Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 18:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz jak jest. W jednym silniku diesla mazdy, kalibracje automatyczne i manualne mogą przebiegać różnie a winnym jeszcze inaczej. . Różnie też będzie wyglądać efekt końcowy.
W moim RF7J kalibracje forscanem lepiej wypadły niż poprawki samej mazdy.
Tak jak napisałem wyżej..

Ale chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedna kwestie.

Mianowicie same warunki które muszą być spełnione.
Nie pamiętam dokładnie jakie temperatury muszą być paliwa powietrza i sondy na wydechu.
Ale, Forscan przepuści kalibracje jak temperatury będą już minimalne. Wiemy że te temperatury podczas dalszej pracy silnika będą wyższe i tutaj prawdopodobnie później mazda sobie robi sama kalibracje co objawia się innymi korektami.

Chodzi o to, żeby kalibracje manualną robić w warunkach bardziej zbliżonych do faktycznych niż do tych minimalnych.

Jakie to były warunki temperatur? Bo musiałbym poszukać....
Paliwo powietrze i wydech...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek Forscan do temp silnika ma zakres +60 do +90, temp benzyny +30 do +45, wymóg wyłączenia wszystkich odbiorników prądu. I chyba tyle z tego co pamiętam. Zawsze dbam by to było po jeżdżeniu z 30km :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Właśnie o to mi chodziło, bingo.
No i teraz pytanie, jak Mazda robi sobie sama, to robi to bez użycia odbiorników prądu?
Jest różnica? No jest....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Temperatury min. to :
ECT 65 st
IAT 17 st
FT 30 st
Dlatego czasami kalibrowanie w zimie to udręka.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak.
Temp powietrza zasysanego.
Temp płynu chłodniczego.
Temp paliwa.
A temp na katalizatorze? Nie było minimum 100stC?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 21:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Nie,FScan tego nie wymaga.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 21:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jak kalibracja wtryskiwaczy to tylko metoda na kabelek, nigdy żadnych problemów.
Ostatnio moja żona to wykonała, oczywiście wcześniej poinstruowana :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 05:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Michał Powiem szczerze, że nie do końca temu ufam. Nie wiem jak w Gh ale w gy kiedyś czytałem, że podczas pracy na kabelek komputer pomija bardzo dużo różnych wartości podczas wyliczeń. Oraz, że jest to zrobiona luka by w razie problemów z połączeniem w ostateczności użyć. Ale to mogą być czyjeś domysły które trochę mnie przekonały.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 17:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tadziol, faktycznie...
Sprawdziłem stare screeny i te 100stC na wydechu potrzebne jest do przeprowadzenia innej procedury.
Do kalibracji potrzebne są tylko te trzy temperatury


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Witam,
u mnie pierwsza próba kalibracji kablem skończyła się błędem P167B (rejestracja wartości wtryskiwacza nie wykonana). Za drugim razem lepiej rozgrzałem auto i garaż, biorąc pod uwagę zalecane temperatury. Silnik kilka razy podniósł obroty jednak nie zobaczyłem czy spirala mignęła 5 razy, błąd udało się skasować więc kalibrację uznałem za udaną.
Mam jednak pytanie bo przed próbą kablem próbowałem puścić kalibrację za pomocą Forscan i to niestety nie ruszyło - czy nadal nie wszystkie warunki były spełnione a mimo wszystko wymuszenie przez kabel pozwoliło na kalibrację?
Jak czytać wartości? Piszecie, że dopuszczalne normy to +-100 czy +- 80 więc te poniżej wyglądają nieźle?

-- Dodano: 14 stycznia 2020, o 13:40 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Korekty masz bardzo dobre

Jeśli chodzi o kabelek, ja tym sposobem nie robiłem prawie wcale, może dwa razy tylko.
Ale, Forscan jeśli nie dokończył kalibracji to czy pojawił się jakiś komunikat dlaczego?

Sprawdź Jeszcze info z postu #322.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Może dwa zbiorniki wcześniej zalałem dwa środki Forte do czyszczenia wtryskiwaczy (jeden w filtr a drugi do baku), niestety nie sprawdziłem korekt przed tym zabiegiem. Co do Forscana to nie pamiętam jak brzmi dokładnie ten komunikat ale jakby proces nie startuje, jest uruchom i od razu zatrzymano. Jeszcze poczytam forum a do Forscana spróbuję wrócić przy kalibracji na wiosnę jak pogoda będzie bardziej sprzyjać :)
Dzięki za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Forte powiadasz?
No to szczerze gratuluję, bo sam ich używałem, i sobie bardzo chwaliłem, znajomi również.
Zresztą to była propozycja od kolegi Riki kiedy zaczynał biznes jeszcze za czasów jak mieliśmy GF RF2A, złote czasy na marginesie wspomnę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 14:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Jak często Twoim zdaniem warto taki zabieg powtórzyć?
Osobiście jestem przekonany do tego typu środków. U siebie użyłem już kilku specyfików :) Teraz zalałem Millers DPF Turbo and Exhaust Cleaner z profesjonalnej serii EPP, wcześniej więcej jeździłem w trasy, obecnie raczej krótkie odcinki dlatego chcę profilaktycznie zadbać o DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 15:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poniekąd to jest odpowiedni temat, do takiej dyskusji, ale Forte jak wchodził na polski rynek, był bardzo wykupowany.
Ja stosowałem do czyszczenia raz dwa razy na 10kkm.
Nie miałem żadnych problemów z wtryskami przez ponad 120kkm (kupiłem mazde z przebiegiem 100kkm około).
Obecnie nie mam do czego używać Forte, ale polecam.
W gruncie rzeczy to i tak niedoceniana nafta techniczna , z czymś tam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 14:22 
Świeżak
Offline
Od: 10.02.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
witam
u mnie jest pusto w miejscu gdzie powinno się wetknąć przewód


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lip 2020, 10:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Ja mam takie pytanko do Was moja Mazda 2.2 d nie raz po odpaleniu podczas ruszania przykopci i szarpie. Na zimny silniku słychać sztukot ale tylko podczas jazdy bo na postoju wszystko jest normalnie. Gdy jest rozgrzana nie kopci ani nie szarpie normalnie przyspiesza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 wrz 2020, 07:17 
Świeżak
Offline
Od: 03.07.2019
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
W moim przypadku,pomogło ,uspokoiło sie szarpanie samochod pracuje plynniej w zakresie obrotów , no i jakby spalanie zeszło <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 paź 2020, 16:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Cześć, czy orientuje się ktoś czy wtryskiwacze do 2.2 mzr-cd można regenerować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 paź 2020, 20:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tak, są do kupienia regenerowane. Nowe Ok 1200-1300zl za sztukę, regenerowane 700-800zl za sztukę.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 14:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Macie jakieś namiary na firmy zajmujące się regeneracją wtryskiwaczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 16:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Forumowy partner :
viewtopic.php?f=55&t=1169
Sprawdzony i polecany <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 18:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Wysłałem do nich zapytanie, odpisali że do 2.2 mzr-cd nie mają regenerowanych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 20:14 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć,
MZR-CD 2.2 185KM
podczas kalibracji wtrysków forscanem na sam koniec pojawia mi się błąd P-1200 (doszukałem, że jest to błąd widziany tylko w forscanie po błędnej (wymuszonej) kalibracji), błędy przy odczycie wtryskiwaczy 1-2 oczywiście też się pojawiają (INJ_LRN_FR2 u mnie 513, i tak, też je kasowałem).
Zacząłem szukać we wtryskach problemu szarpania na zimnym silniku, wcześniej wyczyściłem EGR i przepustnicę oraz sprawdziłem przy okazji, czy w coolerze nie ma oleju. Te prace nic nie zmieniły, stąd kolejny trop wtryski po przewertowaniu dziesiątek stron forum i YT.
Zacząłem od odczytów korekt wtryskiwaczy (przykładowo INJ1_CMP =-1,100 mm3). Od razu sklep i zakup Liuqi moly 5156 (a niech ma ten mocniejszy).
Korekty się poprawiły o połowę (po jakiś 350km sprawdzałem), jednakże kalibracji wtryskiwaczy nadal nie przechodzi, nadal ten sam błąd, a problem z szarpaniem nie zniknął.
Stwierdziłem, że skoro nie chce przejść kalibracji, to usunę wartości, które już ma i niech sobie auto samo zrobi podczas jazdy. Pierwsze 2km chodził jak traktor, ale w końcu się nagrzał, uspokoił i korekty wyraźnie lepsze (przykładowo INJ1_CMP =0,213 mm3).
Problem z szarpaniem nadal występuje.

Dzisiaj podszedłem do sprawy od trochę innej strony. Brat w Transicie 2009 miał opcję adaptacji przepustnicy, której ja u siebie w forscanie nie widziałem. Pomyślałem, że skoro można programem wymusić, to sam samochód na pewno też to potrafi, czy na kabelki, czy jakimś innym alfabetem morsa wciskając hamulec.
Znalazłem informację, że wystarczy odłączyć aku, hamulec przez parenaście sekund przytrzymać, żeby zrobił się twardy reset, podłączyć aku i na zimnym silniku odpalić i zostawić auto na 10-15min do nagrzania (oczywiście bez odbiorników typu światła, klima, czy radio).
Po jakiś 10min (gdy temp zaczęła łapać, może z 50st.) silnik się uspokoił, obroty wyrównały, zero klekotania.
Przejażdżka to zweryfikowała, żadnego szarpania, przyspiesza spokojniej lub zmniejszyła się turbo dziura i przyspiesza równiej. Zobaczę przy okazji jak zachowuje się teraz na zimnym silniku, ale patrzę optymistycznie. Spróbuję też przeprowadzić przy okazji kalibrację z forscana, na razie nie mam na to czasu.

Piszę o tym w tym temacie, ponieważ dłuższy czas walczyłem z samym problemem kalibracji wtrysków, ciągle ten sam błąd, mimo że test praktycznie kończył (warunki spełnione, nie jestem tylko pewien temp. powietrza, która teoretycznie powinna być pow. 17*C, samą kalibrację robiłem w garażu).
Zacząłem od problemu szarpania, który mnie z czasem naprowadził na wtryskiwacze, więc może kiedyś, komuś się taka mała rozprawka przyda.

pozdrawiam,
Łukasz :)


EDIT: Dodam jeszcze (pewnie większość z was to zna), że po wyczyszczeniu egr itp nie mogłem odpalić auta. Zapłon szedł, a rozrusznik ani drgnął. Już myślałem, że urwałem jakiś przewód, czy coś zwarłem i spaliłem (musiałem jedną z mas odkręcić jak egr wyjmowałem), z błędów tylko przepływomierz, który bez problemu skasowałem i nie wrócił.
Wyprzedzając pytanie, tak, nie odłączyłem aku jak czyściłem wszystko, mój błąd.
Pomogło włączenie zapłonu, 20x szybkie napompowanie hamulca (przy 21 zrobił się miękki) i bez problemu odpalił (info znalazłem na anglojęzycznym forum). Pewnie lepiej będziecie wiedzieć co zresetowałem, bo do tego już nie doszedłem, ale pomogło i stado bocianów znów wesoło klekotało :)

Swoją drogą to mi się w Maździe podoba, tu kabelek, tam kilka raz hamulec, czy gaz wcisnąć, tam odpiąć aku i zostawić i wszystkie procedury da się wykonać bez komputera :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2020, 21:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podkarpacki
Cześć, podsyłam wartości korekcji wtryskiwaczy do oceny (zimny silnik, 0 stopni):
Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 08:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tak sobie, wlej liqui moly 2666.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2021, 20:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Febek a jakie są właściwe ?? W jakich przedziałach, nigdy tego nie kapuję :-P

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 00:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak dla mnie nie ma się czym przejmować. Korekty są bardzo dobre.

Kiedyś była zasada, najlepiej jakby korekty mieściły się pomiędzy - 80 +80 przy 35Mpa, takie były szacunki korekt już od silnika RF5C i RF7J. A różnica pomiędzy nie mogła wynosić więcej niż 180.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 09:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A moim zdaniem za chwilę silnik będzie miał problemy z odpaleniem na tych wtryskach.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 09:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem skąd takie przekonanie, ale moje dwa klekoty na takich zbliżonych korektach zrobiły ponad 300/400kkm i nic im nie dolegało. Mało tego, Przypuszczam że podobne korekty miały nawet przed moim ich zakupem....

Skąd / dlaczego masz takie przypuszczenia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.