nic nie znalazłem o moim przypakdu. A wydaje mi sie, że jest ciekawy.
Pacjent: 2.2 Skyactive 2014, VIN niby juz po problematycznych wałkach, AT, przebieg 174kkm, serwisowana co 20kkm do 160kkm w serwisie Mazdy.

Auto bardzo głośno odpala. Starałem się nagrać filmik z dzwiękiem ale to tego nie oddaje. Głośno odpala oznacza, że słychac jakby coś zrywała, szarpała przy rozruchu. To jest takie szarpnięcie i od razu wchodzi na 1800rpm i po 10 sek spada do 800rpm. Nie wiem w ogóle czy rozruch ze skokiem na 1800 jest normą w tym silniku?

https://www.youtube.com/watch?v=Ffi8Z7r ... dex=2&t=0s

O dziwo, takie szarpnięcie występuje TYLKO kiedy auto stoi parę godzin w garażu podziemnym (cały czas między 15 a 18C).
Takie szarpnięcie nie występuje kiedy auto stoi przez noc np pod domem. Tempy zewnętrze rzadko spadają poniżej 0, zazwyczaj miedzy 5 a 15C.
Raz zostawiłem ją na tydzień pod chmurką i rozruch również był bez szarpnięcia. Szarpnięcie znika równiez jeśli po 1 rozruchu uruchomimy je ponownie.
Zalalem ją Ravenolem 0W30 jakieś 300km temu, polecanym przez czarnepaliwo, zero zmian.

Nie wiem co to jest i tak jeżdzę od jej zakupu parę msc temu, jakieś 1500km temu. Auto jeździ normalnie, przyśpiesza dobrze, trzyma normalne obroty adekwatne do kmh.

Ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc oraz za ewentualne poprawę nazwy tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 14:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 stycznia 2020, o 13:49 bjorm napisał(a):
Nie wiem w ogóle czy rozruch ze skokiem na 1800 jest normą w tym silniku?


Tak, to jest normalne, tzw "fast idle".

Szarpnięcie faktycznie mocne, to nie jest normalne...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 15:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Musi to byc cos czulego na temperature, tylko nie wiem co. Ktora czesc silnika moze byc czula na roznice 10C...

OK, juz wiem kiedy rusza z wysokich obrotow, kiedy temp zewnetrzna jest powyzej 15C, czyli zawsze kiedy stoi w garazu podziemnym.
Ale pewnie zeby ktos mi powiedzial co tak szarpie to juz pewnie nawet Mazda mi nie odpowie... albo zaleca wymiane silnika... pogwarancyjną :)

http://mazdacx5forums.co.uk/index.php?P ... opic=51.15


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 15:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bjorm warunki do "fast idle" były w tym wątku kilka razy podawane właśnie - nie za ciepło, nie za zimno. Musiałbyś poszukać. Szarpnięcie jest dziwne. Spróbuję u siebie nagrać i porównać.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 15:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Poduszki pod silnikiem i skrzynia do kontroli.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 17:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
poxtazo napisał(a):
Poduszki pod silnikiem i skrzynia do kontroli.

Skrzynia? A jak mam ja skontrolowac skoro normalnie chodzi na co dzien?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 18:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No nie ty, jakiś mechanik ;). A poduszki pod silnikiem łatwe do zdiagnozowania, pewnie są gumowo-olejowe jak w gh. Wystarczy popatrzeć czy nie cieknie olej :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 18:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
OK, dzieki za porady, sprobuje ogarnac te poduszki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 16:26 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Wiec sie stalo. Padlo turbo. I teraz pytanie. Czy turbo z wersji poliftowej jest takie same jak przed liftingem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 23:07 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Jakie oznaki że padło turbo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 01:21 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Slychac taki jakby metaliczny swist w momencie przyspieszania, po zdjeciu rury od strony dolotu widać rysy na obudowie. No i luz na wałku bardzo wyczuwalny.
Przebieg 133000km. Chyba będę ściągał pokrywę zaworów żeby ocenić stan wałka wydechowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 04:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
adamkos82 u mnie też jest ten świst. Muszę zajrzeć, ale już od dawna przewiduję co tam zastanę ;)

Z tego co kojarzę, to do 2018 turbo jest takie samo, nie ważne czy przed lift czy nie - zmieniło się w 3 lifcie, chyba małe ma zmienną geometrię (te silniki, które mają 184km).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 13:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Tylko sa ktores z poprawionym grzybkiem. Chyba z literka E z tego co kojarze. Bylo juz o tym w tym watku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 21:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nie wiem czy było tu wrzucane, ale jako ciekawostka dodaję link do filmu na YT, oglądamy od 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZjDX8FhR-nk

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 22:07 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Turbo po regeneracji. W linku nagrałem dźwięk padniętego turbo.
https://drive.google.com/file/d/1C9Bnsu ... p=drivesdk

Turbo
https://drive.google.com/file/d/1CP4gfu ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1CFm0Ek ... p=drivesdk

Jutro odbieram auto, dam znać jak poszło


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 22:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
W jaki sposób wyglądała ta regeneracja? Co dokładnie padło?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 22:28 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Drugie turbo kupione po regeneracji. Stare trzeba odesłać. Luz na wirniku obcierał o obudowę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 23:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Adamkos82 ile takie turbo ?? To tylko jest te małe ?? Strasznie duże się wydaje tzn dużo tego wszystkiego tam ;-D

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 23:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jest zestaw, pojedyncze nie występują. Koszt pewnie ok 1500 zł +
zwrot uszkodzego. Masa tego jest na allegro. Zresztą jak wszystkiego do tych samochodów. Skrzynie AT po 700 zł praktycznie nówki...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 23:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
1500 zł za duże i małe turbo po regeneracji ?? Wow fajnie się macie :-)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 07:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 stycznia 2020, o 21:40 dejwid napisał(a):
Nie wiem czy było tu wrzucane, ale jako ciekawostka dodaję link do filmu na YT, oglądamy od 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZjDX8FhR-nk


2012 rocznik. Ale źle powiązał podkładki z wytartym wałkiem, to nie ma nic wspólnego ze sobą moim zdaniem. Może podeślę mu trochę materiałów, tak żeby wiedział co i jak ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 08:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ciekawe jaki miała przebieg ta mazda bo patrząc na kolor silnika od środka to nie ładnie to wygląda.
Podkładki i smok olejowy, już dwa lata temu krzyczałem do chłopaków o temacie podkładek, komuś nawet silnik udało się uratować.
Co nie zmienia że podkładki są następną diagnozą jako "you have to do it"


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 08:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, ja byłem tym upartym że "u mnie nie ma z tym problemu", do czasu kiedy na urlopie wyje... mi ciśnienie oleju :) ale dzięki Waszym wypocinom wiedziałem już co się stało i do ASO pojechałem z gotową diagnozą. Teraz sam szerzę info o podkładkach gdzie tylko się da.

A ten kolor silnika (pożółkły) może być efektem długich interwałów wymiany oleju. Z kolei w Skandynawii mogą nie mieć problemów z dojeżdżaniem 20k na jednym oleju (w kontekście przyrostu przez DPF), bo tam wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami i oszczędnie, co skutkuje rzadszym wypalaniem DPF, to z kolei mniejszym przyrostem.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 08:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktczie kolego popielasty, Tobie udało się uratować silnik inni byli na bakier z wiedzą i takiego szczęścia nie mieli, nie chcieli przyswoić wiedzy ale za to mają nowy silniki

Ten koleś z kanały na YT, czasami coś obejrzę z nudów, mechanik jak to miechanik, wymienia na nowe przy okazji nagrywając.
Nie wiedział o wałku? Słabo, nie umie chyba znaleźć? Nie ma o tym informacji? No proszę, temat w moim odczuciu jest rozpisany na czynniki pierwsze przecież a kolega z kanału ze nic nie ma w sieci?
Ale fajnie że wspomniał o czopach głównych wału korbowego, mało kto tak robi jak Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 19:55 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Panowie pilnie potrzebuje pomocy ,ma ktoś może schemat jak ustawić wałki rozrzadu w głowicy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 08:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Prosze bardzo.
Dodam ze nie trzeba zdejmowac przedniej pokrywy rozrzadu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 19:30 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.01.2019
Posty: 43
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
U mnie też wywaliło kontroli wszystkie systemy zgłoszone że padły. Zero mocy tryb awaryjny. Okazało się że miałem przetarty wężyk przy turbo odpowiedzialny za jakieś podciśnienie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.