Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 342 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 17:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Identyczne problemy występują w 3, 6 i w mniejszym stopniu CX5 i 2 którymi miałem okazję jeździć. Wyraźnie musieli pójść gdzieś na skróty przy projektowaniu tego całego skyactiv. I to jest mój główny argument żeby moim następnym pojazdem nie była Mazda. Gwizdanie przez uszczelki, hałas od kół jakoś przeżyję, ale te drgania doprowadzają mnie do wściekłości. I czytając forum widać, że tego do tej pory nie poprawili...


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 17:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Tak, u mnie po wymianie kół na nowe letnie cały czas czułem te drgania. Łącznie 3 razy wyważane, 2 razu Hunter z testem drogowym. Pomagało zaledwie na chwilę i wracało to samo. Największa wada tego samochodu. Żadne lusterka czy hamulce. Drgania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 17:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja mam sedana wersje 2018 i nie ma zadnych drgan, sztywna konstrukcja super sie prowadzi. Byc moze byly jakies luzy w zawieszeniu.
Kiedys w nowym fokusie po 2 latach totalnie zniszczony zostal swozen wahacza. Po jakims czasie w necie wyczytalem, ze to byla ich wada i montowane byly bardzo niskiej jakosci swoznie. Wymienilem i przez nastepne 7 lat mialem spokoj.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiecie..., że opinie na temat mazdy nie pomogą w ustaleniu drgań u tych, którzy je mają

Jedno tych posiadających tą przypadłość, łączy jeden szczegół.

Wyważone jest ok, po ilus tam kilometrach, drgania powracają


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mi nie bardzo się chce zmieniać połowy zawieszenia szukając w ciemno. Poza tym nie za bardzo podoba mi się charakterystyka układu zawieszenia - każdą nierówność czuć na kierownicy, to wg mnie potęguje i wibracje. To nie jest sportowe auto tylko zwykły dupowóz, tam wszystko powinno być płynne jak w limuzynie. Stara GG miała znacznie bardziej wybaczalny układ kierowniczy, tyle że tam wspomaganie było hydrauliczne, a tu jest elektryczne. Moim zdaniem to jest właśnie główna przyczyna drgań, nawet na zagranicznym forum 6 można wyczytać, że drgania niweluje zmiana silnika wspomagania. Także jak to mówią: szukaj waść wiatru w polu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 19:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W przedlifcie rzeczywiscie jest cos z tym zawieszeniem bo czuje jakby delikatny luz w porownaniu do fl2. Gdzies dali doopy i cos jest slabej jakosci. Jakby zaczelo tluc byloby latwiej znalezc, a tak jest delikatny luz, czuc to na kierownicy ale ciezko stwierdzic co to. Na wiosne sie tym zajme bo teraz nie mam warunkow i czasu. Podejrzenie pierwsze pada na goowniane koncowki drazkow kierowniczych, je sprawdze i wymienie ewentualnie na poczatku, chyba ze ktos juz je zmienial to niech cos napisze.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 21:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie mam pojęcia co za te drgania odpowiada, ale bezpośrednio wykluczam koła, jedynie one muszą być później niedowazone że znowu są drgania.
Obstawiam na piasty, które w wolnej chwili mam zamiar zmierzyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 09:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Można by zacząć od podziału na rodzaj skrzyni biegów i silnika.
U mnie diesel z manualem. Czemu to piszę? Bo z kolei na forum 3 wyczytałem, że problemy ustąpiły po zmianie skrzyni biegów.
Osobiście podejrzewał bym jeszcze półosie + mocowanie, raczej wyeliminował bym piasty - te zmieniałem i zupełnie nic to nie dało. Mierzyłem je przed założeniem, były proste. Co do pozostałych elementów zawieszenia to nie mam zdania, w innych autach którymi miałem okazję jeździć zawieszenie było czasami w opłakanym stanie a nic nie drgało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 20:24 
Amator
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 89
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wprawdzie Mazdą 6 będę jeszcze jeździł tylko przez następne 3 dni, ale dorzucę swoich kilka zdań w tym temacie dla potomności. Mianowicie miałem okazję przejeździć prawie 5 lat i na letnich oponach 19 calowych kołach i nigdy nie odczułem żadnych drgań. Dodam, że od momentu odbioru z salonu NIGDY tych kół nie wyważałem. Z ciekawości podczas ostatniej wiosny przy zmianie kół z zimowych na letnie dałem dwa 19 calowe koła na zwykłą wyważarkę i pokazało - źle wyważone. Nic nie zmieniałem i po założeniu w każdym zakresie prędkości jest bardzo dobrze. Koła zimowe 17 calowe muszę od trzeciego roku co sezon wyważać ponownie, gdyż wiosną pojawiają się drgania na kierownicy. Czuję zatem kiedy drży, a kiedy jest w porządku. Wynika z tego, że chodzi zatem o wyważenie, ale jednocześnie trudne do określenia zależności, które w innych markach samochodów się nie ujawniają. Z tego co sobie przypominam dla niektórych osób była to główna przyczyna zmiany samochodu np. użytkownika „Crow”, który pisał na 1 stronie i kolejnych. Problem zatem jakiś istnieje i jest ogromnie trudny do zdiagnozowania. Z tego co widzę większość narzekających ma modele sprzed liftingu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 22:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jakie opony miałeś na tych 19"? I ile przejechałeś, bo ciężko nie zetrzeć kompletu przez 5 lat


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 22:54 
Amator
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 89
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Opony mam fabryczne Bridgestone Turanza. Łącznie na letnich i zimowych mam 78 tys. km przebiegu, z czego ok. 60-70% na letnich. Stan bieżnika jest całkiem ok, ale gdybym nie sprzedawał samochodu, to może w tym roku profilaktycznie poszłyby do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 06:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wtrącę się w temacie drgań przedlifta. Co prawda ani letnie ani zimowe nie występują u mnie w wersji 19", ale w najmniejszym stopniu nigdy nie odczuwałem drgań. Na początku przy zmianie sezonowej wyważałem dla sztuki chyba, bo od 3 lat dalem spokój. Aktualnie przechodzę na wielosezonowe ze wzgledu na kończące się zimówki Yokohamy (bieżnik). Letnie były Toyo. Obie szumiące ale wybitnie wysokiej jakości. Przebieg 76k, z czego 50k na zimowych.
Panowie, którym się przytrafia przypadłość regularnie mimo wyważania - być może macie w okolicy / przed domem nawierzchnię z której skutecznie i masowo wbijają się kamyczki pomiędzy klocki bieżnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 10:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Smok, również dywagowalem w tym samym kierunku, który ty akurat przytoczyles.
Mianowicie samo nie wyważenie kół od początku.
Zakładając, że raz wyważone (fabrycznie) z czasem zrobi się niedowazone (przez coś) co w konsekwencji może się wyrównać. Może się wyważyć wspólnie jako element koło + piasta +tarcza + ewentualnie półosie czy przegub...

Ma to sens, jest to możliwe, ale w jednym tylko ułożeniu, czyli koło takie musiałoby leżeć (po zmianie na zimowe etc..), w tym samym położeniu. Czyli, ta sama szpilka piasty z tym samym otworem w obręczy i dla czterech kół tak samo.
No i...
Raczej to niemożliwe...

No i ten kamyczek...
Obliczylem, że kamyczek w bieżniku, o masie 1 gram (to już raczej nie taki mały), przy kole seryjnym fabrycznym 17", przy prędkości 140km/h, będzie trzymany w bieżniku z siłą 4.5N.
To jest stosunkowo nie wiele, ale raczej siła ta będzie za mała aby go trzymać przy 140km/h, bo licząc dalej, guma wypuści ten kamyczek już przy obrotach koła 9 razy na sekundę przy 70km/h.
, czyli przy 70km/h kamyczka dawno już nie będzie....
Chyba że go przykleimy

Więc chciałbym obalić oba kierunki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 10:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Oj, chyba trzymane są z wiekszą siłą bo przy zmianie opon zawsze wydłubuję,czasem nie bez trudności, kilka sztuk takich kamyczków z każdej opony. A zdarza mi się jeździć szybciej niż 70. A jak tą siłę chwytu gumy kalkulowałeś?

Ale pierwszej części Twojej wypowiedzi zupełnie nie rozumiem. Do glowy by mi nie przyszło zaznaczać, która szpilka gdzie włazi, etc. Nawet nie kombinuję z książkową rotacją. Tak na oko wszystkie się równo mi wycierają.
Pozatym nie zakładam, że opony się wypaczają czy deformują. Sugeruję, że dobrej jakości gumy zużywają się na tyle równomiernie przy nornalnej jeżdzie, że doważanie jest wydaje mi się obecnie zbędne. Skoro nie drży...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 10:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale skąd mozesz wiedzieć, że ten kamyczek który wyjmiesz, jechał z tobą po autostradzie? Mógł się tuż przed zatrzymaniem wcisnąć w bieżnik,,, przecież


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 10:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
No nie wiem, bo u mnie drgania nie występowaly NIGDY. Tak mi się przeczytało i pomyslałem, że skoro przykleja się nawet 2.5g ciężarki na wewnętrznej stronie felgi i robi to podobno różnicę- czyli powiedzmy mniejszy ciężarek-kamyczek ale na większym promieniu (bo już w bieżniku) powinien być odczuwalny.

Spodziewam się być latem na urlopie. Proponuję swoje niedrżące felgi z oponami załozyć na czyjąś wibrującą Mazdę. Okaże się w ten prosty sposób, czy to kólka czy coś więcej. Zapraszam przy okazji urlopowania się na Kaszubach lub okolicach 3City.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 11:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak, załóżmy że chodzi o 5 gram bo tak ostatnio było wspomniane.
Więc te 5g będzie to już siła 13.1N na promieniu Odważników (założyłem na oko 200mm gdzie bieżnik do środka ma 340mm a średnica 680mm), no i tak, masz rację, to już na całości koła przełoży się na wyczuwalne drgania masy niedoważonej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 14:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Smook jeśli na wakacje będziesz w PL to gdzie przebywasz przez resztę czasu? Bo nie wszyscy z problemami bazują w PL


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 14:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Teraz w UAE.
Ale swoje auto i kółka do niego mam w RP.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 18:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spędziłem ostatnio cały dzień pod mazdą zdejmując zaciski i tarcze.
Miałem zamiar pomierzyc ewentualne bicia tarcz i Piast.
Pomierzylem tu i ówdzie, i ogólnie jest ok...
Ale nie do końca.
Skupie się na lewym przodzie bo tutaj wyszły kwiatki...

Na tarczy około 5mm od krawędzi po zewnętrznej stronie od osi , bicie było 0.4mm.
Na tarczy przy szpilkach po zewnętrznej bicie było 0.4mm.
Po zdjęciu tarczy piasta po zewnętrznej ma bicie 0.2mm.
Bicie na zegarze o dziwo było w tym samym miejscu, na tarczy x2 i na piaście.
Więc odwróciłem tarczę o 216 stopni (360 pełny obrót, przez 5 szpilek to 72, obróciłem o trzy szpilki więc 216..), dobrze liczę?....

Więc, złożyłem do kupy i zegar pokazał mi już bicie na tarczy po zewnętrznej 0.05 a na tarczy przy szpilkach już tylko 0.02mm.



Wyjechałem w drogę. No i drży dalej

Wjechałem do wulkanizatora. Wykrył krzywą obręcz z przodu ale po prawej stronie.
Oddałem do prostowania, odebrałem, kontrola czyli ponowne wyważenie, i w drogę...

Nie drży nic, jest ok


No i teraz pytanie, nie drży bo wyprostowalem krzywą obręcz? I od kiedy tak jeździłem? Nie mam pojęcia....

Nie drży, ciekawe na jak długo.

No i nic w ogóle nie będę wspominać o wszędobylskiej rdzy na tarczach piaście od środka pomiędzy szpilkami itd...
Ma sa kra!
Strupy rdzy pomiędzy piastą a tarczą to średnio 0. 5mm, szok

40kkm jest teraz i 3 lata w czerwcu będzie.....

Naje... Narobilem się jak szalony, zdejmowanie zacisków, odklejanie tarcz z Piast, czyszczenie wszystkiego do białej stali.... Miałem dość


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek tylko pogratulować. Ja tyle razy żonglowałem tarczami, klockami, zmieniałem zaciski i jeden wielki .uj. Bicia na piastach nie mam, nigdy na brzegu nowej tarczy nie miałem więcej jak 0.04mm. Felgi sprawdzane - proste, koła wiele razy wyważane, a pozytywnego efektu brak. Ostatnio (czyli w lecie 2018) różnicę poczułem po przetoczeniu tylnich tarcz, aż morda mi się wtedy uśmiechnęła. Tyle, że to nie pomogło na bicie przy wysokich prędkościach.
Od tego czasu w zasadzie nic się nie zmienia, czasami nie drga, przez większość czasu niestety tak. Pewnym lekarstwem jest podniesienie ciśnienia na 2.8 przód i 2.6 tył. Jest wówczas twardo, ale wszelakie przypadłości słabną - coś za coś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najmniejsze bicie na piaście było na prawej z tyłu.
Ogólnie to żadnego bicia zegar nie pokazał mi więcej jak w granicach 0.04mm na brzegu tarczy.

Poza jedną lewy przód, tutaj aż nie wierzyłem bo to była ostatnia tarcza/piasta..., którą robiłem.

Dokładnie to jeszcze jedną tarczę obróciłem, o jedna szplke aby zniwelować bicie rzędu 0.02mm, udało się bezbłędnie...

Nie wiem, jak narazie nic nie drży, bo w przedziale 120-130km/h zegarek na ręku drżał trzymając kierownicę....

No i nie wiem, czy to dlatego że obręcz miałem krzywą bo miała lekkie podbicie czy coś, czy to ze obróciłem tarczę i zniwelowalem krzywiznę.

No i sama wulkanizacja i wyważanie na ich maszynie.. Wyważałem GL w jednym miejscu, niby renoma wielka, kawka cherbatka ciasteczko pitu pitu, i wracałem jak wierny mąż do nich za każdym razem na ponowne wyważanie kół.

Teraz pojechałem do wylilkanizacji, gdzie nie byłem kilka lat u nich. I dopiero oni zauważyli że obręcz jest krzywa, taaaaakie byty wyszły....
Od kiedy mailem krzywą obręcz? Nie mam pojęcia.

No i może letnie 19" też mam którąś krzywą a ja szukam dziury w całym....

Obserwacja pokaże.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2020, 20:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zrobiłem ponad 700km w 2 dni, czas na refleksję. Jechało się całkiem dobrze, bo jakimś dziwnym trafem drgania występowały przy prędkościach ~15km niższszych niż zazwyczaj. Tym razem było to gdzieś 115-125km/h, a jechałem ~140-145km/h więc trasę przebyłem bez przeklinania <metal>
Jedyne co zauważyłem, to drgania lewakra na 5/6 biegu przy przyśpieszaniu, drgania niewidoczne gołym okiem, coś jak force feedback pada od konsoli (oczywiście z troszkę mniejszą częstotliwością) ale wyraźnie odczuwalne na dłoni. Macie może podobnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 11:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Drżenie wróciło.
Nie jest tak intensywne jak wcześniej, ale jest.
Hmmm, wróciłem do tego speca co mi obręcz naprawiał.
Krótką historia: za daleko mam do niego żeby wyważać zmieniać koła u niego, znam go jedynie od strony napraw czy prostowania obręczy....
Sprawdził mi pozostałe koła.
Każde z czterech kół sprawdzał na dwóch różnych maszynach. Wartości były zbliżone do siebie.
Ale, pokazał mi coś czego nie widziałem i nikt wcześniej mi nie pokazywał.

Bieżnik...., jest zapadnięty na wszystkich czterech oponach.
Zapadnięty w sensie jest płytszy do 2mm na oponie, prawy przód najbardziej (to koło było naprawiane).

To że opony pływają lewo prawo do 5mm to nie takie straszne jak podskakiwanie koła góra dół przez nierówno zużyty bieżnik.
Bieżnik, jego nierównomierne zużycie na długości obwodu koła około 20-30cm i jest spowodowane ciągłym podskakiwaniem koła na drodze, ale nie z powodu niedowazonego koła bo jest wyważone, przecież...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 12:35 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wada opony czy wada zawieszenia?

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 12:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No właśnie, zawieszenie mam jedno a kół dwa komplety

I tak sobie gadaliśmy, badaliśmy, szarpaliśmy itp..., i doszliśmy do pewnej zależności pomiędzy piasta/łożysko i tylko minimalnym luzem wzdłużnym półosi a odpowiednim ułożeniem gumy tylnej dolnego wahacza.


Mam mu przywieźć ory letnie 19"

Bo werdykt postawiony jest już wcześniej, koła tracą wyważenie po kilku dniach jazdy z prędkościami 120 130 km/h.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 12:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Możliwe ze powodem jest tylna tuleja dolnego wahacza?
Zbyt miękka i nie trzyma stabilnie koła przy wyższych prędkościach?
Najlepszym rozwiązaniem byłaby pełna tuleja gumowa albo najlepiej poliuretanowa?

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 12:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Już kiedyś wspomniałem o zastosowaniu całkowicie innej tej tulei względem poprzednich mazd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 13:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Kojarzę zawieszenie w poprzedniej wersji bo nawet jeszcze mam ja w garażu. Mimo podobieństw to jednak pełniejsze tuleje były i większe. W obecnej wersji to wydaje się taka licha jak do takiego auta.

Jedyne rozwiązanie to poliuretan albo znalezienie odpowiedniej pełnej tuleji która zniweluje wpadanie koła w rezonans podczas dużych prędkości


W niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana tych tuleji wiec dobrze by było jakby jakieś sensowne rozwiązanie tego problemu się znalazło

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 13:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się.
W poprzednich mazda h, ta tuleja była zawsze pełna, zalana gumą.
Obecnie ta sama tuleja jest zrobiona w kierunku komfortu, jest bardziej pływająca....


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 342 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.